[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_funky

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:37

ik kom weer even om het hoekje kijken :wave:

voor de merries die al drachtig zijn gescand *\o/* gefeliciteerd!!

voor de merries die niet drachtig zijn gescand :(:) maar zoals iemand al zei, het is nog vroeg!

en sommige zijn aan het wachten op de scan, spannend!

en voor saffier :(:) je hebt je best gedaan, en het in ieder geval geprobeerd!

ik ben hier aan het wachten tot mijn exmoor merrie yuna hengstig word, morgen ga ik weer schouwen bij mn hengst.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:42

Thanks iedereen!
Gelukkig bij een aantal mensen ook leuk nieuws :)
Wij gaan zondag scannen op dracht (14 dagen) als het rustig is met spoedgevallen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:43

afspraak met de veearts voor maandag staat!
ben benieuwd wat die er van zal zeggen. ga zelf op schoolkamp, dus kan er niet bij zijn.
wanneer er niks te zien is zal ze hengstig gespoten worden. dit met de reden omdat wessa niet hengstig toont, en met hemelvaart willen we haar wegbrengen
2 jaar geleden hadden we haar ook hengstig gespoten omdat ze maar niet hengstig werd, we hadden er toen een schouwhengst bij. ze was toen in 1x drachtig duss :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:49

Kom hier ook weer eens binnen vallen! Laatste tijd weinig tijd gehad om dit topic bij te houden, en dus ook vrijwel niet bij gelezen, maar wil Saffier heel veel sterkte wensen!

Iedereen met merries die al drachtig zijn gefeliciteerd!

Hier is Aziza vandaag gescand, ze was nog niet hengstig, maar wilde toch even laten kijken, omdat het vrij lastig is allemaal met het bestellen van sperma. Ik verwacht dat ze vanavond of morgenochtend wel hengstig zal zijn. Dat klopt ook ongeveer met de scan, baarmoeder was al hengstig aan het worden en een ei van 2,5 cm. Wordt waarschijnlijk dinsdagavond of woensdagavond insemineren, een beetje afhankelijk van wanneer ze haar hengstigheid echt gaat tonen.

Onze nieuwe merrie is afgelopen dinsdag voor de 3e maal geïnsemineerd.. Laatste keer bleek de hengst ineens op show te zijn, dus was ze alleen vroeg in de hengstigheid geïnsemineerd, wat dus niet gepakt heeft, zoals verwacht. Nu hopen dat ze nu allebei oppakken, dan zitten de veulens mooi dicht bij elkaar.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:02

Jammer Saffier, maar ze heeft in ieder geval een kans gehad!!

Tea is Drachtig!!! De VA zei meteen al dat het goed aanvoelde en inderdaad een vruchtblaasje te zien van een dag of 13 a 14. Uitgelegd dat ze anders wel morgen hengstig zou moeten worden en de VA zei dat als ze wat langer hengstig zijn ze soms dan ook weer wat later hengstig worden. Hij zei dat je het beste 17 dagen na de laatste dekking kon scannen. Ben ik het niet helemaal mee eens, ik ben helemaal niet eigenwijs!!! Wil toch op tijd weten of ze weer hengstig wordt want stel dat ze juist wat vroeg is met de nieuwe hengstigheid ben je misschien te laat..
De baliemedewerkster was het wel weer met me eens en zei dat zij het ook zo zou doen, hihi.. Ach de meningen zijn duidelijk verschillend. Voor €16,50 euro scan ik liever een keer vaker dan een keer te laat o.i.d.

Is altijd wel grappig dat de boertjes die ook met paarden komen scannen, inloopspreekuur, tegen mijn vader aan beginnen te kletsen en vragen stellen. Mijn vader zegt steevast 'dan moet je bij de dochter zijn, ik ben er alleen als chauffeur en om het veulen vast te houden' hihi.. Maar dan haken de meesten toch af, ik bijt niet hoor en ben ook niet onnozel, haha!!

Maar ik ga over drie weken nog een keer scannen, voor de zekerheid!!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:27

Jeskim gefeliciteerd!!!

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 23:06

Saffier schreef:
Jeskim gefeliciteerd!!!

Ook van mij proficiat Jeskim! *\o/*

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 07:43

Tjinta jeskim gefeliciteerd!
Saffier knap dat je er zo veel voor hebt gedaan helaas heeft het niet mogen baten :(

Highlight is donderdag voor de laatste keer geïnsemineerd ik denk dat ik nu 17 dagen niet slaap.. Zooo zenuwachtig wil zooo graag een contango veulen van haar!
Net als die van tjinta ook 19 jaar en cystes maar nogal altijd drachtig dus hard duimen!!
Enjoy ga ik vandaag hengstig spuiten en dan maandag controle en evt sperma bestellen voor dinsdag

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 09:06

Jeskim gefeliciteerd!
essiesilly,spannend!

