[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:02

Dit vindt Fi zelf van dag 340. Volgens mij is ze erg trots op zichzelf (met dr bek vol vreten :') ) (en haar raam vol stront, want het is zonde om je stal te bevuilen)
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:16

_O-
Fi is briljant _O-

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:25

Geweldig van fi :j die onschuldige blik :')

Manuela de achterkamers beginnen ook te vullen nu. Heeft Flo ook en dan lijkt ze net een hengst langs achteren en bijna niet normaal wandelen.
Elsa heeft dit niet.

Diane_Basje

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:24

Hallo allemaal
Door alle voorbereidingen en de bruiloft heb ik onwijs veel gemist in dit topic.
Ik probeer hier weer aan te haken.

Nog even een fotootje van mij in mijn jurk
Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:27

Mooi zeg!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:29

Wauw!

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:35

Prachtig Diane_Basje!

Ontwormen: hier wel mestonderzoek. Ze heeft een paar weken geleden nog een kuur gehad. Moet ze dan 2 weken voor uitgerekende datum nog 1? De ivermectine?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:37

Prachtig Diane_basje!!

Ontwormen: hier geen mestonderzoek. :n zéker niet bij het fokken.
Ik ontworm gewoon preventief :o en 1x in de 2 jaar doe ik wel mestonderzoek als extra controle.
Ik had ook netjes vlak voor de bevalling nog geent en ontwormd.... maar Jupi maakt er een potje van dus het is inmiddels niet meer zo VLAK voor de bevalling :') hahaha

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:48

Wauw mooi Diane_basje

Ja het ziet er raar uit vanachteren ja, ik had liever dat het uiter wat voller werd ipv er achter _O-
Denk dat we samen op het warmere weer wachten

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:54

Prachtig DB!!
Hopelijk hebben jullie een TOPDAG gehad!

Hahahaha, die Fi!

Geen nieuwe baby's vannacht. Het is er vast te koud voor en geef ze eens ongelijk. Manmanman wat een pokkenweer!

Hele 'discussie' over het ontwormen.
Zojuist hebben Reuz en Chick ook een shotje gehad.
Saar heb ik 20-3 voor de laatste keer gedaan. Is het raadzaam om die nog een keer mee te pakken als uier overduidelijk gaat groeien?
Eventuele nieuwe uitgerekende datum zal over 'n week of drie zijn maar ook die zou zomaar overgeslagen kunnen worden hoor. Gebeurt weinig of niets met Saar.

Nog even 2 foto's van onze Reuzebaby:

Hij had honger maar zijn moeder had nog geen zin om te koken.

Afbeelding
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:13

wow dianebasje, heel mooi, jezelf, je jurk en de achtergrond, geniet ervan

:') diva mams had geen zin om te koken, geweldig

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:22

Gefeliciteerd Diane, je ziet er mooi en gelukzalig uit :D

haha Diva ziet er leuk uit. Ik zie Harmony nooit liggen.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:28

Gefeliciteerd Diane! Wat een mooie jurk :j *\o/*

Cynthia, Fi kon wel familie zijn van Nina, die weet haar keutels ook op plaatsen te deponeren dat je denkt van, hoe dan?!! :')

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:47

Diane, prachtige foto en prachtige jurk. Gefeliciteerd!
Logisch dat je andere dingen aan je hoofd had.

Haha Cynthia, Fi lacht je haast een beetje uit.
Hier ziet goeroe's merrie ondertussen ook op dag 348. Denk je 3 merrie's binnen 2 dagen van elkaar uitgerekend te hebben :+ Rouseau is vrijdag alweer 3 weken oud :P

Diva, haha leuk is dat he! Rous heeft ook een hobby, die gaat naar Roos haar oren happen als ze ligt en niet op wil staan (heb het hem ook al zien doen terwijl Roos aan het grazen is). Die merrie is gewoon te lief -O-

Onze DA werkt ook met mestonderzoek, toch kiezen wij er wel voor om met de veulentjes preventief te ontwormen. Rousseau heeft zijn eerste beetje ivermectine al gehad, Mr. Darcy moet nog even een paar daagjes wachten.
Heeft iemand toevallig nog dat mooie schema'tje bij de hand? Zit even in dubio wanneer die tweede keer ook alweer kan.

