Hallo allemaal, onze merrie is nu inmiddels 6 maanden drachtig. Even in het kort, ze was zwaar verwaarloosd toen we haar kregen, hebben haar 2 keer voor de dood weggehaald, maar is heel goed opgekrabbeld. Het hooi eten in de winter blijft een probleem, door de verwaarlozing een slecht gebit overgehouden, maar nu ze drachtig is laat ik haar liever niet behandelen, ze is ook nog erg eenkennig door alles wat ze heeft meegemaakt en wil geen stress veroorzaken. Desondanks hou ik haar in goede conditie door een merrie muesli en ik geef haar de subli senior priores erbij. Zodra het veulen er is komt de tandarts weer, tot die tijd moeten we het zo gaan redden. Hopen op een vroeg groen voorjaar en grasjes, want dan kan ze weer naar hartelust eten.
Laatst bijgewerkt door chery op 30-11-10 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Peep ziet er nog mooi uit, leuke Tinks ook! Kwal is een halve Tinker
Steffi_H
Geplaatst: 30-11-10 22:35
Chery: Wat naar allemaal! Bij mij een soortgelijk verhaal. Hoe doet de merrie nu? Hopelijk kan ze inderdaad wat bijkomen en terug genieten in het voorjaar!
Nog eventjes kwijlen bij de paps van mijn toekomstige veulie zucht... wat is ie prachtig. Als veulie daarop lijkt is mn missie van dit jaar dik geslaagd. Ondertussen staat hij weer op engelse bodem , kan hij weer lekker de heuvels in .
Neon heeft geen veulenbuikje nu. Neon is een hele schrale merrie, en voor het eerst in haar leven is ze niet schraal. Dit is vooral boven op haar rug te zien en langs de schoft. Veulenbuikje komt over een maand of 2 ongeveer, rond de 250 dagen.
Ik heb foto's, maar ik zit nu in de trein. Je kan alvast kijken in het profiel van YWC. Dat is zijn eigenaar. Al heb ik inmiddels wel mooiere foto's van YWC gekregen. Ik zal vanavond even kijken of ik een foto kan plaatsen.
Neon is net als kitzbi heel bescheiden dus ik hoef me niet zorgen te maken......
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 01-12-10 09:00
Ja, het is aardig frisjes vandaag. Ik moest vanmorgen al een heel stukje lopen tussen de gebouwen door op het werk, en op plekken waar het altijd keihard waait als het zelfs windstil is, is een windtunnel gewoon.
Neon is erg bescheiden ja. Bij peep zie je echt wel goed dat er wat in zit vind ik, maar iemand van stal die dacht dat ze niet drachtig was toen ze het hoorde was ze stom verbaasd en ook nog is al 7 maanden haha. Had ze helemaal niet gedacht.