[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:14

Zo, ik huppel ook weer een langs. Drukke week.
Bedankt voor alle leuke reacties op mijn filmpjes. Echt clownspony's hoor. En Roos (bijna) altijd haar nuchtere zelf echt van; Whatever!! ^_^

Dyonne, prachtige foto van Scarlet! Blijft een knappe merrie! Is ze nou drachtig van Brynle eigenlijk of een andere hengst? :o

En was het met Pramox niet meer dat het effect op drachtige merrie's niet officieel getest is, dat daarom niet in de bijsluiter stond? Maar geloof dat het vaak wel gewoon gegeven wordt.
Wij moeten nog mestonderzoek doen en zullen dan wel weer iets van de DA krijgen als het nodig is (ze doen hier niet zo makkelijk)

En Gwen van Marit ook op haar nieuwe plekje. Ziet er goed uit hoor!

Evelien_ jouw merrie ook lekker vrolijk! En ondertussen ongeveer over de helft! *\o/*

Zo Faline, die hebben zich flink uitgeleefd op het hek! :oo Frustratie dat baasje niet kwam? Hihi

Kabayo, jouw merrie heeft zich uitgeleefd op die voerkist hihi. Maak je niet teveel zorgen om die buik. Laatste scan was nog goed toch? Ken ook merrie's (zeker type sportpaard/pony) die praktisch strak blijven tot vlak voor de geboorte.
En genoten van mijn filmpje. Nog even en jij hebt ook zijn gekke Marvin :P :P

DL gefeliciteerd met je twee nieuwe pony's! Teveel overgewicht zou niet bevorderlijk zijn voor het drachtig worden, maar het kan wel. Spannend. Weet je wel wanneer ze bij de hengst heeft gelopen?

Marouschka, Pepper geeft mij ook een wat beter gevoel over mijn merrie's. Baas boven baas! Hihi

En over in de stal staan voor die weerstand. Onze kraamstal is de hele winter inloopstal. Afgelopen jaar hebben we een goede maand dichtgemaakt en stonden Lies en Roos 's nachts binnen met camera toezicht en overdag met de rest buiten.

ivy_power, daar is een mooi verschil zichtbaar inderdaad. Bescheiden buikje, maar toch duidelijk aanwezig!

Icecrystal, jouw merrie gaat echt hard hoor! Zal samen met Marije inderdaad de kick-off van het seizoen zijn.

Ik heb dit jaar weer in mei gedekt. Had de veulens op 11 en 16 april dit jaar. En was nog wel koud hoor 's nachts en eigenlijk nog een beetje te nat buiten en vies weer, werd gelukkig wel snel iets beter. Veulenhengstigheid overgeslagen en nu zijn ze beide op 22 april uitgerekend en die van Mariska op 20 april. Net iets later en hopelijk wat beter weer, dat ze lekker naar buiten kunnen.
Langer wachten met dekken vond ik dan net weer wat risky, mochten ze dan niet in één keer drachtig worden, kom je direct weer later uit. Wel hebben we de drie veulens mooi dicht bij elkaar (hopelijk ^_^)
Ik weet nog niet precies wat ik weer bij de hengst doe volgend jaar. Beide merrie's heb ik een goed argument voor om een jaartje leeg te laten, maar allebei gelijk weer leeg laten is ook niet zo goed voor mijn verslaving :P

Marouschka, leuke combinatie hoor! Heb niet zo veel veulens van Atlantis gezien dit jaar (niet heel veel opgelet op de A's :o ), maar hij is zelf wel een knappe hengst.

Lisan, wanneer ben jij zelf uitgerekend?
En ik moet ook nog kijken naar wat voor hengst. Eerst de HK en de 2017 veulens maar weer afwachten.

Juval, twee kleintjes voor je twee kinders is inderdaad wel leuk dan ;) Moeder van jouw pony en Tsar ken ik nog wel van een aantal bezoekjes.

AnniekSlijk, die krijgt ook al een mooi buikje hoor!