Ik heb gisteren toch nog even de DA bij Mr. Darcy laten komen. Al doet hij het nu wel goed met zijn dekje op, toch ben ik het niet gewoon dat een veulen een dekje nodig heeft :o Maar gisteren eerst gebeld, was zijn temp. boven de 38.5 zou er niet zo veel aan de hand zijn. Getest, zat hij op 38.1, toch voor de zekerheid de DA even laten komen. Steekt hij zijn thermometer er in, ja hoor... 38.5 :+
Maar even overal op gecontroleerd wat na een paar dagen nog wel de kop op kan steken, maar hij kon er niets aan vinden, verder helemaal gezond dus. Hij is dan ook gewoon goed levendig en eet en slaapt (weer) goed, hij zei ook net als veulentjes die in februari geboren worden is een dekentje soms gewoon nodig. Het is gewoon uitzonderlijk koud. Nu hopen dat we gewoon snel wat warmer weer krijgen.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:52

Diane_Basje: wauw, wat een mooie jurk!!

Diva2: heerlijk, dat kleine grut! :D Hier heb ik m'n merrie ook nog niet zien liggen sinds de camera erop staat...

Cynthia82: Wat is Fi toch een heerlijk paard! Zo'n leuk ding! Ben zo benieuwd! <3

Net even uierfoto gemaakt van dag 336. Niks speciaals. De pH-strips zijn wel net aangekomen, dus we kunnen gaan testen, moest het nodig zijn! *\o/* *\o/*

Afbeelding

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:58

Een vraagje, waar halen jullie die ph strips eigenlijk? :D

Edit: Heb ze al gevonden op internet!

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:30

Gefeliciteerd Diane en wat zie je er prachtig uit in je jurk!

Idd beter ff checken door de DA Anniek voor de zekerheid, gelukkig dat ie t goed doet je mooie ventje, had ik ook gedaan.

Net nog een rondje gewandeld met Noor, voor het eerst boven op de dijk de zee bekijken. Beetje briesen maar geen stap verkeerd.
Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:56

Gefeliciteerd Diane *\o/* en wat een prachtig mooie jurk! :D

@aniek en andere mensen met D/E pony veulens, wat voor maat dekentje hebben jullie voor ze? Heb een aanbieding gezien daar wil ik wel gebruik van maken maar heb nog nooit officiële veulendekens gehad, dus ook geen idee van de maat :+

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:59

linda2008 schreef:
Prachtig Diane_basje!!

Ontwormen: hier geen mestonderzoek. :n zéker niet bij het fokken.
Ik ontworm gewoon preventief :o en 1x in de 2 jaar doe ik wel mestonderzoek als extra controle.
Ik had ook netjes vlak voor de bevalling nog geent en ontwormd.... maar Jupi maakt er een potje van dus het is inmiddels niet meer zo VLAK voor de bevalling :') hahaha

Hier ook alleen maar omdat de da anders geen wormenkuren meegeeft :(

DIVA2 schreef:
Prachtig DB!!
Hopelijk hebben jullie een TOPDAG gehad!

Hahahaha, die Fi!

Geen nieuwe baby's vannacht. Het is er vast te koud voor en geef ze eens ongelijk. Manmanman wat een pokkenweer!

Hele 'discussie' over het ontwormen.
Zojuist hebben Reuz en Chick ook een shotje gehad.
Saar heb ik 20-3 voor de laatste keer gedaan. Is het raadzaam om die nog een keer mee te pakken als uier overduidelijk gaat groeien?
Eventuele nieuwe uitgerekende datum zal over 'n week of drie zijn maar ook die zou zomaar overgeslagen kunnen worden hoor. Gebeurt weinig of niets met Saar.

Nog even 2 foto's van onze Reuzebaby:

Hij had honger maar zijn moeder had nog geen zin om te koken.

[ [url=m/0Oy2Au.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/z1l1OF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geniaal :')

AniekR schreef:
Diane, prachtige foto en prachtige jurk. Gefeliciteerd!
Logisch dat je andere dingen aan je hoofd had.

