Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:48

Goedemorgen dames

@ Adriana: tja, die buik he?

@ Marijkeee: welkom hier! Leuk paard overigens

Tietjes schoonmaken: mits ik warme handen heb en er al kriebelend er naar toe gaat vind Fayette het heerlijk. Kom ik er met mijn koude jatten onaangekondigd aan dan kan ik een chagrijnige blik en een omhoog getrokken achterbeen verwachten

@ twinkel: komend weekend in de buurt bij ons dus?

@ Siggy: Fayette krijgt op dit moment 's ochtends driekwart kg Tinkerbrok en 's avonds een kwart kg merriebrok + half kg Tinkerbrok + kwart kg muesli en verder onbeperkt hooi. Hier doet ze het op het moment goed op. Die aantallen die op die zakken worden aangegeven zijn idd meer geschikt voor de warm- en volbloedjes onder ons. Gewoon op het oog voeren is het beste. Fayette zit op het moment hartstikke goed in d'r vel dus voorlopig houd ik het nog zo.

@ Fleda: Fleur heeft een mooi buikje hoor!

@ Bella: Saskia begint idd een mooi buikje te ontwikkelen nu.

@ amandekè: ik blijf het lastige vinden om er wat van te zeggen met al dat hoor maar ze heeft toch zo van boven gezien een aardig buikje bij zich.

@ Nadine: Sjips he... da's echt balen! Ik hoop voor je dat je of nog een andere oplossing kan vinden en anders dat je een superhuis voor Pitana zult vinden

@ MarijeR: wat een watjes zeg Mooie uier trouwens maar die kan vast nog veeeeel groter worden!

@ IS: voor jou en Indian. Ik kan je geen raad geven. Heb geen ervaring met keizersnedes bij een paard. Ik wens jou en Indian in ieder geval heel veel sterkte en geluk toe de komende tijd.

@ ChristaMoor: oppassen? Hahahaha, ik denk niet dat ik boven aan het lijstje zal staan aangezien we een uur rijden met de auto van elkaar vandaan wonen Ik denk dat de opa's en oma's boven aan staan

Oeh... Terra heeft nog een bescheiden buikje zeg! En dat voor 9.5 maand dracht Het staat er wel goed

@ Nimber: het gaat dus spannend worden rond Hinke?

Verder hier weinig te melden. Afgelopen maandag nog een half uurtje 'droog' gemend en dinsdag Fayette wat in het rond geslingerd. Deze keer had ze iets minder aandrang van mijn kant nodig om op gang te komen maar na een minuutje of 20 draven was ze toch al wel moe Jaja, Beeb meesjouwen begint toch wel iets zwaarder te worden

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:36

Goedemorge dames!

@IS: Zou iid even naar de DA bellen, zoek een kliniek waar alle opties open zijn en laat haar daar bevallen, heel veel sterkte!

@terorita: wat een klein buikje nog! mijn merrie is veel dikker en moet pas laat *is jaloers*

Ga zo ff bij mijn merrie kijken ben 2 dagen niet geweest , ziek geweest vriend lief heeft voor haar gezorgd, ga dalijk eerst kijken, voel me nog niet toppie maar da s jammer.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:48

Terorita: mooi bescheiden buikje! ikv idn wel dat je al wat ziet, maar is echt nog niet veel voor het stadium van dracht... staat haar goed! ze zietr er super uit!!!

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:52

@terorita: bescheiden buikje heeft terra nog! Maar die zal de laatste 1,5 maand vast nog wel flink gaan groeien. Ze ziet er echt goed uit trouwens.

@Mayday: Beterschap nog en veel plezier bij je merrie!

@Nimber: spannend...dat klinkt ook al alsof het aardig op schiet. Als het bij de eerste dekking raak was dan is je merrie tegelijk uitgeteld met Iwaya (1 maart).
wat gaat de tijd snel nu!

