[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 00:46

Aslo - Daisy 353 dagen
jody87 - Petra 342 dagen
Haflingertje - Bianca 340 dagen
Lucy_1 - Luna 337 dagen
Dennis - Judith 335 dagen
Draaakje - Sylke 333 dagen
Rebble - Rebelia 331 dagen
Pauk - Paulien 328 dagen
Mayday - May 326 dagen
quintusgl - Porva 322 dagen
Saffier - Arlinda 322 dagen
Amandake - Golden May 321 dagen
Judithjuhh - Punette 321 dagen
Snowdon - Santa 320 dagen
KootMiraDrum - Mira 318 dagen

Wil ook nog graag mee doen :o

T'is hier een beetje druk, dus ben niet veel op bokt.... Maar probeer wel mee te lezen... Gefeliciteerd weer met alle nieuwe veulentjes....
Jeanine... wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Mooi zo dat begin! Gaaf veulen ook...

Heerlijke waggelpony heb je KMD...

Amandeke.... ga zo je topic even bekijken...

En wat gaat het al weer opschieten zeg bij sommigen... draaakje ook weer spannend bij jouw...

Luna hier gaat steeds meer uier vormen. Ze waggelt ook behoorlijk. Dikke mik met Jildou momenteel. Ben heel benieuwd wanneer ze aantstalten gaat maken. Banden zijn los, uier is hard en best wel al wat gevuld en vult elke dag meer heb ik het idee...
Jildou knapt beetje bij beetje op, maar staat nog steeds onder DA controle. 14 mei is nog een lange weg te gaan....

Afbeelding

Nicole288

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 00:48

Maya: Dan zouden veel merries er helemaal niet op komen ;)

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 02:00

hoi allemaal,

de laatsten die een veulentje hebben gekregen GEFELICITEERD!!
srry dat ik niet op alles reageer, kan het amper bijhouden hier...

hier geen nieuws alleen saar met een best uiertje,
vndaag zit ze op 308 dgn !!
(ff voor int lijstje ;) )

weltrusten Grtjss
(ja ben laat, moesten ff een bord plaatsen v kameraad die nu 25 is en dat kan alleen als hij slaapt.. maar is in friesland en woon zelf in drenthe dus.. !)

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 04:56

Jeanine, van harte, dat is een heel mooi kadootje :j

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 07:34

Aslo, dennis en Jeanine gefeliciteerd! Fijn dat het goed gaat met merries en veulentjes.
Ben benieuwd naar andere veulentjes van afgelopen nacht, zijn er toch wel meer geboren? Aslo? Jody87?

Ik ga zo even de paarden voeren, zal even wat foto's van Marlet en haar mooie ronde buik maken.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 07:50

Jeanine gefeliciteerd wat een plaatje geniet van je kleine gift en je mooie merrie. Dit is wel een heel mooi kado wat ze je tussen door even geeft :D .
Nu lekker genieten na al die spanningen. het weer werkt al wel lekker mee.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:12

Jeanine gefeliciteerd met je mooie merrie veulen !!

Bij Daisy alles nog rustig. Omdat het er echt nog niet naar uitzag, heb ik gisteravond de gok genomen en heb de hele nacht geslapen.
Even bijtanken voor de komende nachten. Ze begint nu eindelijk wat uier te ontwikkelen. Zelf denk ik dat ze nog wel een paar daagjes nodig heeft. Met Nala gaat het super, tjemig wat een kittig ding zeg. Mams en tante Sjellie (kan via een halve staldeur contact maken) hebben beiden hun eerste klap al te pakken, als ze niet gauw genoeg een speen vindt om te drinken, dan staat ze met een voorbeen te schrapen van ongeduld. Gisteravond al bokkend en gek doen de stal door :)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:17

iedereen gefeliciteeeeeerd!! *\o/*

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:25

JEanine: GEFELICITEERD!!! en de naam......GAAF! FIjn dat alles zo goed is gegaan.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:29

Jeanine gefeliciteerd en een perfecte naam voor de kleine!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:34

Jeanine, wat een prachtbeest en wat een mooie toepasselijke naam!

