[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:06

Linda2008, van harte! Wat goed dat er snel ingegrepen kon worden zeg, pfff. Wát een mooi koppie.
En Sofie, daar is ze eindelijk. Lange wachten beloond, en wat een ge-wel-di-ge naam :') Hoe gaat het met drinken nu?
Knolselder, balen; lijkt ook veelbelovend voor een snel veulen, maar met zulke nachten mag hij/zij wel heel snel komen. Geef het je te doen, naast het kleine hummeltje in huis.
AniekR, gave foto's. Die eerste is wel heel <3
Oh Cemlys, wat een heerlijke verrassing dat je kat er opeens weer was! Ziet ze er goed uit?
Hier alles nog rustig, zucht. Eergister leek het dichterbij dan gisteravond, dus wie zal het zeggen? Ben wel toe aan een veulentje hier in de wei met alle leuke veulens hier in het topic. Morgen en overmorgen twee aan de tijd, dus jullie mogen best hoor, lieve pony's! :P

Caesar

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:33

@Bellarose, bij RB is het van belang dat je zo snel mogelijk het vlies breekt en het veulen eruit haalt. Alleen het vlies is heel stug, kun je bijna niet met je blote handen open krijgen. Iets van een pollepel helpt en dan zo snel mogelijk veulen eruit zien te krijgen (in ieder geval zodat het kan ademen). Met een mes is het weer gevaarlijk omdat je daarmee ook merrie of veulen kan verwonden.

Bij een kennis met een tweeling vorig jaar was het 1e veulen er goed uit en toen ze dachten dat de merrie ging liggen voor de nageboorte kwam het 2e veulen. Dat bleek een RB te zijn maar dat hadden ze veel te laat in de gaten natuurlijk (ze wisten niet dat het een tweeling was, ondanks 2x scannen). Dit veulen heeft nog 3 dagen geleefd, maar ik denk toch een beschadiging opgelopen waardoor het toch te ver wegzakte. Als je erbij bent zul je een RB nog best wel kunnen handelen, want je hoort regelmatig dat ondanks een RB de veulens gewoon leven en het goed doen.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:34

Linda gefeliciteerd! En een zwart merrietje nog wel!! Helemaal super. Vind je naam ook leuk en dan op Pippa komen ^_^
En dat drinkprobleem had ventje ook. Had de plek prima door, maar zat te hoog, lebberde de hele uier af, maar kwam er niet genoeg onder voor de spenen ;)

Sofie ook eindelijk gefeliciteerd! Mooi bontje en ook een super leuke naam!
Is de nageboorte er nog goed afgekomen?

En bedankt voor de leuke reacties op ventje <3
Na deze veulens schaam ik me haast dat hij nog geen naam heeft. Hopelijk vanmiddag :o

Knolselder, balen dat het toch niet kwam nu. En ook dat het systeem niet meewerkt. Misschien voor de hand liggend hoor, maar je router al even gereset? :o

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:50

Haha Aniek, dat gevoel ken ik.
Heeft bij Furioso ook enkele dagen geduurd voor ik de naam gekozen had.
Bij Imperiosa haar veulen zal dat hopelijk wat vlotter gaan. Voor een hengstje ben ik er namelijk eigenlijk al aan uit, voor een merrie nog niet helemaal, hangt van het veulen af :D Maar ik heb wel al een lange lijst met namen die ik echt leuk vind.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:59

RB vind ik ook altijd een eng iets. Ik heb altijd begrepen dat je echt ook maar max 10 minuten hebt om het veulen eruit te halen.

Balen Knolselder, zware nacht zo te horen.

Hier is Bo nog een tijdje onrustig geweest gisteravond. Opeens staat ze op en gaat eten, en bleef eten. En ze was weer rustig -O-
Ik vond het uier vanmorgen juist van vooraf gezien wat terug gelopen, maar van achter weer wat voller.
Afbeelding
Afbeelding
Ondanks dat Bo uiteindleijk maar 1 alarm heeft gegeven zelf een rot nacht gehad. Heel veel wakker.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:02

Ik heb ook al een lijstje, maar nu heb ik ook al een veulen waar ik nog niet alles bij vind passen ;)

Als Roos een hengstje krijgt, staat de naam daar eigenlijk al van vast. En had daarbij voor Lies een bij passende naam. Maarja, als Roos dan geen hengstje krijgt... en die van Lies moet ik straks al opsturen...

Lastig hoor ^_^

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:07

Kiki :(:) Dat is toch die stress dat je zovaak wakker wordt want je staat op scherp hé.
Volgens mij gaat ze nu snel vorderen.

Cesaer een tweeling dan nog,die verwacht nu nog een tweede? Dan had ik ook misschien gedacht dat het de nageboorte was. Zo zonde dan wel!

Arianne nou jij mag van mij ook wel hoor nu!