@ IS: Ik duim door hoor! Je meisje laat je vast niet in de steek. In een kliniek is ze iig in goede handen. Ik hoop dat je samen met je DA de juiste beslissing weet te maken.

Iwaya heeft de 20-getallen gehad nog 19 dagen te gaan...

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:48

Cheyenne vanmorgen, nog 42 dagen te gaan:
Afbeelding

van dichtbij lijkt het toch wel wat:
Afbeelding

met dochter River, even spelen met de bal:
(op de achtergrond Navajo die mag nog 17 dagen)
Afbeelding

en van achteren, zo te zien wil babe er nog lang niet uit
Afbeelding

IndianSummer

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:54

Gelukkig gaat het al beter met Indian.
Ze staat nog wel op de medicijnen.
Als het beter gaat kunnen we het rustig afbouwen.

Ik weet nog steeds niet hoe ik het moet doen met de bevalling.
Mijn moeder kwam gister met iets heel intellients: Als Indian nou over een dag of 20 goed te pas is. Ze is niet meer benauwd en voelt zich goed. Zou het dan een optie zijn om haar een spuit te geven dat de weeen op te wekken? Dus dat ze dan gaat bevallen.
Bestaat er een spuit die de weeen opwekt?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:56

Ja indian maar dat is niet aan te raden. Zo als ik al zei dat gaat zelden goed en meestal overlijd het veulen.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:57

@Dana01 mooie plaatjes, haar buik valt ook nog wel mee.
veulen mag voorlopig nog niet buiten spelen

@IndianSummer gelukkig gaat het al iets beter.
wat de bevalling opwekken ik heb geen idee.
voor mensen bestaat het wel, of het voor paarden bestaat.
geen idee

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 15:17

ik weet het niet IS.....
ik zou de DA om advies vragen.....
heel moeilijk lijkt me dit, ik wens je dan ook heel veel sterkte met alles wat er nog gaat komen en ik zal heel hard duimen dat alles gewoon goed gaat!

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 15:27

poeh IS weet eigenlijk niet of dat bestaat, lijkt me wel maar of het goed voor het veulen is? Toch maar met je veearts overleggen denk ik.

vanmorgen Libel gereden. Ik stap en draaf alleen maar hoor ze is echt veel te dik dan vlieg ik de bocht uit in galop gok ik

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 15:34

@Dana01: Mooie foto's. Cheyenne draagt nog lekker bescheiden. Maar ik keek net even in je pro en zag dat ze bij River ook niet echts een mega buik had. Grappig trouwens dat bordje Laat veulie nog maar lekker even binnen zitten!
Navajo heeft niet meer zo'n zin om te rennen met haar pens zo te zien

@IS: Gelukkig gaat het weer wat beter met Indian. Ik duim voor je dat ze tegen de tijd dat ze mag gaan bevallen ook voldoende lucht heeft zodat het veulen via de gewone weg kan komen.
Over weeen opwekken weet ik niks, dus daar kan ik geen raad over geven.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 15:41

vergis je niet IL

Navajo had net een beste spurt getrokken .....maffe beest moet volgens mij nog doorkrijgen dat ze bijna zover is hahaha

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 15:46

Whaha vandaar dat ze zo moe kijkt Op de foto lijkt het nl net alsof ze nergens meer zin in heeft.
Navajo en Iwaya zitten trouwens maar 2 dagen van elkaar af met de uitgerekende datum. Wordt nog een spannende strijd

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 15:50

hey dan klopt er iets niet, hoeveel dagen heeft februari?

