[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:45

Dat is goed nieuws Vesceron, fijn!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:49

de Kempen is ook nog te doen qua afstand denk ik :P

Vesceron goed dat je gebeld hebt,geeft toch al een geruster gevoel om het nog eens te proberen. :)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:52

Vesceron, wat een fijn nieuws! Het is allemaal al ellendig zat, maar op deze manier kun je toch nog redelijk betaalbaar een nieuwe poging wagen.
Hier hebben we gelukkig makkelijke merries; we hebben al jaren geen DA nodig gehad bij of na bevallingen. Mijn man en schoonvader, die naast ons woont, hebben redelijk veel ervaring met schapen (las net hiervoor ook al iemand met die ervaring) en er hebben ook al aardig wat pony's geveulend hier. Het meeste lukt dus zelf. Even afkloppen natuurlijk....

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:58

Hier is het nu ook weer volop lammerseizoen. Vorige jaren heb ik heel wat geholpen bij die bevallingen,hele fijne leerschool want in de schapen heb ik meer ruimte dan in de paarden om op te voelen,pootje goed te leggen etc... Vorig jaar heb ik een vierling op de wereld geholpen. :D
Nu is schoonva op pensioen en ben ik niet meer nodig. Y;(

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:59

Bedankt allemaal, is toch wel fijn inderdaad en het scheelt een hoop centjes.
Enige jammere is dat ze weer daar naar toe moet voor de hengst van mijn keuze, maar op zich ging dat vorige keer ook heel goed, meer mijn eigen gevoel.
Wel flink gaan oefenen met de trailer in ieder geval :o

Fotsy, ik moet nog even overleggen met de DA en wil haar nog even goed na laten kijken van binnen.
Maar mijn voorkeur gaat uit naar een veulen rond eind april/begin mei, even haar cyclus en gezondheid afwachten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:48

Tinniie schreef:
Hier nog een belg, uit de Kempen *\o/*

Dan ook niet ver van mij af, ik zit in de brabantse Kempen. :D

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:57

Maar dan ga jij je normaal gesproken echt wel redden Pretty, ook al is het nu bij je eigen merrie. Of het moet wel heeeel beroerd liggen. Toch fijne gedachte hè?

Gisteren even wat foto's in de sneeuw gemaakt en natuurlijk ook een paar dikke-buiken-foto's ;-)

Bonneke (vos) en Candora; allebei op dezelfde dag uitgerekend
Afbeelding

En de andere drie dames: Bovenaan 2x Sonneke en de twee 'late' van het seizoen.
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:42

Prachtige merries met een hoop uitstraling zeg. :)
De late van het seizoen hebben er ook al een heuse babybuik op! Bij Kikkie zie je gewoon niks,het is dat ik ze ken en vond dat haar buik toch iets peervormiger was. De DA zei meteen dat die wel leeg zou zijn,maar het spartelde integendeel erg hard in de buik. :D

Ik bel ook gewoon de DA als ik denk dat het mis is. Ik voel wel eens op en probeer te doen wat ik kan maar als het echt niet goed ligt heb ik toch echt mijn DA nodig,het is gewoon erg krap bij die mini's langsbinnen.
Schoonpa zijn schapen zijn wel vleesschapen,dus een groot ras,daar heb je bij vergeleken alle ruimte met opvoelen. :')

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:47

pretty schreef:
Sultan ik heb een merrie gehad met ontstoken placenta (placentitis). Zij kreeg duidelijk uier,de eerste maal twijfelden we over de dekdatum en zodoende dacht ik dat het gewoon eerder gepakt had,helaas,het veulen is toen te vroeg doodgeboren.
Het jaar erop had ikzelf gedekt en de dekdata opgeschreven en kreeg ze ook rond 6 maanden ineens wat uier. Toen hebben we haar laten scannen van buitenaf en is beslist preventief AB en Regumate te geven voor de rest van haar dracht. De uier trok weer weg en alles is gewoon goed gegaan. :)
Koorts deed ze trouwens niet.
Hou het gewoon in de gaten en als je die uier erg ziet schommelen kun je altijd de DA erbij halen,er is zeker iets aan te doen!
Maar ook: het hoeft ook niet iets te zijn,dus ik wil je niet bezorgd maken. :)

