[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:00

Elmars_Floor schreef:
Wat leuk dat jullie zo kunnen hopen en gokken op kleuren.
Ik krijg zeer waarschijnlijk een bruine met wat witte voetjes en kans op een klein kolletje.. en wat anders zou meer dan een verassing zijn :')

Haha naja dat is ook soort van waar ik vanuit ga. Lies is een beetje vergelijkbaar met jouw merrie, 4x wit en een klein kolletje. Roos heeft wat hogere witte benen en een smal blesje. Paps daarentegen alleen één wit voetje geloof ik.
Zwart zou bonus een bonus zijn, maar van mijn beide merries geen idee of ze het überhaupt kunnen geven.

Leuke foto met haar verzorgster! Leuk dat er nog zo mee gereden wordt.

Tjinja, ja hier hetzelfde. Belangrijkste is een correcte (in mijn geval) pony met goede beweging. Dan zou ik graag een merrie willen met oog op de toekomst om door te kunnen. Maar aan de andere kant komen er ook weer volgende veulens natuurlijk :P

Vientje, yaay fijn dat Pinda nog goed zit! *\o/*

angelpam

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:01

Van kleurvererving geen verstand.

Ik hoop op een merrie veulen. Tot nu toe allemaal hengst veulens geboren hier.

Volgende week woensdag word fien gescand voor de laatste x.

Vientje gefeliciteerd fijn dat pinda er nog zit.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:13

Zo! ML, dat zijn nog eens kleurenwensen :') haha
Grullo en dunskin blijf ik echt :~ jammie vinden!!!
Maar elke kleur heeft zo zijn charme vind ik.

Vientje, yeahh pinda in beeld!! Wat een geruststelling :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:19

OOooh wat een leuke foto van een nog steeds zwemmende Pinda :D

Ik zou heel blij zijn met een bruine met kolletje of bles en witte voetjes in miniversie!

Grullo vind ik ook zoooo mooi... Ik hoop het ooit eens te hebben!

Charlie heeft hier ook al echt een buikje. Maar toen ik een foto wou maken, viel mijn batterij uit :(

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:38

ElmarsFloor, mooie merrie! Hoe ging de wedstrijd?

Aah schattig Pindaatje!

Ik hoop op een zwarte Charmeur x Gribaldi. Kans is 50%/50% op zwart of vos denk ik. Liefst met veel wit :D

De For Gribaldi x Flemmingh wordt sowieso donker bruin/zwart bruin denk ik. Liefst ook met veel wit :D

De Meander x Kimberley zal vast vos shabrack bont worden. Ik hoop natuurlijk op een panterbonte :D

Mogen van mij allemaal hengsten worden!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:44

Pinda wordt schimmel of bruin, en aangezien ik een schimmelmerrie in bestelling heb wordt ie dus vast een bruin hengstje :D

Maar hier ook: als hij/zij maar gezond is en mama alles goed door komt, dat is het allerbelangrijkst!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:49

Ach ja gezondheid gaat altijd voorop! Maar een beetje fantaseren kan geen kwaad.
Annelies, ik heb voor jou maaaaanden geleden al voorspellingen gedaan ;) open je een volgtopic?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:04

>Damn, heb je ze opgeschreven Linda? Ik ben het al kwijt :')

Ik zal wel een topic openen, maar is dat nu niet wat vroeg al?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:15

Ja ik heb ons gesprek van toen bewaard :D
Nee joh is niet vroeg, er zijn er al meer hoor ;) hihi

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:44

Maar ik post volgens mij te weinig om het actief te houden :P

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 00:04

Hoeft ook niet elke week geupdate te worden toch?
Heb ook even gewacht tot (praktisch) alle 2015 veulens geboren waren en toen maar een topicje gestart. Maar zoveel valt er nog niet te updaten. Laatst alleen de eerste buikfoto's bijv. verder nog niet zoveel ;)

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:25

Jullie praten flink door,

Zag een paar scans voorbij komen en mooie buikjes van merrie.

Kleur wensen ja is hier wel ultime een mooi sabino bruine(hele kleine kans, maar hij is er) merrie
Flash Harry
Afbeelding
https://youtu.be/NXCUyruxh14

Maar moeder en veulen gezond is stap 1 dan komt de kleur en geslacht wel

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:51

Dunskin solid of overo vind ik ook erg mooi hoor, net zoals Bibi of zonder sooty, een bay dun overo vind ik overigens ook erg mooi, maar die kleuren die ik noemde zijn mijn top 4 op t moment :P. Maar sluit niet geheel uit of ik als er een bay dun overo uitkomt die ook aan zal houden, zal zomaar kunnen dat ik die ook niet zal verkopen :D.
We zullen t wel allemaal gaan zien in 2016 :D

Ook al is het een kleine kans butengeweun, de kans is er in ieder geval :D, zo ken ik iemand die had uit haar merrie het minst kans op een solid en toch kreeg ze een solid, weer laten dekken door dezelfde hengst, jaar erop weer een solid, beide merries en beide bijna dezelfde aftekeningen :P. Dus je weet maar nooit :D.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:59

De moeder was al presies het wensenlijstje, ach de enigste zekerheid is dat het een effen basis heeft :+ of ze moet een minimaal bonte zijn maar daar ga ik niet vanuit.

Overo is ook mooi, komt alleen nog niet voor in het stamboek voor zover ik weet. Maar wat er niet is bij de tinkers kan er binnen een paar jaar ingefokt zijn :Y)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:12

Inderdaad, je weet nooit wat je kan verwachten..

