[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnsoDM

Berichten: 247
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 08:02

Welkom moos.
Moet de naam met een bepaalde letter zijn?
En haha mijn gevoel zegt ook een hengstje.

immii_clarr

Berichten: 791
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 09:06

Wat een mooie buikjes komen er allemaal voorbij, wat zijn sommige merries alweer ver! Nog een paar maandjes en dan zullen we hier de eerste veulentjes alweer voorbij zien komen. Leuk <3

Ddara goed dat je je zadel na hebt laten kijken, als hij straks weer niet goed ligt zou ik lekker stoppen denk ik.

Cynthia wat een mooi overzicht zo, en leuk om dat kleurverschil ook te zien zo! Leuke pony is het toch :)

Eerste tietfoto komt ook al voorbij :D

Namen vind ik ook nog even lastig. De R dit jaar met het kwpn, en bij een merrie eindigend op lita, maar vind alles al snel zo bekakt klinken ofzo :')

Hier vandaag de magische 200 dagen :) moet snel eens wat foto's gaan maken, maar merrie ziet er nog steeds wat gehavend uit van haar avontuur op de kliniek, dus denk dat ik nog even wacht tot een aantal wonden wat mooier dicht zijn en de hechtingen uit haar hoofd zijn gehaald.

Ik lees trouwens alles zoveel mogelijk mee, maar meestal even in de pauze op mijn werk op telefoon en ontbreekt er een beetje aan om te reageren, maar ga proberen vaker wat te posten :)

Vulina

Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:21

DDDara, lijkt al voller te worden. Je bent er goed mee bezig :j

Hoi Diana! Dikke buiken met een dubbele betekenis voor jou toch?

Welkom Moos :wave:

Cynthia, mooi om zo het verschil te zien! (Ik app je nog even, vergeten O:) )

Zilver ziet er ook goed uit Kabayo :j

Finnea

Berichten: 10074
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 16:45

Je ziet ze echt groeien nu, prachtig! <3

Wat is Kate een leuke merrie <3

Welkom Moos! Heb je ook foto's van de combinatie?

immii_clarr dat is een mooie mijlpaal! Mijn merrie gaat ook richting de 200 dagen. Voor mijn gevoel kan ik daarna al een beetje beginnen met aftellen :')

Ik zag ook een aantal berichten over wel/niet rijden en niet passende zadels voorbij komen. Wij rijden boomloos (Ghost) maar merk toch dat mijn merrie de barebackpad fijner vindt. Dus dan pakken we die voortaan maar :D

Ze wordt echt wel dik al :=

Afbeelding

Kabayo

Berichten: 14149
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:21

Haha snap ik helemaal Cynthia :P wat was/is fi een enorme toverbal. Zo leuk <3

Finea wat een leuke fjord zeg. En idd , al een walrusje :j

Vulina dankje! Ze moest wel aardig wat inleveren bij haar eerste veulen. Ik wil dat graag proberen te voorkomen bij dit veulen :)

Welkom moos!

Hier heb ik de namen al vast. Dit jaar PQRS. Best wel lastig vind ik

Immii clar jeeej zo fijn die 200 dagen. Vond ik wel tenminste! Komt het echt dichterbij. Herkenbaar qua posten! Maar ik doe mijn best

Balou ik ben jaloers! Bij zilver nog niks gevoeld. Met haar andere veulen trouwens ook niet echt , ja op het laatst. Je ziet echt verschil, ze word bol haha. Ze ziet er heel mooi uit!

Fotsy hier word niet meer intensief gereden. Voor de wagen komt ze niet meer, de bomen zitten niet meer lekker , prikt in de buik. Gereden heb ik vandaag voor het laatst. Nu alleen nog maar rustige ritjes zonder zadel. Ben ook wel zuinig op mijn zadel en op haar rug. Alles zit nu nog goed!

