Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amandake schreef:oooh zitake wat is dat toch een schattig ding !!!
Diane65 schreef:Hoi Marlis, Pretty, Renske_W, SA, Sjolvir, Cynthia82 en Regina, dank jullie wel allemaal!
Vanmiddag toch redelijk optimistisch nieuws gekregen via de staleigenaresse van de veearts.
Op dit moment hangt er meer vel los dan vorige week. Dat toont dan gelijk heel ernstig. Het breukje zelf is gelukkig zo klein dat zelfs het topje van een pink er niet in kan (pfffff). Er kan dus ook niet op dit moment ineens een darm door zakken.
Het kan nu twee kanten op gaan, of het gaatje sluit alsnog vanzelf of het gat wordt groter omdat Gilly-Gail ook groeit (gat groeit dan mee zogezegd). Als ze rond de tijd van het afspenen nog steeds een gaatje heeft laat ik haar sowieso opereren voor het geval ik nog met haar wil gaan fokken (of een volgende eigenaar, je weet het niet) en om het risico voor later alsnog een darmbeknelling niet te nemen. Het is nu dus (gelukkig) een kwestie van afwachten. Hopelijk groeit de losse huidflap ook mee met de rest van de buik en wordt het allemaal mooi strak. En uiteraard hoop ik van ganser harte dat het gaatje ook sluit en dat de hummel straks niet alsnog onder het mes hoeft.
Sjolvir schreef:Zitake, iets minder mag ook wel hoor, zo groot is ie nog niet!!!
Diane65, gelukkig dat het meevalt.
Met nog meer geluk trekt het gaatje nog dicht.
Wel elke dag controleren, als er iets los flubberigs in zit, kan je dat terug duwen.
Zit er iets hards in, wat niet vanzelf terug flubbert, dan direct dierenarts waarschuwen.
Amandake 2 schieten er op, jammer dat nr 3 niet helemaal duidelijk is of ze nog dragend is of niet.
fokfanaat, ziet er vol uit, ze is er klaar voor!