Ik ken ook zo iemand die 2 jaar op rij een kopietje kreeg waar ze maar 6% kans op had.. En het jaar daarvoor had ze uit haar beide bay overo merries 2 keer smoky black uit een perlino hengst, wat ook een heel kleine kans is :)

Het blijft gokken.

Ik kijk ook zoooo hard uit naar Bibi's baby.. Ik voel me een beetje oma :D

Ik duim hier voor 3 merries. Met creme. En 2 keer vlekjes. :D

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:25

Hahaha oma :D.
Zal met je mee duimen voor die 3 merries met crème :9.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:26

Fantastisch Vientje dat Pinda nog blij en gezwind zit waar ie moet zitten! *\o/*
Nu genieten hoor!

Ach mijn wens op 1. is natuurlijk ook dat alles gezond geboren wordt met een gezonde mama ernaast. Helaas,ik heb al te veel pech gehad op dat vlak.
En dat ze gewoon correct zijn en zonder gebreken want dan mag ie nog zo een leuk kleurtje hebben,met scheve beentjes of tanden is het heel wat anders. %)

Het kleurtje is iets wat er bij komt en het natuurlijk extra spannend maakt om naar uit te kijken.
Ik wil ook wel een zwart overo of grullo overo of leuk valkje met blauwe ogen etc etc...het kan allemaal maar ik zal er maar niet op hopen haha.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:45

Mooie scan weer van Pinda.

Leuk om iedereen z'n voorkeur te lezen betreft kleuren en geslacht.

Het enigste wat ik hoop is dat het veulen niet heel veel wit heeft hihi. En stiekem wel papa z'n ogen.
Belangrijkste is dat het met Bo en het veulen goed gaat.
Maar stiekem wat voorkeur hebben mag toch best hihi

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:03

Wat goed dat pinda er nog is vientje!

Ik heb eindelijk mijn merrienaam gevonden :D voor de belgen onder ons, lowie van thuis noemt zijn vriendin zo haha.
Dus de stamboek naam zal daar ook wel naar zijn denk ik

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:22

Ik kijk niet naar Thuis. :P
Namen helemaal nog niet mee bezig,komt pas als ze er gezond en wel uit zijn.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:23

Ik wil ze graag op voorhand voor il er iets doms uit flap en er later spijt van heb haha

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:35

Jeeej hallo pinda van Vientje!! :wave:
Vulina jij ook al zo'n fan van veel wit, hier nog 1! toch net wat aparter als ze in de ring verschijnen dan.
Butengewoon, oh wauw die kleur van op de foto is wel erg gaaf!

Hier allemaal wat minder nieuws.
Mijn merrie loopt nog steeds niet helemaal rad alleen nu is het rechtsvoor (of we hebben het de vorige keer niet goed bekeken). heel licht kreupel maar ja kreupel is kreupel. Op advies nog een week stappen en dan weer verder kijken. Bluh kan er zo van balen.
Zelf ook nog steeds in de lappenmand, hardlopen ging zo lekker heb echt een paar goede tijden op wedstrijden kunnen zetten en nu ook lid van atletiekvereniging (2x per week training op de baan). maar helaas al bijna een maand een blessure aan mijn kuit, de fysio dacht dat het mijn korte kuitspier is/was. Maar nu na 3 weken alleen maar krachttraining en veel stretchen en niet lopen en 2x een sportmassage nog geen verbetering. Ik begin er sterk aan te twijfelen of het wel een spier is want het voelt meer als pijn in mijn bot ofzo. ik weet het ook niet meer.
Dus nu en niet hardlopen en niet paardrijden |o Naja paarden genoeg hier met een vriend die een eigen springstal heeft dus ik kan zat rijden (wat ik ook doe) maar ik wil mijn eigen merrie gewoon lekker rijden.

Oh en wat mijn wensen zijn.... Een gezond correct veulen die uiteindelijk hopelijk uitgroeid tot minimaal 1.66m
Liefst een bruine merrie (met veel wit)
en anders een vos hengst met 4 hoge witte benen en een witte kop :+
Maarja mijn merrie is bruin met 3 witte voetjes en een kolletje en de hengst vos met alleen een blesje dus dat veel wit zal wel niet gebeuren haha

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:44

Venthe balen dat je dame nog steeds niet goed loopt en je eigen been ook niet meerwerk. Heb je al een keer een echo/foto laten maken, of aan de AB als er misschien een kleine ontsteking zit?

Voor je kleur zitten er niet stiekem wat paarden in de bloedlijn die het wel hebben dan heb je toch nog een kansje :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:12

Venthe jammer hoor dat jullie beiden beenproblemen lijken te hebben. Gedeelde smart is halve smart? :o
Lijkt me inderdaad slimmer om dan beiden even op rust te gaan dat het hopelijk eens helemaal geneest.

Wat een rotweer vandaag! Het zou gisteren zo regenen en stormen dat ik alles maar op stal hield. Deed het uiteindelijk bijna niks...vandaag zit alles buiten,is het bijna constant aan het regenen. |o

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:16

Venthe, balen dat je merrie nog steeds niet goed loopt. Hopelijk gaat het snel beter of kom je er snel achter wat het is (en is het niets ernstigs).
En ook balen dat je zelf ook met een blessure kampt. Eigen blessures weet ik helaas ook teveel vanaf en vooral als je wel graag wilt sporten is het heel vervelend!