Zo, ik ben weer bij. Zal nu nog even de buikfoto's van afgelopen weekend erbij zoeken.
Mijn merrie's zitten vandaag trouwens op een mooie ronde 180 dagen dracht *\o/*

Caesar

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:38

Aniek, ik zelf eind maart, dus ook op de helft nu. Met veulens 2x half feb en 2x half maart. Gelukkig heb ik een lieve vriend... haha

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:50

Oef, dat wordt dan druk inderdaad, succes met alles!

Ik heb eindelijk de buikfoto's, waren al van vorige week, maar daar kwam het spenen van Roos haar veulen even tussen.
We hadden een heel mooi stel geel/bruine bomen, dus ik kwam met het idee daar mooi de pony's voor te zetten voor herfst-buikfoto's. Maar jullie hebben het filmpje van Lies gezien 3 dagen later. Vorige week vrijdag merkten we ook al dat ze gek was en een paar hogeschool-sprongen liet zien i.p.v. keurig opstellen. De wilde Arabier van Mariska (goeroe) was ook niet veel rustiger. De enige die normaal deed was -uiteraard- Roos. Die viel in slaap...
Afbeelding
*zucht*

Maar ook duidelijke foto's;
Afbeelding
Afbeelding
Roos op 173 dagen dracht

Afbeelding
Afbeelding
*kuch* Lies op haar best en eindelijk normaal stilstaand... :o
Lies op 173 dagen dracht

Afbeelding
Afbeelding
Shadylah op 175 dagen dracht
Stiekem vind ik die foto van voren wel heel sprekend. Shadylah is aan dit oog blind. En ze was dus ook aardig stennis aan het schoppen toen we opeens naar "die enge bomen" moesten. Maar hier straalt ze bij een aai toch rust uit ^_^ (en is haar buik mooi zichtbaar, voor Lies moesten we daar een bak hooi voor zetten!)

En last but not least, "pas op, zwenkt uit":
Afbeelding

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:04

MaritB schreef:
Mooie buik ook al :)

Mijn merrie gaat niet volgend jaar gedekt worden. Ik wil na haar veulen juist lekker met haar aan de slag :)

Daar zit ook mijn twijfel.... of weer opnieuw dekken of er nog een jaartje tussen laten

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:20

Aniek mooie foto's!

Hier word maandag dikkie dik gescant en ik hoop op leeg haha ze heeft heLe tijd bij de hengst gelopen dus als ze dan drachtig is dan hoop ik vroeg maar liever niet dan wel.

Hier worden volgend jaar weer een aantal merries gedekt. Wat en hoeveel weet ik niet gezien er ook een paar te koop komen.

Stal_Wiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:49

Ik heb geprobeerd om mee te lezen, maar soms ging het wel heel hard!

Ik vind het zelf het mooist als het veulen eind april / begin mei geboren wordt. Lekker weer en goed gras. Bij het dekken, bleek ze helaas wat vuil in de baarmoeder te hebben en moest ze gespoeld worden. Uiteindelijk dus pas 11/7 gedekt. Nu laat ik er altijd een jaar tussen, dus wat dat betreft niet zo'n probleem. En dit wordt toch de laatste. Ze is nu 18, dus 19 als ze het veulen krijgt. Bij de volgende zou ze dus 21 zijn. Op het eind van de dracht heeft ze het behoorlijk zwaar en ik hoop haar nog een paar jaar in goede gezondheid te houden. Ik hoop alleen nu echt op een merrie, anders heb ik niets om de stam voort te zetten :(

Ze is nu 4 maanden drachtig. En dit was gisteren.

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:59

Wauuwww wat komen er een mooie buiken voorbij :)

Aniek, dat is vals spelen met die bak hooi, dat helpt bij alle paarden :')

Marije, hoe gaat het met jou dames? Ik moet nodig je eigen topic gaan bijlezen :o

Ohh ik ben verliefd... het is nog niet geboren maar baby-jupiter was weer lekker wakker vandaag <3 echt alsof hij je hand op zoekt (ja! Hij! Ik weet het heel zeker :j ) ze zit vandaag op dag 182... bij Bucks nog niks te voelen maar logisch want die zit pas op 129 dagen.
Ik had het liefst ook 2 veulentjes in april gehad maar het ging niet zo vanzelfsprekend dus tja niks aan te doen... nu 1 in april en 1 in juni als het goed is, dus ik ben blij dat ik op tijd begonnen ben anders was het misschien nog veel later geworden...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:27

Ohhh ik zou willen dat ik de kleine spruit kon voelen.
Maar ik mag van Harmony absoluut niet aan haar buik zitten.
Borstelen gaat prima,maar hand echt op de buik leggen duld ze niet :P

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:35

Aniek, van Brynle inderdaad. Na wat twijfels. Had nog een jonge hengst op het oog. Maar mogelijk dan een erg 'wit' veulen.
Jeetje, wat zijn die van jou al vol zeg!