Stalmelyn wat een verschil. Vanaf opzij echt bol en van voor is het weg :p

Neon ze keek idd heel happy :D

Dankje Claudia! Veroon ziet er mooi uit , lekker glimmen <3

Welkom skaay :D

Vandaag kerst foto's wezen maken bij stoeterij horsea. Heel erg benieuwd. Heb ook gereden. Zoals ik zei het laatste serieuze ritje met zadel. Ze was knettergek :+ Vond het erg leuk, heb hier 5 jaar geleden stage gelopen. Even wat bijgekletst :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

StalMelyn

Berichten: 2075
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:32

Finnea, ooooh wat een schattige fjord heb je.

Kabayo, ja, die buik hangt echt naar beneden :=

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:53

Wat worden alle dames al mooi rond :D
Mooie zilver !
En een leuke chocolade uier :))

Mijn twee welshjes gister mee op stap (eigen trailer ) eerste keer bos voor de kleine. Goldy word ook Rond zeg :o
Afbeelding

Moosss
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-01-19
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:01

Hiiii,

Wij hoeven ons niet perse aan een letter te houden want het veulen kan bij het NAS ingeschreven worden :)

Het lukt niet om een foto van de combinatie toe te voegen. Maar, Gwen is een donkerbruine KWPN merrie en Argument een zwarte hengst met een soort stippel “deken”

Cynthia82

Berichten: 9348
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:08

Je bedoelt shabrak bont?

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:14

Neonlicht, saga is zilver van kleur.
Hoop ook stiekem op een zilver veulen :o

Vulina , haha ja zeker , zelf ook weer zwanger.
Helaas zijn gisteren op
24+2 mijn vliezen gebroken dus de vraag is voor hoelang nog -O-

Finea, mooie buik al!

Welkom moosss!

Cynthia, wat leuk zo,n uitgebreid foto overzicht!
Mooie appels!

Piarens
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:10

Oei skaay, dat is wel echt niet goed .
Hopelijk kunnen ze het nog wat rekken. Ik duim
Voor jou!

Cynthia82

Berichten: 9348
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:48

Piarens schreef:
Mooi rond buikje heeft ze Cynthia! En een heerlijke teddypels! Heeft mij Fries ook maar daar valt dat veel minder hard bij op! Ons Shetje is wel helemaal teddy modus :)

En dat terwijl Fi de minst dikke vacht heeft van alle pony's die ik gehad heb. Ti spande de kroon, maar Dais en Vie konden er ook wat van. Fi blijft altijd veel strakker in haar jasje zitten.

Muronia schreef:
AnsoDM ik zou eigenlijk geen nieuw zadel laten aanpassen op een drachtige merrie. Straks na de dracht is ze weer zoveel anders.

Niet alleen na de dracht. Over twee weken al. Het gaat zo bizar hard die laatste maanden.

Wat glimt Veroon nog verschrikkelijk zeg! <3

AnsoDM schreef:
Muronia ik laat liever te veel controleren dan te weinig. Niet dat ze het volledig moet aanpassen hé. Want ze werkt nog 5 dagen op 7 en soms nog wel zeer intensief. Ook zijn ze op de hoogte van haar dracht. Ik zie wel wat ze zeggen.


Zeer intensief terwijl ze al 7 maanden drachtig is? Ik zou wel wat gaan afbouwen. Dat ze zelf nog graag wil/lijkt te willen, wil niet zeggen dat het goed is om zo intensief met haar te trainen. Alles is haar lijf verandert, het veulen wordt steeds zwaarder en hangt aan banden, de banden worden slapper waardoor ze soms ook wat balans verliezen. Rijden is toch niet zo belangrijk, hoop ik?

