[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:14

Ik denk dat jullie beide gelijk hebben... Het sooty gen kán rare dingen doen met de vachtkleur. Het gooit inderdaad als het ware een soort donkere deken over het paard. Maar niet alle sooty's tonen daarmee gelijk zwart, de dekens bij sommige sooty's kunnen erg doorschijnend zijn en dus dan klopt het verhaal over de onderkleur ook heel goed :j

Marley begint al buik te krijgen, ach beter verwend dan verloosd zeggen we dan maar :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:35

Pretty ik denk dat ze een van de eerste zal zijn van 2016, met koud weer gaat ze vaak 10 of 20 dagen over tijd, maja vind 25 december ook gewoon een 2016 veulen hoor anders zit er niemand meer in 2015 :P

Sooty blijf ik een mooi gen vinden, zeker als je van die palomino's met appels ziet in een woord PRACHTIG!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:37

fabbie zal wel een 2016 veulentje krijgen hihi. Of juist een mooi kerstveulen.

Sooty is heel leuk, hoop dat mijn veulen het ook krijgt, alleen is der weinig over bekend hoe ze vererven

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:43

de vererving is net als andere genen Luna, alleen is het meer zoals sabino en rabicano, denk ik, niet alleen de aanwezigheid moet er zijn maar zeker ook de gradatie is belangrijk, extreme rabicano's lijken zo bijna roan en extreme sabino's lijken dan bijna bont, heb je niet bij verdunners zoals champagne, creme, dun, enz.

DL wordt het een champagne met nieuwjaar :)) :)) :))

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:50

Jill begint wat weg te krijgen van n extreme rabicano... Soms lijkt ze wel roan te zijn ;)

Lijkt erop dat ze meer en meer witte haren door haar vacht krijgt of t valt me nu pas op maar ach, maakt haar niet minder knap ;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:36

Fotsy ik hoop het haha :P en een merrie als het even kan :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:43

Graag het totaalpakketje voor DL. :P
Ik hoop ook eens op wat aparts dit jaar. :o Hopelijk krijg ik ooit mijn mooie buckskinnetje. Wel kansen genoeg toe maar tot nu toe nog njèt.

Lekker grasbuikje van Marley. Zo zie ik er ook vaak uit nadat ik gegeten heb. :D

Leuke sooty palomino is dat op die foto.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:13

Nou kom op dan, een champagne merrie voor Rowan, en een valk voor Pretty! Zo veel eisen zijn dat niet toch?! ;)

Doe mij maar een (zilver)bruine, geslacht maakt me niks uit. Een keer een effen is wel leuk, anders word mijn wei zo bont :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:30

van mij mag je Linda. :j

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:30

Ik hoop hier nog steeds op een valk merrie minimaal bont, maar volgens mij komt er een vos hengst uit ofzo.
Agh zolang het maar gezond ter wereld komt. Achter 2 jaar heb ik veel minder kleurkansen, dan kan ik enkel bruin of vos en een ieniemienie kans op zwart krijgen.

interessant fotsy! dus mijn veulen zou het wel kunnen krijgen van paps?

hahaha pretty :P laten we nou zeggen dat dit een foto was wanneer ze pas van stal kwam en dus nog niet veel had gegeten. Oeps :P

Nu ik heb ze liever iets vetter tegen de winter aan

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:35

Wel grappig, vorig jaar had ik echt een soort van wensen... Natuurlijk is het enige belangrijke dat het gezond ter wereld komt, maar dit jaar heb ik echt oprecht geen eisen meer. Een hengst is leuk als maatje voor pico, een merrie is leuk om in de toekomst mee verder te fokken...
En de kleurtjes die er uit kunnen komen vind ik allemaal niet lelijk, maar ook niet extreem mooi, dus tja.... Dan wensen we maar een effen.... Je moet toch íets te wensen hebben :') haha

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:35

Wens voor een goede beweger :P

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:37

Qua kleur hier geen wensen eigenlijk. Maar als ik dan echt moet kiezen mag het weer een buckskin bonte zijn. of iets met bruin. Heb al veel zwart en vos :P
Maar palomino kan ook nog. Heb veel mogelijkheden :D
Geslacht ofwel 2 merries ofwel 1 van elk. en als het een hengtje is, wel heel veel kwaliteit aub :P

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:10

_/-\o_ even de goden aanbidden voor jullie wensen,

en voor mij graag een euh merrie buckskin minimaal bont of hengst smokey black met veel bont maar twee kleuren in staart en manen of een effen palominootje met vier witte benen, geslacht is gelijk.
Ze mogen nog kiezen van mij, lief he _O-

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:38

Ik hoop een keer op een niet schimmel maar vooral gezond en geen complicaties want het zat dit jaar echt niet mee. En gewoon mooie, goedbewegende veulentjes. Al de rest zijn extra cadeautjes

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:07

Haha jaaa Annelies hoe kan ik die wens overslaan? Een extreme beweger alsjeblieft :o met lange benen en het liefst niet een al te grof hoofd :o

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:21

Hier hoop ik inderdaad sowieso op twee gezonde veulens. Maar zou stiekem in ieder geval één merrieveulen wel erg leuk vinden. Daarnaast zou zwart erg leuk zijn, maar mooie (donker)bruine veulens net zo welkom ;)

En uiteraard hoop ik gewoon dat de hengst zijn sterkte punten meegeeft en verbetert op mijn merries, terwijl die ook hun sterke punten hopelijk meegeven.

