[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:14

Ohja mijn combinatie alvast die gemaakt wordt nu :)

Sebastopol's Kadootje. Als veulen kampioen geweest bij het NMPRS. Vorig jaar ook top gedaan op show, enkel top 3 plaatsen en Kampioen liberty
Afbeelding

En de papa SSF Velvetbuck Asa Wish Upon A Star
Kampioen bij het nmprs, superster, meerdere keren grand & supreme champion
Afbeelding

Hoop dat wish vooral de hals nog gaat verluxen aan mijn merrie, en de beweging nogmaals bevestigd. Kato mag zeker haar mooie kleine hoofd door geven

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:02

Vandaag overlegt met de dierenarts, Raven mag 22 Mei naar de hengstenhouder *\o/* .
Zou ze het nog herkennen van toen ze met Jade mee ging? :P :D

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:54

Luna mooie combinatie <3

Evelien. Niet echt verstand van springers. Maar ziet er goed uit!

Milan_lover. Ik ben ook fan van casanova. Maar op paard merrie? Ik weet niet. E pony's komen te vervallen... Of je paard moet echt veel maat hebben/geven?

Hier eindelijk goed hengstig *\o/* en ei van 4.2 morgen insimineren

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:59

AM_Horses hoe bedoel je dat E-pony's komen te vervallen?

Fijn dat ze eindelijk goed hengstig is!

Mooi zo 2a54enzz aftellen naar de 22ste!

Leuke combi Luna.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:17

Ik wist dit eerst ook niet maar de e pony's komen te vervallen en moeten dus bij paarden. Internationaal is dit al zo. Ik hoorde dit laatst bij de vergadering van nrps.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:19

Is die wijziging er al door? Of willen ze dat?

Ik vind sws paard met pony kruisen geen fijne dieren geven. Zoals D ponys met paardengangen.. Of een klein paard met pony gangen.
Maar ja. Worden de E ponys paarden.. Dan gaat de maat paard gigantisch onderuit en weet ik niet of er wel zulke fijne dieren uit komen de eerste periode :n

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:27

Ik weet niet vanaf wanneer. Gaat zoizo door. Dit omdat het internationaal ook al zo is. Het is een lastige kwestie.

Commercieel gezien zou ik zo'n combi dus niet doen. Als het voor de fun is en voor jezelf. Why not :P

Ik liep net met de ruintjes voorbij mijn merries. Wild Thing gelijk plassen *\o/* Hoe blij kan een mens zijn.

AstridJJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:39

Murosch schreef:
Ha Astrid, leuk om je hier ook te zien. Welke laat je dekken? Roxy of Jaycee?

Paardje2013 frustrerend als er nog niet zoveel gebeurt maar het kan hard gaan. Die van mij had dinsdag hetzelfde als jouw merrie en vrijdag opeens een ei van 4 cm.

Ik zat even te neuzen in het dbt2015 om terug te lezen hoe het toen bij Wainonia ging en ik heb een lichterlijk déja vu. Toen is ze ook op een vrijdag gescand, had een groot ei, werd ze ook op zondag geïnsemineerd en gingen we ook op dinsdagochtend kijken of het ei weg was. Dat is wel heel toevallig zo zeg. Toen hadden we geluk, nu duimen dat het net zo zal gaan!

Allebei :o Ik heb van Roxy nog de herdekking van de laatste keer toen ze de schijndracht had.

Duimen dan Murosch dat het nu ook gepakt heeft!

Fotsy ik vind het ook eng, je eigen 'kind' is toch anders :=

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:26

AstridJ schreef:
2a54z6e45r6r wat leuk dat je ook voor Mo gaat! Mijn merrie wordt eind deze maand ook door Mo gedekt. (De volgende hengstigheid, ze is net hengstig geweest)

Oh leuk!! Jaycee? Dan kunnen we misschien samen aftellen volgend jaar :D :D

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:27

Oh gaat kei leuk zijn. Ik voel me een beetje zoals een trotse oma met al die Mo-en Aranybabies <3

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:29

Haha oma, daar ben je nog wat jong voor he Tinne :D
Ik kijk helemaal uit naar het avontuur! Hoeveel dagen was het nu nog voor Mo zijn eerste veulen?

AstridJJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 00:03

2a54z6e45r6r schreef:
AstridJ schreef:
2a54z6e45r6r wat leuk dat je ook voor Mo gaat! Mijn merrie wordt eind deze maand ook door Mo gedekt. (De volgende hengstigheid, ze is net hengstig geweest)

Oh leuk!! Jaycee? Dan kunnen we misschien samen aftellen volgend jaar :D :D

Jaycee inderdaad :)

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 00:37

Cioccolato Zoveel mensen, zoveel wensen he :D Ik ben juist wel fan van een paard-pony combi, maar die moet natuurlijk wel goed doordacht zijn :j Ik denk dat Cassanova haar zeker wel kan verbeteren, maar twijfel, twijfel := Ik ben ook wel een twijfelkampioen en soms moet je ook gewoon je gevoel volgen :j

Evelien__ Eve (veulentje van dit jaar) gaat niet meer weg :D Maar dat hadden we ook afgesproken, de eerste van Myrthe blijft, als opvolger van mijn oude overleden pony :j

Jij hebt ook een gave hengst uitgekozen zeg! Wat een uitstraling heeft hij! Daar moet vast weer een fantastische nakomeling uit komen.

Marije1502 Dat is nooit leuk nieuws! :( En helemaal k*t dat je zelf niet weg kunt... Hoe gaat het inmiddels met haar?

Mirjamalvaro Jammer dat Eliana haar eitje nog niet weg was, vandaag een nieuwe kans! Ik houd mijn merries thuis, ik kan slecht mijn dieren uit handen geven en zou in dat geval nog het liefste bij ze in de stal slapen :+ Maar ik vind dat een berichtje als ze iets hebben gedaan of als er ontwikkelingen zijn geen overbodige luxe :j

BusyMissy Jammer dat het bij jullie niet opschiet. Wel fijn dat ze nu overdag in de paddock mag, wat frisse lucht en zon zal vast ook al wel helpen.

paardje2013 Hmm, jammer dat die van jou ook niet doorzet. Ik denk dat ze met dit gure weer ook niet altijd lekker hengstig worden. Gelukkig heb ik daar met die van mij dit jaar geen last van. Hopelijk zet het snel door!

Murosch Leuk dat jij dit jaar ook weer van de partij bent! En herkenbaar, die déja vu's :D Hopelijk heb je dit keer ook dat geluk!

Fotsy Ja, dat wordt inderdaad druk, maar wel leuk druk :D Het scheelt wel dat ik thuis zit, ik hoef dus nergens rekening mee te houden, geen vrij te vragen en ik kan dus de paarden een poos op 1 zetten. Anders was het denk ik wel een beetje te druk geweest :D

Gelukkig heb je nog wel veel te zeggen in huis, haha :D Ja, voor beide is wel wat te zeggen, het kan natuurlijk ook leuk zijn om 2 veulens samen op te laten groeien. Gelukkig heb je nog eventjes tijd om het te laten bezinken.

Luna2006 Hopelijk gaat het bij jou gewoon voorspoedig, zij wordt natuurlijk gedekt denk ik he? Leuke combi trouwens!

2a54z6e45r6r Ik kopieer je naam maar gewoon eventjes :D 22 mei is al bijna! Dat is maar kort aftellen in vergelijking met de 11 maanden dracht :P

AM_Horses Echt? Dat is voor mij nieuwe informatie... Ze is zelf echt net qua maat een paard. En er zijn meerdere redenen waarom ik er geen super grof/groot paard op wil, wat in vergelijking met haar al snel het geval zal zijn. Ik fok in eerste opzicht niet voor de sport, maar ik wil wel graag dat ze mee kúnnen komen in de basis sport, all-round zegmaar. Al denk ik dat een correct gebouwde pony zeker in de basis-sport met de paarden wel mee moet kunnen komen. Ik heb ook al meerdere paard-pony combinaties gezien die me onwijs aanspreken en die ook zeker leuk meelopen in de sport. Maar ik ga het zeker eens bekijken! Dat is zeker wel goed om eventjes in gedachten te houden :j

Fijn dat ze bij jou eindelijk goed hengstig is! En dat je direct kunt insemineren, hopelijk met succes!

