Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmes

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:23

Haha.Ik vind hem wel goed gevonden Haha!
En als Tyrza wint,krijgt ze les van jullie Ja

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:25

jahaha Haha! Gratis clinic Haha! super Tong uitsteken

Ik weet niet wat ik moet doen, ik hoopte van jullie raad te krijgen of ik zou gaan waken of niet...Als ik niet waak, belt de bazin mij op (bij haar staat het birthalarm) of ik kan gaan waken en ik ben er direct bij...

Het is haar eerste veulen...Maar ik weet ook niet of dat melk was dat eruit spoot, ik denk eerder vocht...Maar aan haar benen hing wel opgedroogde melk...
Haar vulva was gisteren heel de dag bijna opgetrokken en nu is ie lang en breed en staat wat open soms over heel de lengte... Is dat een teken?

Sommige mensen die voorbijkomen die zegge: dat gaat nog een tijd duren (omdat ze een kleine uier heeft) maar ik zeg dan Haha! : Het is haar eeeeeeeerste veulen, dat komt mss na de bevalling Haha! Maar ja...Die mensen denken hun ding erover Haha!

Gisteren voor ik bleef slapen negeerde ze me op stal, ik mocht haar niet aanraken, en er kwam een vreemde in de stal bij haar en ze ging ernaartoe met platte oortjes Clown en mij deed ze niets Haha!

haar temperatuur was vandaag 37.2...
en ze heeft dan gisteren 5 keer gaan liggen...Misschien was ze een plaatsje aan het zoeken?

Zoals jullie horen, ik weet totaal niet wat ik moet doen..Waken of niet waken en afwachten.... Helluuuppppp Haha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:26

Tyrza schreef:
Citaat:
Maar wat nou als Tyrza de weddenschap wint? Haha!

Die kans acht ik zeer gering, gezien de toestand van Orinocco...

Stelletje schmiechten, gauw een clinic eruit halen he? Haha!

Heb je nu al wel een veulen Tyrza Verward of niet

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:28

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:29

Ik zou gaan waken hoor Quirina! Ook al komt er vannacht niks, ik zou er alleen al voor mijn eigen gemoedsrust gaan waken Lachen. Ik zou iig niet rustig in bed kunnen liggen als mijn merrie er zo bij stond Knipoog.

Tyrza was gemeen, die haalde even een 1aprilgrap met ons uit Lips are sealed Tong uitsteken, zie haar topic Knipoog.

Ik vind hem ook wel goed gevonden eigenlijk, een clinic van Tyrza Haha!. En Tyrza, jij hoeft natuurlijk nog op Orinocco te wedden.. jij mag toch ook op een andere merrie wedden als je denkt dat die eerder gaat? Knipoog

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:31

Ehm... tja, ik vind dat zoooo moeilijk!

Zeker nu Orinocco ons zo in het ootje neemt! Ik pas als je het niet erg vind Tong uitsteken

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:33

Ik ga er vandoor dames, ik hoop morgen foto's van minstens 1 nieuw veulen te zien Haha!. En dan bedoel ik geen nijlpaardenbaby's, maar PAARDENbaby's (pony's ook toegestaan Tong uitsteken).

Go jij! Go jij! Orinocco! Go jij! Go jij!
Go jij! Go jij! Odessa! Go jij! Go jij!
Go jij! Go jij! Quirina! Go jij! Go jij!
Go jij! Go jij! Lio!! Go jij! Go jij!
Go jij! Go jij! Siena! Go jij! Go jij!
Go jij! Go jij! Iline! Go jij! Go jij!
(en de rest die ik vergeten ben: GO! Go jij! Go jij! )

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:33

Quirinake, als je je er prettiger bij voelt om daar te zijn, dan zou ik dat doen. Zorg er alleen voor dat je haar absoluut niet stoort, dus niet te dichtbij bij haar in de buurt bent. De meeste merries wachten totdat alles rustig is en iedereen (ook de mensen) op bed liggen.

Hoe veel dagen moet ze in principe nog?

