[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:22

Hier dan 5 juli. En mams heet ook nog eens Eclipse. ;)

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:49

Is het niet leuk voor jullie om weer een lijstje te maken vanaf 320 dagen, en de mini's vanaf 300 zoals vorigjaar?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:56

oh zien jullie dat zo met die maan, dan zou ik gaan voor 8 april, maar lijkt me wat vroeg :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 22:27

Ja zo een lijstje is leuk! Maar ik ben een ramp om zoiets bij te houden :')

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:49

Hier dan denk ik beide 7 mei :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 00:09

Deze had ik vanmiddag ook gemaakt. Zo lijkt ze echt enorm! :')
Afbeelding

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 01:19

Haha, Dat is niet echt een charmante foto nee :P :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 10:14

Lijkt wel een worst op pootjes zo _O-
Ik zal eens kijken of ik zo'n soort foto van Joan heb :))

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:00

Elina haar gedrag begint te veranderen, alsof ze de kleine in haar buik al beschermd. Andere dieren moeten nu goed gepaste afstand bewaren, alleen haar vriendin mag nog bij haar komen. Zelfs vogeltjes moeten het ontgelden. :=

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:42

Dat doet Fi inderdaad ook. Ze doet echt lelijk als er andere paarden in de buurt komen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 14:27

Dat doet Joan altijd

wayoflife

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 16:00

Afbeelding Sara 285 dagen

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 17:38

CP hoe gaat het inmiddels? nog vorderingen?

Renske, bij jou schiet het ook al erg op zeg!

Vulina wat ontzettend balen zeg van de merrie met straalkanker, hopelijk slaat de behandeling aan. Paard bij mij op stal heeft een aantal jaar geleden die behandeling gehad met succes.

Cynthia die foto lijkt ze echt enorm inderdaad! haha

Wat betreft die maan, zou 8 april voor mij nog kunnen aangezien merrie 13 april is uitgerekend, vind het toch altijd wel apart of het nou echt invloed heeft.

Hier de merrie op dit moment ook nog op vitalbix, maar wil wel overgaan op iets anders, vind het toch behoorlijk in de kosten lopen. Wilde overgaan op de action quality die baudyh ook voert, maar helaas niet te verkrijgen hier in de buurt. dus zal misschien toch pavo gaan worden.

Zit hier momenteel echt even met de handen in het haar wat ik met m'n merrie aanmoet. Ze is 6 weken geleden verhuisd naar een merriebox bij mij op stal, maar ze kan de draai om erin te komen moeilijk maken waardoor ze constant met dr buik tegen de zijkant van de ingang ging. Inmiddels is ze zo bang en schieterig, dat het gevaarlijk word en ze eigenlijk de gang richting die stal ook bijna niet meer in wil en je gewoon letterlijk mee sleurt een andere kant op. Heb haar vandaag teruggezet in der vertrouwde 3 x 3 waar ze meteen weer op haar gemak is en echt de box in liep alsof ze weer heerlijk thuiskwam. Maarja in mijn ogen kan ik die merrie (1.77) toch moeilijk in die 3 x 3 laten bevallen en kan deze ook niet vergroten. T is ook nogal een stresskip om te verhuizen naar een andere stal, wat ik wel overweeg maar ook niet heel wenselijk is.. Weet echt even niet wat ik hiermee aan moet omdat ik bij alle merrieboxen bij ons op stal waarschijnlijk het zelfde probleem ga hebben..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 17:41

Hoe kan een merrie niet lekker de box in lopen? Hoe is die draai/ingang gemaakt?

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:08

Gangpad is zo'n 2 meter breed met aan beide kanten 2 merrieboxen. Ze stond in een van de achterste van het pad, omdat ze nogal snel geirriteerd is op alles wat langsloopt, dus mooi rustig. Ze staat er ook rustig, maar ja moet wel veilig blijven om haar er in en uit te zetten, en dat is het op dit moment niet meer zowel voor haar als voor degene die met haar loopt.