Leuk al die plannen weer voor het nieuwe jaar! Marous, mooie hengst.
Hier in principe geen plannen om te dekken. Maar ja, ik heb nu weer zoiets zodra ik de perfecte hengst zie komt er wel weer eens een veulentje, welk jaar maakt dan niet zo uit.

Hier vrij vroeg uitgerekend, had niet verwacht gelijk drachtig.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:47

Fotsy schreef:
cynthia jeetje dais, ocharme zeg, was ze zo verliefd op LaVie? was natuurlijk veel verandering in haar levven op zo een korte week en tenslotte is ze niet meer van de jongste. Komt snel goed.

Dais is altijd verliefd op haar kinders, maar de vorige keren ging ze twee weken na het spenen naar haar vertrouwde stalletje en nu naar een nieuwe stal en ze wordt ouder. Ik denk dat dat ook zeker meespeelt.
Zo ziet ze er nu uit. Al wel wat beter, maar nog niet helemaal zoals het moet:
Afbeelding

linda2008 schreef:
Aniek, wat een leuk filmpje!! Dat koppie van roos hihi. En... YAZHIII <3 ;)
Dat mensen onthouden vind ik maar lastig hoor. De "oude bekende" of hele fanatieke in het topic gaan al makkelijker, maar pfoeh we zijn ook met zo veel :')

Ik merk dit jaar ook dat ik het wat lastiger vind om de mensen en de paarden die erbij horen te onthouden. Wat je zegt; de oude bekenden herken ik uiteraard en mensen met in mijn ogen hele leuke merries, maar de rest vind ik ook lastig :)

MaritB schreef:
Jaaaaah kom maar :)

Zeg maar wanneer je uitkomt :D
Waarom ben je van stal verhuisd?

Linda, dat is echt een mooi kleurenbommetje, ik kan me voorstellen dat je daar blij mee bent!

Domino heeft ook al een lekker buikje :)

Wat een lekker pluisje, hinte <3

Wat een mooi koppie, DL!

Inowa!!! :wow: Jij hoeft echt niet meer te twijfelen, nee :D
Peppertjes bekende bolle pensie!

Dat verschil zie je mooi zo, Ivy.

Icecrystal schreef:
Het lijkt me leuk om weer mee te komen kletsen. Als jullie dat natuurlijk nog goed vinden! :o

Natuurlijk! Ik ben reuze benieuwd naar IceBaby!
Ze heeft toch echt wel een mooi buikje hoor!

Tinniie schreef:
Idd, dan zit je toch weer wat vroeger. (in theorie dan toch :P) elke merrie is dan ook weer anders..
Vorig jaar waren onze 3 merries tijdens dezelfde week gedekt en dus ook uitgerekend. De veulens zijn dit jaar geboren op 5/3, 27/3 en 8/5 :P

Ja, maar Cheyenne overdreef natuurlijk ook wel heel erg! _O-

Aniek, jouw merries zijn altijd zo schattig bol <3

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:05

Ahh dais. Zal haar babies wel missen hoor.

Kan echt niet wachten!! Kunnen we niet skippen naar het voorjaar?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:16

Linda, dat is helemaal niet vals spelen...
Ter herinnering, Lies spoorde niet helemaal vorig weekend :+ :+

En baby-jupiter gevoeld!! :):) Mooi is dat altijd he!

Dyonne, leuk! Heb de laatste keer in Wales heel lang tegen Gl. Brynmoor aan zitten kijken en afgevraagd waar ik die naam van herkende. Tot ik later een keer jouw bericht zag. Die is aardig verwant aan Brynle had ik geloof ik toen ook even opgezocht ;)

Hihi Cynthia, mijn merrie's doen graag waar ze goed in zijn (bol zijn ^_^)
Verhuizen kan sowieso al een hele ingreep zijn, en nu ook nog met spenen. Maar komt vast helemaal goed met Dais!