Tuurlijk heeft BL de baby gevoeld. Ik nog steeds niet echt 100% zeker. Ik denk soms wat te zien, maar dat kan Fi ook zelf doen.
Maar eehh.. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* voor jou!

immii_clarr, gefeliciteerd met de 200 dagen! *\o/* *\o/*

Finnea, ik heb in september boomloze zadels gepast omdat ik over wil stappen naar boomloos vanwege het fokken. Zo'n zadel past toch een stuk langer goed dan een boomzadel.
Ik weet welke ik wil, dus volgend jaar ga ik hem bestellen :( (als ik weer echt kan rijden en Fi ook weer een beetje kan beginnen).
Wat is ze schattig bol <3

StalMelyn, als je de foto van voren neemt van een grotere afstand, zie je de buik beter :)

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:09

Welkom Moos!

Ddara je bent inderdaad op de goede weg, als er straks 100 kilo extra op zit dan weet je niet wat je ziet :D

Fi 7 maanden! Wat een verschil in die halve maand!

Finnea wat een lekker bekkie heeft jou fjord toch!

Skaay welkom! Keer wat anders inderdaad, maar verder niks drachtig dan?

Kabayo zilver ziet er nog bescheiden uit!

Immi altijd fijn zo'n mijlpaal haha

Leuke foto janine!

Wat een verschil toch in hoe sommige merries dragen.

DDDara
Berichten: 1027
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:54

Moosss schreef:
Hiiii,

Wij hoeven ons niet perse aan een letter te houden want het veulen kan bij het NAS ingeschreven worden :)

Het lukt niet om een foto van de combinatie toe te voegen. Maar, Gwen is een donkerbruine KWPN merrie en Argument een zwarte hengst met een soort stippel “deken”


Afbeelding

Ik gebruik hem ook voor 2 van mijn merries
Laatst bijgewerkt door DDDara op 07-12-20 13:14, in het totaal 2 keer bewerkt

DDDara
Berichten: 1027
Geregistreerd: 30-11-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:12

Ik heb ook een vraagje aan jullie.
Mijn zwarte 3 jarige was gisteren niet lekker. Ik zag haar aankomen lopen en ze liep niet lekker met beide achterbenen soort van wijdbeens, stijfachtig. Dus ik bleef even kijken toen bleef ze een minuut of 10 met beide benen naar de buik slaan. Ik heb toen haar buik even schoon geveegd om te kijken of het daar vandaan kwam maar dat was het niet. Vervolgens wou ze gaan rollen maar toen ze zat kon ze op 1 of andere manier niet verder en bleef ze heel lang zitten voordat ze weer opstond, toen ging ze via de andere kant liggen en vervolgens even kort rollen en stond ze weer op en was er niets meer aan de hand. Ze was weer helemaal haar zelf en ging weer rustig eten (liep ook weer gewoon).

Weet iemand wat dit kan zijn geweest ze is nu 200 dagen drachtig.

Selente
Berichten: 1871
Geregistreerd: 14-05-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:30

Muronia wordt het bij het Groninger stamboek nog steeds niet echt gewaardeerd om wat chiquere namen te geven nee? Wellicht dat er iets ter inspiratie komt wat ook vrij Hollands is, maar net iets chiquer. :+

Oh joh, ik zie steeds gekkere dingen voorbij komen... Denk dat ik die van mij nu ook maar weer met bubbeltjes plastic in ga pakken na 2 dikke benen en nu ook niet meer mogen rollen. :')

Anso, wat leuk die dubbele uier! Benieuwd hoe dat gaat zijn als ze gaan vullen haha. Kijk sowieso wel uit naar de tietjes foto's, mogelijk gaat die van mezelf dan ook wat sneller. :):) (al denk ik eerder dat het dan nog slomer gaat... Bedankt alvast allemaal!!)

Cynthia, wooohooo nog een keer het overzichtje van Fi. Zoals ik al zei, ze is eindelijk weer in maand 1 :') Ik mis een ballon emoji op bokt. -O- Die 'schaduw' vlek was me eigenlijk nog helemaal niet zo opgevallen. Maar oke, haar kleur is sowieso mooi.

