[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:19

Hinte dat is voor de keuringen toch alleen? Ik doe de flanken ook voor de veulens.. wil niet dat ze moeilijkheden krijgen door het haar in de mond.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:25

Hihi Noisy, handig zo'n extra jasje voor jou nu het wat meer voorjaarsweer lijkt te zijn :P

Ennasil92, 300 dagen!!!! *\o/* *\o/* De laatste grote en mooiste mijlpaal voor de geboorte ;) Mijn dames vieren met die van jou mee!

Hihi Linda, wat leuk dat je zo enthousiast bent! Zal eens kijken of ik dat binnenkort ook kan belonen met een Yazhi foto. Al staan ze sinds de kraamstallen af zijn, alleen nog op de kleine uitloop. Het stuk opgeofferde land werd nu écht te nat, dus voeren ook hooi op het verharde gedeelte bij de stal.
Spannend nu hoor met Jupi, geeft nog even extra spanning. Hopelijk geeft ze duidelijke signalen dat de PH meer gaat zakken o.i.d.
Met Raisa gaat het super! Inderdaad alweer de 10 maanden gepasseerd. Laatste keer was ik snel na het werk op een zaterdagmiddag, stonden ze net weer op stal -O- Keren ervoor was het ook slecht weer, dus heb haar al een tijdje niet echt lekker buiten kunnen zien enzo.
Al met al, tijd voor voorjaar!!

Granoek, leuk dat alsnog aansluit. De aanloop naar de geboorte dan met ons gemist, maar leuk om babyfoto's met elkaar te delen! Gefeliciteerd met je twee prachtige veulentjes!

Silly, wel een beetje teleurstellend hoor, dat je geen nieuwe foto's hebt gemaakt :P

Fotsy, nee even wat drukker is niet heel erg natuurlijk, maar soms wel fijn om lekker wat tijd over te hebben voor jezelf :o

Hinte, altijd zo'n mooi gevoel om het te zien/voelen bewegen! <3

MaudiW, ziet er nog netjes uit hoor. Zo in beweging niet eens zo heel veel buik. Lekker die laatste loodjes in!
Mijn merrie's doen ook niets meer qua beweging :o Roos is begin augustus naar de keuring geweest vorig jaar sindsdien stil, Lies heeft ook in de zomer voor het laatst aan de longe gelopen en een paar keer onder het zadel :o

Dl, lekker veulen-ready! Hopelijk besluit Spook snel op te schieten!

Ibbel, bescheiden buikjes inderdaad, maar ze moeten ook nog even gelukkig. En sommige merrie's zie je ook gewoon amper iets aan tot aan de geboorte bijna...

xPenny, welkom met je merrie! Maar eh - pics or it didn't happen! *-:) hihihi

woogy, dat begint er op te lijken! Het is ook meer buik dan merrie ongeveer! ^_^

Evelien, leuk om ze dan even zo op stal te zien! Nog even en je eigen baby ervan op stal!

Linda, heerlijk zo in de wei! Heb zelf tot 16.30u op het werk gezeten, maar zag er heerlijk uit ook buiten! Wel heel goed omkoopmateriaal. Hopelijk doet ze wat met die informatie!!

Afbeelding
En dan hier ook even trots op de grote mijlpaal!!
*\o/* *\o/* :# :# :)) Lies en Roos allebei op 300 dagen!! :)) :# :# *\o/* *\o/*

Hopelijk hangen morgen de camera's goed en wel en kunnen ze 's nachts bespied worden. En we moeten ook weer even nieuwe buikfoto's maken eigenlijk...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:45

wij hebben wel een camera, maar de afstand tot het huis is te groot waardoor het niet werkt, kan net de voorste paddock zien en de wijffies staan in de achterste, en achteraan de paddock is de inloopstal.
Voor ons dus ook maar eruit midden in de nacht.
Zowel Jeroen als ik hebben last met opstaan om het half uur dus blijven we op tot de smurf eruit is. Vervolgens wakker tot smurf alles goed doet. Dit jaar bij een hengstje extra letten op de vieze zwarte kak.

Gefeliciteerd Aniek met de 300 dagen mijlpaal!!!

Afbeelding
Onvoorstelbaar, dit ding is 3 jaar geleden nog besproken in het DBT. Was bij de geboorte een smerige spin van 97 cm. Inmiddels rij ik erop en ben ik aan de grote voorbereidingen begonnen om er (hopelijk) een renpaard van te maken.
Voor de nieuw komers! geniet van het eerste half jaar, voor je het weet is het om!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:46

Gefeliciflappers Aniek, schiet ook al op ! ...

