[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:01

volgtopics doe ik nooit aan. Hou liever het DBT wat bij :) Wordt anders ook al snel te veel.

Pendelen...doen jullie maar,ik heb me laten overhalen vorig jaar maar ik pas deze keer. :+
De pendel zei dat een lege merrie drachtig was en een drachtige leeg...Ik had gependeld net voor het scannen dus het scannen bleek gelijk te hebben :')

ML knappe merrie hoor!

Leonieke ha ja inderdaad beginnend buikje te zien!

Joyceee86

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:13

je pakt een haar van je merrie haar staart, hier doe je een spijker aan.. je houd die spijker boven de billen van de merrie (jij hebt de haar vast en spijker hangt net boven de billen) bij rondjes is het een merrie(?) en bij op en neer een hengst(?)
ja volgens mij is het wel zo
hier had ik + pendel t goed vorig jaar

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:09

Thanks voor de uitleg! Ik ga dat echt proberen, lijkt mij wel humor dat pendelen :D Ben erg benieuwd. Mijn gevoel zegt dat Pinda een hengstje is iig.

Knappe buikje hierboven hoor :j Hoe ver was zij ook weer?

Arme Venthe idd, niet leuk rust moeten houden als je wat wilt doen als paard :(:)

Pinda zit tussen hamster en eekhoorn formaat in nu ja :Y)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:15

Ik ga het ook wel even proberen. Had even in het DBT van vorig jaar gekeken. Gaan we dan weer een lijst behouden met alle resultaten?

En mini-muts en mini-muts hier zitten tussen een kat (á 17,8 cm) en een konijn (á 30,5 cm (ligt het aan mij of is dat een heul groot konijn? := misschien hebben ze kat en konijn even door elkaar gehaald op die website haha)). Wel allebei al meer richting de 150 dagen van het tweede formaat.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:16

Da's een Vlaamse reus :j :P

*edit: ik bedenk me net dat ik dat pendelen wel mooi pas ga doen als ik eens alleen op stal ben, mijn stalgenoten gaan anders geheid gestrekt _O- Ik zie me al gaan....die lachen zich kapot!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:21

156 dagen Vientje *\o/*.

Haha raar he Aniek, Bibi d'r veulen zou nu ook zo groot als een konijn zijn, maar volgens mij zijn mijn katten echt wel groter als een konijn, maar ja :D.

Haha een Vlaamse reus dan idd Vientje :D :').

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:21

Haha ja he. Maarja 17,8 cm is ook geen grote kat... nou heb ik wel een konijn gehad die groter was als ons vrij kleine katje, maar dat is toch meer uitzondering ;)

En ik denk dat ik met Mariska best wel slap kan liggen als we dit gaan proberen met de pony's (toch ook fijn als iemand ze vast houdt). Verder niemand "op stal" die er een oordeel over kan hebben O:)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:22

:') eekhoorns, katten, konijnen, rare pinda's :')

Ik doe ook niet meer aan pendelen. De vorige eigenaresse had destijds gependeld en die uitkomst klopte, maar volgens mijn pendel zou de merrie leeg zijn terwijl er (gelukkig!) een prachtig hengstveulentje uit gekomen is :D
bovendien vond ik de totale uitkomst van het pendelen vorig jaar ook niet bepaald overtuigend...

Ik maak wel een volgtopic, dat vind ik vooral leuk zo vlak na de geboorte omdat ik daar net wat meer foto's in durf te plaatsen dan in dit DBT en omdat je daar meer reacties in krijgt :o
Maar nu vind ik het zelf nog wel wat vroeg :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:23

Pendelen.....ding bleef vorig jaar stug stil hangen. :') Verschillende keren geprobeerd, maar ik heb er geen beweging in gekregen. Pendel had het dus fout, ikzelf goed. :D

Volgtopics doe ik ook niet aan, vind het DB topic veel leuker. Hoeft allemaal niet om mij en Neon te draaien, de tips en ervaringen uitwisselen en elkaar steunen vind ik gewoon een stuk leuker. :j

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:38

Dat was hier ook heel erg stiekem gedaan hoor. Mijn schoonouders/man verklaarde me zot anders.