Aziza toonde vanmorgen inderdaad hengstig, dus dat wordt dinsdagavond insemineren.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 13:38

Ik duim voor je hoor Essiesilly...spannend.
Wel slapen hoor, anders kun je straks niet eens horen als de DA zegt ze is drachtig, daar ben je dan te moe voor.
:j

AZ dat lijkt me inderdaad echt lastig op een eiland wonen en dan op het juiste moment sperma willen hebben.

Daarom rij ik heen en weer, grensoverschrijdende koeriersdiensten is ook zo'n gedoe.

Maandag laat ik de DA Cantate opvoelen.
Dan is beeb 10 dagen oud en hoop ik haar in de veulenhengstigheid te kunnen dekken.
Eigenlijk wilde ik wel een ronde wachten maar aangezien Tenna toch drachtig is, ook toch maar gelijk.
Dan worden de veulens niet ver uit elkaar geboren mocht het lukken.
Canti was degene die vorig jaar van 1x 1 rietje drachtig was. Dus misschien gaat het nu ook in een ronde goed.

Zelfde hengst als Tenna gedekt heeft.

We moeten en zullen de optimale kans benutten een Palomino te fokken... hihi.
Nee, qua afstamming is dit de beste match en Valentin is een goede beweger.
en dat is voor ons toch belangrijker dan de kleur.

Maar toch zo'n lichte..... <3 :9 <3 :9

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 14:22

essie! ik hoop het heeeel erg voor je! dat het nu lukt!
tijnja ik heb de merries met 7-8 dagen vaak al zover??? ben je dan niet te laat?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 14:33

Jeskim, gefeliciteerd!!!

essiesilly, erg hè, dat wachten? :)

Tjinta, je weet het hè, ik duim!!

TiSento is vandaag jarig!!!
(enne, hij heeft een een laatste topic :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 15:05

Het is altijd spannend of de merries drachtig zijn.. helaas kunnen ze hier bij de mini's niet scannen of ze goed hengstig zijn(te nauw).. Nu moet ik zeggen dat ik empty de eerste 2 dagen gedekt heb zien worden en nu al 2 dagen niet meer.. Wel loopt ze achter de hengst aan, maar echt hengstig is ze niet.. Dus ik heb toch hoop dat als ze straks echt goed hengstig is dat hij dan pas meer intresse heeft in haar..

Gefeliciteerd met Ti :D

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 16:48

Hier maandag weer een scan van elianne, ben benieuwd of ze drachtig is..
Zou de 3e binnen 2 weken voor volgend jaar zijn, en de 3e die van 1 rietje drachtig is..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 16:49

Spannend Joyce! En wat denken jullie? Hebben jullie een gevoel of ze drachtig is of niet?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 17:07

Ze doet wel boos naar de andere paarden, ziet er nog niet hengstig uit iig.

Wusiena gaat ook mee, die is dan 31 dagen.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 17:35

jeskim gefeliciteerd!

Cynthia82 gefeliciteerd met TiSento!

en voor de andere.. spannend of ze wel drachtig zijn..

hier is yuna hengstig! alleen de hengst staat vandaag nog op stal en gaat als het goed is morgen naar buiten. is het wat om hem vandaag nog aan de hand te laten dekken of wachten tot morgen en ze dan samen de wei op zetten?
het gaat om een "wilde" hengst.. heeft nog nooit gedekt en is redelijk tam aan het worden, loopt goed mee aan het touw enzo.

en ik weet eerlijk gezegt niet hoeveel dagen ze al hengstig is.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:38

Jep Lisch je hebt gelijk... normaal is met 8 dagen hengstig.
Meestal gaat de Frederiksborger wat later zo tegen 10 dagen.
Maar ik merkte daarnet bij Canti al tekenen van hengstigheid.
Kans zit er dus in dat ik maandag te laat ben.
Misschien bel ik morgen wel. Even kijken en anders wachten we wel een cyclus.

Crazyfunky ik heb helemaal geen verstand van uit de hand dekken.
kan er dus niks over zeggen helaas.

Nicole en Joyce dat klinkt wel goed, niet hengstig maar boos doen.
Zou toch echt wat zijn 3 dames zo dicht op elkaar. Leuk leuk.

