[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 12:32

AZ: toch balen dat ze niet drachtig is, je hebt zo je best gedaan. Zat ze al tegen de volgende hengstigheid aan?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 12:33

Goedemiddag!

Ik kom me toch maar weer melden hier :)

Iedereen met een drachtige merrie: gefeliciteerd!!

Ik moet nog wel even het eea bij lezen geloof ik..

Wij hebben de merrie gisteren laten scannen. Geen idee waar ze in haar cyclus zat maar guess what: perfect hengstig! Dus meteen gebeld en besteld. Vandaag wordt ze geinsemineerd met Henkie (v Alexandro P)! Zo benieuwd wat dat dan wordt.

De merrie is trouwens vrijdag Ster verklaard bij de Geldersen, erg blij mee :D

Afbeelding

Vulina: onze Eebert reageerde drie jaar geleden ook niet op het hengstig spuiten.. vet vaag.

Baudyh: zelf insemineren lijkt me vet handig! Zou ik ook wel willen. Je kan daar een cursus voor volgen toch?

Zijn er hier ook nog mensen die ervaring hebben met nakomelingen van Fontaine TN?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 13:17

Hier ook pech. Van de 5 op jet wachtbankje zijn er al 3 teruggekomen met een erg korte cyclus. De andere 2 weet ik binnen een paar dagen hopelijk.

Bizar. Degenen die ik extra vroeg dekte omdat ik dacht dat ik daar tijd voor nodig ging hebben zijn gelijk drachtig. En nu later lukt het zo moeilijk.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 13:22

Raar weer….. hoop dat het wat stabieler wordt, komen ze beter in de cyclus.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 13:25

We zijn allemaal toe aan lekker weer. Het lijkt nu wel een ouderwets Nederlands voorjaar :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 13:50

Ah wat balen annelies!

Wij hier vandaag een hengstige merrie, is 12 april bevallen en nu voor het eerst hengstig. Ben benieuwd of ze vd eerste keer pakt

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:36

Sophie: welkom terug. Perfect timing! Succes met de inseminatie!

knolselder: wat balen zeg! Hopelijk de andere 2 wel drachtig!

Ja nu is het weer even goed, morgen weer regen volgens de voorspelling, bah.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:38

@kabayo: Dat is idd een heel knap veulen zeg!! Wat zou je het liefste willen van deze combi?

@pradadaan: och balen dat het hengstig spuiten niet heeft geholpen. Maar dat k*t weer ook :(. vandaag is het 23 graden en morgen geven ze weer regen uit :( .

@Dais: Welke hengst?

@nieky1993: Wow! mooie ronde!! word het lekker druk voor je in maart :) gefeliciteerd!

@baudyh: Spannend zeg. Al nieuws van de eerste?

@Cheytjuh: bye bye bijleespost hahah :p moet dat altijd gebeuren als je een hele text hebt geschreven! Proficiat met de 2 die drachtig zijn en succes met de andere!!

@AZ: o jammer. Op naar de volgende ronde maar en met de hengst die je echt wilde :)

@SophievdV: welkom en veel succes

Hier word volgende week vrijdag weer gescand en dan hopelijk dat weekend insemineren!!
even nog foto van haar veulen van 2jaar geleden. toen net toegekomen op de nieuwe plaats die hadden jullie nog tegoed :+
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:51

SophievdV schreef:
Goedemiddag!

Ik kom me toch maar weer melden hier :)

Iedereen met een drachtige merrie: gefeliciteerd!!

Ik moet nog wel even het eea bij lezen geloof ik..

Wij hebben de merrie gisteren laten scannen. Geen idee waar ze in haar cyclus zat maar guess what: perfect hengstig! Dus meteen gebeld en besteld. Vandaag wordt ze geinsemineerd met Henkie (v Alexandro P)! Zo benieuwd wat dat dan wordt.

De merrie is trouwens vrijdag Ster verklaard bij de Geldersen, erg blij mee :D

[ [url=m/Ujw6wv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vulina: onze Eebert reageerde drie jaar geleden ook niet op het hengstig spuiten.. vet vaag.

Baudyh: zelf insemineren lijkt me vet handig! Zou ik ook wel willen. Je kan daar een cursus voor volgen toch?

Zijn er hier ook nog mensen die ervaring hebben met nakomelingen van Fontaine TN?