Betreft zadels, ik heb er vaak aan gedacht weer een keer op te kruipen, maar tegelijkertijd denk ik ook, waar begin ik aan... De longeersingel die moet ik al 3 gaten langer doen, dus mij lijkt m'n zadel ook niet meer best te liggen. Die lag perfect voor de dracht, en m'n paard is al 3x in de breedte gegroeid. :+ Ik begin er niet aan, ik hou 't wel bij de dubbele lijnen, vermaken we ons samen prima mee. En dan te bedenken dat die van mij pas 5 maanden is en we over een week pas op de helft zijn (waarom komen deadlines voor school zo snel dichtbij en gaat de dracht zo traag?)

Welkom Skaay! Mooie kleur heeft Hala <3 En jeetje, hopelijk blijft de kleine bij jou ook nog even zitten.

Kabayo, heerlijk koppie heeft Zilver op die eerste foto. Begint ook beetje bij beetje goed te groeien nu! Ben benieuwd naar de kerstfoto's. Heb het ook nog op de planning om een krans te maken, maar komt er elke keer niet van. Planning toch maar iets beter maken. :j

Muronia, echt bizar hoe kort die van jou nog in 't haar zit en blijft glimmen zeg! :wow: Ik vind die vlek op haar buik zo enorm leuk!

StalMelyn, jezus jouw buik toont inderdaad goed vanaf de zijkant haha. Die van mij is eerder een kalf van de voorkant. Grappig dat dat zo enorm verschilt per paard!

BL, zo leuk om te zien hoe ze groeit! Soms denk ik, oh ze valt echt nog mee... en dan zet je een aantal foto's naast elkaar en dan zie je ineens een enorm verschil. Heerlijk <3

Welkom Moosss! Wat leuk dat je de mogelijkheid krijgt om een veulen uit je verzorgpaard te fokken. :j

immii, gefeliciteerd met de 200 dagen dracht! *\o/* Ik heb het denk ik even gemist, maar wat is er met je merrie gebeurd dat ze in de kliniek heeft gestaan?

Finnea, dat is inderdaad al een flinke pony zo. :') Ik vind het altijd zo leuk te zien als mensen met een Fjord ook daadwerkelijk de manen goed bijhouden. Doet zoveel goed aan de schoonheid van dat ras vind ik. Leuk dier!

Ellie begint eindelijk wat wintervacht aan te maken, zo dik in haar vacht heb ik haar nog nooit gehad. En ze heeft geheel op vrijwillige basis een enorme sprong mogen maken. Verder houden we ons dus zoals aangegeven enkel bezig met de dubbele lijnen en veel verwennerij. :+

Afbeelding

Balou_lover

Berichten: 4018
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:44

Welkom Moos!

Finnea ze is idd lekker bol! Wat heb je haar manen strak zeg! _/-\o_

Knappe silver <3

Schitterende appie hengst ook!

Zag een bolle goldy, hoe ging t, zo de eerste keer op stap?

Imii gefeliciteerd met de mijlpaal!

Jeetje Skaay, wat schrikken! Hopelijk blijft baby bij jou nog even zitten...

Ik wil wel een goede foto van pluizige Ellie :D

Sorry als ik iemand ben vergeten...

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:24

Mooie sprong selente! Ziet er goed uit!
Haha balou : bolle Goldy nieuwe bijnaam bolle.

Jaa Goldy keek nergens van op, heerlijke merrie. De kleine vond sommige dingen wel spannend maar super braaf :)

Quir

Berichten: 17398
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:10

Leuke foto Selente, lekker spelen. <3
Ze ziet er ook goed uit!

Oh Skaay, hopelijk blijft hij/zij nog even zitten! Hoe gaat het nu?

Janinevv lekker met de paardjes op stap, heerlijk hè een eigen trailer.

Kabayo leuke foto's! Blijf Zilver voor een Fries wel heel leuk vinden haha.

