Bijleesactie!!! Ik heb doordeweeks niet zo veel tijd en zit ook in het DBT2016. Die is nu natuurlijk erg druk en spannend, dus daar ben ik eerder actief te vinden dan hier voorlopig, maar ik klets in het weekend zeker mee 
sultan15 schreef:Cynthia, haha ik ben inderdaad benieuwd hoeveel hengsten er over 2 jaar op jou lijstje staan

hihi
Ik ook 
Gefeliciteerd met je verjaardag!
Wat is de reden dat je Wish een ronde eerder laat insemineren dan Fairy?
En Daisy is vorig jaar op haar net 20e ook gewoon drachtig geworden
En er zat 3 jaar tussen de vorige keer en nu.
Woogy, hoe is het dekken gegaan?
Welkom, Seven!
Aniek, ik ga zo even op je site gluren.
Memere, mijn oudere merrie pist naar alles wat leeft als ze hengstig is, maar Fiore dus niet (nog niet in ieder geval).
DL, Rum is echt knap geworden!
Juval, ik ent niet tegen Rhino.
Er wordt geadviseerd je merrie een week of 6 voor de uitgerekende datum te laten enten, zodat het veulen de entstoffen mooi kan opnemen.
Memere schreef:Ik hoor wel eens van mensen dat ze de geboortemaat + 60cm nemen voor paardenveulen, bij pony's was het iets van 40 a 45cm.. kwam steeds redelijk overeen met elkaar.
Hmmm.. TiSento was 93cm toen hij net geboren was en 1.51m vlak voordat hij overleed met 3,5 jaar. Dat is dus zo'n 60cm, maar wat reken je in dit geval tot pony en wat tot paard?
ML, hoe is het insemineren gegaan?
Hé Crines, jij ook hier! 
polleman schreef:Cynthia82 wat is Fiore knap zeg
ik zal vandaag is nieuwe foto`s maken van Wings.
ja erg leuk samen geboren 2013 en dan nu samen drachtig best bijzonder.
Bedankt voor je uitleg van vos factor.
Dankje! Ik ben ook erg trots op haar! 
Wings ziet er ook nog best puppyachtig uit. Maar dat mag ook met 3 jaar natuurlijk 
En geen dank hoor 
Woogy schreef:Dit was al na de daad, even bijkomen met een snack en een peuk
Myrthee_, fijn dat Libby gezond is verklaard!!
Gezellig, Inowa!
linda2008 schreef:Ach gezellig! Nu hebben mijn beide dames besloten om samen hengstig te zijn

dus beide maar dekken...
Zal je net zien dat ze beide in 1x pakken (of beide juist niet 1x) en volgend jaar tegelijk zijn uitgerekend

Dat is toch mooi? Ok, met een beetje pech bevalt de één 3 weken te vroeg en de ander 3 weken te laat, maar als ze verder uit elkaar zitten, weet je zeker dat je langer moet waken 
Luna2006 schreef:vanaf wanneer zijn merrietjes vruchtbaar? Maylinn staat te slettebakken met de bok van de buren

Ik dénk dat ik Fiore op haar eerste en tweede verjaardag hengstig heb gezien, maar dat was niet heel duidelijk.
Afgelopen maand voor het eerst heel heel erg duidelijk hengstig gezien en ook gelijk 3 weken lang! Komende woensdag wordt ze 3 jaar.
Memere schreef:Dekken jullie ieder jaar opnieuw of hoe denken jullie erover? Ik persoonlijk vind het wat jammer om elke keer opnieuw te dekken, alsof hun lichaam nooit even rust hebben om weer wat in conditie te komen. Ik zelf ben van plan om iedere keer 2 jaar achter elkaar te dekken, maar dan wel een jaar rust te geven voor hun rust te geven en wat terug in conditie te krijgen.
Ik ben altijd van het minimaal 1 jaar rust ertussen, zodat de merrie haar energie kan gebruiken om zelf te herstellen en haar veulen te zogen. En aangezien Fiore pas net 3 is als ze voor het eerst gedekt wordt, zal er bij haar misschien nog wel een jaartje extra tussen zitten straks (als ik me in kan houden
)
Fotsy, ik ben nu al zó benieuwd naar het broertje/zusje van Lily!
Luna2006 schreef:linda2008 schreef:Haha jij bent scherp. Ja hij is bont

Nooit je verhoudingslijstje bont effen zetten

Jij bent écht slim!
Sultan! 'Het was bijna zielig om er niets in te stoppen'
Ahhh.. kijk haar kijken naar dat hengstje 
Ennasil92, zonde dat het niet gelukt is! Maar gelukkig is het nog erg vroeg in het seizoen! Hopelijk lukt het nu wel!
inowa schreef:Wie laat de merries bij de hengstenhouder staan tot ze drachtig zijn?
Ik! Ik heb weer eens een hengst uitgekozen die op zeker 2 uur rijden staat, dus ik vind het rustiger voor Fi om haar daar lekker te laten staan tot ze drachtig is en ik haar niet weer terughaal als ze misschien net gewend is aan de nieuwe omgeving, weer een (voor haar) stressvolle trailerrit, met de kans dat ze weer terug moet als het niet gelukt is.
Dais bleef ook altijd bij Sublime staan, maar dat was ook 3,5 uur rijden 
Welkom, Hinte!
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 15-04-16 17:03, in het totaal 2 keer bewerkt