Linda mooi koppie en ze is al gelijk uitgekreukeld! Wat is ze enorm!! Dat snap ik dat ze de uier niet direct vond.

Azara tietjes hebben nog een eind te gaan precies,wat een haar ook. :D

Cemlys hopelijk wilt de kat voortaan wel bij huis blijven. Wat fijn toch dat ze terug is!

Vulina aah slaapgebrek. :(:)
Knolselder ook :(:) Geen goeie combi met een baby.

Waarom denk je dat Luna? Die uier is nog niks ernstigs toch?

Vera is vandaag 320 dagen! *\o/* En nu ook echt aan het uieren. Dat ze maar op schema blijft,dan heb ik binnen een weekje /10 dagen een veulen hopelijk. :D (nu waag ik me heel ver met dit te zeggen :') )

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:25

Pretty, je gaat er toch op slapen. En dan krijg je geen alarm, dan schrik je vanzelf wakker haha
Als ik dan weer naar haar uier en ph kijk dan is ze nog niet zo ver (in mijn leken verstand, is voor ons het eerste veulen wat we fokken).

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:30

Nee ze lijkt nog niet zover. Maar gaat toch telkens een stapje vooruit. Die laatste stappen gaan soms heel snel! Ik heb dat ook nog na al die jaren hoor,op het laatst lig je echt te waken in plaats van te slapen ondanks nu alarm en camera. :(:)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:31

Annelies kan aan je router liggen, eens wissen en hopen dat ie het dan wel gewoon doet. En anders bevalt ze hopelijk vroeg op de avond of wanneer je ouders thuis zijn :)

Uiertje lijkt van voor te zien idd iets leger Kiki. Maar denk dat ze wel op de laatste loodjes loopt.

Qua naam gaat mijn veulentje ook wel even naamloos zijn. Heb wel Ideeën, maar heb nog niet de naam waarvan ik zeg "dat wordt em"

@Pretty; Heb zo een gevoel, als der uiertje gewoon zo rustig verder groeit (ze heeft nog 4 weken tot 300 dagen) dan zal die wel vol zijn met 300 dagen. Elke week is er voelbaar verandering. Hou nu wekelijks een foto bij voor te vergelijken volgend jaar. Kan natuurlijk zijn dat ze ergens ineenkeer stopt met vullen en lekker 340 dagen ofzo draagt. Maar mijn gevoel zegt vroeg veulen (tussen de 300 en de 320 dagen)

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:40

Hoi meiden,

Ik was even afwezig maar moest echt even bijkomen hoor.. Alles weer op de rit thuis, veel bij Orion en Oraya zijn enzo maar we zijn dr weer.. *\o/*

@Pol.. Eindelijk voor jou een veulen!! Gefeliciteerd!

@ Caesar.. Ze is prachtig!

@ KBK.. Wat is beer leuk!

@ Mopjemop.. haha die klompen aan! Geweldig

@ Tinnie.. Dag 360.. Jou geduld word ook wel op de proef gesteld zeg!

@ Keresa.. Gefeliciteerd!

@ Aniek.. Gefeliciteerd!

@ Knolselder.. Haha mooi excuus toch die zwangerschap! Ik heb gelukkig gerekend voordat ik zelf zwanger was :+

@ Pretty.. Zou Vera wel drachtig zijn :+

@ Marielle Sterkte!

@ Arianne.. Geweldige foto!

Hahaha geweldig.. Merrie in 5 minuten.. Kind in 44 uur.. Ik had ook maar 5 minuten persen bij de 1e :+

@ Ghighi.. Knap veulen!

@ Noisy.. Ik herken dat gevoel hoor.. even voor het slapen gaan kijken, Heerlijk diep in slaap en dan <3

@ Aniek.. Op 1 paard na is de rest er al kort bij geweest.. Vanavond gaan we de laatste proberen.. Die doet het veulen niks maar als mams de aanval inzet omdat hij te bijdehand is stopt hij niet met een terugaanval.. en let dan dus ook niet op waar het veulen staat.. Maar als dat goed gaat zetten we alles bij elkaar en kan de kleine met de groep mee naar buiten.. Ik merk aan Orion dat ze daar wel weer behoefte aan heeft.

Ieder zo z'n ding met kinderen hoor! Ik vind zwanger zijn vreselijk maar het moment dat de baby straks in m'n armen ligt zie ik echt al naar uit.. Daarna is het hier ook klaar hoor, de rest laat ik aan m'n merries over :+

@ Aniek.. Wij helpen altijd met droogwrijven.. Of het nou april of mei is en welke temperatuur het ook is..

@ Astrid.. Ik heb met 4 dagen bij Oraya haar halstertje even omgehad.. Was geen enkel probleem

@ Linda.. Gefeliciteerd!