Dit is het soort deur waar ze door moet, al heeft de box 2 van deze deuren, dus ben ik er 1 iets terug gaan gebruiken zodat ik haar er beter recht voor kon zetten, omdat deze deur zo tegen de muur aan echt een drama werd.
Afbeelding

De deur is gewoon niet megabreed, en met zo'n grote merrie, die ook nog eens erg lang is moet je haar goed sturen en recht ervoor zetten wil het goed gaan. Dit ging even goed, maar ineens begon ze toch weer snel de stal in te schieten. Daar zit nu het probleem, doordat ze de zijkanten een paar keer te pakken heeft gehad is ze bang geworden en schiet ze zo snel en hard dr box in dat je haar niet meer kunt sturen en ze de zijkant alleen nog maar harder pakt, met serieuze plekken tot gevolg, en dat ze het hele gangpad niet meer in wil..

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:11

Ooh.. Te smal gangpad dus denk ik? In combinatie met een smalle ingang.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:15

Ja klopt, enige wat ik nu nog wil gaan proberen is toch een van de voorste boxen, dan draai je het pad in, en als het ware meteen doordraaien de box in, maarja de associatie die ze nu heeft met die smalle gangen is er zo snel mogelijk in schieten, dus vraag me af of dit gaat helpen. Ik laat haar nu even met rust, en dan dat later eens proberen. Het is frustrerend, als ze rustig zou doen, en zich laat sturen is er eigenlijk niks aan de hand, maarja vertel het haar maar eens..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:18

Ik snap het helemaal.. Ik vind zo'n smalle gang ook helemaal niks.
Hier draaien ze ook wel eens te snel en komen ze langs de zijkant. Dat merk je ook gelijk terug in gedrag

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:54

Oh wat lastig klinkt dat, voor zo’n groot paard klinkt de gang inderdaad smal. Hopelijk lukt het over een paar dagen in een eerdere box. Sneu dat ze zich zo geschaafd heeft.

April is vandaag 200 dagen drachtig <3
Afbeelding

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:07

Kun je haar er achteruit in zetten? Dat helpt soms...

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:46

Kan je niet eerst de box voorbijwandelen, voorzichtig draaien in de gang en dan de boxdeur open doen zodat ze niet langs de open deur moet schieten?

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:31

Knolselder schreef:
Kan je niet eerst de box voorbijwandelen, voorzichtig draaien in de gang en dan de boxdeur open doen zodat ze niet langs de open deur moet schieten?

Dat doe ik inderdaad ook als ze erin schieten, een keertje voorbij lopen of ze vastzetten op de gang en eerst even poetsen voordat ik ze op stal zet... Vervelende situatie! Zeker als je het gevoel hebt de controle een beetje te verliezen...

Mooie buiken komen er alweer voorbij hoor!!! Ook de discussie over merriebrok vond ik heel interessant om te lezen, mooi om ervaringen mee te kunnen nemen naar thuis.

Zilver zit inmiddels alweer rond de 240 dagen dus het aftellen kan langzaam beginnen! Mevrouw draait haar hoef niet om voor een ritje, ze is zelfs jaloers als ze niet mee mag :P Dus 2x in de week ongeveer doen we rekken, strekken en zwangerschapsgymmen met haar zoalang ze aangeeft dat ze nog graag wil werken :) Buikje groeit ook mooi, voorkant uier voelde ik al een lichte verdikking, veulen hebben we nog niet gevoeld helaas.

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:52

Ben blij dat mijn staldeuren breed zijn en ze er gewoon recht in lopen is. :=

Dit was Eli gisteren met nog 85 dagen te gaan.
Afbeelding
Laatste wedstrijdje was dit hoor, thuis nog rustig doortrainen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:05

Het komt nu écht dichterbij al voor sommigen :j

Vanochtend toch de merrie met uierontwikkeling laten scannen, ze had gisteren inimini harsjes. Gelukkig placenta in orde en niet verdikt, dus geen reden tot zorgen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:13

Gelukkig maar vulina.

Wij hebben vandaag weer een mijlpaal bereikt.
300 dgn vandaag. Gaat de goede kant op.

Maak me wel een beetje zorgen om mijn oudje van 26 jaar. Een ruin hoor, niet drachtig. Gisteren avond koliekerig, Colosan gegeven. Knapte op. Op het oog zie je zo niks aan hem maar hij wil slecht eten en er is geen poep. Toch maar ff de DA gebeld. Die komt straks.