bedankt voor je verhaal Pretty! We houden het zeker goed in de gaten. Gisteravond hebben we haar 2 keer getemperatuurd en gekeken naar haar uier/kling. Vanmorgen weer. Haar kling leek wel iets veranderd te zijn, maar geen grote veranderingen. Haar uier was iets afgenomen t.o.v. vanmorgen. Vanmorgen was haar kling weer zo goed als normaal. Haar uier het zelfde als gisteravond. Vanmiddag was de DA op stal en zij heeft er naar gekeken. Ze vond haar kling er goed uit zien en haar uier had ze voller verwacht. Ze vond het wel gek dat er maar 1 kant van haar uier dikker is. Je voelt ook dat wat erin zit echt hard is. Zodra het uier dikker wordt, haar temperatuur stijgt of er geel/wit slijm in haar kling zit/eruit komt dat laten we een scan maken. Vooralsnog dacht zij dat het puur een hormonale verandering is en zoekt ze er nog niet zoveel achter. Ik zal zo even een foto uploaden van haar uier dan kunnen jullie het verschil zien me gister.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:51

Zo ziet haar uier er nu uit:
Afbeelding

Ten opzichte van gister:
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:56

Zoals het er nu uitziet zou ik me geen zorgen maken. Bij mijn merrie kwam dat echt gestaag en steeds meer,al wisselde het ook nog wel eens,maar uiteindelijk kreeg ze uier en melk zoals elke hoogzwangere merrie,alleen was ze toen dus nog niet zo ver. Het was echt een verloop van weken zeg maar,van uier krijgen tot bevallen van een dood veulen.
Jullie houden het goed in de gaten dus komt goed hoor. +:)+

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:24

Mijn examens zijn voorbij dus vanaf nu kan ik weer wat meer reageren. Heb alles wel gelezen en gezien!
Ik rij niet meer, wel nog grondwerk; longeren etc. Ze is gewoon te rond voor een zadel en ze is vrij "gevoelig" aan haar buik dus laat ik haar maar met rust.

Morgen ga ik nog eens fotos maken, buik is tonnetje rond,uier is nog theezakjesformaat (ze moet nog 3 maanden)

Ik ben ook van België-Limburg (hasselt)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:25

Mijn laatste examen is ook voorbij sinds vandaag. Dus ook ik kan meer reageren. Al begin ik binnenkort met mijn afstudeer stage..

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:27

Ik heb nog 2 presentaties en daarna ben ik klaar. Lees ook alles gewoon mee.
Liby was vandaag heerlijk vrolijk. Kon ik wel even gebruiken na afgelopen weekend, ze heeft me helemaal opgebeurd. Lekker dier.
Ze verhaart ook zo goed en is weer goed op gewicht. Is zo'n grote opluchting.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:48

@ Anniekslijk waar zit jij in N-H ?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:52

Hannepan schreef:
Mijn examens zijn voorbij dus vanaf nu kan ik weer wat meer reageren. Heb alles wel gelezen en gezien!
Ik rij niet meer, wel nog grondwerk; longeren etc. Ze is gewoon te rond voor een zadel en ze is vrij "gevoelig" aan haar buik dus laat ik haar maar met rust.

Morgen ga ik nog eens fotos maken, buik is tonnetje rond,uier is nog theezakjesformaat (ze moet nog 3 maanden)

Dan woon jij het dichtste bij mij!
Heb je denk ik al eens zien rijden op manege woutershof, kan dat?