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:48

Woogy, wat een knapperd! Heeft ie ook wel een beetje talent? Sorry als het gek over komt, ben niet zo thuis in de rensport.

Aniek, gefeliciteerd met de 300, de laatste loodjes

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:09

Als veulen en jaarling liet ze heel veel snelheid, kracht en behendigheid zien. Toen groeide ze als een malle en nu is het een beetje een slappe dweil. Hoop haar goed te krijgen, dat ze ons geeft wat ze als baby liet zien.
Hier was ze net 6 maanden, echt een enorme krachtige galopsprong(bokt vind de foto te groot, dus dan maar in link ;) )
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59280DA2

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:10

Ik vind de meeste 3 jarige altijd slappe dweilen maar begreep dat ze in de rensport al veel jonger beginnen normaal?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:18

Engels volbloeds kunnen als 2 jarigen al koersen, arabieren in west Europa pas met 3 jaar. Vind ik ook vroeg genoeg, hou niet van het twee jarige circuit. Er zijn erbij die als 2 jarigen klaar zijn voor het werk. Maar veel trainers worden gepusht, waardoor ook baby's aan het werk moeten, en daar sta ik niet achter.
Als ik haar dit jaar niet goed krijg, start ze volgend jaar pas, maar we hebben iets hoop om eind zomer een koersje mee te pakken. Staat mooier op papier als ze later fokmerrie wordt. Maar nogmaals, als ze niet klaar is, zetten we haar gewoon weg :) Voor nu pakt ze het scholen perfect op en kan ze haar werk(drie keer in de week een kwartiertje aan de longe of onder het zadel) prima aan.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:21

Oke duidelijk :)
Het is dus niet leeftijd gebonden? Dus als in, een 4 jarige mag niet meer koersen?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:30

ivy_power89 schreef:
Oke duidelijk :)
Het is dus niet leeftijd gebonden? Dus als in, een 4 jarige mag niet meer koersen?

Nee hoor, een paard mag koersen tot z'n 12de(ongeveer dan, hengsten langer dan merries, arabs, volboeds en dravers hebben een andere limiet). Er zijn koersen waarbij ze enkel tegen leeftijdsgenoten lopen, alsook koersen voor alleen merries of hengsten. Afstanden van 1000 tot 3500 meter. Linksom of rechtsom. Zand, gras of kunststof.

Op papier is een fokmerrie meer waard, als ze als 3-jarige de baan is geweest. Iets gepresteerd is bonus, gewonnen is perfectie.
In principe willen we met Tara gaan fokken als ze om en bij de 6-7 is. Met wat mazzel halen we daar meer veulens uit dan we zelf kunnen houden en hebben de dieren dus meer verkoopwaarde als mama wat gedaan heeft. Maar nogmaals, ik ga m'n paard daar niet voor uitwringen, ze is immers hobby :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:36

Fijn die Pepper update :)

Woogy Jeetje wat een uier zeg! Zo heeft Harmony ze zelfs niet ;)

Echt een pracht hengst Evelien!

Linda, met een melktest van 6.0 zou je toch verwachten dat ze inderdaad vanavond gaat en dan lekker weer ook erbij en morgen volle maan :)

Daphne dat is een prachtig buikje :D

Aniek, speciaal voor jou vandaag nieuwe foto's gemaakt :+

En nog meer 300 dagen mijlpalen!

Woogy en flink wat vieze kwak ook, want Cashmiro heeft pakweg 20cm gepoept, maar was blijkbaar niet genoeg.
Ennuhh dat is een erg knappe spin geworden ;)

oke even een paar foto's van vandaag hier onder

Cas eet trouwens af en toe van de mest van Harm, dat is normaal toch?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:38

Mest eten is normaal en zelfs nodig om een goede darmflora te krijgen.

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:41

Whoopieeee dankje aan mn allerliefste ventje ❤Afbeelding

Dancje gespot :p

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:49

Ibbel schreef:
Mest eten is normaal en zelfs nodig om een goede darmflora te krijgen.

Ja inderdaad had ik het toch goed onthouden, Dank je

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:55

Jeetje wat zijn jullie hard gegaan de afgelopen week!

Manda, mooie dikke buiken al!

Minnlieverd, wat is ariana tog een plaatje!

