[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:49

Hier ook nog niks (veulen wil zeker niet op mamie's verjaardag komen)

Go jij! Go jij! Gefeliciteerd met de kleine Tommy Go jij! Go jij!

Zelf vind ik die geboortesingels ook niets.
Een aantal maanden geleden was ik op zoek naar een leuk paard, fotos gezien ed. Dus uiteindelijk maar eens gaan kijken. Kwam ik daat had het paard gigantische drukplekken, van een geboortesingel.
Ik ben daar zo op afgeknapt, dat ik uiteindelijk het paard niet heb genomen (mede om die reden) en ook heb besloten mijn merrie geen geboortesingel om te doen

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:56

Nee, ik gebruik ook geen BA... Mijn merrie ligt de laatste week alleen nog maar op haar zij en mede daardoor heb ik geen vertrouwen in de BA, maar vertrouw ik maar op mijn gezond boerenverstand...

Gewoon op de ouderwetse manier, gewoon zelf kijken!

(En daarbij, met een BA, zul je toch ook steeds moeten gaan kijken... ).

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 11:09

jeetje wat zijn er weer een veulens bij!!! iedereen gefeliciteerd en geniet ervan ook met dit mooie weer.

@cindybijl: mooi uier!

@ adhira super foto!

Ik heb een rustige nacht gehad, in tegen stelling tot gister dat het alarm 4 x is afgegaan, is het vannacht helemaal niet afgegaan Frusty , wel had ik de wekker een paar keer gezet om te gluren.

Om 1 of andere reden heb ik steeds gezegt dat het zondag nacht geboren word... dus laten we allen duimen!!

ik zal vandaag op 330 dagen maar weer eens foto's maken, want ik slaap nog luxer (in een camper) ipv het veldbed! die overigens ook goed sliep! Haha!

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 11:25

Ik kom steeds hoger op de lijst van Hiboune te staan en ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn. We zitten vandaag op dag 340 dus ik mag nog niet klagen. Uier groeit met de dag een beetje en we hebben aan één tepel elke keer een heel klein beetje hars. Maar mijn gevoel zegt dat er voorlopig nog geen veulen komt.

Orban: Gefeliciteerd!!
Hiboune: Gefeliciteerd!!
Kitzbi: Gefeliciteerd!!
Nicole288: Goed dat Palona weer durft te drinken, het nieuwtje is eraf voor de andere paarden. Er is wel verschil in de uiers te zien maar het is nog niet veel.
Noesie: Donna heeft al een vol uier voor dag 323.
Muzefee: Wat een naar nieuws. Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord. En wat SA zegt klinkt wel logisch, het lijkt me moeilijk om bij een niet uitgegroeid paard vast te stellen dat zijn nek te kort blijft. Tenzij de wervels inderdaad niet groeien. Sterkte in elk geval Ach gut .
Cindybijl: Uier kan inderdaad nog voller en ze heeft een bescheiden buikje.
Dana01: Daar zit behoorlijk verschil in.
Stoere: Wie weet, alvast succes voor vannacht.

Houden jullie de Ba dan de hele dag om? De singel past goed en ik doe hem alleen ’s nachts om. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar nou drukplekken van kan krijgen. En overdag zijn er genoeg mensen die een oogje in het zeil houden.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 11:37

Hmmm Vicky (ijsklontje) had ook drukplekken van de BA...

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:11

Kitzbi: gefelicitreerd met je mooie ventje!! ik heb al in je topic gespiekt, wat een vlot mannetje!

dames het is vandaag mooi weer, dus laat die veulens maar komen!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:27

odique: Ik heb het alarm alleen om als het donker is, de rest van de tijd ga ik gewoon ieder uur kijken, nu hoef ik daar ook geen moeite voor te doen, want de meeste tijd ben ik nu toch wel buiten bezig

ik vind het wel een uitkomst, andere jaren was het toch een paar nachten ieder uur eruit, nu zit daar meer tijd tussen en als het goed is foppen ze je ook niet meer dat ze net gaan beginnen als jij weg bent, want dan bellen ze je en ga je terug

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:54

Ik had gehoopt mee te kunnen doen aan de babyboom vannacht want zo zag het er gisteren bij Kalischa uit:

