Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
linda2008 schreef:Prachtig Diane_basje!!
Ontwormen: hier geen mestonderzoek.zéker niet bij het fokken.
Ik ontworm gewoon preventiefen 1x in de 2 jaar doe ik wel mestonderzoek als extra controle.
Ik had ook netjes vlak voor de bevalling nog geent en ontwormd.... maar Jupi maakt er een potje van dus het is inmiddels niet meer zo VLAK voor de bevallinghahaha
DIVA2 schreef:Prachtig DB!!
Hopelijk hebben jullie een TOPDAG gehad!
Hahahaha, die Fi!
Geen nieuwe baby's vannacht. Het is er vast te koud voor en geef ze eens ongelijk. Manmanman wat een pokkenweer!
Hele 'discussie' over het ontwormen.
Zojuist hebben Reuz en Chick ook een shotje gehad.
Saar heb ik 20-3 voor de laatste keer gedaan. Is het raadzaam om die nog een keer mee te pakken als uier overduidelijk gaat groeien?
Eventuele nieuwe uitgerekende datum zal over 'n week of drie zijn maar ook die zou zomaar overgeslagen kunnen worden hoor. Gebeurt weinig of niets met Saar.
Nog even 2 foto's van onze Reuzebaby:
Hij had honger maar zijn moeder had nog geen zin om te koken.
[ [url=m/0Oy2Au.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/z1l1OF.jpg]Afbeelding[/url] ]
AniekR schreef:Diane, prachtige foto en prachtige jurk. Gefeliciteerd!
Logisch dat je andere dingen aan je hoofd had.
Haha Cynthia, Fi lacht je haast een beetje uit.
Hier ziet goeroe's merrie ondertussen ook op dag 348. Denk je 3 merrie's binnen 2 dagen van elkaar uitgerekend te hebbenRouseau is vrijdag alweer 3 weken oud
Diva, haha leuk is dat he! Rous heeft ook een hobby, die gaat naar Roos haar oren happen als ze ligt en niet op wil staan (heb het hem ook al zien doen terwijl Roos aan het grazen is). Die merrie is gewoon te lief
Onze DA werkt ook met mestonderzoek, toch kiezen wij er wel voor om met de veulentjes preventief te ontwormen. Rousseau heeft zijn eerste beetje ivermectine al gehad, Mr. Darcy moet nog even een paar daagjes wachten.
Heeft iemand toevallig nog dat mooie schema'tje bij de hand? Zit even in dubio wanneer die tweede keer ook alweer kan.
Ik heb gisteren toch nog even de DA bij Mr. Darcy laten komen. Al doet hij het nu wel goed met zijn dekje op, toch ben ik het niet gewoon dat een veulen een dekje nodig heeftMaar gisteren eerst gebeld, was zijn temp. boven de 38.5 zou er niet zo veel aan de hand zijn. Getest, zat hij op 38.1, toch voor de zekerheid de DA even laten komen. Steekt hij zijn thermometer er in, ja hoor... 38.5
Maar even overal op gecontroleerd wat na een paar dagen nog wel de kop op kan steken, maar hij kon er niets aan vinden, verder helemaal gezond dus. Hij is dan ook gewoon goed levendig en eet en slaapt (weer) goed, hij zei ook net als veulentjes die in februari geboren worden is een dekentje soms gewoon nodig. Het is gewoon uitzonderlijk koud. Nu hopen dat we gewoon snel wat warmer weer krijgen.
xPenny schreef:Een vraagje, waar halen jullie die ph strips eigenlijk?
Edit: Heb ze al gevonden op internet!
MaudiW schreef:@crines. Ze heeft al een tijdje uier. De ene keer wat meer dan de andere keer. Maar dit is haar 6e veulen (+2 verloren) dan maken ze toch vaak al sneller uier aan?
[ [url=m/sg7phU.jpg]Afbeelding[/url] ] dit was 2 weken geleden..
Deze dame rolt niet over haar rug. Ze doet 1 kant dan gaat ze zitten draait een soort rondje op haar kont en laat zich dan vallen op de andere kant. En haar 4 jarige dochter die er ook nog is doet dit precies zo! Super grappig!