[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

daphnejumper

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:28

Gefeliciteerd meiden met jullie veulens!!!!
Fijn dat het allemaal goed gegaan is.

Ik ben gisteren nog even in Utrecht geweest bij Marona....
Die staat er nog rustig bij, maar melk stroomt echt uit dr uiers. Als je er naast staat spuit het eruit. Zo appart. Wel ontzettend blij dat ze het nog zo lang vasthoud want de 320 komt nu wel in de buurt.

Trouwens hebben jullie ook Champie gevolgd? De tweeling?
Ik vroeg erna, omdat ik wist dat ze ook in Utrecht stond......
Ze was gisternacht bevallen......allemaal goed gegaan, alleen helaas niet van een tweeling. Het was gewoon maar 1 veulen.....
Wat een giller......(niet negatief bedoelt hoor) maar je maakt je helemaal zorgen omdat er een tweeling in zou zitten, komt er maar 1 uit. En zo heel groot was het veulen niet.....

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:28

Mijn dikke dame zit vandaag alweer op 277 dagen dracht :):)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:29

daphnejumper schreef:

Die staat er nog rustig bij, maar melk stroomt echt uit dr uiers. Als je er naast staat spuit het eruit. Zo appart. Wel ontzettend blij dat ze het nog zo lang vasthoud want de 320 komt nu wel in de buurt.

Ze was gisternacht bevallen......allemaal goed gegaan, alleen helaas niet van een tweeling. Het was gewoon maar 1 veulen.....
Wat een giller......(niet negatief bedoelt hoor) maar je maakt je helemaal zorgen omdat er een tweeling in zou zitten, komt er maar 1 uit. En zo heel groot was het veulen niet.....

Jeetje wat een giller inderdaad!
Hmmm wel een beetje vaag, hoe zijn ze er zo bij gekomen dan dat ze dacht dat het een tweeling was?

xAlice

Ja, had het gehoord van Champie, er staan foto's op haar site..
Echt een leuk veulen !

gaapje

Amanake en Miszlisanne , gefeliciteerd !!!

xAlice

parouscha schreef:
daphnejumper schreef:

Jeetje wat een giller inderdaad!
Hmmm wel een beetje vaag, hoe zijn ze er zo bij gekomen dan dat ze dacht dat het een tweeling was?

Het ene vruchtje was uiteindelijk afgestorven ;)

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:31

Ja volgens mij omdat ze ontzettend dik was, en de eigenaar een foto had gemaakt van een van de eerste echo's waarop ze later dachten dat het twee veulens waren die achter elkaar lagen.

Merrie heeft al eens eerder tweelingen gehad, dus was opzich niet vreemd als ze tweeling droeg. Dus namen ze dat maar aan.
In utrecht konden ze telkens maar 1 veulen vinden, maar ja, als je al zo ver ben, dan is dat ook nog maar moeilijk te zien. Dus is beetje een foutje gemaakt.
Denk dat paard ondertussen daar bijna 3 weken heeft gestaan.....
Lekker voor je spaargeld.....

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:32

AliceTwingo schreef:
parouscha schreef:

Ow dat wist ik niet......afgestorven, hoe kunnen ze dat nu nog weten....??

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:34

daphnejumper schreef:
Ja volgens mij omdat ze ontzettend dik was, en de eigenaar een foto had gemaakt van een van de eerste echo's waarop ze later dachten dat het twee veulens waren die achter elkaar lagen.

Merrie heeft al eens eerder tweelingen gehad, dus was opzich niet vreemd als ze tweeling droeg. Dus namen ze dat maar aan.
In utrecht konden ze telkens maar 1 veulen vinden, maar ja, als je al zo ver ben, dan is dat ook nog maar moeilijk te zien. Dus is beetje een foutje gemaakt.
Denk dat paard ondertussen daar bijna 3 weken heeft gestaan.....
Lekker voor je spaargeld.....

Zeker pijnlijk voor je beurs!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:36

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie veulens en dat ze maar groot en sterk mogen worden.

Hier een kleine hoop dat er toch een veulentje in Juwel's buik huist want we heb gister met de hoefsmid gevoeld hij aan de ene kant en ik aan de andere kant en een beetje tegendruk gegeven (pony geeft zelf aan wat ze wel en niet wil en vond het niet erg) en toen het veulen gevoeld als het goed is maar hebben haar daarna een tijd geobserveerd en naar ademhaling is heel rustig en regelmatig en tussendoor zagen we halverwegen haar flank steeds wat kleine tikjes dit had ik wel vaker gezien maar had eigenlijk de link niet gelegt dat dit eventueel het veulen zou kunnen zijn... zijn echt hele kleine tikjes alsof je een druppel water in een plas laat vallen zeg maar dan krijg je van die kleine golfjes en zo ziet het er een beetje uit.
Verder hebben we hier een poes die maar niet wil bevallen ze is er al dagen klaar voor gister was ze naar buiten ondsnapt en wilde ze maar niet thuis komen zag het al helemaal voor me poes bevalt buiten ofzo, maar gelukkig om 3uur toen ik even bij Juwel ging kijken kwam ze aan lopen gelukkig nog helemaal dik dus nu mag ze niet meer naar buiten.
Ik denk dat de nieuwe naam van de pony Bleu Angel zal worden dank je wel Neonlight zelf was ik bij Jade de inspiratie kwijt maar Jade hou ik er bij voor eventueel een merrieveulentje hoop op 2veulentjes nu nog even afwachten wat de dierenarts zegt.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:47

InekeH87 schreef:
ja als die van mij nou ook eens begonnen. Ze loopt al een maand met slappen banden en een redelijk gevuld uier. Het uier staat nu echt op knappen en er is vocht uit te krijgen, maar natuurlijk nog steeds geen veulen. Ze is nu ook pas 325 dagen ver, maar 2 weken terug dacht ik echt dat ze geen week meer zou wachten. Ondertussen ben ik dus nog steeds aan het camera staren.