Ti Jarig... Cynth gefeliciteerd, ik ga direct even in zijn verjaarstopic koekeloeren.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:35

Mensen met drachtige merries gefeliciteerd! Altijd spannend als ze gescand kunnen worden.
En nog een hoop die nog met het dekken bezig zijn, hopelijk pakt het snel.

Hier zijn er inmiddels 4 drachtig gescand en dus nog 2 te gaan.
Dynamic is gisteren gescand en 5 weken geleden was er nog totaal geen activiteit op de eierstokken te zien maar nu wel. Als extra boost toch nog hengstig gespoten en hopelijk kan ze na het weekend gedekt worden. Anders woensdag weer even bellen met de DA en dan kan het zijn dat ik haar nog een keer bij spuit. Ze had al een spuit extra achtergelaten.
Amy is nog steeds in Frankrijk en wordt ook maar niet hengstig. Ze kunnen daar niet scannen dus vandaag is ze op goed geluk hengstig gespoten. Altijd lastig als je geen idee hebt waar ze in de cyclus zit...

Ik zag dat mijn merrietjes nog niet in het topic staan dus hier is mijn lijstje tot nu toe:
MarijeR - KGL Zeros Isis (Grosshill Sub Zero) x DT Midnight Painted Patton - 29 januari 2013
MarijeR - DT Midnight Party Girl (Tibbs Midnight Mardi Gras) x JSW Dancing Deed - 12 februari 2013
MarijeR - Lucky Four Rebelchase Real Snazzy (Lucky Four Rebels Chasin Rainbows) x Lucky Four Rebelchase RebelSupreme - 19 februari 2013
MarijeR - Ravenwood Aristocrat Aramist (SRF Aristocrat) x DT Midnight Painted Patton - 5 maart 2013

Zal binnenkort eens foto's van de combinaties bij elkaar zoeken :)

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:19

Zo Marije jij gaat het weer druk krijgen!! Hoest met het kroost??

Mensen met drachtige merries GEFELICITEERD!!!

Jeej TI alsnog GEFELICITEERD!!!

Guillia komt vandaag naar huis!! Is 2x gedekt en volgens Marian was dat gunstig (?) Strax ff uitrekenen wanneer we gaan scannen!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:23

Spannend voor sommige dus..

Marije je gaat het inderdaad weer druk krijgen.. Ben erg benieuwd :)

Ik word helemaal moe van onze merries.. ze zijn weer zo ontzettend lang hengstig.. lees 2 weken en eentje zelfs 3 weken.. Ik weet het echt niet meer.. Ligt het aan de omgeving ofzo...

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:42

Oh wat balen marije dat amy niet hengstig wil worden.. hopelijk lukt het met hengstig spuiten dan! en zelfde voor dynamic.. oeh en partygirl ook gedekt, jeetje tijd vliegt zeg!

DL.. jeetje zo lang hengstig!!

Hier is yuna vandaag toch een keer aan de hand gedekt, genoeg mensen om te helpen dus we hebben het gewoon geprobeerd. en hij was heel erg lief voor dr.
helaas lukt het maar 1x deze hengstigheid. dus even afwachten of de volgende hengstigheid komt of niet. of over 18 dagen even scannen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:00

Crazy_funky, hoezo lukt het maar één keer deze hengstigheid?

Balou_lover, zo, dat is lekker snel weer thuis. Ik ga voor je duimen!

DL, dat is inderdaad heel vreemd. Ik zou er ook moe van worden..

Marije, hoe lang staat Amy nou al in Frankrijk?

Spannend, Joyce en Nicole!

Ik moet wachten tot volgende week maandag of dinsdag... Ik ben zoooooooooooooooooooooo benieuwd.....
Maar gelukkig weten we hier allemaal hoe we ons voelen :)

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 14:17

nou omdat mijn hengst nu eindelijk buiten staat maar de weg naar de poort is geblokkeerd door takken en zooi. We hebben hem via de zijkant erin gedaan en toen het gaas en draad dichtgemaakt.
Vandaag hebben we wel wat weg kunnen halen maar het is zoveel. en doorde weeks moeten we gewoon werken dus het lukt niet om dat al weg te hebben voordat de hengstigheid over is.
maargoed anders pakken we haar volgende hengstigheid, ook geen probleem.

maar spannend, nog een weekje wachten dus!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:18

cynthia: nog een week! Hopelijk alles gelukt en dan kan ze weer naar huis.

c_f: als het niet gelukt is zit je nog aardig vroeg in het seizoen.

Sjanty is vandaag gescand (gisteren weer geïnsemineerd) en het ei was weg.
Nu wachten tot 30 juni voor de 18 dagen scan.