Hmm, ik zie dat ik voor de zoveelste keer weer van het lijstje ben verdwenen, nou ik zet hem er geloof ik ook maar niet meer op, kan zo aan de gang blijven....

Vienna is over twee dagen uitgeteld, maar de enige tekenen die ze tot nu toe geeft is dat ze heel snel weer van de wei af wil, naar stal.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:44

Twinklebel schreef:
Jeanine, wat een prachtbeest en wat een mooie toepasselijke naam!

Hmm, ik zie dat ik voor de zoveelste keer weer van het lijstje ben verdwenen, nou ik zet hem er geloof ik ook maar niet meer op, kan zo aan de gang blijven....

Vienna is over twee dagen uitgeteld, maar de enige tekenen die ze tot nu toe geeft is dat ze heel snel weer van de wei af wil, naar stal.

Daarom denk ik dat we beter allemaal zoals Jenny had voorgesteld haar een pb kunnen sturen. Dan komen alle paarden erin, die mensen erin willen hebben en krijg je niet dat paarden weer verdwijnen.
Allemaal dus af en toe een beetje geduld hebben tot Jenny weer een nieuw lijstje plaatst.

Met Gerina had ik dat twee jaar terug, kostte me moeite om haar buiten te zetten.
De ochtend dat ze beviel had ik dr net buiten, ze draait zich om voor ik het hek dicht had, en rent terug de box in. 15 min later lag het veulen er naast! Ze gaf het toen zo duidelijk aan dat ik alles heb gezien....

Dus je zou zeggen dat het nu niet lang meer gaat duren ;)
Laatst bijgewerkt door Jes op 04-04-09 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:45

jeanine:gefeliciteerd met je kadootje.Ze is heel mooi! :P

Vic zit vandaag op 277 dagen.Heb gisteren even nieuwe foto`s gemaakt(zie onderschrift).
Haar buik wordt steeds meer een tafeltje.En ze krijgt een beetje zucht voor haar uier.Ze heeft het ook weer naar haar zin op haar nieuwe landje.Het lopen wordt al wat moeilijker,beetje wijdbeens zeg maar.Ik dacht eerst dat ze kreupel was!Met het mooie weer ook maar eens haar staart gewassen.Nou hopen op nog mooier weer,dan kan haar stoffige lijf ook een keer gewassen worden.... :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:46

Jeanine, gefeliciteerd!!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Wat een mazzel, maar 1 nacht hoeven waken, en dat terwijl je geen flauw idee had wanneer het überhaupt zou komen. Ik denk dat er heel veel jaloers zijn. :P
En wat een toepasselijke naam, alhoewel........zo little is ze niet, ze is behoorlijk groot zeg!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:47

Saffier schreef:
@ Twinklebel, met Gerina had ik dat twee jaar terug, kostte me moeite om haar buiten te zetten.
De ochtend dat ze beviel had ik dr net buiten, ze draait zich om voor ik het hek dicht had, en rent terug de box in. 15 min later lag het veulen er naast! Ze gaf het toen zo duidelijk aan dat ik alles heb gezien....

Dus je zou zeggen dat het nu niet lang meer gaat duren ;)

Ik hoop het, maar ze heeft nog amper uier en banden zijn ook nog niet slap. Wel een maiden, dus je weet het nooit....

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:49

Jeanine, gefeliciteerd!
Wat een mooie verrassing.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:55

Zo, ben er ook al weer weg van. Eens kijken of we voor een dikke buik voor 2010 kunnen zorgen. Devdan moet naar de hengstenhouder, staat een dame te wachten. :D

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 09:02

Victory... dat wijdbeens heeft mijn merrie ook last van.... Geen gezicht! :=

Neonlight alweer op voor dikke buiken 2010! :D Zijn wij ook al mee bezig. Heb mijn merrie weggebracht om geinsimineerd te worden. Krijg haarl half mei weer terug.... Spannend alweer....