(met telefoon genomen dus beetje wazig):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WBE8PHBW.jpg
Afbeelding

Helaas vannacht niets geboren maar het laat denk ik niet lang meer op zich wachten. Foto's van vanochtend:

Afbeelding
Afbeelding

Bij mijn veearts doen ze niet aan Birthalarmsingels maar aan dit: Ze is wel een beetje smerig van achteren maar schoonmaken vind ze nu echt niet meer leuk
Afbeelding

Apart he! Op deze manier worden ze gewaarschuwd zodra het veulen komt. Volgens mij staat er meer informatie over dit systeem op de website van stoeterij Buitenzorg, waar mijn merrie dus staat. Ik vind het in ieder geval super handig.

En gewoon nog even een foto omdat ik mijn knollie zo leuk vind Haha!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mauve7 op 04-05-08 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:56

mauvestraat: heel interessant Ja maar kan het niet kapot gaan als ze gaan staan schuren?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:57

mauvestraat schreef:
Ik had gehoopt mee te kunnen doen aan de babyboom vannacht want zo zag het er gisteren bij Kalischa uit:

(met telefoon genomen dus beetje wazig):
Afbeelding

Helaas vannacht niets geboren maar het laat denk ik niet lang meer op zich wachten. Foto's van vanochtend:

Afbeelding
Afbeelding

Bij mijn veearts doen ze niet aan Birthalarmsingels maar aan dit: Ze is wel een beetje smerig van achteren maar schoonmaken vind ze nu echt niet meer leuk
Afbeelding

Apart he! Op deze manier worden ze gewaarschuwd zodra het veulen komt. Volgens mij staat er meer informatie over dit systeem op de website van stoeterij Buitenzorg, waar mijn merrie dus staat. Ik vind het in ieder geval super handig.

En gewoon nog even een foto omdat ik mijn knollie zo leuk vind Haha!

Afbeelding

Dat aparaatje is er volgens mij nog niet zo lang. Geloof dat dat van robor is? heb ze een aantal maanden geleden eens opgebeld, toen was het nog in de testfase. Dit meot pas afgaan als de vulva genoeg openstaat ofzo.

Als het werkt is het natuurlijk een ideaal ding

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:01

De volgende tekst komt van hun website:

Afveulenbegeleiding

Het is mogelijk om uw drachtige merrie naar Stoeterij Buitenzorg te brengen zodat ze hier onder deskundige begeleiding kan afveulenen.

Als de geboorte dichterbij komt wordt er een chip op de vulva van de merrie gezet, zodat op het moment dat de vruchtblaas naar buiten wordt geperst deze chip een alarm laat afgaan en we dus gewaarschuwd worden. Er is dus altijd een deskundig persoon aanwezig die de geboorte in de gaten houdt en zo nodig kan begeleiden.

Ook na de geboorte wordt het veulen begeleid. Er wordt gecontroleerd of het veulen goed gezond ter wereld is gekomen, of ze de eerste belangrijke biest binnenkrijgt en of ze al een beetje kan staan. De dierenarts geeft het veulen vervolgens na een paar uur een veulenspuit en controleert of de pek eraf is gekomen.

Natuurlijk wordt ook de merrie na de geboorte gevolgd, er wordt in de gaten gehouden dat de nageboorte er binnen een paar uur af is en er wordt gecontroleerd of de nageboorte compleet is.

Ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord maar het lijkt me een praktisch systeem voor grotere fokbedrijven etc. Ik was ook een beetje bang voor uitscheuren maar het zal wel geen kwaad kunnen.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:07

Citaat:
Als de geboorte dichterbij komt wordt er een chip op de vulva van de merrie gezet, zodat op het moment dat de vruchtblaas naar buiten wordt geperst deze chip een alarm laat afgaan en we dus gewaarschuwd worden.

Daar heb ik wel een vraagteken bij, er zijn namelijk ook gevallen waarbij de merrie wel bezig is, maar er geen vruchtblaas naar buiten komt (rugligging?), dan zou hij dus niet afgaan?