Ceasar, wat een lieve foto,s!
Pas je wel goed op jezelf

Suffie, sterkte met de verkoop van luna!
Fijn dat je haar nog eens kan bezoeken!

Silly, nog gefeliciteerd met je mooie veulen!

Arianne, welkom terug!

Milanlover, leuk dat myrthe ook weer gedekt word dit jaar!

Woogy, wat heeft pris een buik zeg!

Hinte, lekker dat ze even op de wei konden!

Ik had het zelf even druk met andere dingen ;)
Ik ben maandag zelf bevallen!
Ze heet suus :P

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:57

oohhh gefeliciteerd!!!!!
Alles goed gegaan?
Gelijk met Cashmiro, wat leuk

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:58

Gefeliciteerd skaay! Alles een beetje makkelijk gegaan? Paarden doen het over het algemeen een stuk sneller dan mensen :P

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:58

hinte oh wat leuk dat je beebje gevoeld hebt, blijft toch magisch

Dl empty geschoren, hier ook een poging gedaan met olaf en hij is nu officieel niet meer toonbaar :o maar is toch wat haar kwijt dus kan ook de warmte kwijt
Elsa heeft er ook last van en Flo rolt zich daarom ook veel maar die ruiven als zot dus zullen er wel snel van verlost zijn.

leuk stipje, een cam, kan je je dame beginnen bespieden

En kabayo opvoeden _O- een dame op leeftijd heeft al eens een modderbadje nodig, ik zeg altijd wat onze heer niet geeft aan schoonheid, doet het poederke wel :+

woogy helemaal waar, genieten van die eerste zes maand want het gaat heel snel en ze zijn zo snel groot

oh silly heerlijke foto's weer, en mest eten is heel normaal
en navelbreukje kan je eerst nog wat aanzien, Lily had ook kleintje en is vanzelf dichtgegaan, onze hond hebben we wel moeten opereren die was toch te groot

aniekr ook al een mijlpaal *\o/*

ivy bolle bonte dame

ibbel zijn nog heel bescheiden maar niet iedere merrie toont heel sterk

MaudiW hier doen ze niks :o decoratiemateriaal :D

manuela_j hier ook altijd heel veel last van de inentingen, welke waren het, want de mijne hebben alleen last van de combi griep/tetanus, vorige week nog eens rhino en daar zie je niks van
de andere zijn ze heel stijf en sloom voor paar dagen

Faline lijkt me goed plan, ga hier ook twee camera's hangen, onmogelijk de cam zo te zetten dat ik beide stallen goed zie

linda begint toch spannend te worden en ben benieuwd of je chantageplan gaat helpen ;)

welkom nieuwelingen

knappe hengst evelien

Elsa wordt ineens ook heel bol, als ze vorig jaar nadoet en op 320dagen bevalt dan moet ze nog een kleine maand, maar iets zegt me dat ze deze langer zal dragen, we zullen zien natuurlijk. Ze ziet er nu even uit als een halfgeplukte kip :o
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:01

*\o/* *\o/* *\o/* gefeliciteerd skaay met je baby, leuke naam ook

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:03

Silly en ibbel, het ging helaas niet makelijk -O-
Eerst 2 dagen met gebroken vliezen gelopen.
Daarna ingeleid.
Helaas ook nog een paar nachtjes in het ziekenhuis moeten blijfen.
Maar nu gaat alles goed en zijn we lekker thuis ;)

Afbeelding

Fotsy, wat een buik heeft elsa al!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:06

Oef, dat klinkt zwaar.
Ik ben blij dat ik er nooit aan begonnen ben :o

Mooi kindje! Die heeft er niet echt onder geleden zo te zien (soms zijn babies na een zware bevalling zo verfrommeld)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:08

oeie klinkt inderdaad zwaar skaay en dat voor je vijfde, je zou toch denken dat het allemaal vlotter gaat dan :P
ik hou het bij eentje :j
prachtige baby
wie is de volgende met een baby?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:11

Dat is inderdaad minder Skaay, maar Suus is prachtig!

Ik niet haha, ik vind zo zonder mensenbaby wel prima zo :P

Hier trouwens een navelfoto, ik vind het wel meevallen, maar zal wel aan mij liggen haha
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Silly1972 op 11-03-17 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:12

Op fb natuurlijk al gezien maar nogmaals gefeliciteerd skaay! :D

Die van jou is ook al een lekkere ronde bonte fotsy! :D

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:27

Proficiat Skaay! Mooi meisje en leuke naam!