Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
hinte schreef:Cynthia82, Nou Fi je hoort het, morgen avond.....
Mimmetje schreef:Yolien: Oh wat herkenbaar verhaal! Hier ook gevulde uiers en plop..... camera weg. VETTE STRESSSSS!
Fijn dat je hem hebt kunnen maken.
Wat betreft je uier: meestal maakt je merrie nog de stap om te gaan kegelen. (druppels die aan de spenen blijven hangen) Maar staar je hier niet blind op. We hebben op stal ook een merrie gehad die deze fase vrolijk oversloeg. Succes!
shadow33 schreef:Zo 'even' 30 pagina's doorgelezen..
Gefeliciteerd met de veulentjes! Weet zo even niet meer alle namen uit m'n hoofd![]()
en neonlight wat jammer dat het veulentje het niet gehaald heeft!![]()
en even een stukje ego post. Mijn merrie is na 4 weken overtijd ook eindelijk bevallen. Afgelopen zaterdag 22 april. De avond ervoor en die ochtend zag je nog steeds niks aan de uiers.
Ik was die middag net weg met een vriendin ( met haar autozul je net zien).
Alle paarden stonden met z'n tienen buiten in het land. Om kwart over 1 had de staleigenaar nog even gekeken niks aan de hand. Hij pakt 10 minuten later wat uit de schuur en kijkt weer even het land in en ziet er al wat achter liggen..!! Hij snel erheen om alle nieuwsgierige paarden op afstand te houden en mij gebeld, maar ik kon helaas pas na 3 kwartier er zijn. Dus ze hebben daar merrie en veulen snel naar stal gebracht. Nageboorte was er ook al in het land afgekomen, dus dat ging allemaal mooi snel. Veulen heeft in het land ook al meteen gestaan. Op stal (toen kwam ik ook eindelijk aan) duurde het drinken even. Voraya (de merrie) was heel onrustig en draaide steeds weg, ze had ook nog steeds geen vol uier en liet de melk niet schieten. Uiteindelijk haar maar even vast gehouden en veulen eronder gedrukt. Nadat die minuutje gemasseerd had liet ze gelukkig de melk schieten.
Het is echt een prachtig merrie veulen (waar ik ook al op hoopte) met super lange benen. Geniaal x Goodtimes.
[ [url=m/CoqWn8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is ongeveer 3 uur na de bevalling.
en dit was gisteren, dus toen ze 2 dagen oud was.
[ [url=m/yM9wt1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QyzqW1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Succes iedereen die nog moet waken!
linda2008 schreef:gefeliciteerd shadow!
Jeetje wat komen er weer een heerlijke veulentjes voorbij![]()
daar doen we het allemaal voor, daar kunnen we uren naar kijken, echt té leuk!!
Bedankt aan iedereen die alle foto's met ons wilt delen
Faline schreef:Gefeliciteerd Shadow!Heel mooi veulen!
Vandaag dag 1 van het gemalen koolzaadstro projectje
Gister de stal vol gegooid met het spul en dat zag er zo uit:
[ [url=m/GSaz5e.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag na het uitmesten was het zo:
Ziet er nog heel netjes uit, geen natte plek nog te bekennen![]()
Het uitmesten gaat ook echt heel makkelijk, gewoon scheppen, even schudden en je hebt mooi schoon de drol eruit!En dan nu maar zien hoe het zich op langere termijn gaat houden natuurlijk.
[ [url=m/JUI1Ee.jpg]Afbeelding[/url] ]
baudyh schreef:Mooi veulen shadow. Heel knap.
Sorry nog ff Mr Brown spammen.
[ [url=m/YFBKYD.jpg]Afbeelding[/url] ]
hinte schreef:linda2008, Krijg echt medelijden met, 50 nachten niet door kunnen slapen en dan ook nog een konijnenplaag
![]()
Noisy, Jehhh, safe-zone bereikt!
Fotsy , Melodytje![]()
Cynthia82, Nou Fi je hoort het, morgen avond.....
Dustinlover, Je gaat echt je grenzen verleggen na al dat waken.
Slaapt nu al lekker met 'maar' 2 keer alarm![]()
Mimmetje, Spannend.....
pretty, Lisa en Nikita zijn ook hun best aan het doen
Soezee, Nog een draak van een merrie, pfff 356 dagen....
Tinniie, Wat een prachtige veulens![]()
Arianne, Wat jammer dat het zowel met moeder als kind niet zo lekker loopt.
Hopelijk gaat het vandaag wat beter.
En spannend met Candora....
Ik denk dat je de hengsten van Kramp wel kent,
Hinte gaat daten met Geraldo vd Sleedoorn, deze keuze is vooral gemaakt door zijn kleur.
Ik wil Met Hinte proberen om vooral op kleur te fokken![]()
Met Gipsy kijken we eerst wat voor veulen ze geeft ( Collovatti v Stal Brammelo) is dit de combi dan wordt ze op nieuw door hem gedekt.
Zo niet dan gaan we voor Vanity vd Buxushof
daisyjazz, Wat ziet ze er mooi uit, en ook al over de 320 dagen heen
Alexandra__, Ook voor dus spannend....
Kabayo, Toch weer iets positiefs om naar uit te kijken
shadow33 , Gefeliciteerd![]()
baudyh, Lekker bekkie heeft Mr Brown
Hier kruipen de dagen bijna voorbij, bijna 300 dagen![]()
Over 14 dagen begint hier het circus van het schouwen en dekken weer.
Wel een raar idee dat Hinte die nog steeds voelt als de 'baby' gedekt gaat worden