@ SofieHavan Eindelijk! Gefeliciteerd!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:41

Klopt Pretty, blij dat ik dan toch niet de enigste ben hihi.
Als ik dan naar Bo zelf kijk, is ze het wel zat. Ze heeft een heel ander loopje gekregen. Omdraaien met lopen gaat lastig hihi, dan zie je goed dat alles slap is.

Pffff namen..... Van een stalgenootje wel een idee voor een hengstje gekregen. Ook voor een merrie, kwam ze met exact dezelfde naam die ik ook wel grappig vond. Maar staat nog steeds niks vast.
Als ik dan zie hoe creatief sommige zijn _/-\o_

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:44

Namen is lastig! Pinda's officiële naam begint met een S maar blijft geheim totdat hij/zij geboren is, dus kennissen/vrienden hebben er nu maar 'S Pinda of Spinda van gemaakt :+

Heb echt bewondering voor sommige originele namen hier :j

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:48

Ik krijg ook de indruk dat Imperiosa het zat begint te worden.
Ze vindt het ook niet meer zo fijn als ik aan haar buik zit te voelen (want nog altijd geen schopje gezien).
Aan de andere kant doet ze er helemaal niet aan door. Baksteenbillen en lege uier (dag 332). Mijn opa was gisteren mee gekomen en zei: zo dik, die gaat binnen de 14 dagen bevallen.
Ik geloof hem echt niet :')

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:52

Linda en sofie van harte!!

Hoe gaat het met de merrie sofie? Nageboorte er al af?

Hahaha vientje, spinda is toch ook leuk :+

Hoop voor bo en jou kiki dat het veulentje snel.mag komen. Dan kun je lekker doorslapen s nachts!

Pauk fijn dat je weer bent bijgekomen. Fotos mogen altijd he O:)

Spannend pretty hopen dat ze zich aan de planning houdt!!

Lees weer eens op mn telefoon bij dus niet zo uitgebreid sorry

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:05

Pauk schreef:
@ Pretty.. Zou Vera wel drachtig zijn :+

|o :=

Crines binnen 14 dagen zou bijna kunnen als ze standaard 2 weken te lang loopt. :D
Oom hier op stal kijkt ook altijd naar Vera,al van 2 maand terug zei hij,zo dik,die moet bijna bevallen! Als het daaraan alleen zou liggen dragen ze hier allemaal kort. :+

Namen heb ik nog niks klaarliggen. Inspiratie van het moment :o

Vera heeft zo een schattig klein uiertje. Wordt nooit echt groot,wel voller.

Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:11

oh spannend pretty, speentjes lijken ook al gevuld te zijn ;)

namen ja ze zijn best lastig soms, al vind ik die van linda en sophie heel goed gevonden

vulina en rianne jullie zijn de volgende? en cheyenne natuurlijk maar die gaat voor langste dracht dus moeten we ze nog even aanmoedigen :D

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:14

Ik hoop het fotsy, anouk zit op 337 dagen vandaag. Hoop dus dat ze snel gaat bevallen. Kan niet meer wachten :')

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:30

Dank jullie wel allemaal :)
Mijn excuses als ik even ego ben, ik ben ontzettend moe en wil liefst nu zo snel mogelijk even in bed voor ik mijn dochtertje moet ophalen!

De nageboorte is er nog vrij vlot afgekomen daarna en hij drinkt ook goed!
Hoewel hij veel wit heeft, is het zo dat hoe meer ik hem zie, hoe mooier ik hem vind :j
Effe wennen natuurlijk :) K ben wel trots op ze!!
Evita is erg beschermend maar doet het heel goed!
Nog effe wat spam en dan ga ik m'n bed in :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:35

Fijn dat het allemaal toch best snel nog gelukt is met de nageboorte. Wat een leuk ding is het!
En ik ken het gevoel nu hoor. Helemaal gesloopt, maar ook nog allemaal adrenaline om je pasgeboren spruit! Hopelijk kan je zo nog even lekker slapen ;)

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:40

Lekker ding hoor, Sofie <3 mooi de witte de aftekeningen op zijn hoofd bij de ogen (precies erlangs)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:50

Wat een mooi veulentje is het sofie!
Vind hem echt heel erg gaaf :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:04

Ja Fotsy hij moet enkel nog voller worden maar de vorm is er al.
En hoe is Elsa? Want die doet echt voort!

Hij is leuk SofieHavan,heel raar,hij wordt inderdaad leuker hoe langer je er naar kijkt. <3
Die vermoeidheid zal er niet zomaar uit zijn,probeer dus inderdaad maar je rust te pakken als je kan.
Wat goed toch dat je je stage verplaatst had!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:27

Waauw Sofie, hij is echt kei mooi getekend!

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:50

yeey wat een knappe koppies zeg mooie veulentjes weer van harte oma`s hihi

lill is rustig uijers was iets terug geslonken