[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:15

Prachtig plaatje CC!! _/-\o_

Wij hebben een aantal jaren een huisje in Steindorf gehad. De laatste jaren in Niedernsill.
Laatst bijgewerkt door paard89 op 04-02-13 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Jes

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:16

CC wat grappig, wij gingen jaren lang elke winter 2 weken daar skieen, en dan elk jaar naar dit hotel:
http://www.lienz-hat-es.at/suche/shoppi ... obi2Id=569

Mijn vader was helemaal gek van de grote supermarkt in Lienz, vroeger heette dat de KGM, geen idee hoe hij nu heet.
Vind het wel grappig dat ik nu een beetje weet waar je zit :D prachtig gebied!!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:25

Jes schreef:
CC wat grappig, wij gingen jaren lang elke winter 2 weken daar skieen, en dan elk jaar naar dit hotel:
http://www.lienz-hat-es.at/suche/shoppi ... obi2Id=569

Mijn vader was helemaal gek van de grote supermarkt in Lienz, vroeger heette dat de KGM, geen idee hoe hij nu heet.
Vind het wel grappig dat ik nu een beetje weet waar je zit :D prachtig gebied!!

Erg grappig de meeste mensen kennen het hier niet. Osttirol is echt een boerengat vergeleken met Noord Tirol.

Wincklern is net aan Kärnten op de grens met Osttirol inderdaad, daar komen we doorheen als we naar de Mölltaler Gletscher gaan als er hier niet genoeg sneeuw meer ligt eind maart en april. Ik kan niet skieen dus ik drop daar dan vaak man en bezoek voor een dagje gletsjerskieen en ga zelf beneden in de zon wandelen in een bijna groen dal.

De grote supermarkt in Lienz (Nussdorf eigenlijk net buiten Lienz) heet tegenwoordig Interspar en is MEGA. Hier zit de winkel waar ik paardenvoer en andere agrarische benodigheden haal vlakbij.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:33

Ohhh Crazycat dat vind ik prachtig. Wat een blik al dat sneeuw.
Als het dan gaat sneeuwen dan ook maar direct heftig whow. Al begrijp ik dat het niet makkelijk zal zijn.
Rij maar heel voorzichtig als je je man richting werk moet brengen.

Cynth dan krijg ik ook een hengst.
bergen en bergen haren komen er af.
Ik troost me de andere merrie die een deken opheeft is niet drachtig en daar komen ook bergen haren van af... *\o/* _/-\o_
Die kan toch onmogelijk een hengstveulen krijgen. hihi.
De dames zonder deken beginnen ook al te haren.
Het zal toch echt aan het lengen van de dagen liggen :j *\o/*

Paard89 Mooie buik al!!
en ook prachtige stal.

Jeuuhh!!! Gave mijlpaal voor Whisper!! jippie.
Spannend hoor.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:46

@Tjinta: Ik was alweer terug van hem weg brengen. Het is gelukkig niet zo heel ver, maar het ging maar net zonder sneeuwkettingen.
Inmiddels is het gestopt met sneeuwen en de grote sneeuwschuivers werken meteen keihard aan de doorgaande weg. De boeren doen met hun tractoren de dorpswegen. Als ik hem straks op moet halen kan alleen het erf een uitdaging zijn, maar dan moet ik even sneeuwschuiven rond mijn auto.

Bij Raven zou je aan het verharen denken dat het een hengstje wordt en aan de bewegelijkheid een merrietje. Ik zie het dus wel gewoon verschijnen. Nog een kleine 3 maanden wachten.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:50

Hier is natuurlijk ook alles welkom, maar ik wil zo graag een (valk)merrie. Daar droom ik al jaren van; een mooie valkmerrie van Daisy :)

Daisy heeft 4 merries en 2 hengsten gekregen tot nu toe.
Alleen de hengst door wie ze gedekt is, heeft tot nu toe alleen maar merrieveulens gegeven aan 'zijn eigen' merries (de merries van de hh zelf). Alle andere merries die door hem gedekt zijn, hebben hengstveulens gekregen (12 veulens in totaal waarvan 5 merries).
Dus ik hoop op een primeur :D

Bij TiSento wilde ik ook al een valkmerrie, maar toen was ik ervan overtuigd dat het een palominohengst zou worden, en ja hoor.. :)
In het begin van deze dracht was ik overtuigd van een valkmerrie, nu denk ik palominomerrie. Maar ik denk zeker wel een merrie.

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:52

Haha, hoop het voor je Cynthia!! Hengst is wel iets lastiger te houden natuurlijk, of je moet castreren.

Van mij mag een merrie ook, een mooie opvolger voor mijn merrie is mij ook goed haha.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:54

Ik heb TiSento ook nog. Hij wordt 12 mei 2 jaar en hij is vorig jaar zomer gecastreerd.
Maar één van de twee gaat straks weg, of TiSento, of dit veulen.
Kees blijft, ik was 12 toen zij geboren werd, dus zij is echt mijn My Little Pony Penny-pony :D

Ik wil ook zo graag nu een merrie, omdat Dais dit jaar 18 wordt. Ze kan heus nog wel een paar veulens krijgen, maar ik heb geen 10 kansen meer. Vandaar dat ik zo graag een merrie wil. Dan is Daisje klaar en mag de volgende over een paar jaar moeder worden.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:23

Jeetje wat gaan jullie weer snel!!