Ik heb een tweedaagse cursus gevolgd voor insimineren maar een dag gaat ver de hengst en 1 dag over de merrie. Je insimineert 3 merries tijdens de cursus. Maar ik merk nu wel dat je het in de praktijk echt moet leren. Mijn hulplijn nu heeft vroeger een cursus gedaan van een week en ik denk eigenlijk dat dat beter past. De cursus heb ik gevolgd bij
https://www.pasedes.nl/workshops-voortplanting-paard/

Wij hebben nu een veulen van Fontaine uit een tuigpaard merrie.

Afbeelding

Afbeelding

Theodorus

Ik heb vorig jaar een henkie veulen gehad.

Afbeelding

Ook uit een gelderse merrie.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 16:41

AnsoDM weet ik niet zo goed. Met het Zilver gen erbij zou ik wel erg leuk vinden. Maakt de tint net wat meer bijzonder. Hopelijk klopt je planning en kan je snel insemineren! Mooie bonte :j

SophievdV welkom! Leuk dat je er weer bent. En wat een geluk. Zat je gevoel goed om te scannen :P Gefeliciteerd dat ze ster is geworden!

Baudyh Wat een mooie veulens! Fijn op het wachtbankje! Nu duimen

Jennyk mag van mij wel zo blijven {:} Maar had begrepen dat midden mei nat en koud zal zijn..

Luna2006 oh wat laat hengstig zeg. Zou dat aan het rare weer liggen?

Knolselder ah nee wat balen... Ik duim dat de nieuwe ronde meer geluk geeft

Al_Zawraa jammer zeg. Je gevoel zat toch goed. Mag je bijna opnieuw? Wel fijn dat je dan je eerste keuze gewoon kan doen

Nieky1993 gefeliciteerd! Das een mooi clubje! Wordt druk volgend jaar alles tegelijk haha

Dais mooi dat je een hengst hebt gevonden. Ben wel benieuwd welke :)

Claudia :(:) De dagen kruipen dan voorbij he :+

Cheytjuh ah nee balen. Heb dat ook wel eens. Dan wordt het een wat snellere bijleespost poging 2 :') Gefeliciteerd met de twee en succes voor de andere dames!

Interessant over dat hengstig spuiten. Ik wist dat niet. Al spuit ik eigenlijk ook nooit de merries hengstig.

Zilver is inmiddels geinsemineerd. Perry dekt inderdaad nu via KI. Vind ik persoonlijk wel fijner. Vond het nogal een gedoe dat natuurlijk :o Nu vind ik het veel rustiger en geen druk als meer mensen hem willen gebruiken dat hij weer weg moet. Vind het nu veel relaxter dan vorig jaar. Zilver kreeg 2 buisjes, de volledige dosis. Wel net verdunning. Duimen draaien!! Zaterdag even naar de kliniek om te scannen. Weekendkosten zijn geen lachertje :=
Wat is ie knap he <3
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 16:54

Ik kijk wel heel erg mee uit naar je Perry veulen Kabayo! Hopelijk mag Zilver vlot drachtig geraken.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 18:18

Kabayo: van mij mag het mooi weer blijven, heerlijk deze dag! Duimen dat Zilver snel drachtig wordt van Perry!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 18:40

Baudyh dat is een knap veulen van Fontaine! Veel front ook.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 19:24

Het is een champagne kleurige PRE hengst geworden uit Spanje. Nu moet ik alleen nog de papieren in orde krijgen, want je krijgt zomaar geen sperma uit Spanje! Ik moet een bepaald nummer aanvragen, maar ik ben er nog niet helemaal uit welk nummer dat dan precies is. Morgen ff de dierenarts bellen.

Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 19:33

SophievdV schreef:
Baudyh dat is een knap veulen van Fontaine! Veel front ook.