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:54

Ik ben ook klaar met tentamens, het gewone leven is weer begonnen :D :+

Ik woon in Nieuwleusen, ligt vlak bij Zwolle! Volgens mij woon ik iig dicht bij jolandje, die zag ik een keer met Yuma bij de dierenarts toen ik er met mijn merrie heen ging! :))

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:04

__Lauraa schreef:
Ik ben ook klaar met tentamens, het gewone leven is weer begonnen :D :+

Ik woon in Nieuwleusen, ligt vlak bij Zwolle! Volgens mij woon ik iig dicht bij jolandje, die zag ik een keer met Yuma bij de dierenarts toen ik er met mijn merrie heen ging! :))

klopt, woon een kwartiertje van je af in Dedemsvaart :)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:05

Sultan15, ik zou me ook niet te druk maken (al snap ik dat helemaal hoor! ), Mausi had het vorig jaar ook, die had op 244 dagen ook ineens flink uier en een paar dagen later was het weer weg. Daarna heeft ze keurig tot 270 dagen gewacht met uier aanmaken, en uiteindelijk is Aleeyah op 320 dagen geboren.

Hier 2 foto's van Mausi's uier vorig jaar op 244 dagen. Helaas geen foto's van een paar dagen daarna, maar toen was het dus weer helemaal weg.

Afbeelding

Afbeelding

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:10

Wat ligt er bij sommige veel sneeuw!
Haha hier helemaal niks.

Ik ben benieuwd wie er eerder gaat, aziza of de merrie van balou.

Grey zit al op 301, dus dat schiet ook al lekker op.
Luna op 288.

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:18

Luna2006 schreef:
Hannepan schreef:

Dan woon jij het dichtste bij mij!
Heb je denk ik al eens zien rijden op manege woutershof, kan dat?

Dat kan :j Nu ben ik nieuwsgierig :o

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:40

Ik geloof dat hier een ruintje geboren gaat worden :')
Pendel geeft echt niks aan! Daarna nog met een ketting geprobeerd... Weer niks..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:52

linda2008 schreef:
Ik geloof dat hier een ruintje geboren gaat worden :')
Pendel geeft echt niks aan! Daarna nog met een ketting geprobeerd... Weer niks..

hahaha laten we hopen dat nu niet de pendel zegt dat ze leeg is

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:51

Ik lees nog wel mee, maar meestal via mijn telefoon. En dan vind ik reageren nooit zo fijn.
Daarbij werk ik 5 dagen en heb ik nu alle paarden op stal staan.

De eerste is over 2 maanden uitgerekend, een welsh A merrie van High Flown's Viper. Ik moet nog even de gegevens bij elkaar zoeken van alle drachtige merries zodat ze in het lijstje op pagina 1 kunnen.

Ik woon in Maasdijk, vlakbij Hoek van Holland (half uur van Rotterdam).

Ik doe niet mee aan het pendelen. Ik laat me verrassen bij de geboorte :) Peggy draagt nu in vergelijking van de 2 voorgaande jaren, het veulen links ipv rechts (Wat beide hengsten waren). Dus misschien krijg ik dat jaar toch mijn merrie veulen!

Het is de bedoeling dat we eigenlijk niks aan gaan houden van de veulens die gaan komen, maar ons kennende zullen we daar vast vanaf gaan wijken.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 00:54

rooslover schreef:
Ik lees nog wel mee, maar meestal via mijn telefoon. En dan vind ik reageren nooit zo fijn.
Daarbij werk ik 5 dagen en heb ik nu alle paarden op stal staan.

De eerste is over 2 maanden uitgerekend, een welsh A merrie van High Flown's Viper. Ik moet nog even de gegevens bij elkaar zoeken van alle drachtige merries zodat ze in het lijstje op pagina 1 kunnen.

Ik woon in Maasdijk, vlakbij Hoek van Holland (half uur van Rotterdam).

Ik doe niet mee aan het pendelen. Ik laat me verrassen bij de geboorte :) Peggy draagt nu in vergelijking van de 2 voorgaande jaren, het veulen links ipv rechts (Wat beide hengsten waren). Dus misschien krijg ik dat jaar toch mijn merrie veulen!

Het is de bedoeling dat we eigenlijk niks aan gaan houden van de veulens die gaan komen, maar ons kennende zullen we daar vast vanaf gaan wijken.

oww leuk dat jij er ook eentje drachtig hebt van Viper!!

Ilse wat fijn dat je 50% korting krijgt. Superdeal. Ik duim voor je dat 2016 jouw jaar wordt