War een leuk veulentje!! :)

Hier erg druk.. 4x per dag controleren of Vita gemest heb.. Krummel krijgt nu al een lekker afgetrained kontje van al dat getrappel in die darmen.. :D Heb het na afgelopen week nog 2x weg moeten duwen.. Wel erg leuk om zo ook te voelen maar heb liever dattie gewoon braaf gaat zijn en niet dwars gaat liggen.

Ik heb een paar jaar terug in het veulen seizoen stage gelopen bij een paarden kliniek, hierbij heb ik 'aan de lopende band' merries opgevoeld! Vond het toen een beetje onzin voor de paardensport opleiding ( daar heb je toch tenslotte een dierenarts voor??!) Maar ben er nu erg blij mee dat ik dat geleerd heb!

Ik ben nu zelf opzoek naar een geboorte alarm systeem voor mijn merrie.. Ik heb de beschikking over een grote container in een weiland waar ik met veel moeite stroom en water heb kunnen krijgen.. Wifi oid is echt onmogelijk, en mijn merrie is een zijslaper.. :? Nu had mijn dierenarts een idee om dr een stukje dicht te naaien en een zender vast te hechten.. maar ik heb daar totaal geen ervaring mee..

Iemand hier ervaring mee of goede ideeen voor een andere oplossing??

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:23

Ik heb natuurlijk ook voorkeur, vooral omdat ik Raven voorlopig niet meer zal laten dekken. Voor elke Rocky hengst moet ik minstens 8 uur rijden met de trailer en K.I mogelijkheden zijn er eigenlijk nog niet.

Vooropgesteld dat gezondheid bouw en karakter het belangrijkste zijn en een merrietje leuk zou zijn heb vooral een voorkeur voor de kleur.
Ik heb een zilverappel met vrij donkere manen en staart, een zwarte en dan zou een donkere zilverappel met mooie lange lichtblonde manen en staart het plaatje wel afmaken. Alle zilverappel veulens van de hengst die Raven gedekt heeft zijn zo mooi lichtblond als hij zelf, maar ik heb 50% kans op zilver en 50% op zwart.

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:24

Cynthia: Snap ik :j Als je een dier al zolang kent doe je er liever niet afstand van.

Mijn merrie is dit jaar ook 17 jaar. (Verzorg ik al vanaf haar 6e jaar, dus ben echt met haar opgegroeid). En die gaat ook echt niet weg, die mag lekker bij ons oud worden.

De laatste twee drachten duurde het 3 keer voordat ze drachtig werd. De omstandigheden waren optimaal, maar je merkt wel dat het moeilijker wordt.

We duimen voor een merrie voor jou Cynthia! +:)+

Vitaquilla: Je hebt ook buiksingels als geboortemelder. Die gaan volgens mij af op zweten (maar dat weet ik niet zeker).
Hier wel een halsteralarm (en een merrie die zijslaper is :+ ) Echt heel irritant om continu melding te krijgen. En dan komt het nog dat met de geboorte de melder niet is afgegaan, omdat ze waarschijnlijk niet plat heeft gelegen }:0 .

Zo`n ingenaaide zender kan ook, maar als het er verkeerd gaat gaat de melder niet af. Dus niet echt handig.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:46

Cynthia ze blijft het mooi wegstoppen,op andere fotos toonde ze inderdaad al boller. Ze is straks zeker weer mooi in conditie na de bevalling :)

Crazycat wat een mooi uitzicht daar toch! Ik kan me voorstellen dat je een leven in de stad hier niet meer zou gewoon worden.

Vitaquilla is dat dan niet slecht,al dat opvoelen tijdens de dracht? Mij lijkt het eng :o

Whisper 320 dagen drachtig!! *\o/*

Marije gefeliciteerd met je merrieveulen!!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:09

whis en patrick wat een mooie mijlpaal *\o/* *\o/*

quipje schiet ook al op!!

crazycat wat een sneeuw ;)

cynthia ik wil ook voorjaar,
mijn merrie verhaard ook heel erg, maar mijn mini ruin ook,

Dustinlover dan maken we ze toch blauw :D :D

Vitaquilla ik weet niet hoe ver je stal van je kamer is,
het alarm gaat pas als pooten blaas er uit komt dus de voor pootjes,
licht je veulen anders gaat die niet af,
een kennis van mij heeft zon alarm,
en die is vorige jaar veulen verloren omdat bevalling zo snel ging
het was 100 meter lopen naar de dtal
maar merrie is meteen opgestaan en vlies is om neus blijven zitten,

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:24

Zooo jullie gaan hard!!
Marije gefeliciteerd!!! Wat een bolle buikjes allemaal :+:
Hier nog 25 dagen :# emn ze staat in haar kraambox.
Heeft nog geen uier niets, dus hoop niet dat mijn geduld erg op de proef gesteld gaat worden :=
En ik wil geen nare verhalen meer horen!! Jullie krijgen gewoon allemaal een super knap gezond veulen!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:01

Cynthia82 schreef:
Die foto van die beek is echt prachtig!!

