Gister nog niks te zien, en vanochtend een hele vooruitgang!!!!!
KootMiraDrum
Geplaatst: 04-04-09 12:08
Ohwwwwwwwwwwwww wat spannend!!!!
Ik kom er dankzij iemand hier op bokt achter dat Mira niet nog 4 weken moet maar 3 weken Betekent dat ze vanaf vandaag 's nachts naar binnen gaat. De Fjord is de baas, en eist steeds de grote stal op, ik wil nu gewoon dat ze kan liggen als ze dat nodig vindt.
ik heb de ooievaar toch echt doorgestuurd naar je hoor, mutopia
frenia
Geplaatst: 04-04-09 12:49
oew! 2 dames met hars hier! spannend!!!!
PercyLeen
Geplaatst: 04-04-09 12:54
Spannend Lucy! Zo zag mijn merrie er gisteren ook uit!
Ik ben inmiddels weer in het land! Vervelende bijkomstigheden allemaal, kraamvisite, taart eten! Heh toch!
Moeders en baby lopen al lekker op de wei! Dierenarts is net geweest en heeft het veulen zijn spuitje gegeven! Nageboorte zag er goed uit en was compleet! Droogfoto's heb ik maar nog niet online! Die komen in de loop van de dag! Merrie is erg trots op haar veulen en erg beschermend! De andere merries op stal zijn helemaal van slag en doen niks anders dan hinikken! Allemaal moeder gevoelens, zo lief!
Als de navelstreng nog vast zit is de zuurstoftoevoer toch nog aanwezig?
draaakje
Geplaatst: 04-04-09 13:29
wow hier ook spannend lees ik!
om 11 uur vanochtend, syl staat in dr stal, wil niet eten, alleen wat brok. uier wel vol, geen hars. ze voelt heel koud aan, maar niet gepest met een thermometer. om 1 uur vanmiddag, syl staat nog steeds op stal, komt wel even kijken als je langs loopt, harsjes aan dr uier! er komen geen druppels vanzelf uit, maar heb even gekeken, ene uier een mooie witte druppel, andere uier een gele druppel . temp. is normaal. whaaa! als ze zo doorgaat heeft ze vanavond een veulen!!!
kmd, ja hoor, als alles goed is, krijgt het veulen gewoon nog zuurstof via de navelstreng, moet deze wel niet al gebroken zijn
quintusgl
Geplaatst: 04-04-09 13:30
Toevallig dacht ik daar ook aan gisteren met een marestare-bevalling. Als de navelstreng er nog aan zit dan maakt het toch niet uit? Draakje: wat spannend!! Wie weet!!!
Even een vraagje. Porva heeft haar kling onderin een beetje open staan. Banden beginnen minimaal te zakken en uier is nog niet veel. Heeft die kling die een beetje openstaat een betekenis?
Vwb het vlies/navelstreng: zodra het hoofdje staat zeg maar, maak ik het vlies kapot en de neusgaten schoon. Het eerste veulen van Sofie was er net uit met het hoofdje en heb toen echt snel dat vlies kapot moeten maken want tongetje hing er al uit en was iets blauw. Voor zover ik weet is de zuurstof toevoer via de navelstreng onvoldoende tot nihil in dit stadium. Ook bij Nala heb ik toen het hoofdje stond meteen het vlies gebroken. Das ook 1 van DE redenen waarom ik er persé bij wil zijn als het zover is. Bij het eerste veulen va Sofie heb ik wel meegetrokken, bij het tweede veulen (Nala dus) alleen de voorpootjes vastgehouden zodat het blijft staan zeg maar en de bevalling iets vlotter gaat, heeft Sofie gewoon nodig anders raakt ze net te uitgeput.
hey Jeanine!! Je hebt n veulen! Gefeliciteerd zeg, knap ding is het zeg! Hopelijk kun je nu echt van je paard(en) genieten na al die onrust en onzekerheid!!!!