Finnea, wat een leuke Fjord! En wat heb je haar manen strak! <3
Ze wordt inderdaad wel al best rond haha. Zo'n BBP wil ik eigenlijk ook nog eens. Was wat aan het rond kijken voor Christ Iberica, lijkt me heerlijk zitten.

Moosss welkom en leuk dat je een veulen mag fokken uit je verzorg paard!

BL, Kate ziet er echt goed uit. <3
Kom er nu achter dat die van ons bijna gelijk zijn! Dacht dat Kate verder was. :+

Dddara je ziet wel mooi verschil, goed bezig. :j



Rijden doe ik niet, snap ook niet zo goed waarom je überhaupt nog intensief op een drachtige merrie wil rijden...
Ga nu 1 keer in de week in de bossen wandelen en doe 1 tot 2x per week wat zwangerschap gym, voor de rest lekker wat mee frutten en zo, maar werken doet ze verder niet meer. Wil alleen nog wel een BBP aanschaffen om eens stukjes in de bossen mee te stappen, maar er zijn er zo enorm veel. _O-

Merrie is hier nu ook alweer bijna 200 dagen, ze begint nu wel echt een enorme buik te krijgen en veulen zie en voel ik echt elke dag, hij/zij is zo mega actief. <3
Mijn buurmeisjes (9 jaar) vinden het waanzinnig fascinerend zo'n baby in haar buik, echt heel leuk. :))

En kom er net achter dat de naam voor een hengst niet met een M moet beginnen maar met een S. Dus dat wordt zoeken naar steden met een S. _O-


Afbeelding

Cynthia82

Berichten: 9348
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:15

Goed, ik heb net even heel goed naar mijn eigen pony gekeken, maar die zwarte vlek heeft ze nu echt niet.
Wat je nu op foto’s ziet is echt schaduw. Heb geprobeerd het duidelijk op de foto te krijgen, maar dat was nog best lastig
Afbeelding
Afbeelding

En een rugfoto :D dag 216
Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:45

Quir:
Singapore :+
200 dagen schiet ook al lekker op!

En ja een eigen trailer is heerlijk vooral ook om erop uit te gaan wij hebben hier alleen vlakte en kassen :evaw: en veeel vrachtwagens dus veel lopen doe ik nooit echt met ze.

Knapperd Cynthia ik hoop er zo eentje in maatje A te krijgen :D

AnsoDM

Berichten: 247
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:51

Tuurlijk MOET het rijden niet. En intensief was misschien niet het juiste woord. Ze loop Max half uurtje tot 45 min als we rijden waarvan zeker meer dan de helft enkel stap en er zitten dan 2 dagen in dat we juist enkel wandelen, eens longeren. Of gewoon wat grondwerk doen. En het gebeurt natuurlijk ook als ik langer moet werken dat ik er dus ook niet geraak. Zoals morgen dus. En vandaag heeft ze ook niets moeten doen. Dus deze week zal het maar donderdag vrijdag en zaterdag zijn dat ze zou ‘werken’.

Moosss
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-01-19
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:56

hiiii, jaa zo gaaf dat ik een eigen veulentje mag fokken :)
Ik heb de dekking gewonnen begin dit jaar :)

Ik zag dan DDDara een foto had toegevoegd van Argument :)

AnsoDM

Berichten: 247
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:57

Moosss. Van mij juist het zelfde. De dekking ook gewonnen (wel andere hengst natuurlijk) :+

Knolselder

Berichten: 4333
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 18:15

Wat een leuke Fjord Finnea!

Skaay, dat is wel geen leuk nieuws dat je vliezen al gebroken zijn... dit zullen spannende tijden voor je zijn.

Ik vind die Argument zo op foto wel een heel leuk dier.

Ik denk dat wat werken wel gezond is voor een drachtige merrie om de spieren wat sterk te houden. Maar intensief rijden vind ik nog wat anders zo ver in de dracht. Zowiezo goed kijken wat de merrie aangeeft.