Namen heb ik nog niet. Wel een paar ideeën opgeschreven, maar dat kan nog wel veranderen. Moet ook nog m'n stalnaam registreren... Dat moet ik wel binnenkort even doen
Fotsy
Geplaatst: 17-09-15 18:20
leuke naam Luna
oh en toffe kleurideeën komen er voorbij, hopelijk komen ze uit
jolandje
Geplaatst: 17-09-15 18:26
vientje heeft een goede pinda, super !! venthe wel sneu dat jullie allebei niet lekker gaan kleurenvoorkeur? nou niet echt, ik hou van veel wit en bont en blauwe ogen, maar kan helemaal weg zijn van sommige effen paardjes, dus eigenlijk maakt me niks uit haha , correct en goede beweging vind ik wel belangrijk,en in mijn geval vind ik het formaat ook belangrijk, ik wil kleintjes glowy is 84 cm en gedekt door een hengstje van 80 cm namen heb ik een hele lijst van,ik heb hem alleen nog nooit gebruikt haha, kies meestal een naam als het veulen net geboren is
Venthe, 2x balen zeg. Hoop dat jullie beiden snel opknappen.
Kleurwensen... Een Amber Champie zou mooi zijn maar ik ben al blij als er een goed gezond veulen naast staat. Mijn gevoel trekt wel naar het idee dat ze een hengstje draagt. Geen idee waarom en het kan natuurlijk ook zomaar een merrietje zijn.
Vientje
Geplaatst: 17-09-15 20:48
Mama Pinda moest ook nog even op de foto vandaag, met haar allernieuwste positie-nachthemd Maatje groter dan gebruikelijk dus, en hij past ook nog
Toch is zo'n schimmel ook wel érg leuk hoor, daar staat zowat alles leuk op qua kleuren
mams en pindaatje (bijna eekhoorn ) doen het goed en een nieuw jasje leuk, ja das wel waar op een schimmel staan alle kleuren mooi en goed.
linda2008
Geplaatst: 17-09-15 21:56
Nieuwe jas staat goed!!
Ik heb eigenlijk helemaal nog geen gevoel of het een hengst of merrie zal worden Bij mijn andere merrie was ik vrij zeker dat het een zwartbonte hengst werd, en dat is het ook geworden dus wie weet krijg ik later nog zo'n ingeving haha!!
Leoniieke90
Geplaatst: 17-09-15 22:11
Vandaag is Hayfa 125 dagen drachtig! En ik weet nu ook zeker dat ik mij haar dikke buik niet heb verbeeld. Bovenste foto is van de laatste hengstigheid half mei, de onderste foto is van vanavond! Dikke wollige madam wordt het!
Volgende week gaan ook wij weer even de kleine spruit bekijken, al hoop ik toch wel dat die van mij inmiddels iets groter is als een pinda
MarijeR
Geplaatst: 17-09-15 23:12
Vientje, leuk even naar Pinda zwaaien
Over vroege volg topics, wat posten jullie dan zo vroeg in de dracht? Ik kreeg ook al de vraag wanneer er weer een topic komt maar dat wilde ik pas doen zodra de cam weer online gaat. Anders is er toch niets te volgen? En voorlopig heeft het weinig zin om de cam aan te zetten, alle dames lopen nog 24/7 buiten. Half/eind november komen ze pas weer op stal.
Venthe, samen met de merrie geblesseerd, hopelijk lopen jullie beide snel weer rad!
Gaan we dit jaar in het DBT ook weer massaal pendelen op geslacht?
MarijkeR, pendelen? Vertel! Ik ben wel in voor dat soort dingen hihi, alleen geen idee hoe en wat
Mama pinda ook al een nieuwe jas.
Venthe, beterschap voor jullie beide!
MarijeR
Geplaatst: 17-09-15 23:23
Cemlys, dat vind ik idd ook, merk dat ik dan minder in het DBT post ivm tijd en dat is wel jammer.
