Bedankt voor alle leuke reacties op mijn filmpjes. Echt clownspony's hoor. En Roos (bijna) altijd haar nuchtere zelf echt van; Whatever!! ^_^
Dyonne, prachtige foto van Scarlet! Blijft een knappe merrie! Is ze nou drachtig van Brynle eigenlijk of een andere hengst?

En was het met Pramox niet meer dat het effect op drachtige merrie's niet officieel getest is, dat daarom niet in de bijsluiter stond? Maar geloof dat het vaak wel gewoon gegeven wordt.
Wij moeten nog mestonderzoek doen en zullen dan wel weer iets van de DA krijgen als het nodig is (ze doen hier niet zo makkelijk)
En Gwen van Marit ook op haar nieuwe plekje. Ziet er goed uit hoor!
Evelien_ jouw merrie ook lekker vrolijk! En ondertussen ongeveer over de helft!

Zo Faline, die hebben zich flink uitgeleefd op het hek!

Kabayo, jouw merrie heeft zich uitgeleefd op die voerkist hihi. Maak je niet teveel zorgen om die buik. Laatste scan was nog goed toch? Ken ook merrie's (zeker type sportpaard/pony) die praktisch strak blijven tot vlak voor de geboorte.
En genoten van mijn filmpje. Nog even en jij hebt ook zijn gekke Marvin

DL gefeliciteerd met je twee nieuwe pony's! Teveel overgewicht zou niet bevorderlijk zijn voor het drachtig worden, maar het kan wel. Spannend. Weet je wel wanneer ze bij de hengst heeft gelopen?
Marouschka, Pepper geeft mij ook een wat beter gevoel over mijn merrie's. Baas boven baas! Hihi
En over in de stal staan voor die weerstand. Onze kraamstal is de hele winter inloopstal. Afgelopen jaar hebben we een goede maand dichtgemaakt en stonden Lies en Roos 's nachts binnen met camera toezicht en overdag met de rest buiten.
ivy_power, daar is een mooi verschil zichtbaar inderdaad. Bescheiden buikje, maar toch duidelijk aanwezig!
Icecrystal, jouw merrie gaat echt hard hoor! Zal samen met Marije inderdaad de kick-off van het seizoen zijn.
Ik heb dit jaar weer in mei gedekt. Had de veulens op 11 en 16 april dit jaar. En was nog wel koud hoor 's nachts en eigenlijk nog een beetje te nat buiten en vies weer, werd gelukkig wel snel iets beter. Veulenhengstigheid overgeslagen en nu zijn ze beide op 22 april uitgerekend en die van Mariska op 20 april. Net iets later en hopelijk wat beter weer, dat ze lekker naar buiten kunnen.
Langer wachten met dekken vond ik dan net weer wat risky, mochten ze dan niet in één keer drachtig worden, kom je direct weer later uit. Wel hebben we de drie veulens mooi dicht bij elkaar (hopelijk ^_^)
Ik weet nog niet precies wat ik weer bij de hengst doe volgend jaar. Beide merrie's heb ik een goed argument voor om een jaartje leeg te laten, maar allebei gelijk weer leeg laten is ook niet zo goed voor mijn verslaving

Marouschka, leuke combinatie hoor! Heb niet zo veel veulens van Atlantis gezien dit jaar (niet heel veel opgelet op de A's

Lisan, wanneer ben jij zelf uitgerekend?
En ik moet ook nog kijken naar wat voor hengst. Eerst de HK en de 2017 veulens maar weer afwachten.
Juval, twee kleintjes voor je twee kinders is inderdaad wel leuk dan

AnniekSlijk, die krijgt ook al een mooi buikje hoor!
Zo, ik ben weer bij. Zal nu nog even de buikfoto's van afgelopen weekend erbij zoeken.
Mijn merrie's zitten vandaag trouwens op een mooie ronde 180 dagen dracht