Vanacht was ie wat voller dan gister avond. Vanmorgen was er niets bijgekomen, ze heeft gewoon aan 1 stuk door haar eten op gegeten en begon daarna aan haar hooi. Vanmiddag zal er (denk ik) niets gebeuren.
Hoe staat het uier er bij jullie voor?
Talishe
Geplaatst: 28-02-12 11:22
Hier is de uier aan de zijkanten wat gevuld, waardoor de spenen helemaal naar elkaar toe worden gedrukt.
Ik ben de hond aan het trainen om mijn paard naar de paddock te brengen. Was gisteren gelukt, alleen stopte ze niet:
Bedankt allemaal voor de super leuke reacties op Heaven!
Wat een leuk filmpje Talishe! Paard vind het ook allemaal wel best hè. Heaven moet honden niet in haar buurt hebben, de stalhond heeft dan ook zeer veel respect voor haar.
pretty
Geplaatst: 28-02-12 11:25
Heel braaf paard Mijn hond die jaagt de pony's ook vaak op,als ze het weer eens vertikken naar de juiste wei te willen of net uit de wei te komen,dan haal ik mijn hond erbij,die weet precies wat ze moet doen. Alleen is die nu al 10 jaar,ik moet dringend mijn andere hond opleiden,die is pas 10 maand oud
Hier nog geen echte uiertjes,een begin,maar meer ook niet. Eind volgende week zijn ze pas 300 dagen.
Nog even een uierfoto van vanacht, ze staan wat meer uit elkaar dan savonds
pretty
Geplaatst: 28-02-12 11:45
ik vind het al een hele beste uier hoor! De uier zelf kan voller,maar je ziet toch duidelijk dat de spenen al vullen en uit elkaar gaan staan. Is het haar eerste veulen of weet je dat niet?
Dat is wel heel lastig zeg. En ook raar dat ze dat niet wil zeggen. Had ze al grote spenen toen je haar kocht? Een merrie hier op stal (die al 3 veulens heeft gehad) heeft geen grote uier, maar wel hele grote spenen, dus daar kan je het wel aan zien.
Toen ik haar kocht (nu 10 maanden geleden) had ze wel langere speentjes dan de rest van de merrie's bij ons op stal. Aan de grote van haar buik vermoeden we eigenlijk ook wel dat dit niet de eerste keer is. We moeten haar rechtuit haar stal uit halen en in t gangpad draaien, draaiend haar bos uit gaat niet meer, dan zit ze "klem" met die dikke toeter. Ze draagt erg naar de zijkanten
lisch
Geplaatst: 28-02-12 11:55
Gentle_Vival schreef:
Ik heb geen idee, jammer genoeg! De vorige eigenaar wil totaal niet mee werken met al mijn vragen, helaas..
wat vreemd maar je kan idd vaak wel zien aan het uier of de merrie eerder gedragen heeft soort van hangtietjes laat ik het maar noemen
moeten de new forests een bepaalde letter ? (dacht niet toch?) alvast dankjewell .
Welk New Forest stamboek? Nederland of Belgie? In Nederland niet, in Belgie namelijk wel. Moet even tellen aan welke letter ze zitten, in 2005 was het de C, dan is het nu in 2012 volgens mij de K dit jaar.
Charisma, je zegt dat er geen rhino is in Belgisch Limburg? Misschien niet de neurologische, maar de abortus vorm is in bepaalde delen van Limburg juist enorm aanwezig. Ik ken fokkers die al jarenlang geen levend veulen hebben gekregen, en bij autoptie bleek het keer op keer de rhino te zijn. Andere paarden op stal zijn die jaren nooit ziek geweest, dus ook niet de verkoudheidsvariant. Rhino blijft in het lichaam van het paard zitten, en bijna de hele paardenstapel heeft rhino in het lichaam. Een 30 km van mijn stal is ook de abortusvorm van rhino geweest enkele jaren geleden. Een stal waar meer dan 50 paarden staan, geen enkel ziek paard, alleen de drachtige merries hebben geaborteerd. 1 merrie heeft haar veulen behouden. Het is niet om je bang te maken, maar je schat de abortusvorm van rhino totaal verkeerd in.
Slechte update helaas, Hera is zieker geworden, koorts is hoger, hoest erg, zweet heel erg. Dekens af gedaan, kunnen enkel duimen zei de DA en ons voorbereiden op een abortus...het ziet er niet goed uit...
Ohnee, wat erg! Ik blijf voor je duimen dat de koorts minder word! Heel veel sterkte!
pretty
Geplaatst: 28-02-12 12:32
Nee zeg,het is geen waar hé...laat het nou es meevallen voor Hera!!!! Onze merries waren ook doodziek van de droes,en toch is het veulen blijven leven,laat dat nou ook es bij Hera het geval zijn!!!
Jee charisma wat een vreselijk nieuws! Ik duim heel hard met je mee dat ze snel weer beter wordt en het veulen niet verwerpt!
Charisma
Geplaatst: 28-02-12 12:34
Neon: oei dat wist ik niet, hier in de buurt geen geruchten gehoord over de abortusvorm van rhino, fokkers in de buurt hebben wel gewoon gezonde veulens. Enkele jaren geleden zijn er bij een bevriende fokker 3 dode veulens geweest, maar nadien gewone normale drachten. Weet het zelf ook niet meer...doe mijn best om positief te blijven, maar na de update van juist wordt dat weer wat moeilijker....
Bedankt allemaal!! Het enige positieve is, is dat ze wel nog goed eet, de brok is dadelijk op en het hooi knabbelt ze zoals normaal aan verder... hopelijk houdt dat haar sterk genoeg en het veulen ook...
Laatst bijgewerkt door Charisma op 28-02-12 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt