[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vesceron

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:06

Oh gelukkig Sultan! De uier is alweer geslonken zo te zien.
Scheelt dat andere ook dezelfde ervaringen hebben met wat veranderingen in uier en dat dat allemaal gewoon goed is gelopen :)

Dank je wel Diane, daar ik ga ook voor, 2016 gaat het helemaal worden :)

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:44

Sandra8 : ik woon zelf in 't veld en m'n paard staat effe verderop!

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:55

Vesceron, ondanks alles is dat toch een lichtpuntje. Vorig jaar is ons veulentje na 3 dagen overleden dus ik weet hoe je je voelt, maar ik hoop dat je straks weer vooruit kunt kijken en weer hoop hebt voor volgend jaar!

Arianne, wat een mooi groepje heb jij! Ze zien er goed uit!

Sultan, ik zou ook nerveus worden van dat soort dingen, maar zoals pretty zegt zou ik me ook geen zorgen maken over hoe het er nu uit ziet. Goed in de gaten houden, dan moet het goed komen toch?

Pfffff, ik moet nog wachten tot half juni....... Als ik al die hele dikke buiken en veulentjes zie kan ik echt niet meer wachten!! -O-

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:11

jullie reacties stellen mij zeker meer gerust! Zeker fijn om te horen dat meer merries soms lopen te schommelen met hun uier. We houden het inderdaad goed in de gaten en mocht het echt weer meer worden laten we een scan maken. Vooralsnog lijkt dat niet nodig, maar zeker met het verhaal van Vesceron blijven we goed opletten. Wel heel fijn Vesceron dat je zoveel korting krijgt voor een nieuwe dekking. Dan is de stap inderdaad een stuk makkelijker.

Kelly_J Voor Wish moeten wij ook nog wachten tot half juni dus ik wacht gezellig met je mee hoor! Gelukkig gaat Fairy al eerder, maar ben ook zo benieuwd naar Wish haar veulen. Sowieso naar alle veulens eigenlijk!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:50

Mijn veulentje waar ik het meest naar uitkijk komt ook half juni dus ik zal zeker nog mee in spanning zitten tegen dan. :)
Al kom ik gelukkig ook eerder aan de beurt :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:51

Ooh ik ben ook heerlijk verdeeld dit jaar met mijn merries haha.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:04

Marije heb je nog geen merries die aanstalten maken?

Hier komen de veulens mooi achter elkaar, eentje eind april, andere merrie een week of 2 later (maar mss krijgt ze eerder zin als ze die andere ziet :))

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:50

De mijne moet nog kleine twee maand, spannend.
En dan kunnen we bij mijn andere merrie beginnen denken aan een date met mijn hengst hihihi.
Cemlys gefeliciteerd met je verjaardag

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:57

Ik ga zo bijlezen op de laptop maar even fototje vanaf m'n telefoon

Vandaag precies 6 maanden drachtig

Afbeelding

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:00

Ziet er goed uit hoor Ariane!
Gaat de merrie nog steeds goed vesceron?
Kelly ik moet ook nog wachten tot eind juni, in elk geval dan niet alleen waken als er nog meerdere zijn. Het kriebelt wel hoor, wil graag weten hoe het eruit gaat zien ;)
Schiet al lekker op fotsy!

Hier ook nog steeds niet gependeld, weet ook niet of ik het ga doen, vergeet steeds een spijker :P

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:28

Met de merrie gaat het gelukkig nog steeds goed ja, die heeft al weer volop praatjes.
Volgend jaar wil ik ook graag een mei of juni baby, iets langer wachten maar voor mijn merrie wel beter :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:33

Vesceron schreef:
Met de merrie gaat het gelukkig nog steeds goed ja, die heeft al weer volop praatjes.
Volgend jaar wil ik ook graag een mei of juni baby, iets langer wachten maar voor mijn merrie wel beter :)

Ik zou wel uiterlijk april beginnen met proberen. Als ze niet of moeilijk dan drachtig gaat worden heb je een heel laat veulen. Kan beter een april veulentje hebben dan 1 van eind Juli

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:35

Fijn dat het zo goed gaat met de merrie Vesceron! Waarom wil je een mei/juni baby?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:48

Ik denk dat het verstandig is in maart te laten kijken of ze inwendig in orde is
Voor het geval dat er nog wat gedaan moet worden voordat je kan dekken.
En dan zou ik ook ergens eind april beginnen.
Zou in ieder geval niet tot medio juni wachten met beginnen.
Maar goed alles afhankelijk van hoe het met je merrie gaat

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:44

Ik laat haar inderdaad in maart nakijken.
De reden dat ik graag een iets later veulen wil is omdat mijn merrie hoefbevangen is geweest en heel erg gevoelig is voor gras. In April met de baby op het land is een stuk gevaarlijker en eigenlijk bijna onmogelijk dan vanaf mei of juni.

Ze was vorige keer heel makkelijk en in 1 keer drachtig, ben toen ook vroeger begonnen met het idee dat het misschien niet gelijk zou pakken, gezien het haar eerste keer was, maar ze was op woensdag hengstig, stond donderdag bij de HH en kwam maandag drachtig thuis.
Nu snap ik dat de kans zeker aanwezig is dat het nu lastiger gaat, maar ik zal in goed overleg met de dierenarts kijken wat het beste is :)

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:55

Vesceron, ik hoop voor je dat je volgend jaar net zo'n prachtveulen krijgt, maar dan levend! Ik duim met je mee tijdens de dracht! Je verdient het!!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:49

Hoop volgend jaar op een gezond veulen voor je vesceron.

Luna had vandaag toch verandering in haar uier, ene speen was wat dikker als de andere.
Afbeelding

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:35

@Pretty, inderdaad vorig topic deed ik ook mee, of misschien die daarvoor, in 2013 was mijn eerste veulen van Floki, Lumen, <3 Die wordt alweer 2 dit jaar en zij staat in de begrazing tot ze 3 is.
En vorig jaar had ik alleen Saga van Kira, ook zo'n dropje.

Volgende week donderdag laat ik Gasella toch nakijken, of ze écht niet drachtig is.

Ik ben ook heel benieuwd naar t veulen van Grey, Skaay, zij moet dan begin april toch?

Ben ondertussen ook een van de drachtige merries aan t beleren, een projectje, het is nogal een zenuwachtig tiepje, maar vandaag dan toch voor t eerst onder t zadel in draf aan de longeerlijn geweest, zo gaaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:27

Luna2006 hoelang moet jou merrie nog precies?

Verseceron... Dat scheelt idd een boel centjes. Dat 2016 maar jou jaar mag worden en je een fantastisch veulen bij je merrie hebt lopen.

Mijn merrie heeft ook wat verandering in haar spenen. Ze moet nog 3 maanden. Heb vandaag het veulen weer wat voelen Hupsen! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder zit ze goed in dr vel.
Ik rijd en longeer haar nog steeds, Ze geeft alleen Veeeel meer dan ik van haar vraag/vragen wil. Moet haar echt wel (denk) werk geven tijdens het rijden anders gaat ze zelf dingen verzinnen. Weet niet altijd, hoe daar mee om te gaan.. Moet ik haar toch afremmen (om haar tegen haar eigen in bescherming te nemen ) of moet ik gehoor geven aan wat ze aanbied?
Iemand advies? :o :D

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:38

Lauraa, Luna, Share, bedankt :) heel lief :)

Luna, wanneer is ze uitgerekend?

Share, flinke buik ook op de eerste foto! grappige hoek ook waaruit ie genomen is :)

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:56

Ik heb vandaag gependeld met een staarthaar en een hoefnagel die door de smid uit Wapper's achterijzer was gehaald toen hij ze eraf haalde :-) De pendel zegt merrie... Dat zou ik tof vinden! Ik denk zelf hengst. Dus deze voorspelling graag erbij in het overzicht, het is al een hele lijst zo, ben heel benieuwd hoe vaak jullie ideeën als eigenaar kloppen en hoe vaak de pendel klopt!
15/04 - smooi - Wapper - merrie - hengst

Vesceron wat fijn dat je een afspraak met de hengstenhouder hebt, nu inderdaad hopen dat je merrie weer gemakkelijk drachtig gaat worden!

Share, haha die buikfoto's van onderaf. Zo lijkt de buik net alsof er een skippybal in zit ;-) Wapper is net als jouw merrie ook nog heel energiek met rijden en longeren en vindt het nog steeds heerlijk om vol gas rond te rennen aan de longeerlijn of tijdens een buitenritje. Ik laat haar nog van alles doen maar wel korter dan als ze niet drachtig is; gewoon stap/draf/galop maar dan net even minder lang achter elkaar in draf en galop dan voorheen. Hier op stal ligt een soort mini-draf/galopbaan rondom de paddocks (net even een stukje langer en breder dan een rondje hoefslag in een 20x60 bak), en ik galoppeer nu 2 of 3 rondjes per kant ipv meer dan 7. Ze vindt dat echt fantastisch, vooral als er plassen liggen :-) En bijvoorbeeld nog wel stukjes middendraf maar niet meer een hele lange zijde/diagonaal maar slechts een (klein) gedeelte daarvan. Geeft Wapper het gevoel dat ze veel doet zonder dat ze dingen heel lang achter elkaar moet volhouden. Ik merk aan haar dat ze sinds kort sneller zwaarder gaat ademhalen met galopperen maar ze is steeds binnen zeer korte tijd weer gewoon op adem. Dus ik las vaker even een stappauze in tussendoor. In totaal rij ik niet meer langer dan 40 minuten en aan de longe loopt ze max. 25 minuten. Zolang ze zelf zoveel plezier blijft hebben in het rijden en longeren blijf ik dat doen, vanuit het verleden weet ik dat ze heeeeeeeeel duidelijk kan zijn als ze iets niet wil dus ik vertrouw erop dat ze dat nu ook doet en dus zelf aangeeft wanneer het teveel wordt. En ach, nog 2,5 maand te gaan dus we zijn inmiddels al een heel eind.

Heeft iemand van jullie tijdens de eerste paar maanden van de dracht ook zo'n hyperactieve merrie gehad trouwens? Wapper was echt niet moe te krijgen met rijden (zelfs niet met behoorlijke strandritten), vloog met regelmaat vol gas door het weiland (soms ook achter de weilandgenotes aan, oeps), dekte de hengstige merries in de kudde (?! ook oeps) en kon bijna niet meer fatsoenlijk stilstaan aan de hand en onder het zadel zo ongeduldig was ze. Gelukkig werd ze na ongeveer 3,5 maand weer haar normale opgevoede zelf. En nu lijkt ze sinds een week of 2 weer van die woest-enthousiaste en ongeduldige buien te krijgen... Gelukkig iets minder overdreven want ze krijgt een beste buik, maar zal ze nou de laatste maanden van d'r dracht net zo hyper worden als in het begin? Ik ben benieuwd, zo ja dan krijg ik m'n handen nog vol aan 'r ;-) Ben dus even nieuwsgierig hoe dat bij jullie merries verloopt of vorige jaren is gegaan, lijkt me leuk om te lezen :-)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 01:00

Ines gefeliciteerd ook via deze weg

Fotsy schreef:
De mijne moet nog kleine twee maand, spannend.
En dan kunnen we bij mijn andere merrie beginnen denken aan een date met mijn hengst hihihi.

Fotsy heb je foto's van de combi die je wilt gaan maken? Ben wel benieuwd

Share schreef:
Mijn merrie heeft ook wat verandering in haar spenen. Ze moet nog 3 maanden. Heb vandaag het veulen weer wat voelen Hupsen! :D

[ [url=m/kzNiwY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Q05c0R.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Paw7KC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die eerste foto is echt geweldig

Share schreef:
Verder zit ze goed in dr vel.
Ik rijd en longeer haar nog steeds, Ze geeft alleen Veeeel meer dan ik van haar vraag/vragen wil. Moet haar echt wel (denk) werk geven tijdens het rijden anders gaat ze zelf dingen verzinnen. Weet niet altijd, hoe daar mee om te gaan.. Moet ik haar toch afremmen (om haar tegen haar eigen in bescherming te nemen ) of moet ik gehoor geven aan wat ze aanbied?
Iemand advies? :o :D

Gewoon kijken wat ze kan. Als zij nog fit is, lekker een beetje aan het werk houden.

Ik ben niet zo'n heel goed voorbeeld. Mijn merries zijn ca. 8 maanden drachtig en hebben vanavond nog vrij gesprongen (zo'n 40 cm, paar rondjes) en ze waren niet te houden. Bokken, racen, zelf naar de sprong toe. Zelfs de hele rustige passieve merrie ging helemaal uit haar panty. Foto's volgen nog.

Tries_en_Faf schreef:
Volgende week donderdag laat ik Gasella toch nakijken, of ze écht niet drachtig is.

Ben ondertussen ook een van de drachtige merries aan t beleren, een projectje, het is nogal een zenuwachtig tiepje, maar vandaag dan toch voor t eerst onder t zadel in draf aan de longeerlijn geweest, zo gaaf.

Succes bij de D.a.

Goed zeg, super!
Wij hebben dit jaar 2 merries beleerd onder het zadel en voor de wagen. Wist niet dat ik het zó leuk vond om te doen!

Bonny_CT, mooie merrie!

En bij Luna al verandering in het uier zag ik!

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 02:10

Urielle schreef:
Noordkant van Antwerpen, tegen West Brabant aan, jij?

In Leuven, 30 km van Antwerpen. Vlaams Brabant dus.

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 08:31

Luna2006 schreef:
Ik woon ook in Belgie, maar weet natuurlijk niet in welke regio je woont :D .

Ik ben ook van uit België, limburg, Bocholt om specifiek te zijn haha! niet dat iemand daar ooit van gehoord heeft, is een klein boerendorpje dicht bij de legerbasis van grote-brogel (of kleine brogel)[/quote]

Ligt dicht bij Bree toch? Brouwerij Martens ken ik goed, moest daar soms zijn.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:25

Citaat:
A.U.B op volgorde van datum plaatsen,

datum - bokker - pendel - eigen gok

20/01 - MarijeR - Party Girl - merrie - merrie
26/01 - MarijeR - Misty - hengst - hengst
28/01 - MarijeR - Isis - merrie - merrie
30/01 - MarijeR - Snazzy - hengst - merrie
11/02 - Al_Zawraa - Aziza - hengst - hengst
23/02 - MarijeR - Amy - merrie - hengst
25/02 - balou_k - Rozina - geen uitkomst - merrie
01/03 - Tinniie - Bolleke - merrie - hengst
09/03 - Astridklomp - Little Roxie Remedy - hengst
12/03 - jeniej - soraya - hengst - hengst
13/03 - Pretty - Nikita - merrie - merrie
15/03 - miicchhellee - Lincom's Celebration - hengst - ?
22/03 - Fotsy-Lady Flo-merrie-merrie
22/03 - Sultan15 - Fairy Molga J.N. - hengst - hengst
25/03 - melanie20-Lisa-hengst-merrie
25/03 - Nicole - Ald Feart's mierela - hengst - hengst
28/03 - Lovelyn - ushi - merrie - merrie
01/04 - Luna2006 - Bella Luna - hengst - hengst
01/04 - Murosch - Wainonia - merrie - hengst
01/04 - Vesceron - Jazz - hengst - hengst(te vroeg dood geboren)
05/04 - Joyceee86/nicole288- Barcardi - merrie - merrie
07-04 - Jibbel - Gelske - merrie - hengst
08/04 - inowa - pepper - merrie - merrie
09/04 - Ymor-bente-merrie-merrie
10/04 - Vitaquilla - Vitaquilla - Hengst - hengst
11/04 - Anniekslijk - Zolex - merrie - hengst
12/04 - Urielle - Future - hengst - merrie
13/04 - Tinniie - Jade - hengst - hengst
15/04 - __Lauraa - Natanalientje - merrie - merrie
15/04 - bonnieaw - Caline - hengst - hengst
15/04 - smooi - Wapper - merrie - hengst
16/04 - emmy7 - Nienke - hengst - ?
17/04 - wennie19-Ehnlay-hengst-hengst
18/04 - Pretty-Lisa-hengst-merrie
20/04 - onley - dessy - hengst - hengst
20/04 - irischcob - Iris - merrie - merrie
25/04 - cemlys -Posie- merrie- hengst
29/04 - Robynn - Khaleesi - hengst - merrie
01/05 - Hannepan-Picasso-merrie
03/05 - hanneke1908 zonie hengst- hengst
04/05 - Dustinlover-Bo-hengst-merrie
05/05 - hanneke1908 danita merrie-merrie
07/05 - cemlys - Beyonce-hengst - merrie
11/05 - Leonoor - Verzichts Greys Delight - merrie - merrie
18/05 - ponyparadijs - Zjie's the One - merrie - merrie
24/05 - Dustinlover- Silver dollar baby- Merrie-Merrie
26/05 - Karin - Dora - merrie - hengst
03/06 -_Karin-Donna-Merrie-merrie
09/06 - polleman-Bonita-merrie-merrie
10/06 - inowa - aagje - hengst - hengst
10/06 - GBlover - Calliope - hengst - hengst
11/06 - Tara _ 13 Tara hengst - hengst
12/06 - Sultan15 - One Wish - hengst - merrie
16/06 - jolandje - Joanna - merrie - merrie
21-06 - jolandje - Glowy - merrie - hengst
28/06 - Dustinlover-Lucky-hengst-hengst
??/08 - __Lauraa - Guus - ?? - hengst
??/08 - __Lauraa - Pia - hengst - hengst
??/08 - __Lauraa - Sjaan - merrie - merrie
29/08 - Dustinlover- Empty-Hengst-merrie
10/09 - Al_Zawraa - Mausi (GR Bint Shadwan) - hengst - ?

Smooi ik heb je er bij gezet