sinds gister middag druppelt de melk er zo uit... vulva staat dan weer wel open en is dik en volgende moment weer geslonken... oftewel: NOG GEEN VEULEN!!!!! word gek van dat beest!!!!
Probeer de merrie maar een beetje af te melken. Dat is een handigheidje wat je even door moet krijgen. Je kan er ook wel met een kannetje onder gaan hangen, maar dat duurt een eeuwigheid.
Je hebt aan een kwart liter wel genoeg. Dat kun je er natuurlijk niet in 1x uithalen. Anders loop je het risico dat als het veulen straks geboren is de merrie geen biest meer heeft maar alleen direct melk. Dan ben je nog verder van huis.
Wat je hebt opgevangen stop je in de vriezer, en dan verder wachten tot die gekke merrie eindelijk eens bevalt.
Dan kun je ;later het veulen de biest per fles toedienen.
hee ik een gekke merrie?! durf je wel!? ik ga er zo weer heen... ga ik wel even doen... als ik eraan mag komen.. net niet namelijk... hahahaahahahhaaha zeg dat ook even tegen haar!!!!
Gisteren zat ik er echt flink doorheen, sterker nog, ik ben zo egoistisch geweest dat ik eigenlijk helemaal niets gelezen heb. Was alleen maaar boos en chagrijnig.
Moet dus nog even bijlezen wie er nu veulens hebben. Sorry hiervoor aan de medebokkers