Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Zo vlug geven die kleintjes het niet op in de buik!

Charisma schreef:Hmmm, dus ook al is het veulen levensvatbaar, als de placenta loslaat voor het veulen klaar is om geboren te worden krijg je sowieso een doodgeboren dier. Ook al is het de 320 dagen gepasseerd.
Nooit zo over nagedacht, dacht altijd dat al je de 320 dagen voorbij was het veulen niet meer zo snel dood ter wereld zou komen, maar dat heeft er niet veel mee te maken dan. Pas als het kleintje er klaar voor is zal het levend komen, en vanaf dag 320 KAN het er klaar voor zijn...
Maar ik vraag me af, zou het veulen nou zodanig een knauw kunnen krijgen van die koorts?
Ik begrijp dat het niet zonder gevaar is, maar vroeg het me zo af.
Je komt vaak veel meer dingen tegen waarbij het mis is gegaan dan dat het goed gaat.. Zo ben ik tijden lang op zoek geweest naar een goeie site waar meer info op te vinden was wat je tijdens en na de bevalling moet controleren, aan merrie en veulen.. Ik kwam veel meer tegen met wat er allemaal mis kan gaan naar de gewone feiten zoals controleer temperatuur ed 
Hou je maar vast aan dat ze in goede handen is, er zijn vast meerdere mensen op stal die haar goed in de gaten houden. 
), straks heb je geen energie meer om te gaan waken als ze moet bevallen