Saffier... dat is aparte beleving zeg. De meesten zouden in de wei bevallen...

Twinklebel.... Vienna gaat ook al opschieten...

Aslo.... Daisy nog rustig....

Belgengek... Heb ik ook wel een beetje last van hoor... Hier gaat het soms zoooo hard.... Heb moeite om het bij te houden, maar vind alle verhalen wel weer onwijs leuk om te lezen....

Zal vandaag eens kijken of ik nog een foto kan maken van een schone pony....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 09:21

Nicole288 schreef:
Maya: Dan zouden veel merries er helemaal niet op komen ;)

Maar het was toch een lijst voor de langdragers had ik begrepen uit het begin van dit gesprek? 320 dagen vind ik niet lang :+ Nouja... maakt mij ook niet uit, maar omdat er steeds zo'n gedoe is met mensen die van de lijst verdwijnen omdat niet iedereen de laatste versie pakt om te up-daten. Dacht ik, ik merk ook wat op :+

Als het goed is komt mijn camera vandaag aan...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 09:27

Jeanine! ooh wat ben ik ontzettend blij voor je!!!!
echt een pak van mn hart dat alles bij jou vlot is gegaan en merrie en kind het goed maken, want voor jou had ik het extra vreselijk gevonden moest er iets zijn misgelopen omdat je dit veulen helemaal niet zelf gepland had en er tóch zo naartoe hebt geleefd :+:
echt gefeliciteerd! en wat een mooi veulentje!!!!

KMD: waggelmerrie :+

Euhm... Siuan mag vast al wel in het lijstje :+ ben zelfs even helemaal kwijt hoe ver ze nu is :? :o maar ja, ze doet ook nog niks :+
aan wie moet ik een pb sturen?

Vandaag grote verhuis! Siuan komt in Tinkerbells stal waar nu Angel in staat, Angel gaat met Hayo terug naar haar stal waar nu Tinkerbell in staat en Tinkerbell komt in Siuans stal :+ wie volgt nog? :=
Komt erop neer dat Angel dus met veulen naar haar vaste stal weer verhuisd ;)
Siuan, die immers het verste is, naar de Kraamstal met camerabewaking gaat.
En Tinkerbell krijgt dan maar de overige grote stal toegewezen. Mocht die het eerder dan Siuan spannend gaan maken, krijgt die gewoon de BA op, T. slaapt toch niet plat ;)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 09:28

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 09:32

Nog wat vergeten ;)

Tinkerbell vandaag belangrijke mijlpaal: 320 dagen drachtig!!!

Uier doet nog niet veel, minder dan andere jaren, dus ik denk dat ik dit jaar 3 paarden ga hebben die overtijd gaan :roll: :+ nice... (not!)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 09:39

Jeanine84 gefeliciteerd!

Vanmiddag zal ik weer even foto's maken van Punette, op dag 322. Ben echt heel erg benieuwd hoe het nu is! Heb best wel zin om komende nacht een tentje op te zetten :+

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 09:43

Iedereen met veulens gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*
Jeanine prachtig veulen heb je gekregen!
Even een vraag aan de ervaren fokkers hier,laten jullie de veulens bij de sloot of hou je die afgezet tot een bepaalde leeftijd?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 09:47

Als er kroos in ligt zou ik het zeker wel even afzetten. Toen mijn ruintje nog een hengstje van 2 weken jong was, werd hij naar een ander weitje gebracht samen met zijn moeder. Aan 1 kant was een sloot met kroos. (ik was er niet bij) Jolly sprong zó de sloot in, de vorige eigenaar moest hem eruit tillen ongeveer. Jolly heeft er gelukkig helemaal niks aan over gehouden, nog niet eens een klein koutje. In dat weitje werd trouwens direct een draadje langs de sloot gezet, toen bleven ze wel op afstand.
Het is dus denk ik wel veiliger om het wel te doen.