[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:03

Ik heb leiding water op stal en ook in het land. Ze kunnen alleen iets meer smeren in het land in zo'n bak, dat vinden ze ook wel eens leuk geloof ik

Ohja. Ik heb ook nacht stand maar hou van licht haha :')
De 1 is iets feller omdst de lamp kapot was dus er zat een andere in. Maar ze zijn gewoon gaan slapen. Niet onrustig oid. Doe t al jaren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:14

Buiten hebben ze ook leidingwater, maar in ibc vat. Gaan daar ook wel 2 bakken ophangen, maar zijn het nog niet eens over de plek.

Ik heb geen nacht stand. Heb boven elke stal en voerhoek een ledbalk en die zijn fel. Er was niks en was chaos qua stroom en licht in die schuur, bij gevaarlijke af, dus was hier blij mee.
Ik heb wel verlichting in de schuilstal voor de schuur. Misschien geeft dat wat licht naar binnen, zonder gelijk zo fel te zijn.

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:35

Melk... Ph ook weer duidelijk gedaald.. denk dat ze wacht tot het rustiger word..

Afbeelding

Afbeelding

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:40

Hier laat ik het licht gewoon aan ‘s nachts. Ook handiger als ze wel begint, dan hoef ik niet te storen door ineens het licht aan te doen. Idaza staat meestal wel als enige op stal tegen die tijd, de rest blijft dan al buiten 24/7. En zij lijkt er geen last van te hebben :)

LISA_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:59

Erg mooi veulen fokfanaat. Ook de merrie is prachtig!

Hier was alle paniek gelukkig voor niks. Ze had wat last van gas en alles is weer prima.

Afbeelding

Gitte_Tosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 17:02

Wat leuk om al deze vragen, antwoorden enz te lezen hier op het forum. Ik ben sinds vandaag lid van het forum, want wij verwachten dit jaar ons eerste veulen. Echt super spannend! Hieronder op de foto zie je onze pony Chipie. Ze is uitgerekend voor 9 mei, kortbij dus, en haar uier is al best wat gevuld. Maar wanneer het veulen echt geboren gaat worden, kan ik zo moeilijk inschatten !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 17:09

FF, hij is wel mooi :J

Fleuribelle, ik vind Tye een mooie naam! <3

Flori, zal ze dan vannacht gaan? Ik heb er nu in ieder geval meer vertrouwen in dan gisteren :j

Hier zijn Fi en Blue vandaag de zomerwei op gegaan. Blue durfde in het begin geen stap te zetten, want er kwamen hele rare dingen langs de wei die veel geluid maken (auto's). Maar na een uurtje herpakte hij zich en turbode hij gewoon weer zoals altijd door de wei :')

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 17:59

fokfanaat schreef:
Ja vind hem zelf ook superleuk. Is het nog extra zuur dat hij ook verkocht moet worden en ik nog zonder opvolger voor zijn moeder zit.
Eens de mogelijkheden van embryo spoelen om mijn kansen volgend jaar te vergroten bekijken.

Zijn naam, fantastisch _/-\o_

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:09

Fokfanaat, lekker in de wei! Leuke naam. :D

Ik laat ook het licht aan. Zo zag ik vannacht ook direct dat het om een red bag kreeg.

Hebben jullie ervaring met kromme (voor)beentjes?
De knieën staan iets naar voren. Dierenarts zegt trekt wel bij.

Ze is super cute <3
Afbeelding
Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:18

Ach wat een snoepje! Benen trekken meestal helemaal bij.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:30

MightyJoe, als je veulentje gewoon loopt, dan trekt het naar alle waarschijnlijkheid gewoon bij. Ze hebben 11 maanden met de pootjes opgevouwen gelegen natuurlijk, dus soms kost het even tijd voor alle pezen en spieren opgerekt zijn en de beentjes in de juiste stand staan.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:33

Mooie veulens! Oei floripori ik denk vannacht een veulentje!

Onze merrie houdt nu staart omhoog maar staat nog rustig gras te eten. Straks op stal.