Haha Cynthia, Fi lacht je haast een beetje uit.
Hier ziet goeroe's merrie ondertussen ook op dag 348. Denk je 3 merrie's binnen 2 dagen van elkaar uitgerekend te hebben :+ Rouseau is vrijdag alweer 3 weken oud :P

Diva, haha leuk is dat he! Rous heeft ook een hobby, die gaat naar Roos haar oren happen als ze ligt en niet op wil staan (heb het hem ook al zien doen terwijl Roos aan het grazen is). Die merrie is gewoon te lief -O-

Onze DA werkt ook met mestonderzoek, toch kiezen wij er wel voor om met de veulentjes preventief te ontwormen. Rousseau heeft zijn eerste beetje ivermectine al gehad, Mr. Darcy moet nog even een paar daagjes wachten.
Heeft iemand toevallig nog dat mooie schema'tje bij de hand? Zit even in dubio wanneer die tweede keer ook alweer kan.

Ik heb gisteren toch nog even de DA bij Mr. Darcy laten komen. Al doet hij het nu wel goed met zijn dekje op, toch ben ik het niet gewoon dat een veulen een dekje nodig heeft :o Maar gisteren eerst gebeld, was zijn temp. boven de 38.5 zou er niet zo veel aan de hand zijn. Getest, zat hij op 38.1, toch voor de zekerheid de DA even laten komen. Steekt hij zijn thermometer er in, ja hoor... 38.5 :+
Maar even overal op gecontroleerd wat na een paar dagen nog wel de kop op kan steken, maar hij kon er niets aan vinden, verder helemaal gezond dus. Hij is dan ook gewoon goed levendig en eet en slaapt (weer) goed, hij zei ook net als veulentjes die in februari geboren worden is een dekentje soms gewoon nodig. Het is gewoon uitzonderlijk koud. Nu hopen dat we gewoon snel wat warmer weer krijgen.

Toch beter zo dan dat er wel iets was en je zou denken, had ik nou maar...

xPenny schreef:
Een vraagje, waar halen jullie die ph strips eigenlijk? :D

Edit: Heb ze al gevonden op internet!

Aliexpress.com €0,56 :j

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:59

Ja wil ik ook weten haha

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 16:16

Wow wat gaan jullie sneeeeeel. Ik ben zo druk ik het huis aan het klussen dat uitgebreid reageren niet gaat. Nog 20 dagen en dan is mijn verzorgpaard uitgerekend. Ik had haar net mooi gepoetst klik haar los om paar foto's te maken.. stort ze zicht direct ter aarde om lekker te gaan rollen.. Dus bij deze een vies dik paard ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 16:23

Whaha Maudi. Typisch hé.

Hier ook nog exact 20 dagen tot de 342 dagen. Maakt jouw verzorgpaard al uier?

Hier werd vorig weekend nog in volle galop rondgecrosst en mevrouw kon zelfs nog gewoon over rollen :D Aan haar gezucht en gekreun zou je soms denken dat ze helemaal geen stap meer kan verzetten, maar als ze denkt dat ik even niet kijk, haalt ze wel zo'n trucjes uit :+
Ze eet wel weeral haar eten niet helemaal meer op de laatste dagen (maar niet meer zo extreem als voorheen).
En die scheten...jeetje, bij mijn andere merries viel dat niet zo op. Maar wat laat Esquina ontzettend veel scheten. En stinken dat ze doen :') Ik loop spontaan naar de andere kant van de stal als het weer zover is :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 16:50

Gefeliciteerd Diane, mooie foto en mooie jurk!

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 18:20

@crines. Ze heeft al een tijdje uier. De ene keer wat meer dan de andere keer. Maar dit is haar 6e veulen (+2 verloren) dan maken ze toch vaak al sneller uier aan?

Afbeelding dit was 2 weken geleden..

Deze dame rolt niet over haar rug. Ze doet 1 kant dan gaat ze zitten draait een soort rondje op haar kont en laat zich dan vallen op de andere kant. En haar 4 jarige dochter die er ook nog is doet dit precies zo! Super grappig!

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 18:24

MaudiW schreef:
@crines. Ze heeft al een tijdje uier. De ene keer wat meer dan de andere keer. Maar dit is haar 6e veulen (+2 verloren) dan maken ze toch vaak al sneller uier aan?

[ [url=m/sg7phU.jpg]Afbeelding[/url] ] dit was 2 weken geleden..

Deze dame rolt niet over haar rug. Ze doet 1 kant dan gaat ze zitten draait een soort rondje op haar kont en laat zich dan vallen op de andere kant. En haar 4 jarige dochter die er ook nog is doet dit precies zo! Super grappig!

Zo rolt Domino exact hetzelfde :')