Hier vanmiddag weer met Mika naar de dierenarts geweest en er is 1 eitje af. Wel wat vocht in de baarmoeder dus ze is ook gespoeld, vanavond heb ik haar nog een oxytocine injectie gegeven (leuk in je eentje met een pony die wegstuift van naalden :+ ). Is dat trouwens normaal dat ze na een aantal uur nog een injectie nodig hebben? Ik heb nog nooit eerder een merrie hoeven spoelen.

We hebben wel nog steeds kans dat morgen het 2e eitje ook springt, dus de scan zal over 14 dagen al zijn, dan zou Myrthe 16 dagen zijn dus dan kunnen ze alsnog samen gescand worden. Dat scheelt toch een hoop moeite vind ik.

Amora lijkt ook tegen de hengstigheid aan te zitten hikken, zou wel mooi zijn als ze allemaal een beetje gelijk lopen. Als ze dan allemaal in één keer drachtig zijn ben ik helemaal blij natuurlijk :D

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:01

AM Horses, fijn dat je merrie er eindelijk klaar voor is! Hoop op succes!

Marije, hoe gaat het met je merrie, intussen terug beter?

Net bericht van de hengstenhouder, merrie gescand en het eitje was er nu klaar voor om te insemineren, maar ze was niet open. Volgens de DA zat ze potdicht en was het daardoor onmogelijk om te insemineren :-( . Dit betekent dat dit een verloren cyclus is, en dat er niks anders op zit dan een week af te wachten en dan opnieuw hengstig te spuiten. Echt balen... Heeft iemand hier ervaring mee? Hij zei wel dat dat soms nog gebeurt met maiden merries, en dat hij eerder dit jaar hetzelfde gehad heeft met een merrie die de volgende cyclus wel gewoon mooi open was en nu drachtig is. Laat ons dan maar hopen dat het bij de onze ook zo loopt...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:08

Milan-lover ik hoop dat het bij 1 eitje blijft. Wel fijn dat je ze samen kunt scannen op dracht.

Cowgirl83 jeetje dat is mooi even balen dan! Ik heb dat niet eerder gehoord. Mijn merrie is wel heel gespannen maar insemineren lukt wel.

Astrid leuk, ik ben heel benieuwd naar een Jaycee baby.

Wij zijn net terug van de kliniek. Het ei is eraf dus we mogen op het wachtbankje gaan zitten! Haar baarmoeder ziet er mooi schoon uit, de da had vrijdag uit voorzorg nog een prikje gegeven met vocht afdrijver. De 22ste mogen we gaan scannen op dracht! Dat zou geweldig zijn.

Wie zitten er nog meer op het wachtbankje nu?

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:12

marije1502 Oh nee! Hoe gaat het met de merrie ondertussen??

mirjamalvaro balen dat Eliana niet geovuleerd had. Is het dekken goed gegaan gister?

BusyMissy dat is ook raar… hopelijk werkt het zien van andere paarden inderdaad en groeit de eicel nu mooi door!

paardje2013 ik duim voor vrijdag!

Luna2006 oh wat een leuke combinatie! Moet vast iets erg leuks uit gaan komen <3

AMH Super! Wild laat zich gaan :D ga je nog steeds voor dezelfde hengst?
Wat betreft de E-ponies, in België bestaat dit sowieso niet dacht ik? Is 1.49 sowieso paard?

AstridJ zo leuk dat moeder en dochter nu samen veulens krijgen! Geloof ik goed dat het van Jaycee extra spannend is :=

Milan_lover Oh wat heb je d’r een leuke naam gegeven! Hihi :D Dankjewel! Duimen dat ze allemaal in een keer drachtig zijn!