Mijn merrie staat precies nog niet op veilig lijst
Dakario - Calanthé d’Ackers - 336 dagen

Vorig jaar beviel ze op 336 dagen en was toen vanaf 22u heel onrustig en dan om 0.30u een veulen ernaast.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:39

Gefeliciteerd met de geboren veulentjes <3

FF: balen weer een hengst zelfs met zo veel merries dit jaar. Je hebt wel een geweldige naam :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:46

Die beentjes trekken wel bij hoor.

Kijk deze sportpony in de dop dan <3
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:54

Ff hij is wel super chique hoor <3 Leuke naam ook!

Dakario even een Pb sturen voor de veilig lijst. Voor mij is het niet bij te houden welke merrie nou precies veilig is. Klinkt nog rustig bij jou :j

Floripori spannend!!

MightyJoe hier ook kromme pootjes. Hebben Friezen wel snel. Vooral mijn eerste veulen had wel een paar maand lang kromme beentjes. Ze had de bijnaam Mevrouw Krompoot :+
Minthe had het ook. Is nu wel recht, behalve als ze moe wordt
Afbeelding
Wat een gaaf blesje heeft ze!!

Fleuribelle ook al zo'n mooi veulen. Spreek je zijn naam uit als Tije, of als Tie :Y)
De vos is heel mooi gebouwd zeg!

Cynthia haha Fi. Auto's zijn ineens raar. Heerlijk zeg op de weide. Geen foto's gemaakt? Lopen ze daar 24/7? Of snachts naar stal?
Edit zie nu foto's. Wat is hij rete knap <3

Gitte_tosje jammer genoeg zijn je foto's super klein en daardoor niet goed te zien. Zo te zien een bonte? Spannend hoor een eerste veulen! Wie is de vader van de kleine?

Lisa_L fijn dat ze opgeknapt is. Van gas kunnen ze inderdaad raar van reageren.

Zilver dronk wel duidelijk meer water einde dracht en met veulen. Bij Fayola zie ik dit niet zo.
Licht doen wij wel uit. Wil het snachts niet aan want dan blijft een paard een heel jaar in de zomertijd door al dat licht. Niet zo gezond.

Luna die vult mooi :j

Pauline dit zegt mij niks. Geen mestwater?

Vulina spannend *\o/*

Zilver inmiddels 3x gedekt door deze knappe man. Is al zo veel opgeknapt
Afbeelding
Afbeelding
Zilver en Minthe gaan goed. Met Zilver pakken we de training weer wat op. Minthe is braaf en meewerkend. Kan al vast staan, wandelen zonder moeder en benen wassen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Fayola maakt het ook spannend. Veel staart afhouden, melk op de benen, vol uier, losse kling en goed humeurig :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 28-04-22 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:54

Mer1980 schreef:
Je hebt wel een geweldige naam :D

Topnaam! Wie dat toch verzonnen heeft ..

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:56

Zie hele knappe veulens voorbij komen en een aantal merries die het spannend maken!

Helaas de komende tijd even geen bijleesposten van mij. Met de gezondheid van mijn eigen pony gaat het even niet helemaal lekker waar alle aandacht vanzelf sprekend naar toe gaat.
Hij wilde al even niet trainen. Dus vandaag is de DA langs geweest voor bloedprikken en een algemene check up. Er was wat bij zijn longen op te merken (geen vocht gelukkig. Hoe en wat precies is even langs mij heen gegaan. Kreeg ook zoveel informatie). Nu is het afwachten wat de bloeduitslagen zullen zijn en van daaruit verder kijken en een behandelplan opmaken.
Verder graast hij rustig in de wei en geniet meneer sinds vandaag van zijn vakantie. Mogen ook alleen stappen op advies van de DA. Draven mag, mits hij zelf aangeeft dat het kan. Verder niks.
Ze mogen dan nog zo klein zijn, maar je hebt er toch grote zorgen mee.

