[HK][Barncam]Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2007! #2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re: [HK][Barncam]Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2007! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:47

Bedankt allemaal.. We zijn hier allemaal helemaal van slag.. Wat zonde van zo'n ontzettend lief en mooi veulen.

Hier even mijn verslagje van vanmiddag wat ik in het dikke buiken topic had geplaatst.

Het ging vanmiddag niet veel slechter met onze kleine baby, maar ook zeker niet beter. Hij ging maar niet beter drinken dus er moest echt iets geregeld worden. Zo'n plasma infuus is echt verschrikkelijk duur in NL, 300 euro en je hebt zeker 3 zakken nodig. Toen we het er met de DA over hadden zei hij toch dat we beter naar de Linghehoeve konde gaan, zodat ze daar zijn bloedwaardes kunnen controleren. Ze kunnen daar heel snel uitslagen hebben enz, en daaraan konden ze zien wat de kansen van het veulen waren en hoe hij eraan te was. Dat kan de DA zo thuis niet zien vanaf de buitenkant. Dus wij hebben kleine Merryn met zijn infuus op de achterbank van de auto gelegd en Missy in de trailer op naar de Lingehoeve. De bloedwaardes waren helemaal niet goed. Hij had veel te weinig antistoffen, was uitgedroogd en verzuurd en er waren nog wat dingen mis. Hij zou zo'n 20% kans hebben te overleven, maar de kosten in de kliniek zouden 500 euro per dag zijn. Als je nou zekerheid had dat het dan beter zou worden, zouden we het nog kunnen proberen. Maar zo'n hoge kosten en zo'n kleine kans. Plus dat hij dan alleen maar voeding via het bloed zou krijgen, later via een maagzonde hij zou waarschijnlijk de eerste week(en) niet mogen opstaan wegens niet goed volgroeide benen. Nee, hij zou zo moeten afzien, dat konden we hem niet aandoen. Uiteindelijk is hij rustig ingeslapen. Het was zo zielig..

Maar Missy liep ook echt nog helemaal niet goed dus we hebben haar ook goed na laten kijken door de hoefdeskundigen die daar aanwezig zijn. Ze had echt last van haar hoeven. Het kwam zo opeens opzetten, ik had het helemaal niet verwacht! Ze stond gewoon de hele morgen rustig hooi te eten, niks aan de hand. Ze had wel wat koorts smorgens (38.7) maar dat is niet zo raar nadat je een ontstoken nageboorte hebt gehad. Maar een paar uur later kon ze opeens niet meer fatsoenlijk lopen, begon ze te hijgen en te zweten en een angst dat haar ogen uitstraalden! Toen had ze opeens 39.4. Maar uiteindelijk zijn er in de kliniek dus foto's gemaakt van haar hoeven, om te kijken of het hoefbotje al aan het kantelen was. Maar gelukkig viel dit nog reuze mee. Ze heeft alleen wel hele dunne zolen dus als haar hoefbeen gaat kantelen is hij er ook zo doorheen. Maar omdat de hoefbevangenheid nog maar heel kort speelde was er nog maar weinig over te zeggen. We konden haar of meenemen naar huis met een hoop pijnstillers/ontstekingsremmers in de hoop dat het zelf beter werd met heel vaak controleren of ze achteruit ging. En dan zou morgen ochtend toch weer de DA moeten komen om haar te spoelen enz. Als het dan slechter zou gaan moesten we weer naar de kliniek toe. Maar we konden haar ook laten staan, dan zouden ze haar goed in de gaten houden, ook snachts en ze wordt daar ook gespoeld. We kijken dan hoe haar hoeven zich ontwikkelen en aan de hand daarvan wordt het kijken of ze speciaal beslag krijgt oid. Maar dat kan ook allemaal daar. Dus het leek ons het beste idee om haar daar te laten. Al koste het ons zelf wel heel veel moeite. Net je veulen in laten slapen en dan ook nog je merrie achter laten. Maar ze is daar zeker in goede handen..

Het is een beetje een onsamenhangend verhaal.. Maar ben ontzettend verdrietig, kom even niet beter uit mijn woorden.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:50

Marlijn, jullie hebben alles gedaan wat maar mogelijk was, petje af hoor Ja
heel veel sterkte daar en ik hoop dat Missy snel opknapt Ja

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:50

Ach Marlijn, wat erg allemaal, nogmaals, heel veel sterkte! Ach gut

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:52

Marlijn nogmaals heel veel sterkte. Je kunt het gebruiken als ik het bovenstaande verhaal zo lees.

