[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Brigitte_D

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:24

Mooie combinaties hoor! Benieuwd wat daar voor moois uitkomt volgend jaar!

Vulina wat vaak, hopelijk pakt het!

Sommige merries maken het niet makkelijk :p

Charlotte, als ze net zo is als d'r moeder dan ben je ruim optijd, die krijgt een ei van 5,5 haha.

Ik ga morgen met de merrie voor de 18 dagen scan, ben benieuwd want er zat dus een bloed/spikkel ei.
En ik hoop dat ik weg durf want de andere merrie kan elk moment haar veulen krijgen

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:33

Vulina schreef:
Ik heb nog nooit 5 keer hoeven insemineren. Ben nu al benieuwd naar morgen, of ze geovuleerd heeft :')

Vandaag de volgende dekken. Ze toont erg mooi hengstig, maar maakt steeds mini eitjes. Vorige ronde 2.9; ei weg. Daarvoor 3.3: ei weg. Dus nu toch maar een poging doen op een klein ei.. Zul je zien dat het ei nu 6 wordt, en ik weer 5 keer kan insemineren, maar dan met een andere merrie :+ Laten we hopen dat deze dan wel óf normaal vlot ovuleert óf reageert op chorulon ;)

Kees reageerde vorig jaar ook niet op Chorulon en daardoor een ronde verspeeld, volgende ronde mooi ei van 4,5 niet afgespoten wel geïnsemineerd, na 2 dagen 6 cm weer geïnsemineerd, daarna nog 2x zonder scannen geïnsemineerd omdat ze zo super hengstig bleef staan naast een ex-pony-dekhengst. Hierop wel drachtig gelukkig. Ben benieuwd voor dit jaar, gelukkig is Marjolein heel makkelijk en ken ik de weg daarheen inmiddels met mijn ogen dicht.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:49

Het scheelt ook als je je merries al wat kent. Ik heb al de merrie kaarten van de afgelopen jaren nog, soms erg handig. Deze merrie is 3 jaar, dus eerste keer. De andere is een oudere merrie, voor ons het eerste veulen van haar..

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:56

Ik kan er bij Kees en ook bij haar moeder geen pijl op trekken. Ieder jaar anders van 8 dagen hengstig tot drachtig op dag 2 van de hengstigheid. Moeder was wel altijd meteen drachtig in de eerste ronde, die is altijd natuurlijk gedekt.

Vorig veulen reageerde Kees wel op de Chorulon na hengstigspuiten.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:28

Brigitte_D schreef:
Charlotte, als ze net zo is als d'r moeder dan ben je ruim optijd, die krijgt een ei van 5,5 haha.

Ik ga morgen met de merrie voor de 18 dagen scan, ben benieuwd want er zat dus een bloed/spikkel ei.
En ik hoop dat ik weg durf want de andere merrie kan elk moment haar veulen krijgen

Haha, dat meen je! :wow: Nou, wij hadden geluk want het ei zat er nog! Is niet opgemeten, maar we gaan vanavond insemineren en dan morgen weer scannen. Ben benieuwd of ze dan nog iets willen doen van ei wegspuiten ofzo maar dat laat ik maar aan de dierenarts en hengstenhouder over om te beslissen. :P
Mijn duimen draaien voor Carienke's scan en natuurlijk het veulen van Gemma!

Spannend, Muronia!
Ik hoop dat het goed uitpakt, Vulina. Steeds 5 keer insemineren is wel veel, zeg. :))

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:38

*\o/*

Jade en Satinka drachtig
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:38

Gefeliciteerd Tinniee!!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:48

Gefeliciteerd *\o/*

wayoflife

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:12

Gefeliciteerd!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:14

Tinniie gefeliciteerd!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:23

Gefeliciteerd met de dubbele dracht Tinniie

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:32

Gefeliciteerd tinniie!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:34

Gefeliciteerd tinniie duobevalling volgend jaar

Gefeliciteerd alicelover

Jeetje vulina ze wil in de Records van aantal inseminaties

Die valk pony echt zo een knap dier

Muronia zal ook niet op paar dagen aankomen. Alleen slecht voor je nagels :P

Imagine goed dat je nog gescand hebt en kan insemineren vanavond. Hopelijk is ze morgen mooi af.

Pfff Brigitte bloedei dat altijd vervelend. Hopelijk gaat het vanzelf weg. Oh en nog in spanning voor een veulen dit jaar.

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:52

Gefeliciteerd tinnie

De kans dat ze alsnog drachtig word/is met dat bloedei was 50 procent volgens de dierenarts..

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:53

Wauw van harte Tinniie _/-\o_

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:17

Mijn combi’s nog eens even, vol broertje/zusje van dit jaar :

Afbeelding
Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:35

Gefeliciteerd Tinnie!!
Ik vermoed Treasure deze week hengstig, ze begint interesse te krijgen in mijn hengst.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:45

Gefeliciteerd Tinniie!! Leuk overzichtje ook zo! :)
Imaginenogwat, fijn dat het ei er nog zat! Spannend hoor!