Afbeelding
Kijk dit is de moeder. Een elite merrie v.Sander x Gribaltar. Diantha heeft een sterk achterbeen maar mist front. Vandaar onze keus voor Fontaine. Voor meer front en fijn dat hij vos factor vrij is.
Nakomelingen kunnen daardoor ook voor de mensport verkocht worden. Onze afnemers willen geen vos.
Dit jaar hebben we haar gedekt met vaderland

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 19:43

Yes de eerste dracht is een feit. Onze merrie ivoorprinses is wederom drachtig van McLaren.
Tiara prinses krijgt een volle broer of zus.
Afbeelding
Super blij mee

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:19

Een vraagje ivm hengstig spuiten. Je moet dus idd op het juiste moment hengstig spuiten anders werkt het niet. Maar als de cyclus maar niet op gang wilt komen. Wat doe je dan? Ik heb het nog niet voor gehad hier maar lijkt mij wel handig om te weten

baudyh jij kunt ook weer op het wachtbankje dus. Gefeliciteerd met de dracht *\o/*

cheytjuh dat heb ik idd ook al een paar x voor gehad dat ik een hele post maak, verkeerd klik en alles weg is :+ Jij hebt het ook druk idd :D

muronia Tijd gaat toch wel best snel, nog maar 5 dagen :D

Al_zawraa Balen dat ze niet drachtig is, het sperma nu was wel al rond toch? Daar hoef je niet meer achteraan te gaan meen ik mij te herinneren.

sophievdv leuk dat je terug bent, op naar een goede inseminatie ronde :D

knolselder dat is idd bizar en balen -O- Hopelijk komende ronde meer succes

Luna2006 succes met dekken. Is ze braaf met dekken met veulen aan de voet?

AnsoDM mooi veulen had ze toen.

Kabayo Fijn dat Zilver geïnsemineerd is, ben nu al heel benieuwd naar dit veulen. Wat duurt een jaar dan lang he haha

Dais zoooo dat is een knappe hengst :~

Hier was Bleu vandaag hengstig in de veulen hengstigheid. Dag 12 na de geboorte. Ik heb altijd de indruk dat ze hier pas rond 12-13 dagen na de bevalling hengstig zijn. Als ik hier hoor is dat vrij laat telkens of valt dit mee? Iniedergeval is ze vandaag gedekt, ze liet het goed doen gelukkig. Lexie was vandaag ook lief met de hengst maar nog niet echt knipperen dus morgen weer schouwen.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:07

Dais: wow die is knap!!

Nieky: Goldy had vorige keer ook de veulenhengstigheid rond de 13 dagen na de bevalling.
Mooi dat ze zich liet dekken en mss morgen Lexie.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:23

Gefeliciteerd Baudhy met de dracht. Veulen van dit jaar mag er ook zijn. Snap dat je hebt terug gedekt. :j

Dais mooie hengst, ik heb verder weinig verstand van importeren van sperma maar kan de hengstenhouder je niet helpen met de documenten?

Vandaag eindelijk beetje lekker weer en kon gelijk de bak weer sproeien. _O-

Merrie is nog redelijk knuffelig al begint ze nu ook af en toe weer wat meer van zich af te bijten. Net of ze niet weet wat ze wil. Beetje aan het werk gezet vandaag. Gelukkig geen vocht afscheiding meer gezien, dus hopelijk was dat niks.

Bij ons werkte hengstig spuiten vorig jaar ook vaak niet zoals het hoorde. Merrie werd dan na 10 dagen hengstig gespoten maar reageerde dan ook niet. Vaak deden ze dan nog een keer spuiten maar ja dan was je niet heel veel sneller als haar gewone cyclus.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:32

Ik houd het even niet meer bij op m’n telefoon.
Ik zou om de dag even met computer moeten inloggen om een mooi bijlees poost te houden

Diegene die wachten succes! Ik wacht ook mee met mijn nieuwe welsh sectie A merrie voor 18 dagen scan.

Diegene die drachtig hebben gefeliciteerd!!

Hengstig spuiten geen ervaring mee
Dais wat een gave kleur !

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 01:09

Nou, bijreageer poging 2 (dit keer in wordpad eerst en dan maar copy pasta ;) )

@Corinadrenth : Gefeliciteerd met de dracht !

@Al_Zawraa : Zul je altijd zien he, dan gaan ze ineens anders doen qua de hengstigheid, gelukkig is het sperma er in ieder geval en inmiddels ook op de kliniek lees ik ! Duimen draaien mee voor je !
Jammer van je andere merrie, hopelijk pakt de originele keuze wel.

@LaDonna : Altijd al fijn als ze goed hengstig aanvoelen vind ik zelf, succes op het wachtbankje ;) !

@Baudyh : Welkom op het wachtbankje ;) Lijkt me echt super interessant om zelf te kunnen insemineren, maar voorlopig hou ik het gewoon bij stalhouder die het ook prima kan.

