Mijn schimmelmerrie lijkt ook voortdurend hengstig en ik ga haast twijfelen of ik haar niet ook moet laten dekken dit jaar. Volgens mij smeekt ze me dat zo ongeveer. Vorig jaar keek ze ook al met lede ogen toe dat de pony werd gedekt en dit jaar weer niet zij... (twijfeldetwijfel, 2 veulentjes in de wei is natuurlijk wel gezelliger dan 1 he....)
DL hoeveel laat je dit jaar dekken? Je wacht nu nog op 2 veulens toch?
Ik moet nog wachten tot 28 mei...verschrikkelijk! Dat duurt nog zo lang!
suffie
Geplaatst: 12-05-14 21:26
Hier ook weer een kleine update, morgenochtend om 08.30u scannen op de praktijk. Dan zit ze op 21 dagen na de laatste inseminatie. Mijn gevoel zegt dat ze niet drachtig is, want het rook vanmorgen verdacht op de deel. Nu heb ik nog 3 merries binnen staan, dus het zegt niet alles.
Mijn merrie wordt donderdag tussen 9 en 10 gescand, zojuist de afspraak gemaakt!
Ymor
Geplaatst: 13-05-14 10:55
Murosch schreef:
suffie, en, is ze drachtig?
Mijn merrie wordt donderdag tussen 9 en 10 gescand, zojuist de afspraak gemaakt!
Spannend!
pretty
Geplaatst: 13-05-14 11:09
spannend zeg voor sommigen!
Ik zag een glimp van Kikkie naar de hengst dus ik ga ook maar eens gericht schouwen vanavond. Lisa is dus niet gelukt,die is niet goed hengstig geworden,maar eens kijken of het met Kikkie wel lukt. (vrees ervoor want ze is nog zo beschermend naar haar veulen toe )
Helaas, niet drachtig maar wel een ei van 4,5. Net overleg gehad met Marjolein en we gaan morgenavond weer insemineren. Het ei was nu nog hard, hopelijk morgenavond mooi zacht. De DA wil Luna nu na de laatste inseminatie spoelen, om zo proberen weer iets uit te sluiten. Op naar de volgende ronde dus.........
Spannend voor een hoop!! Ik duim met jullie mee! Bonny heb je al nieuws?
Ik heb het gevoel dat mijn merrie drachtig is, voor zover je dat al kunt zien na pak m beet een week. Ze glimt eraf en dat deed ze vorige keer ook heel duidelijk direct na de inseminatie. Kan ook toeval zijn natuurlijk, ik maak mezelf nog maar niet gek :p
Hebben hier trouwens mensen ervaring van het gebruiken van een kleine hengst op een (klein) paard? Ik ben wel benieuwd of er een aanzienlijk kans op een bepaalde maat is of dat het afwachten wordt. Merrie is 1.58 en de hengst 1.44. Ik hoop op een volwassen stokmaat van rond de 1.50.
DRACHTIG!!!!!!!!!!!!!!! in 1 keer, ben blij over 3 weken scannen om het hartje te horen kloppen en dan is het inprincipe goed..
Hoe reken jullie de uitgerekende datum uit?
Muronia
Geplaatst: 13-05-14 19:18
Gefeliciteerd!! Daar is een calculator voor op internet. Volgens mij vond ik hem op google op foal date calculator of zo iets. Mijne is op 27 april geinsemineerd en zou (mits drachtig natuurlijk) 28 maart volgend jaar uitgerekend zijn.
Laatst bijgewerkt door Muronia op 13-05-14 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Urielle
Geplaatst: 13-05-14 19:19
Bonny_CT schreef:
DRACHTIG!!!!!!!!!!!!!!! in 1 keer, ben blij over 3 weken scannen om het hartje te horen kloppen en dan is het inprincipe goed..