SJANNE_DARK

Onze hengsten veulen Maylo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:42

Vanmorgen kreeg ik een telefoontje dat sjanne was begonnen.
ik sliep bij een vriendin en we waren net aan het ontbijten. Ik kreeg het te horen en had spontaan geen honger meer. Wij in de auto naar sjanne. Me vader was er al. Sjanne heeft lang gelegen. De pootjes waren er uit en heb gelijk zijn neus vrij gemaakt. Het leek er al op dat het niet meer leefde. Hij was kout.. We zijn maar met sjanne z`n weeen mee gaan trekken omdat het waarscheinlijk al lang bezig was.

11 uur vanochtend
toen net de schouders er uit waren. Liet ze zich vallen en konden we voorzichtig de rest er uit halen. we hebben ze lekker bij laten komen. Sjanne heeft veel bloed verloren. en de nageboortje met vlies hing nog aan haar. Ze ging er elke keer op staan dus wou hem op binden maar mog er niet bij komen. Wij een DA gebeld voor kontrole en die was er snel. Sjanne en het veulen hebben allebij 2 spuiten gehad. Allebij en antibiotica voor onstekingen de veulen een veulen prik. En sjanne nog een prik zodat de baarmoeder gaat krimpen zodat ze niet meer veer bloed zou verliezen.

DAN WIL IK HEM AAN JULLIE VOOR STELLEN!!! ONZE HENGSTEN VEULEN MAYLO !!!

hier 1 foto toen de kerel net op de wereld was.

Afbeelding

Afbeelding

En hier de papa
Afbeelding

Droog foto`s volgen vanavond

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:50

Allemaal gefeliciteerd met veulentjes!

Ben lang niet hier geweest maar merrie heeft nog niks, uier is iets voor uit gegaan, maar toen ik haar vandaag aan het poetsen was zag ik dat er wat bloed aan haar muts hing, moet ik me zorgen gaan maken? of kan het ook wat anders zijn, ze is vandaag op 339 dagen dracht.

spike2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:20

Hallo allemaal

Iedereen met de nieuwe veulens gefeliciteerd.
Spike is op 1 mei bevallen van een merrie veulen alles was goed gegaan.
Weet iemand hoelang ze nog kunnen vloeien na de geboort?Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:46

gefeli SD! Wel apart zo'n grote bonte Ja

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:51

orban schreef:
TabeR, dan zal het wel niet lang meer duren! Rowana had gisteren rond 16.00 uur ook zoveel hars aan haar uier hangen en 's nachts is Roxana geboren.

merrie had vanochtend melk aan der uiers dus misschien maak ik die van men meisje nog niet direct mee maar van andere merrie hier op stal wel

kitzibi gefeliciteerd!! mooi veulen
nicole, ik hoop zo dat het binnenkort komt. heb vanacht wel lekekr geslapen alleen om 4 uur eruit geweest en voor de rest hebben nog 2 mee gewaakt was heerlijk om weer te slapen!

de laatste loodjes vind ik echt wel zwaar had al lang een veulen verwacht. maar de natuur zegt nog van niet dus wacht ik lekker en geniet ik er straks extra van.

_Marlijn schreef:
Uiers moeten allebij nog wel wat voller lijkt mij. Ja Zimi heeft echt nog niet veel voor 334 dagen. Nagelbijten / Gniffelen Maar het is een maiden he? Dan hoeft het ook niet..

die van mij heeft ook erg weinig uier hoor.. maar soms zit het ineens vol en dan na het rijden of dag op het land is het even niets en 1 uur later is het weer gevuld. is dit dan alleen vocht of?

hiboune gefeliciteerd

Sjanne Dark gefeliciteerd met je veulen!! prachtig zo bont!!

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:58

Ja we zijn er ook heel blijt mee. Ik hoopte altijd op een hengstje. En me pa wou een spandoek bij de wei maken. maar kon alleen een lichtblauw laken vinden en een blauwe spuitbus dus het is wel toevalig.

foto. Spandoek, ooievaar en beschuit met muisjes.

Afbeelding

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:03

Gefeliciteerd met jullie veulen,Sjannedark,met spandoek en al Haha!