Tja... het wordt gewoon afwachten...

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:27

Wat leuk dat jullie zo kunnen hopen en gokken op kleuren.
Ik krijg zeer waarschijnlijk een bruine met wat witte voetjes en kans op een klein kolletje.. en wat anders zou meer dan een verassing zijn :')

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:33

Afbeelding
Niet echt een buik foto maar zo zit onze merrie er momenteel uit op een onderlinge wedstrijd met onze verzorgster

Zit al aardig buikje onder. ..
Aankomende zondag op 100 dagen...♡♡

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:56

linda2008 schreef:
Wel grappig, vorig jaar had ik echt een soort van wensen... Natuurlijk is het enige belangrijke dat het gezond ter wereld komt, maar dit jaar heb ik echt oprecht geen eisen meer. Een hengst is leuk als maatje voor pico, een merrie is leuk om in de toekomst mee verder te fokken...
En de kleurtjes die er uit kunnen komen vind ik allemaal niet lelijk, maar ook niet extreem mooi, dus tja.... Dan wensen we maar een effen.... Je moet toch íets te wensen hebben :') haha

Zo herkenbaar. Ik was vorig jaar ook veel drukker bezig met de dracht van Lara dan nu met die van Luna. Zal ook wel komen omdat er nu een veulen rondloopt waar mijn aandacht naar uitgaat. Dit jaar zijn zo'n beetje alle wensen uitgekomen die je je kunt wensen na zoveel trammelant, dat ik komend jaar heel blij met een gezond veulen. Wel ben ik erg nieuwsgierig naar de kleur, maar het geslacht maakt niet uit, dit veulen wordt sowieso verkocht.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:28

_/-\o_ Zooo weer een bijlees actie achter de rug...

Gave kleurtjes komen er voorbij. Van kleurscharkeringen als Sooty heb ik nog nooit gehoord.

Pretty ik hoop voor jou ook wat heel aparts... hihi.

DL hier worden met kerst veel veulens geboren... op papier in januari... .dus allen 2016 veulens.
Kerstveulentje is wel een gaaf cadeautje.

Ik zou echt heel graag een mooi kleurtje fokken, zwart of palomino dus. Maar ik fok echt op beweging en bouw. Kleur is leuk voor de lol dat we erom hebben...
Al 5 jaar proberen we een apart kleurtje en al vijf jaar zijn er alleen maar vossen geboren. _/-\o_

Hier zie ik aan mijn merries ook nog niks hoor. Nou zijn het barokkies dus al rond van zichzelf maar goed t veulen is ook nog echt niet groot.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:41

Egopost...

Pinda says HI :D <3 *\o/*
Afbeelding

Vandaag laatste scan, Pinda nu 63 dagen in productie (ivm gustregeling nu gescand). Alles is dik in orde, moeders ziet er volgens DA ook meer dan top uit dus we kunnen nu op het gemak gaan aftellen tot juni 2016 :#

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:47

*\o/* Joepie Vientje!!
Pinda _/-\o_ _/-\o_

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:57

Super Pretty!
Snap ik! Maar ik moet natuurlijk al de keuzes qua hengsten al geregeld hebben voordat het dekseizoen begint, nou duurt dat natuurlijk nog wel ff dat weet ik en heb ik dus nog ff de tijd, maar vind dat zo leuk om te doen :o :D.

Hoop bij Bibi op een Grullo(overo), Smoky Grullo(overo), Perlino dun(overo) of een Smoky cream dun(overo).

Bij Parnasse hoop ik op een champagne(het liefst een classic, maar amber champagne is ook welkom) merrie.

Al heb ik zelf t gevoel dat er bij Parnasse een zwarte merrie uitkomt of een classic champagne hengst :') :D .

En bij Bibi een Dunskin(overo) :D.

Maar goed te belangrijkste is natuurlijk een gezond veulen, en dat de merrie t goed af gaat :).

Ah wat leuk Vientje!!!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:58

Ik ben echt zo blij, jeetje wat een stress zo'n scan :)) Papa Pinda ook maar meteen betaald net, dus vanaf nu (mits er geen gekke dingen of twijfels zijn) geen reden meer tot scannen. En ga ook niet meer scannen dus als het aan mij ligt, kost me elke keer 10 jaar van mijn leven :') :+

Volgende blik op Pinda is gezond en wel geboren naast mama, zo!