Ik heb zojuist even mijn eerste profiel update gedaan in ruim 4 jaar tijd :+
In ieder geval de huidige pony's kloppen weer helemaal en zijn up to date. Van het archief zijn er nog heel veel foto's die het niet doet, maar ze mogen er ook niet zo maar allemaal uit :o
To be continued... :P

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:19

Heel verwant, is een 3/4 broer van Brynle, haha.

Cynthia, verhuizen kan best heel wat impact hebben inderdaad.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:25

Dais is vaker verhuisd, maar ze heeft er nooit last van gehad. Ze is altijd heel koel in dr koppie en vindt alles best. Maar nu was het even te veel. Gelukkig heeft ze Fi, daar heeft ze wel steun aan (ondanks dat ze haar kinderen heel stom vindt nadat ze afgespeend zijn :') )

Ik zal dit weekend trouwens ook weer even een foto van BolFi maken :)

Je profiel ziet er leuk uit, Aniek!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:10

Ik mag er wel aankomen maar ik weet nooit goed of ik het nou echt voel of dat ik me dat verbeeld. :+

Ik ga de Dais baby's ook echt missen. Zo leuk altijd om te volgen.

Aniek :') Lies had vast winterkriebels in dr bol.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:42

Geen idee hoeveel dagen die van mij zijn (half mei), maar ik voel het ook al duidelijk bewegen :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 01:33

Wat gaan jullie weer snel vandaag!
Zal je profiel eens even bekijken Aniek :j

Vind Daisy er helemaal niet slecht uitzien hoor Cynthia en met alle veranderingen logisch dat ze even moet wennen. Nina mocht vorig jaar met een ander paard naar een paar weilanden verderop verhuizen, daar stond nog lekker veel te eten. Die vond dat teveel gedoe dat 'wennen'. Het heeft nog geen halve dag geduurd dat ze over de sloten weer terug naar huis kwam, ze was maar 3 weilanden verderop :')

Leuk he als je ze kan voelen Linda!
Paar jaar terug hadden wij ook 2 merries waar qua uitgerekende datum ongeveer een maand tussen zat, uiteindelijk kwamen de veulens 2 dagen na elkaar. Ben benieuwd hoe het bij jou gaat. :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 09:00

Dat hadden wij dit jaar ook Faline. Merrie van mijn zus ging bevallen, buurvrouw merrie (van een klant) ziet dat, twee uur later had die ook een veulen. In plaats van iets van 3 weken later..

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 12:21

Ivy zeker een bescheiden buikje, maar zolang er maar vooruit gang in zit hoef je niet te twijfelen...

icechrystal daar kun je ook al een mooi drachtigheidsbuikje zien. Mooi hoor. En nog maar twee maandjes. Ben lichtelijk jaloers..... ik moet nog tot 1 juni.

Citaat:
Wel spannend want als de eerste veulentjes in januari zijn geboren, dan zitten we in 2017, seizoen is dan begonnen, dan lijkt het ineens hard te gaan...... :):)

Echt wel. Daarom kijk ik ook altijd uit naar januari, dan lijkt de tijd ineens veel sneller te gaan.... maar dan komt de drukkere tijd qua trainingen voor de hengsten er ook weer aan en focus ik me even op iets anders, gaat de tijd ook lekker snel. hihihi

Inowa dat is ook een knappe date.

Citaat:
ik twijfel nog wel of Smarti ook een veulen mag.. natuurlijk wel heel leuk :) .. En zo'n kleine is wat makkelijker aan te houden dan een grote.. wie weet kunnen we dan ooit 2 span rijden.. en ik heb natuurlijk 2 kleine meisjes die allebei een eigen pony 'moeten' :) :) ... mijn voordelen lijstje is nu even langer dan de nadelen.

hahaha gewoon een keer doen.