(En gefeliciteerd met je nieuwe pogingen insemineren ! Oefening baart kunst met dit lijkt mij :j Stalhouder zegt ook dat elke merrie weer anders is en het vooral veel doen is om het onder de knie te krijgen :j )

Prachtig veulen die Fontaine, mooi front ook. Gefeliciteerd met de eerste dracht

Interessante informatie Quir aangaande het verdunningsmiddel, dit wist ik niet.

@Ladygiroc : Ook welkom hier ! Ik herinner mij de eerste echte keer ook van merrie dekken en alles eromheen, wat vond ik het toen ook spannend. Je hebt hier ook mooie kennis in het topic zitten die je eventueel kan helpen. (Overigens vind ik het nu 16 jaar later nog steeds spannend hoor, elk jaar weer, elke dracht is weer anders en bijzonder)

@Janinevv : Gefeliciteerd met de dracht !

@kendra : Succes op het wachtbankje :D

@Imaginaerum : Gefeliciteerd !! :D

@Dais_ : Ai keuzestress...Wat maakt het dat het zo lastig is qua het contact krijgen ?
Inmiddels een hengst uitgezocht, mooi dier. Hoop dat alles voorspoedig loopt aangaande het regelen van het sperma, succes !

@Jazzejam : Welkom op het wachtbankje :D ! Fijn dat ze zo zen was, en idd hier ook merries die tot 1 of 2 dagen na insemineren echt nog wel hengstig tonen, maar toch echt drachtig zijn op de 16 dagen scans :j
(aangaande het vocht uit de vulva : Dit hebben merries bij ons ook wel eens ze waren ook vaak gewoon drachtig op de 16 dagen scan later)

@Nieky : Ook lekker druk bezig met een mooi aantal op het wachtbankje!

@Luna2006 : Super ! Gefeliciteerd met je kleinkind in de maak ;) Succes met de hengstige merrie.

@Balko : Een dekkende ruin zou ik ook niet blij mee zijn, idd anders even apart zetten. Hebben we hier in het verleden ook wel eens gehad met een vuile merrie tot gevolg.

Hier ook voorstander van vroege veulens, ook mede omdat we een binnenbak hebben waar ze los in kunnen en ze dan idd het hele seizoen lekker het gras op kunnen. En we gaan er wel eens mee naar de keuring, dan is het ook handiger dan een laat veulen.

@KimWilliam : Hier beginnen we in principe ook gewoon op een bepaald punt om een begin te hebben en een idee waar de merrie zit in de cyclus. Ze laten het lang niet allemaal goed zien hier, ook al hebben we knappe mannen genoeg staan . En sommigen als ze het echt laten zien dan is het praktisch te laat. Dus hier gaan we ook op een gegeven moment wanneer ik het ernaar heb beginnen :j

@Hennos : Gefeliciteerd ! Op naar een kloppend hartje :D!

@Kabayo : Leuk veulen ! Fijn dat alles er goed uit zag bij Zilver! Succes :D! Knappe man heb je voor haar uitgezocht. Hier ook blij dat de Frederiksborger Chris middels KI doet sinds vorig jaar, eerder alleen natuurlijk, dat werd hem dan voor ons echt niet.

@Pradadaan : Hopelijk gaat het weer meehelpen, hier ook een merrie die hengstig is gespoten vorige week en er niets op deed. Een keer bijgespoten en toen ging het nog langzaam, inmiddels wel geïnsemineerd, maar weet niet of ik er zo blij van wordt met zo'n lange cyclus. Vanochtend scannen we of het ei weg is, moment van spuiten kon natuurlijk wellicht niet goed zijn, ook de kwakkelende temperaturen zullen niet mee hebben geholpen qua groeien van de follikel.

@Quir : Ja die mag zo te zien wel op date :o Succes !

@Sophievdv: Leuk dat je toch weer terug bent, welkom terug :D Gefeliciteerd ook hier, ben benieuwd naar het resultaat volgend jaar :j Succes !

Hier vanochtend de 2 dames scannen die woensdag weer geïnsemineerd zijn, de bonte wil maar niet lukken qua dragend krijgen. Swab is schoon, verder onderzoek geen bijzonderheden, hebben vers sperma geprobeerd, maar ook weer niet drachtig. Nu was ze voor het eerst wel echt superhengstig en aan het pissen, wat ik het hele afgelopen jaar niet heb gezien, maar goed, we gaan even heel hard duimen.

