Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pretty schreef:Sultan ik heb een merrie gehad met ontstoken placenta (placentitis). Zij kreeg duidelijk uier,de eerste maal twijfelden we over de dekdatum en zodoende dacht ik dat het gewoon eerder gepakt had,helaas,het veulen is toen te vroeg doodgeboren.
Het jaar erop had ikzelf gedekt en de dekdata opgeschreven en kreeg ze ook rond 6 maanden ineens wat uier. Toen hebben we haar laten scannen van buitenaf en is beslist preventief AB en Regumate te geven voor de rest van haar dracht. De uier trok weer weg en alles is gewoon goed gegaan.![]()
Koorts deed ze trouwens niet.
Hou het gewoon in de gaten en als je die uier erg ziet schommelen kun je altijd de DA erbij halen,er is zeker iets aan te doen!
Maar ook: het hoeft ook niet iets te zijn,dus ik wil je niet bezorgd maken.
Hannepan schreef:Mijn examens zijn voorbij dus vanaf nu kan ik weer wat meer reageren. Heb alles wel gelezen en gezien!
Ik rij niet meer, wel nog grondwerk; longeren etc. Ze is gewoon te rond voor een zadel en ze is vrij "gevoelig" aan haar buik dus laat ik haar maar met rust.
Morgen ga ik nog eens fotos maken, buik is tonnetje rond,uier is nog theezakjesformaat (ze moet nog 3 maanden)
Ik ben ook van België-Limburg (hasselt)
__Lauraa schreef:Ik ben ook klaar met tentamens, het gewone leven is weer begonnen![]()
Ik woon in Nieuwleusen, ligt vlak bij Zwolle! Volgens mij woon ik iig dicht bij jolandje, die zag ik een keer met Yuma bij de dierenarts toen ik er met mijn merrie heen ging!
Luna2006 schreef:Hannepan schreef:Mijn examens zijn voorbij dus vanaf nu kan ik weer wat meer reageren. Heb alles wel gelezen en gezien!
Ik rij niet meer, wel nog grondwerk; longeren etc. Ze is gewoon te rond voor een zadel en ze is vrij "gevoelig" aan haar buik dus laat ik haar maar met rust.
Morgen ga ik nog eens fotos maken, buik is tonnetje rond,uier is nog theezakjesformaat (ze moet nog 3 maanden)
Ik ben ook van België-Limburg (hasselt)
Dan woon jij het dichtste bij mij!
Heb je denk ik al eens zien rijden op manege woutershof, kan dat?
rooslover schreef:Ik lees nog wel mee, maar meestal via mijn telefoon. En dan vind ik reageren nooit zo fijn.
Daarbij werk ik 5 dagen en heb ik nu alle paarden op stal staan.
De eerste is over 2 maanden uitgerekend, een welsh A merrie van High Flown's Viper. Ik moet nog even de gegevens bij elkaar zoeken van alle drachtige merries zodat ze in het lijstje op pagina 1 kunnen.
Ik woon in Maasdijk, vlakbij Hoek van Holland (half uur van Rotterdam).
Ik doe niet mee aan het pendelen. Ik laat me verrassen bij de geboortePeggy draagt nu in vergelijking van de 2 voorgaande jaren, het veulen links ipv rechts (Wat beide hengsten waren). Dus misschien krijg ik dat jaar toch mijn merrie veulen!
Het is de bedoeling dat we eigenlijk niks aan gaan houden van de veulens die gaan komen, maar ons kennende zullen we daar vast vanaf gaan wijken.