Met Maria gaat het goed. Uier is rustig aan wat voller aan het worden. Buik gaat hangen en ze heeft het zwaar :knuffel: . Zag ze gistermiddag zelfs liggen slapen, helemaal plat en ik ben van haar gewend dat ze dat alleen 's ochtends doet en 's middags dan helemaal niet op de grond slaapt. De enige die dat nu 's middags doet is Frodo want hengst zijn is oh zoooo zwaar :') . Al helemaal met een drachtige merrie in de wei hihi.

Zoë is ook rond en gezond en uier is daar ook rustig aan begonnen.
Word nog spannend wie van de twee eerst gaat bevallen straks :j .

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 19:01

Kabayo, Fi vond het niet gek, maar Blue. Hij heeft nog nooit auto’s gezien :D
Ze blijven tot 1 november 24/7 buiten :)
En bedankt voor je compliment, ik vind hem ook echt heel heel knap! En hij kan lopen! Idris loopt gewoon normaal, maar deze <3

Wat is Minthe al groot zeg!

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 19:54

Ik dacht vanmorgen echt al gereageerd te hebben, maar zie het nu nergens meer staan >;)

Gefeliciteerd MightyJoe en FF.
Red bag altijd schrikken. Gelukkig is het goed gegaan. Mooi meisje is het!

En FF snap dat je baalt dat het weer een hengstje is. Wel alles goed gegaan?
Hij is idd wel heel erg goed gelukt. Balan dat je hem niet kan aanhouden.

Lisa Gelukkig is het allemaal goed en loos alarm.

Flori dat kan toch niet zo lang meer duren!

Nibbit. Havanna haar uier is ook zo hard.

Caily wow dat is echt geen doen, 30x!

Fleuribelle fijn dat het steeds beter gaat. Leuke foto's van de veulens!

Superpony bij ons is er een klein lampje bij de merries die onder de camera staan.

Cynthia wat fijn dat ze op de zomerwei staan. Kan je met je 3 knappe kinders genieten!
Wat zijn je plannen met Idris of Blue? De sport in?

Kabayo ben benieuwd of het al meteen gelukt is bij Zilver. Perry is zeker opgeknapt zeg
Minthe is echt een knapperd!
Spannend wanneer Fayola gaat. Ze lijkt er wel klaar voor.

Yaartje balen van jou pony. Hopelijk knapt hij snel op!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:10

Yvk schreef:
Cynthia wat fijn dat ze op de zomerwei staan. Kan je met je 3 knappe kinders genieten!
Wat zijn je plannen met Idris of Blue? De sport in?

Verkopen zodra mijn merrie eindelijk geboren wordt _O-
Zeg ik heel stoer, maar ik kan nu al niet kiezen tussen I en Blue <3
Maar ik ben geen sporttype, dus lekker recreatief mee genieten.

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:15

Ik duim voor je merrie, maar je mannen zijn ook erg leuk! :D

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:44

Dank je wel yvk! Dat hoop ik ook! Nu eerst de bloeduitslagen maar even afwachten. En van daaruit rustig verder kijken naar de vervolg behandel plannen om hem weer helemaal gezond te krijgen!
En uitkijken naar de 2 veulens die nog moeten komen :D .

Hoe is het nu met Havannah?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:50

Wat een knappe kinders komen er toch voorbij <3 Ik ben vanmiddag wezen kroamschudden bij Setteli, watveen schatje is My Fellow. Goed gelukt in mijn ogen :j

Ons Fleurtje was gisteren aan de telling. Vandaag was ze anders, ze heeft niet gegraasd en lag steeds in een hoekje van de wei. Uier is bomvol. Ik gok op vannacht, morgenochtend vroeg. Foto is van eergisteren.

Afbeelding

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:54

Sorry als ik mensen mis of niet op iedereen reageer... Het chronische slaaptekort slaat toe... :')

Vanochtend (even ter referentie)

Afbeelding

Zojuist....

Afbeelding

Wat zeggen jullie?!

Hele dag al onrustig maar staan op vrij drukke pensionstal met lessen savonds etc. Dus mijn gok is dat ze wacht tot het rustig is...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:57

Die zakt snel, hopelijk vindt ze snel haar rust. Ze kunnen het echt ophouden. Kan je niet een deken voor haar stal hangen?