Volgende week Kaelynn en Charlotte de 16 dagen scan, bij beide niet een heel goed onderbuikgevoel, maar goed, we moeten maar afwachten.

Mijn kind Phoebe woensdag voor het eerst gescand, die was ook beginnend hengstig, ze deed het knap voor de eerste keer maar vond het wel heeeeel spannend. Met haar vriendin Princessa erbij naast ging het al een stuk relaxter, dus die mag vanochtend ook even weer supporten. Hopelijk dit weekend insemineren!

Volgens mij ben ik bij zo, sorry als ik iemand ben vergeten, jullie gaan veel te snel :o

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 01:37

-verkeerd :+

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 02:30

Cheytjuh. Wat een lange bijleespost. Duimen op volgende week twee positieve scans.
Phoebe Hopelijk dit weekend insemineren. Spannend

Jazzejam. Hopelijk is dat gedrag positief en is ze straks mooi drachtig

Nieky. Hier vaak vanaf dag 8 een veulen hengstigheid. Misschien is het bij koudbloeden wat later ik heb nu een klant met koudbloed merrie die onze hengst ook gebruikt. Zij had het erover datvhet nog wel even kon duren voordat ze gedekt kon. Vorig jaar was ze er pas klaar voor met 20 dagen en ei ging tot 10cm :=

Baudyh. Gefeliciteerd. Op naar nog zo'n knapperd

Dais. Mooie hengst. Normaal moet de hengst op een eu station staan en getest zijn. Ik neem aan dat ze daar wel heel goed weten hoe verzenden werkt in eu.

Kabayo. Spannend. Hopelijk ei mooi weg. Heeft perry het druk?

Sophia. Gefeliciteerd met de ster predicaat. Perfecte timing. Duimen dat het pakt

Ansodm. Mooie twenter. Dat zou mooi zijn als ze volgende week gedekt kan

Knolselder. Dat is minder. Korte cyclus is ook nooit zo veelbelovend -O-

Ik ga kijken wanneer ik wild Thing laat scannen op hartslag. Wanneer doen jullie dit altijd? Ze is nu 28 dagen

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 07:07

AZ wat jammer dat alle moeite voor niks was. Hoop komende ronde meer succes met je originele plan.

Sophie gefeliciteerd met het predicaat en goede timing, dus veel succes!

Ah knolselder, dat is balen. Apart inderdaad dat deze dan minder beginnen terwijl je andersom had verwacht.

Luna duimen dat het meteen gaat lukken.

Anso nog eventjes geduld dus, ik hoop het ook voor je.

Baudy oeh ik vind je Henkie van vorig jaar gaaf!

Sophie hier dezelfde ervaring als Baudy. In principe hetzelfde als je rijbewijs halen. Je leert de theorie, leert de handelingen door wat praktijk en als je je papiertje hebt, dan moet je het pas echt gaan leren door te doen. Maar het is wel heel gaaf om het zelf te kunnen en zo dicht op je proces te staan.

Elina spannend, nu hopelijk het ei eraf. Het is je gegund dat dit lukt!

Dais gave hengst, succes met het regelen vandaag.

Baudy gefeliciteerd met de eerste dracht!

Nieky daar heb ik geen ervaring mee eerlijk gezegd. Tja wat is vroeg of laat, lichaam moet zich ook een beetje herstellen natuurlijk. Ik heb bij die van mij helemaal geen veulenhengstigheid gezien nu.

Cheytjuh succes met scannen. Hopelijk 2 gesprongen eitjes en volgende week 2 drachten. Volgend jaar mag mijn jonkie eraan geloven, toch wel spannend alles voor het eerst.

AM hartslag tussen dag 25 en 30 meestal. Spannend hoor, hopelijk is ie blijven plakken.

Wie durfde er te zeggen dat 5 dagen kort was? _O- . Inmiddels nog 4 maar ze duren jaren! Is het al dinsdag? :oo

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 07:48

Wij doen de hartslag op 6 weken (rond de 40 dagen). 25 vind ik wel erg kort, dan weet je net een week dat ze drachtig zijn.

Hier loopt alles wat gedekt is (muv Anna) weer hengstig rond. Ben het inmiddels wel een beetje beu met die hengsten := 1 daarvan hebben we nu op de 3e merrie geprobeerd in 2 jaar tijd en dat zou dan goed sperma moeten zijn.