En ook Spike gefeliciteerd,wat een poppetje.

groetjes Debby

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:38

Sjanne dark gefeliciteerd
Wat een knap mannetje
Heel veel plezier met hem
Gaaf trouwens je spandoek
(ik had een slinger,ballonen en een ooievaar Haha! ,manlief verklaarde me toen voor gek
Kan nu laten zie dat ik niet de enigste ben Bloos )

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:17

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:42

iedereen gefelici met veulentjes
zitten weer beauty's tussen Tong uitsteken

wij dinsdag ook prijs :

foto's van mijn schatje van hier 3 dagen oud !!
is net evenbeeld van indigo maar dan kleiner en donkerder

foto's :
Afbeelding
-
Afbeelding
-
Afbeelding
-
Afbeelding
-
Afbeelding
-
Afbeelding
-
Afbeelding

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:06

silly_silas: wat een leukert. leuke bles heeft die.

Hoorde net van iemand van stal dat een fotograaf die langs kwam en gebeld werd foto`s heeft gemaakt, Nou weet ik niet of het een particulier is of van een krant. Maar krijg de foto`s opgestuurd.

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:08

Allemaal gefeliciteerd met de nieuwe veulens!!! En mooie foto's heb ik voorbij zien komen!!! Lachen

spike2002 schreef:
Afbeelding

Ons veulen is op 1 mei geboren hoelang na de geboorte beginnen jullie weer met rijden.

Onze merrie wordt gereden door ons zoontje van 6 of onze dochter van 2,5 dus echt veel doet ze niet.

Ik ben 2,5 week na de geboorte van Dancing Queen weer begonnen met rijden, de eerste keer leek ze wel ff een groen paard (is ook nog maar 3,5jr) maar na 10 minuten liep ze al weer lekker! Dance staat wel erg pissig te zijn op stal als ik rijd, ze wil wel over de staldeur heen springen Lachen En Dance is watervlug, als ik Zel uit de stal haal staat het veulen er ook al buiten... pfff

Gister wel ff paniek in de keet, een ander meisje wilde haar merrie (ook met veulen, maar dan 1,5 week oud) gaan rijden, die merrie is dominant, toen ik de stal in liep met Zel begon die merrie ineens te flippen, niet normaal meer! Ze trapte echt met 2 benen steil achteruit achter elkaar door, rakelings langs mij heen en langs Zel heen. Zel stond gelukkig alleen maar beduusd te kijken en trapte gelukkig niet terug. Zel heeft nu een schaafplek op dr schouder, wondje op dr neus en bij de manentoef een wond Boos! Ze was daarna iets stijf... Voor ons gevoel duurde het wel 10 minuten, maar het zal hooguit 1 minuut zijn geweest, heb in lange tijd niet meer zo gegild! Had al een zere rug, maar nu door angst zit mn hele rug vast... wat een heisa! Hoop dat Zel er niets aan over houd! Ben er zelf ook nog steeds beduusd van!

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:10

Ik ben 2,5 week na de geboorte van Dancing Queen weer begonnen met rijden, de eerste keer leek ze wel ff een groen paard (is ook nog maar 3,5jr) maar na 10 minuten liep ze al weer lekker! Dance staat wel erg pissig te zijn op stal als ik rijd, ze wil wel over de staldeur heen springen Lachen En Dance is watervlug, als ik Zel uit de stal haal staat het veulen er ook al buiten... pfff

Gister wel ff paniek in de keet, een ander meisje wilde haar merrie (ook met veulen, maar dan 1,5 week oud) gaan rijden, die merrie is dominant, toen ik de stal in liep met Zel begon die merrie ineens te flippen, niet normaal meer! Ze trapte echt met 2 benen steil achteruit achter elkaar door, rakelings langs mij heen en langs Zel heen. Zel stond gelukkig alleen maar beduusd te kijken en trapte gelukkig niet terug. Zel heeft nu een schaafplek op dr schouder, wondje op dr neus en bij de manentoef een wond Boos! Ze was daarna iets stijf... Voor ons gevoel duurde het wel 10 minuten, maar het zal hooguit 1 minuut zijn geweest, heb in lange tijd niet meer zo gegild! Had al een zere rug, maar nu door angst zit mn hele rug vast... wat een heisa! Hoop dat Zel er niets aan over houd! Ben er zelf ook nog steeds beduusd van![/quote]

nou das balen. Hopen dat het goed komt. en dat jij allebij er niets aan over houden.