Hier komt het ook eindelijk dichterbij. Volgende week donderdag is Shiloh 31 dagen oud en wordt Fiore voor het eerst gescand.
Ik heb met mijn combi 28,13% kans op valk :D
Maar Fi is zelf al een prachtige valk, dus ik wil nu dolgraag een palominomerrie (12,5% kans op palo).

Fi

Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:49

Ik scan altijd met 16 dagen Muronia. Heb van 2 verschillende DA's nu gehoord dat ALS er iets met het vruchtje is, ze hier op 16 dagen nog iets aan kunnen doen (denk aan tweelingdracht of zoals nu bij Brown dat het vruchtje nog wat opgeschoven moet worden). Dat voordeel is ook gelijk het nadeel, want het vruchtje heeft zich dan ook nog niet ingenesteld en kan zich dus nog verwerpen. Voor mij wegen de voordelen wel zwaarder dan de nadelen, als het zich toch niet innesteld zie ik mijn merrie wel weer hengstig worden. En het scheelt 2 dagen nagelbijten :))

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:51

Imaginaerum schreef:
Ophouden nou met die knappe valkpony's, daar word ik hebberig van. :P
Mooie merrie heb je, Meya_!
Balko, hoe is je Desperado geworden? Ik probeer dit jaar met hem te dekken. :D
Gefeliciteerd, alicelover!

Ik heb mijn zorgen over het te laat zijn gedeeld met de hengstenhouder naar aanleiding van jullie feedback, dus wij gaan aan het begin van de middag weer scannen. Als we dan nog niet te laat zijn, wordt ze vanavond geïnsemineerd. Fingers crossed..

Desperado veulen is meer dan geslaagd.
Moet eerlijk zijn; het is mijn eerste fokproduct dus ik vind hem sowieso geweldig. Maar krijg ook van vele kenners complimenten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vulina, denk inderdaad een goede keuze, met jonge hengsten is het toch altijd afwachten of ze worden wat je hoopt. Op papier zou het moeten kloppen :+

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:07

Mooi veulen, Balko! Heeft hij meer wit dan de moeder? Ik hoop dat mijn toekomstige veulen wordt overgeslagen met witten, door de moeder ben ik heel verwend geworden door nooit iets te hoeven doen aan benen wassen. O:)
Gefeliciteerd, Tinniie!
Cynthia82, als er een chique valkmerrie uitkomt (je ging nu voor een Du Bois hengst toch?), dan mag die wel naar mijn dochter. *D
Leuk zo die kleurkansen hierboven. Bij ons wordt het (zeer vermoedelijk) homozygoot zwart x heterozygoot zwart dus een black beauty en als mijn merrie toch stiekem wel heterozygoot zwart is, dan 25% kans op vos..

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:10

Imaginaerum; helaas wel ja, 1 wit voetje achter en een kolletje en klein snebje. Kol en sneb vind ik leuk maar 1 wit voetje altijd net jammer....

Merrie is witloos :9

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:17

Imaginaerum, eeehhhmmm die blijft ook :D
En een perlino merrie denk ik ook :D

Ik wil gewoon een merrie!!

Dat hengstje van dit jaar kan lópen!!! Als hij merrie was geweest, was hij denk ik gebleven, ondanks ‘gewoon’ bruin en weinig wit, wat niet mijn voorkeur heeft. Maar die draf!! :+:
Dus ja, dit jaar Cassanova, volgend jaar een jaartje rust en in 2022 weer Brad Pit, denk ik :)

Afbeelding

Afbeelding

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:20

Balko schreef:
Merrie is witloos :9

Dat is de jackpot, vind ik dan. :)) Ik hoop ook op een merrie, lijkt me leuk om een "eigen lijntje" op te zetten.
Al speel ik ook wel met het idee om er een keer een kleine sportpony op te gooien, mijn merrie is klein en doet ponyachtig aan en ik zou mijn dochter wel een Gen in D/E-ponyformaat gunnen.. Dochterlief vindt het nu al een fantastisch idee. _O-

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:13

Spannend voor vele, wanneer ovileren en de 18dagen scan voor drachtig of merries die nog moeten bevallen.

Justeva, gaaf die 2 jarige <3

Gefeliciteerd voor degene waarvan de merries al drachtig zijn gescand! :D

En hoe was de scan imaginaerum?

Mooie veulens Balko en Cynthia.

Houdt je bezig Gea.. :o Hier vorig jaar ook heel vaak geïnsemineerd, maar hoogstwss lag dat aan de DA. Toen geswitcht en die had iets beter kijk op de zaak. Zal bij jou wel prima zijn, daar niet om :+

Thnx allemaal voor de complimenten. Dit jaar haar 1e veulen gekregen, van Geniaal. Dit is het resultaat geworden.
(Op de foto's is hij ruim 12 uurtjes oud)

Afbeelding

Met lange stelten, en wit op de benen. Heel erg blij mee <3
Afbeelding