Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
CenD schreef:Maar even over C2 rechtsboven, merrie is twee keer gescand, eerste keer tweeling, tweede keer één vruchtje.
Ze denken nu toch een tweeling!
Citaat:De merries die nog gaan veulenen hebben een chip die vast gemaakt zit aan de vulva. Als de blaas eruit komt bij de merrie wanneer ze gaat bevallen gaat er een alarm op het hele bedrijf af. Dit alarm gaat af omdat er een loodje uit de chip getrokken wordt. Op deze manier kunnen alle medewerkers op tijd in de stal aanwezig zijn voor een goede geboorte begeleiding.
Citaat:I put on the red, but is that only for foaling? Tootie has long wax, so with her, that means today. She's bred to a different stallion, so she may do something totally different.
Tootie has wax and all signs are good to go. Put hay down this morning. That goof ball rubbed her foal alert out!
Sorry about the alarm...I'm new at this!
Sue_ schreef:De merries die nog gaan veulenen hebben een chip die vast gemaakt zit aan de vulva. Als de blaas eruit komt bij de merrie wanneer ze gaat bevallen gaat er een alarm op het hele bedrijf af. Dit alarm gaat af omdat er een loodje uit de chip getrokken wordt. Op deze manier kunnen alle medewerkers op tijd in de stal aanwezig zijn voor een goede geboorte begeleiding.
Nicole288 schreef:Mijn probleem met deze uitleg en waar niemand me over heeft kunnen geruststellen, is dat er bij een verkeerde ligging, bijv stuitligging, mss geen blaas naar buiten komt, terwijl de merrie toch ligt en het moeilijk heeft, dan zou een gewone BA je wel meteen roepen, maar deze versie dus niet
quintusgl schreef:Ik probeer de link te vinden maar kom er niet helemaal uit over welke merrie jullie het nu hebben......