Indian wat een ellende zeg!
Ik heb ooit 1 keer een keizersnede mee gemaakt. Merrie had inmiddels al 2 dagen wat koliek (waren achteraf weeen) veulen was te groot en lag in een stuit.Veulen was inmiddels overleden dus paard is naar de kliniek gegaan.Daar is een keizersnede uitgevoerd.Ik meen dat ze met een week terug thuis was en dat alles eigenlijk heel goed ging.De dag na thuiskomst was de wond open gegaan en hing er het 1 en ander uit wat in je paard hoort te zitten.Veearts kon niets meer doen en de merrie is ingeslapen.
Als het over had gemoeten had ze ook die keizersnede moeten hebben. maar ik denk niet dat ik er voor zou kiezen als er een andere keuze was.
Dit was trouwens ook de merrie die altijd maar 10 maanden droeg als ze drachtig was van een merrieveulen.
Sta je ook raar te kijken hoor:D
Ik krijg steeds meer twijfels rondom Hinke. Ze is echt heel erg rond maar begint nu ook duidelijk uier te krijgen. eigenlijk zo'n beetje netzoveel uier als dat ze vorig jaar een maand voor Indra haargeboorte had.Ook komt er waterachtig witte (melk?) vloeistof uit als je echt aan de tepels zit.
Als ik de eerste dekking aanhoud dan is ze 1 maart al uitgeteld.. maar pas na de 3de dekking was ze niet meer hengstig en de veearts heeft toen gescant