Ik ga zo weg, maar de rest kan je vast wel verder helpen!
Succes iig!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:37

ok bokkers Tong uitsteken Ik heb geen vervoer naar de stal dus ik ga straks eens kijken met mn brommer of er verandering is... Zoniet kan ik naar huis, zoja kan ik blijven...Of heb ik dat mis en zou zij bijvoorbeeld om half elf normaal kunnen zijn en om vijf uur bevallen? Zou dat kunnen? Of zou je dat al zien om half elf dan?

Ik heb wel geen slaapplaats Clown Vannacht kon ik mn zus haar auto slapen maar nu niet meer...Of zou ik in haar stal slapen Clown Dan zou ze niet willen bevallen zeker Clown

Maar nog een vraagje, op haar benen is wel opgedroogde melk eh, maar uit haar uier komt er nog vocht en als het opdroogd heeft het een goudkleurig harsdopje...Maar op haar been is het wel wit Verward Haha!
Zou ze kunnen bevallen zonder dat er op voorhand dat vocht melk word?

Ik moet nog eens even nadenken hoe ik de nacht zou kunnen doorbrengen, als er ideetjes zijn, laat het maar weten Haha!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:38

IngLio schreef:
Quirinake, als je je er prettiger bij voelt om daar te zijn, dan zou ik dat doen. Zorg er alleen voor dat je haar absoluut niet stoort, dus niet te dichtbij bij haar in de buurt bent. De meeste merries wachten totdat alles rustig is en iedereen (ook de mensen) op bed liggen.

Hoe veel dagen moet ze in principe nog?

Ik ga zo weg, maar de rest kan je vast wel verder helpen!
Succes iig!

Ze is van gisteren (2april) haar tijd uit, dus ze is nu al overtijd Vork Clown Haha!

Ja ik zal haar absoluut niet storen...Maar moet dan wel eens gaan denken waar ik zou slapen Haha! Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:45

Quirinake schreef:
ok bokkers Tong uitsteken Ik heb geen vervoer naar de stal dus ik ga straks eens kijken met mn brommer of er verandering is... Zoniet kan ik naar huis, zoja kan ik blijven...Of heb ik dat mis en zou zij bijvoorbeeld om half elf normaal kunnen zijn en om vijf uur bevallen? Zou dat kunnen? Of zou je dat al zien om half elf dan?

Er kan om half 11 niets te zien zijn en 5 minuten nadat jij weg bent een veulen achter de merrie liggen.
Ook het bekende koffiekwartiertje komt erg vaak voor, na een lange nacht waken even snel in huis koffie drinken en daarna tot de ontdekking komen dat er een veulen naast staat als je terug bent.

Leuk he, merries..... Gestoord

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 20:55

Odess is warm, ademd zwaar, schuurt constant, krabt heel veel aan haar voorbenen en heeft weinig tot geen intresse in haar kuil. Ze stond ook niet zoveel stil, was veel aan het sjouwen.

Haar uier vanmiddag rond 18.00 uur na een hele dag buiten staan:

Afbeelding

Sjen schreef:
Odess, bij jou is het ook spannend! Ga jij waken vannacht?

Ik ga vanavond meerdere nog heen, en op basis daarvan bepaal ik hoe vaak ik heen ga vanacht. Als ze zo blijft zal ik zeker om de 2 uur even een kwartiertje gaan kijken! Hoe gaat het met Sienna? Ga jij waken?

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:58

Ik denk dat ik maar ga waken Vork Je weet maar nooit en ik vergeef het mezelf niet dat ik er vannacht niet zou bijzijn als het moest gebeuren... Dus duim voor mij asjeblief Haha!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:00

Zoooo,dat ziet er goed Odess Ja
Spannend.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:09

Quirinake schreef:
Ik denk dat ik maar ga waken Vork Je weet maar nooit en ik vergeef het mezelf niet dat ik er vannacht niet zou bijzijn als het moest gebeuren... Dus duim voor mij asjeblief Haha!

succes.......

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:12

Mijn moeder ziet weer spoken Haha!