Hier wordt het vanaf morgen ook weer kouder. Aan de ene kant wel leuk. Ik heb liever vorst en sneeuw dan dit weer; een graad of 4/5 met regen en wind. Maar aan de andere kant: IK WIL VOORJAAAAAAAAAAAAAR!!!!

Zijn trouwens alle merries hier (die niet geschoren zijn) zo erg aan het verharen?
Iemand zei laatst dat dat een teken was dat je merrie drachtig is van een hengstveulen. Ik vind al die fabels wel grappig en misschien is het leuk om bij te houden of het klopt (ik hoop het niet ;) )

Dan is mijn 2 jarige ook drachtig, haha die is al een maand aan het verharen, maar drachtige merrie nu ook begonnen. Is gewoon normaal hoor, vorig jaar rond die tijd net zo.

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:12

Ojee, die van mij is ook aan 't verharen, Heb liever als eerste veulen een merrie, maar ik vind geen deftige naam voor een merrie, dus een hengstje is dan weer makkelijk hahaha! Vanmorgen pastte Whinny nog maar net door 't poortje, nu mag ze echt niet teveel meer bijkomen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:47

Ik heb een hele gave naam voor een merrieveulen, dus hoop ook op een merrieveulen :)

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:49

Cemlys, mogen we de naam weten of?? *D

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:09

Ik heb ook al een paar namen bedacht!
Even een gokje wagen wat ik denk wat we dit jaar gaan krijgen.

Peggy van vreebruch x Karolus van wittenstein = Vos hengst
Sevenheims Koosje x Vennebos Pearly diamond = Palomino/Isabel merrie
Rhydyfelin Saladin x Vennebos Pearly diamond = Grijs/schimmel hengst

Zal er wel totaal naast zitten maargoed haah

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:10

hier verhaart nog geen een, ook de niet dragende paarden niet.

pfff, vind de namen moeilijk, wil al een naaam weten voordat het geboren wordt en heb een hele lijst,
maar nog geen naam waarvan ik zeg: Ja, dat is het.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:24

Chrlooott schreef:
Cemlys, mogen we de naam weten of?? *D

nah moet nog een verassing blijven he, maar ook voor hengstveulens heb ik al een lijstje met namen :D, nog nooit zoveel inspiratie gehd haha

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:27

Hier ook al een naam voor een merrie of hengstveulen. Van beide namen ben ik al 100% zeker dat ze het worden. Of een ander moet dezelfde naam hebben, dan kan het zo zijn dat ik het verander.

Ik hou ze nog even voor mezelf :o

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:30

Hier 9 mogelijkheden meerdere namen passen voor merries en hengsten, 1 is echt een merrienaam en die wil ik graag voor een eerste merrieveulen gaan gebruiken. zijn wel allemaal stamboeknamen hoor, roepnamen zijn meestal veulie en derg :D
Merrienaam wil ik graag in de lijn van moeders naam houden, heeft Beyonce, maar ik hou geen letters aan ofzo. Stalnaam Cemlys komt ervoor. en hengstennamen wil ik een deel van vaders naam in verwerken (nl de Hot van Hot gossip). Easy om dus hengstennamen te vinden. :)

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:09

Man o man wat gaan jullie toch hard hier..

Marije gefeliciteerd met je veulen. Ben benieuwd naar de droog foto's.
En die sneeuw! Prachtig, maar ben toch wel blij dat het hier nu droog is, sneeuwvrij en met een zonnetje *D Voor mij hoeft die kou nu niet meer, ik wil voorjaar en vooral heel veel zon!

Bella Donja moet nog zo'n 64 dagen, schiet al best wel op. Ze heeft op zich nog wel een mooi buikje, maar naast wandelen en 3x p/w licht longewerk heeft ze lekker vrij.
Vanmorgen even snel een fotootje gemaakt
Afbeelding

En dochter kan nu alvast een beeje wennen aan zo'n groot paard. Wie weet als ze een jaar of 13/14 jaar, dan mag ze erop :D
Afbeelding

Wat namen betreft, moet het dit jaar met een i beginnen. Bij een merrie wordt Donja meegegeven in de naam. Nu hebben we al een Fabella Donja en een Bella Donja, dus Isabella/Ibella Donja ligt teveel voor de hand. Jullie nog leuke ideeen?
Naam voor een hengst heb ik eigenlijk nog niet eens over nagedacht, oeps....

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:29

Voor ons staan de namen ook al vast, die hadden we echt snel! Nou wil ik merrie's graag met Cas laten beginnen en dit jaar kan een hengst ook met Cas beginnen omdat de vader ook met een C begint (veulen wordt bij het westfalen stamboek ingeschreven)
Verder wil ik ook dat de naam een land/stad/wijk is (al dan niet een iets andere spelling), was dus best bijzonder dat we al zo snel twee namen hadden.