Ik weet nog niet wanneer ik ga dekken volgend jaar. Kid wordt volgend jaar geen papa, is helaas met maar 1 merrie mislukt dit jaar. dus volgend jaar heeft hij er twee. chakira en gaya. flirt mag uitdekken . Ik zal de hengstenhouder even vragen vanaf wanneer we mogen komen. Het is wel fijn als ze iets achter elkaar komen. Ik heb namelijk maar 1 alarm. en dan mag ik ook hopen dat ze in 1 cyclus drachtig zijn en blijven... niet dat ik net als dit jaar ineens een hengstige merrie weer heb staan.
Voor mij hopelijk dan 3 veulens in 2018.

Stal wiza leuke merrie heb jij ook. Ik hoop dan ook voor je dat er een merrie uitkomt. zou toch wel een keer moeten lukken?

cynthia hopelijk is ze snel weer de oude ik. Ik vind het ook altijd zwaar het afspenen. Elke keer vergeet ik het weer en als het zover is, weet ik het weer.... |(

Hier geen baby gevoeld. maar dat kan nog wel even duren. Nu hopen dat ik met gaya meer geluk mag hebben. De andere merries hebben zoveel ruimte dat ik het veulen gewoon heel sporadisch voel. snik snik.

Hier gaat alles zijn gangetje. Gaya is nog steeds mooi rond van het gras, maar ik begin toch ook nu een andere bolling wat te zien. Dus ben benieuwd of dat steeds duidelijker gaat worden. :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 12:23

Hihi dat bedoelde ik Dyonne ;)

Ik weet van Lies dat ze altijd wat van slag is na een verhuizing. Ze blijft wel gewoon staan waar ze hoort te staan ^_^ maar is wat nerveuzer, eet slechter en vat dus wat in. Heeft al snel een maand of 2 nodig.
Shadylah hebben we vorig jaar december opgehaald en die begon vandezomer pas echt een beetje haar plek te vinden in de kudde.
Ligt misschien ook een beetje aan het karakter van het paard en waar ze bij in komt te lopen.

En 3 bevallingen in een nacht, daar teken ik voor! O:)
Wij hadden ze alledrie tegelijk hengstig. Shadylah is drachtig van de eerste keer insemineren, Lies en Roos moesten 2 dagen later nog een keer en zijn daar drachtig van.

Dit jaar zat er bij Lies en Roos 11 dagen tussen uitgerekende datum, Lies beviel een paar dagen later en Roos een paar dagen eerder, zat er 6 dagen tussen de veulens.
Maar of dat gevolg was van... Roos had nadat het er bij Lies eenmaal naast stond (ze kon de bevalling volgen) niet heel veel interesse in dat veulen ofzo, toen ze er naast liep in de wei :o
Aan de andere kant waren ze ook allebei maidens, dus had ze vast ook niet door dat ze zelf ook zoiets kon krijgen :P

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:21

Jongens jullie gaan snel :o

Vandaag camera geïnstalleerd , ben tevreden :D
Afbeelding
Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:28

duidelijk beeld zeg!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:36

Mooi beeld inderdaad!

Spook vandaag 200 dagen! Nog 135 dagen :D

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:48

Mooie mijlpalen allemaal al!

Namen en paarden en wie er bij wie hoort.... Ik moet altijd een paar keer terugscrollen om te kijken. Sommige onthou ik wat makkelijker. Vandaar weinig reacties met namen, sorry.

Hier laat ik voorlopig niet nog een keer dekken. Veulen is bedoeld als opvolger van mama. Misschien tegen de tijd dat mama wat ouder wordt nog een keer. Maar ze is nu nog maar 7 dus we gaan eerst lekker de sport in.

Kabayo, dat is mooi helder beeld! En wat betreft buikje blijft die van mij ook strak hoor en die loopt voor op die van jou.

Ik zag al heel veel hele dikke buiken voor bij komen. Vooral bij pony's. Zou het kunnen dat grotere paarden minder snel tonen?

Hier een foto van 7 mei en van vandaag 11 november. Ze zit vandaag op 217 dagen dracht

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:52

Liaan! Als je die naast Harmony zet, die maar 1 dag verder is lijkt die wel ontploft!
Wat een bescheiden buikje zeg, nou ja ze heeft nog helemaal geen buik zo op de foto, in het echt ziet het er altijd anders uit