EmDee

jeanette schreef:
Marlijn heel veel sterkte met het verlies. Ik heb zo gehoopt dat hij het zou halen, maar het heeft niet zo mogen zijn. Ik hoop dat het met Missy allemaal goed komt.

Op hoeveel dagen zit Song nu? Weet iemand dat.

Songs "due date" was 25 april.

MamaSnoopy

queenie staat lekker te schuren
schijnt dat haar water al gebroken is

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:53

Marlijn jullie hebben je uiterste best gedaan. Heel veel sterkte, hopelijk word missy snel beter !

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:54

Marlijn, heel veel sterkte meisje....... hoe verwerkt Missy het dat haar veulen er niet meer is? Ik blijf duimen voor jullie/Missy en hoop dat ze snel opknapt. Ja

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:56

Missy heeft vanaf het begin af aan weinig intresse getoont in het veulen Fenneke. Toen het veulen op de achterbank ging in de auto heeft ze wel een keer of 3 gehinnikt, maar daarna was dat ook over. Ze zit wel af en toe een beetje raar rond te kijken, maar ze is niet erg onrustig erover ze heeft er wel vrede mee volgens mij. Ja

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:59

Gelukkig dat Missy het veulen niet echt mist...... dat is zo erg als je ziet dat een merrie haar veulen mist. Huilen

MamaSnoopy

heel erg Marlijn Huilen
Heel veel sterkte en hoop dat ze gauw opknapt
Ze is in ieder geval in goede handen in de kliniek
Ik blijf duimen voor je

Nicole288

MamaSnoopy schreef:
schijnt dat haar water al gebroken is

Dan zal ze zo wel beginnen? (hoe lang kan dat duren? hier gaan de merries dan eigenlijk meteen.. zij staat er nog vrij gewoon bij)

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:01

Samsara heeft vanavond een palomino merrieveulen gekregen, las ik net op hun website.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:08

MD: lekker kort op elkaar dan!

Hoe lang blijft Queenie nog net doen of er niks aan de hand is.. Knipoog

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:09

EmDee schreef:
jeanette schreef:
Marlijn heel veel sterkte met het verlies. Ik heb zo gehoopt dat hij het zou halen, maar het heeft niet zo mogen zijn. Ik hoop dat het met Missy allemaal goed komt.

Op hoeveel dagen zit Song nu? Weet iemand dat.

Songs "due date" was 25 april.

Bloos! Dat wist ik ook wel. Heb het net nog zien staan toen ik haar cam openende.

Sorry. We zullen het maar op vermoeidheid houden

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:17

Heel veel sterkte Marlijn. Ach gut

MamaSnoopy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:18

Nicole288 schreef:
Hoe lang blijft Queenie nog net doen of er niks aan de hand is.. Knipoog

misschien dachten ze dat het vruchtwater was
wie weet wel gewoon een plas Boos!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:23

Het lijkt er wel op ja, zo rustig als nu zijn ze dan toch niet meer.. maar ze zeggen op marestare wel dat ze behoorlijke weeen heeft, dus misschien is het gewoon een bikkel..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:26

De cams van avalanchefriesians doen het bij mij niet dus ik doe het maar met Song, die moet toch een keer gaan veulenen. Nagelbijten / Gniffelen

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:28

Ja maar wanneer gaat Song dat doen? Ben het wel met MS eens. Ik vind haar een beetje anders dan anders. Ze staat regelmatig met haar staart te zwaaien. Veel meer dan anders

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:34

Merries.... Ik ben blij dat mijn kinderen destijds gelijk met het vruchtwater naar buiten kwamen gezwommen...

Hebben jullie deze al gezien? Een heel klein guppie in een heel groot aquarium, Suzy Q http://www.marestare.com/silvercreek.htm

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:36

Song lijkt wat geïrriteerder dan anders.
Ze staat nu lekker te eten, ben benieuwd hoe ze zichzelf gedraagd als ze is uitgegeten.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:36

haha emdee, zo schattig!
Ik vind queenie erg rustig, nadat het vruchtwater is afgekomen geld dan ook die 30 minuten regel?

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:38

Suzy Q zou het stiekum in een hoekje kunnen doen zonder dat we het in de gaten hebben. Ze ziet haar nauwlijks in die grote stal.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:43

MD: Die is ook schattig Ja

Timokyana: Ik betwijfel of het vruchtwater geweest is, dan zou ze al begonnen zijn.
ah, en daar komt nu net een beetje actie..