Ze mag toch ook nog 2 weken wachten? ze is toch nog niet aan de tijd?

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:47

Gefeliciteerd!!!
Amandake ik wil foto!

Kappiegirl voelt ze voor de uier hard aan of beetje sponzig zacht?

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:50

Amandake en misslizanne gefeliciteert met de veulens! *\o/*

Hier vandaag 325 dagen :+
(Ja Ja ook voor mij komt het steeds dichter bij)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:57

Amandake en Miszlisanne , gefeliciteerd meiden.
Laatst bijgewerkt door Maseike op 14-03-10 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:00

Miszlisanne en Amandake gefeliciteerd met de knullen.

Jolanda gepeld wil zeggen dat de nageboorte er niet van zelf afgekomen is deze wordt dan door de DA eruit gepeld waarna de merrie gespoeld moet worden. Dit is al vaak bij ons gebeurt bij het trekpaard.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:03

o dank je karin dat wist ik niet, weer wat geleerd ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:12

wwooowww ben er even niet en meteen al 3 veulens geboren!!
en nog alledrie hengsten ook!

volgens mij word het dit jaar een hengstenjaar,liever niet bij mij..

maar eldango,amandake en misslizanne ; GEFELICITEERD!!

geen idee hoe het met mijn meiden vergaatop het moment,zit al sinds vrijdagmiddag in den haag.

gisteren veulen van pepper van vorig jaar bekeken,wat een mooi ding is het geworden!!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:17

Amandake schreef:
BIBI HEEFT EEN HENGSTJE !!!

Gefeliciteerd!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:23

AliceTwingo schreef:
Het ene vruchtje was uiteindelijk afgestorven ;)

Nou dat lijkt me niet ;) , ze was 5x gescant en daar zagen ze er telkens 1 en pas bij de scan van 6 maanden dracht zagen ze twee hoofden. Moet je maar eens lezen in dat topic op kraamstal itp, dat gesloten is.
Dus dat zou geen vruchtje zijn geweest die is afgestoten, een veulen van 6 maanden is geen vruchtje meer he :P. Lijkt me eerder een vergissing bij die echo van 6 maanden, dat er nooit twee geweest zijn. Al die weken die heisa om niks :')

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:32

gefeliciteerd allemaal met de veulies!

Wilma is vandaag 299 dagen drachtig, morgen mijlpaal dus! :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:35

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:38

miszlisanne, gefeliciteerd met je sjiempie! Hoewel, als ik de foto's zo zie zou ik zeggen gewoon bruin. Dat wit zo in de staart hebben heel veel veulens bij ons. Ik mis de bril rond de ogen en de typische donkere gloed die schimmelveulens hebben.

Amandake, gefeliciteerd!!! Ik kreeg de sms en mijn internet wilde niet. :( En nu ligt de kleine buiten beeld, maar gelukkig heb je er nog wat filmpjes op staan. Wat een lekker ding zeg! En slim, waarom gaan staan als je ook kunt blijven liggen om te drinken. :+

Nicole, gefeliciteerd met de 300 dagen mijlpaal van Upona!

ColdstarZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:39

Goedemorgen allemaal...
Nou hier een lange slapeloze nacht achter de rug, zowel bij marrlinde als bij mij is het rustig gebleven..

Vanmiddag komt waarschijnlijk de dierenarts even bij de merrie van marlinde kijken om op te voelen of dat het veulen wel goed ligt aangezien de merrie de afgelopen 21 uur niet meer gelegen heeft en de merrie wel aan het zweten, kegelen en zelfs even aan het persen was, en er maar niets uit kwam..

Mijn merrie heeft ook niet meer gelegen vanaf vrijdag op zaterdag nacht... k vind t wel raar, maar whis heeft verder nog geen zweet beeld of wat dan ook vertoont dus wij wachten rustig af en denken dat ze het gewoon te zwaar heeft om op te staan na het liggen.. aangezien ze met het rollen vandeweek ook ni overeind kon komen...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:52

Vorig jaar heb ik dus 6 of 7 nachten bij mijn merrie geslapen, en de eerste nachten lag ze nog veel, de laatste 3 nachten had ze ook niet meer gelegen.

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:54

Ik had me vorige week gemeld in dit topic met onze merrie die 27 februari uitgerekend was... |Echter gaan jullie zo hard dat ik dat naast studie, werk etc echt niet bij kan houden ;)
Maar ik wilde toch even laten weten hoe het met onze merrie gaat, om niet te verschijnen en vervolgens niks meer te laten horen..

Vanochtend is ze bevallen van een merrie veulen, helaas is het veulen doodgeboren. Dierenarts was bij de bevalling en deze heeft haar nog recht moeten leggen omdat ze verkeerd lag. Hij vertelde wel dat ze vermoedelijk al enige tijd dood is geweest in de buik en dat haar dood niet door de geboorte zelf is gekomen...
Ik ben vooral erg verdrietig nu en de merrie snapt er niks van. Veulen ligt er nog bij om afscheid te nemen.

We hebben haar aangemeld bij de veulencentrale, hopelijk kan ze een ander veulen groot brengen!