Ik deel je mening Neon. :)

Haha Linda bij jou ook al? Ik heb anders ook een prachtig zilveren hengstveulentje dat er volgens de pendel dus niet mocht zijn. <3

Leoniieke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:29

Die kat en konijnen volgorde snapte ik ook niet helemaal tot ik ergens las dat het om een kitten ging en niet een volwassen kat. Dat leek mij al een stuk logischer!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:39

Hier afgelopen jaar ook geen volgtopic gemaakt, zit er wel aan te denken voor fabje onder het mom van mini x kwpn veulen krijgt er een broertje of zusje bij :') Krijg ik ze meteen weer op de kast hihi.
Vorig jaar had ik dat dus wel gedaan en ja dan heb je zo 3 topics vol :P

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:35

ik ga wel een topic maken, maar moet even wachten, tot na het weekend :):)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:57

Ik weet het nog niet zo'n volgtopic, wordt voor mij ws wat erg veel topics om bij te houden en ik vind een meer interactief topic met anderen erbij zoals dit eigenlijk leuker. Maar wie weet :D

Pfoe hee, las net op FB dat de merrie van een kennisje heeft verworpen (op plm 3 maanden). Kwamen bij het scannen erachter dat ze toch weer leeg was, totaal onverwacht. Wat een nachtmerrie, ocherm :\ Je moet er toch niet aan denken ;(

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:16

Ik maak wel een volgtopic, maar meer tegen het einde toe. Dan is er iets sneller actie :P En aangezien ik toch van april tot juli veulens verwacht...

Charlie kreeg vandaag een zotte bui. Alle zwartjes gingen racen :D
Er hangt echt een heel duidelijk bukije onder :D Die hoef ik niet eer te scannen. Ze zit ook al wel over de 120 dagen denk ik. En ik zeg zoiets niet vaak zo 'zweverig', maar ze straalt!
Fre daarintegen wordt over het hele lijf dikker. En ze is MEGA chagrijnig naar de ruin. Arme oude Black...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:50

euh even om jullie discussie over de kat grootst of het konijn :P (lijkt bijna kip eerst of het ei) :') , mijn konijnen zijn groter en veel zwaarder dan al mijn katten (5 in totaal) _/-\o_ behalve de babynijntjes natuurlijk :j
Afbeelding

pendelen pfff, tja vorig jaar had de pendel gelijk, nu niet zo mee bezig en geslacht maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit.

vientje ja zo een dingen gebeuren natuurlijk, maar daar mag je niet te veel bij stilstaan, mijn merrie heeft 2-3 jaar geleden ook verworpen op zes maand, das dat het niet goed was, denk ik dan.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:51

Aahhh arme black!! Hormonen Fre!
Hihi knappe charlie aan het racen! Heb je het niet gefilmd?
Ik maak van de winter wel een topic, ik ga nu nog doen alsof de winter heel ver weg is :o

Jolanda, wachten tot na het weekend?

Aahhhh Fotsy die foto <3

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:56

Wowwww da's geen konijn meer, da's een kanon :wow: schattige babynijntjes!

Flauwe merries hoor :P arme vent terroriseren.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:06

linda is wakker ;) ik zeg nog niks haha ;)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:12

Jolandje, nog een merrie scannen van het weekend ofzo?

En dat zijn grote konijnen inderdaad! :wow:

Bedenk me net dat ik nog een grappig filmpje heb van mijn dames. Kreeg ik vorige week toegestuurd toen ze nogal gek aan het doen waren met etenstijd :+
waar het niet dat m'n telefoon momenteel even ko bij de kachel ligt, maar heb stiekeme hoop dat hij het snel weer doet en dan laat ik die wel zien ^_^

*edit* mochten hier technische mensen zitten:
[HTT] Huis, Tuin en Techniek

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:04

Knap konijn fotsy!

Ik heb wel een volgtopic, wil toch 1 keer per maand gaan posten en hoop op 8 tot 10 maanden af en toe buikfilmpjes te kunnen plaatsen zoals Joe in Luna's buik tekeer ging.
Daar blijf ik toch op knagen soms 's avonds. Wat als we de keizersnede meteen hadden ingezet toen ie er niet door ging? Had ie het dan overleeft? En wat voor gigantische beer zou dat dan geworden zijn? Twas gewoon zo'n gigantisch dier dat zeker al 70cm was bij geboorte....

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:19

Ik ben niet alleen wakker, ik denk het ook al te weten :o :D ........ Spannend :):) (toch? ;) )

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:23

linda2008 schreef:
Ik ben niet alleen wakker, ik denk het ook al te weten :o :D ........ Spannend :):) (toch? ;) )

héél spannend :j ;)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:30

Nee ik heb niet gefilmd, ik stond met hooi te sleuren :')
(Maar dan stop ik wel even om te kijken en te genieten hoor)

Gek met etenstijd Aniek? Ik ben benieuwd, haha!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:36

wie A zegt moet ook B zeggen, kom op ik ben nogal van het ongeduldige type :D

gefeliciteerd met je verjaardag Sarah Y)(^)