*edit ik zie het al, als je de dag zelf niet meeteld, hoeft navajo nog maar 16 dagen *

*nog een edit, zo kijkt ze altijd IL, haar bijnaam is niet voor niets Donkey *

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:02

hallo allemaal

@IS sterkte met je merrie hoop dat ze genoeg lucht heeft als ze moet bevallen

pleunie hoeft nog maar 8 dagen is erg chago en de melkbar laat het nog steeds afweten. als ze aan het rollen is in de bak zie je helemaal niets.
Bij de andere merrie's ook nog niet zo veel alleen dat delight(24 mrt) wel een hele dikke buik heeft ze loopt ook niet meer zo hard
vindt het allemaal wel best. als de jonge merrie's Marina en Lynn komen plagen draait ze zich om en denk zout op jullie en z'n tweeen

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:40

Ik ga vanavond weer en morgen krijg ik de fotocamera weer mee

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:43

@Dana: Ik had laatst in het topic gevraagd of je de datum zelf moest meetellen en toen kwam ik tot de conclusie dat het tót 1 maart is. Dus 19 dagen. Als t tot én met was dan nog 20.
Maarja die ene dag zal het 'm ook niet doen
Navajo (oftewel donkey ) moet 26-2 toch?

@keresa: Jeetje bij pleunie duurt t echt niet lang meer dus. En van die melkbar kun je niks van op aan heb ik wel begrepen na al die verhalen hier, dus dat hoeft niks te zeggen...
Ga je ook weer een keer foto's plaatsen van je merrie's? Zou wel leuk zijn

@Adriana: Joepieeeee foto's!

Van Iwaya komen zaterdag weer foto's.

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:46

ja ik ga wel weer foto's plaatsen maar moet ze eerst even maken vergeet mijn camera mee naar stal te nemen en dan moet mijn zwager er ze even op zetten ben niet zo slim met de computer

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:47

ga nu mijn dochter halen en naar zwemles toe
groetjes

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:00

soooow, kben weer bijgelezen....wel n probleem....ik vertrek morgen voor een week naar Oostenrijk, dus ik kan niet "bokken"
aaaaaaaaaaaaaaagh

Dus houden jullie het aub rustig???
kom vanavond nog ff langs

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:13

Rustig houden??? Wat is dat?
Ik hoop voor je dat er geen veulentjes komen in de tijd dat jij weg bent. Zou jammer zijn als je dat zou missen.
Is er in Oostenrijk geen internetcafé?
Als ik vanavond niet meer op bokt kom heel veel plezier is Oostenrijk!

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:17

Hmm Peetje, ik weet niet of onze merries dat nog zo lang kunnen volhouden

Heel veel plezier en kom heel terug!

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:45

Jullie gaan zo bizar snel!!!!!
Ik zal komend weekend uitgebreid gaan bijlezen.

Goed... dan kom ik nu op het punt dat ik hier foto's durf te plaatsen.

Ik ga even spammen.... foto's van Treas....
Dus... sit back and enjoy.....

Afbeelding
Treasure vraagt zich af of dit moet....

Afbeelding
Ach, laat ik me maar van mijn beste kant zien...

Afbeelding
Even voelen of er nog iemand daar binnen zit...
*knock knock*
Hallo ben je daar....

Afbeelding
Mijn enorme buik vanaf zij gezien....

Afbeelding
Mijn mega buik vanaf voren. Ik snap niet waarom ze me 'grijze kamerolifant' noemen. ):O

En de laatste....
Afbeelding
Vrouwtje die aan Treas vraagt hoe de waterleiding loopt van het wezen in mijn buik. Is het inwendig of met een periscoop, dus uitschuifbaar.
Maar ik verklap nog niets...

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:18

Leuke Foto's Koekiesgek!!

@ IS: ik heb ook geen ervaring met het opwekken, maar als ik jou was zou ik alles even uitvoerig met de DA bespreken.

@ keresa: Dat is al erg snel, Heb je ook al last van slaapeloze nachten??

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:53

Mooie foto's idd! De merrie heeft een mooi koppie.

En na het weerbericht laat ik vanavond verstek gaan, men heeft het over onweer en zware windstoten en ik woon in het Waddengebied... Ik ben behoorlijk bang voor onweer, dus ik blijf mooi binnen. Morgen weer een dag