Ze belde me net op dat de merrie ligt en wel een heeel puntige kont ineens heeft. Tong uitsteken

Ach, nu maak ik me er echt niet meer druk om. Mijn moeder wel. Die gaat weer liggen waken vannacht Koe

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:21

cheyenne01 schreef:
Quirinake schreef:

succes.......

Thnx, ik zal het nodig hebbe Vork

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:29

Jongens, spannend!

Quirinake: je weet het he: als je begint met waken kun je niet meer terug Tong uitsteken . Stel dat je dan 1 dag niét gaat waken, dan raadt je al wat er gebeurt Knipoog .

Wat een lekkere rimpel heeft Odessa in het achtersteven van haar uier Haha! !

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:30

Haha leuk Tyrza!
Late reactie van mij Tong uitsteken

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:36

Mac schreef:
Jongens, spannend!

Quirinake: je weet het he: als je begint met waken kun je niet meer terug Tong uitsteken . Stel dat je dan 1 dag niét gaat waken, dan raadt je al wat er gebeurt Knipoog

Idd!! Mijn vader zegt juist: je bent niet goed slim...en ik zei: ik wil het niet op mn geweten hebben dat ze vannacht bevalt!

Die vaders van tegenwoordig Haha!

Dus ik heb rondgebeld voor een veldbedje (wij hebben dat niet) en kheb iemand gevonden en die gaat het afzetten op de manege...

Slapeloze nacht tegemoet Vork Haha!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 21:41

Nou, net weer geweest en mevrouw is nog steeds heel warm! Tegen het zweten aan. Haar kling is helemaal ontspannen en gezwollen, die ziet eruit alsof ze elk moment kan. ze heeft net de hele tijd staan zwiepen met haar staart en lopen schuren, waarbij ze af en toe kreunt. (mijn paard is er niet een van de geluidjes, ze is heel stil) En dan ineens begint ze rustig kuil te eten alsof er niets aan de hand is... Goed, met een dik uur gaan we weer!

@ Quirinake, heel veel succes vanacht!

@ Mac, ja het achterste gedeelte van haar uier is het enige wat nog afneemt door de dag heen, de rest blijft hetzelfde. Dus dan krijg je rimpeltjes Lachen

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:45

Het wordt spannend!!!

Succes: Odessa, Lio, Quirinake, Siena ... En de rest!!! Bloos Haha!

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:46

Jeetje wat spannend bij een hoop merries zeg! zullen ze dan nu allemaal tegelijk komen? Haha!
Vandaag ook met mijn merrie een spannende dag... gisteren was de uier dus helemaal leeg, gisterenavond is hij weer volgelopen en sinds vanmiddag blijft het uier in sneltempo veranderen, we houden haar dus maar goed in de gaten! banden zijn slap, vulva is opgezet en langer, uier komt plotseling op *LOL* ze is al weken chagrijnig en nu opeens is ze rustig, hangerig, kroelerig en warm. Ze vindt poesten opeens weer heerlijk terwijl ze daar al een week niets van moet weten. Er gebeuren vreemde dingen...Een van de andere merries (die weet wat het is...) toont sinds vandaag opvallend veel interesse in de merrie ze houdt haar constant in de gaten en is ook een beetje hyper, loopt een beetje te bokken enzo, zou ze iets aan voelen komen? Hierbij nog wat nieuwe foto's van een paar uur geleden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 22:10

FOTOOOOO'S van HM Famosa Bloos

Afbeelding

Afbeelding

Wat denken jullie Haha! Eind volgende week????

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 22:12

Nou er staan er dus weer ene paar op springen. Ik hoop natuurlijk morgen goed nieuws te horen.

Vandaag bij Ro geweest. haar banden worden al slapper maar het is nog geen waterbed. ze is wel heel bol bij haar flanken dus het veulen schuift al richting geboorte kanaal. Haar uier was wel vol maar vergeleken bij de meesten hier nog niet vol genoeg. Dus ik denk dat het zeker nog een week duurt. geen sporen van kegelen of harsdopjes. Ik maak me voor alsnog niet druk Haha!