Cowgirl83 dat zegt me niks, ik heb er nog nooit van gehoord… wel balen dat je nu weer moet wachten!

Hier weinig nieuws. Wij wachten op de drachtigheidscans van aanstaande vrijdag!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:26

Evelien, wachten duurt lang he?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:28

E-pony bestaat enkel in NL, dus zou niet gek zijn als dat ook hiet verdwijnt. :P

Eli is geovuleerd, zo meteen ophalen. :D

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:33

Spannend Evelien, hier ook vrijdag scannen :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:37

Hier vanavond scannen op dracht. 16 dgn. Heb mijn twijfels. We zullen zien.

Raar verhaal cowgirl83. Nog nooit van gehoord.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:38

Mooi zo mirjam, toch geovuleerd.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:45

Buiten staan helpt blijkbaar, ei vanochtend 41mm, alleen hoor ik net dat ik het sperma zelf op moet gaan halen in Duitsland. Als DA vandaag chorulon spuit kan ze morgen geïnsemineerd worden. Eens kijken of ik voor morgen nog een dag vrij kan regelen hier.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 11:22

Ja Murosch! En jij moet dan nog tot de 22ste :=

Super mirjamalvaro! Kya zal blij zijn dat mama thuis is :D

Leuk Tinniie! Samen wachten :D

top BusyMissy! Oh... Dat in Duitsland ophalen is precies wel iets minder... -O- . Moet je ver?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 11:36

Gedoe Busymissy, je moet er wat voor over hebben!!

En weer een aantal eitjes weg :)F

Onze draagmerrie heeft het embryo goed opgepakt :):) eerste is drachtig!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 11:43

2a54z6e45r6r schreef:
Ik meld mij aan! De tijd is aangebroken! Ik heb besloten om mijn merrie te laten dekken volgende maand door niemand meer of minder dan Mo! EMH Top dun chex van Tinniee hier in het topic <3

Mijn merrie haar paspoortje:
Raven (Was voorheen Chexy)
Big Chex N Diamonds
Ee Aa Crcr Sooty Solid paint bred (APHA)
Geboren op: 05/03/16
Moeder is Jade van Tinniie
Fokker is Tinniie

Bokkers kennen haar uit: [KS-MK] 3 Paint/Quarter veulentjes verwacht in 2016

Het wordt ons (Raven en mijn) eerste veulen!

Tinniie verwacht ook een veulen van Mo in combinatie met Jade (Raven haar moeder)!

Nog een Mo baby :D *\o/*
Raven ken ik inderdaad ook nog wel van het DBT, kleine panda was het. Heb je een foto van hoe ze er nu uitziet?

Hmm, merries lijken er lang over te doen deze ronde. Zou het komen door de keldering in temperatuur?

Cowgirl83, mijn merrie heeft dat ook gehad. Toen ik haar voor het eerst liet dekken had ze ook zo'n hele strakke cervix en heeft de DA het zaad ervoor gelegd omdat de pipet er niet doorheen kon. Ik had het niet verwacht maar daar is ze toen wel drachtig op geworden. Ze heeft altijd wel een redelijk strakke cervix tijdens haar hengstigheid maar het heeft ook een beetje te maken met het feit dat ze zich altijd heel erg aanspant tijdens het opvoelen. Daarmee spant ze dus ook haar cervix aan en daardoor lijkt hij erg strak te zijn. Mijn huidige DA vertelde dat. Hij heeft ook op zijn dooie gemakje gewacht tot hij voelde dat ze wat meer ontspande en heeft haar toen geïnsemineerd :)

Yes Vulina *\o/* gefeliciteerd *\o/*

Donderdag komt de DA hier om voor de 2e keer te scannen. Mijn gevoel zegt dat het wel goed zit. Ze ziet er ook wat meer opgezet uit, meer bolle buik zeg maar. Dat had ze bij de andere 2 drachten ook. Ze werd heel snel al bol en zo bleef het tot ze echt zwaar begon te worden. Ze is nu ruim een maand drachtig, 37 dagen, nog maar 10 maanden te gaan :')