Kiki, vorig jaar hadden heel veel mensen door een spijker aan een staarthaar van de merrie en dan boven d'r kont houden gependeld of het een hengst of merrieveulen zou worden en dan ook de eigen gok erbij. Hier had de pendel het alle keren goed en ik zelf 3 keer Zelf heb ik op het moment nog totaal geen idee wat erin zit bij de merries. Heb ze te weinig in handen om het gedrag goed te zien veranderen. Dat komt wel als ze straks iedere avond weer op stal komen.
Mijn jongere merrie lijkt rustiger/braver in gedrag naar andere paarden, anders dan vorig jaar dus wie weet eindelijk een merrie van haar De andere merk ik vaak weinig aan.
Pendelen.. Hier had de pendel het 3x goed en ik zelf maar 1x goed
Bij Fab heb ik laatst gependeld en die zou een merrie veulen moeten krijgen en ik zeg zelf ook merrie veulen, heb tenslotte al een halster gekregen mat I'm a girl erop en tot nu toe alle 4 haar drachten gelijk gehad
Vientje, mooie deken staat haar goed! Leonieke, ze begint inderdaad een buikje te krijgen maar vind haar nog mooi in conditie!
Thanks meiden tis inderdaad echt balen. Nu samen aan de wandel elke dag maar goh wat vind ze dat saai. Zit me elke keer in de rug te duwen en met het halstertouw te spelen Qua namen.... Moet met een L beginnen als het een merrie wordt noem ik haar Lenthe (moeder heet Venthe) Voor een hengst ben ik er nog niet helemaal uit ik hou van niet al te lange namen en iets grappigs/stoers vind ik wel leuk. Tot nu toe heb ik Lacoste of Lays hoog staan maar ideeën zijn meer dan welkom!
Haha nou Rowan, hopelijk komt het uit! Jjj hoeft al niet zo gek lang meer te wachten...
Luna2006
Geplaatst: 18-09-15 09:12
Ik ga wel pendelen, bij mij had ie het vorig jaar juist. Marley is al veranderd qua gedrag. Normaal vind ze alles leuk om te doen en wilt ze zelfs longeren. Nu wilt ze niets meer doen en alleen zelf gemaakte snoepjes zijn nog lekker. Wel is ze veel liever naar maylinn maar probeert ze gelijk en luna te gaan staan
Wil ook wel pendelen, moet je daarvoor een speciale pendel hebben of? En hoe doe je dat precies? Iemand heeft dat wel eens bij mij gedaan, maar weet niet of dat een echte pendel was.
Nog niet alles bijgelegen dat ga ik vanavond even doen Nu snel een berichtje tijdens mijn werk..
Las over wensen etc over het veulen. Vorig jaar had ik die zeker een gezond merrieveulen met witte manen, en mijn merrie heeft heel lief naar mij geluisterd een pracht merrie kwam eruit! Inmiddels is het een eersteklasser draak van 1 jaar
Voor dit jaar eigenlijk geen wensen voor mijn schwarzwalder fuchs.. kleur is geen verassing alleen de aftekeningen kunnen een verassing zijn
Voor mijn mini een kleine wens, een merrie met een apart kleurtje maar dat moet vast lukken met deze combi
AniekR
Geplaatst: 18-09-15 12:56
Luna gefeliciteerd!
ML, knappe merrie met al een mooi beginnend buikje!
En ik zou ook wel dat pendelen wel willen proberen. Ben meestal niet zo zweverig, maar ach toch wel nieuwsgierig wat er dan uit komt en wat er daadwerkelijk van waar is Maar heeft iemand wat meer informatie. Marije zeg dus met een spijker aan een staarthaar, maar wanneer is het dan wat?
Marije, ook op je vraag wat er dan in het volgtopic staat. Nog niet zo veel. Heb dan even de merrie's en de hengst er in gezet en tot nu toe de eerste buikfoto's. Wil proberen elke maand vanaf nu een buikfoto te maken om het verloop te volgen (en voor de eerste foto's heeft het bijna 2,5 maand geduurd sinds ik het voorgenomen had ). Die dan ook plaatsen denk ik. Gok niet dat mensen elke week zoiets hoeven te zien, maar af en toe