Hier heeft het al wat gesneeuwd doorheen de dag en nu ligt er al een paar centimeters. En het is echt berekoud! De paarden hebben normaal gezien een lekkere dikke vacht maar dit jaar hebben ze niet echt. De stallen worden hier elke dag uitgekuist en de meiden zijn wat rommelig de laatste tijd dus de stallen zijn wel wat vuiler... Ik haal er altijd 1 of 2 kruiwagens uit.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 29-11-10 22:13
Ik haal er nog geen kruiwagen uit in de 2 dagen. Alleen als ik de natte plekken eruit haal kom ik richting de volle kruiwagen, maar dat is 2 keer in de week.
AGarcia
Geplaatst: 29-11-10 22:23
natte plekken eruit halen is bij mij de hele stal leeg.. laat ik dat nou maar bij 1x in de week laten gebeuren.
En hoe gaat t met alle drachtige dames? Last van de kou? Kom even een foto droppen van mn drachtige merrie en haar mooie buikje.. (ze is 18 april uitgeteld en drachtig van Alexandro P)
Showen kan ze nog wel.. Je merkt wel dat ze vaker in de wei staat te suffen.. Meer mensen last van?
Zo, kheb de daagjes weer op een rijtje allemaal haha! Sool is nu 228 dagen drachtig, en Lieke (de nieuwe fries) is nu 178 dagen
Cynthia82
Geplaatst: 29-11-10 23:16
MG, wat is het koud! Er ligt een paar cm sneeuw en het is glad op de weg.. Daisje heeft wel gewoon met haar ijzertjes in de bak gestaan. Doen jullie heel moeilijk bij een paar cm sneeuw? Als je gelijk hoefjes uitkrabt zodra ze uit de sneeuw stappen (of ze invet met olie) en voorzichtig doet, is er toch weinig aan de hand? Ik kan haar moeilijk de hele winter op stal laten staan..
Ook Dais is nu minder netjes in stal dan als ze niet drachtig is. Ik haal er iedere dag 1 of 1,5 kruiwagen uit en dan gaan er gemiddeld 3 plakjes stro bij.
Ik hoef ook niet te mesten Wordt 1x in de 2 weken helemaal leeg gehaald, en elke dag stro erbij! En ze staan heerlijk in t stro, zonder echt vies te worden. Je merkt natuurlijk na 1,5 week dat het tijd wordt om te mesten, wel haal ik (als ik zin heb ) de meest opvallende drollen eruit
_Noor
Geplaatst: 30-11-10 08:39
Nudine vandaag alweer op 215! Gaat toch hard Nudine is trouwens niet viezer op stal, wel chagerijniger. Volgens mijn moeder kon ze gister tijdens het poetsen het veulentje al voelen, zelf nog niks van gemerkt eigenlijk
Vanmorgen twee keer gevallen in 5 minuten met de brommer, terwijl ik erg voorzichtig reed. Nu erg last van me linkerbeen en koppijn, ook is mijn linkerarm stijf en is mijn linkerrem afgebroken.. Dus ziekgemeld op werk want daar loop ej de hele dag of je staat achter de kassa(kan niet zitten) om een dagje rustig in bed te liggen(ga zo me bed in want been doet echt zeer) gaan ze op het werk zeuren dat ik em ziek meld want het is december dus drukke maand, ja hallo als ik nu ga werken heb ik de rest van de week teveel last en zit ik langer thuis. Stom werk, wil ander werk pff...
Snoevie, zou best van de dracht kunnen komen. Peeps wil ook niet meer wijken en achterwaarts
Ja inderdaad. Vind het werk zoiezo niet leuk maar moet wat totdat ik weer een nieuwe opleiding heb. Kon door omstandigheden niet verder met mijn opleiding vandaar.
Kan inderdaad door de dracht komen, bij peep merk je dat ze best snel moeite heb met dingen nu. Ze probeert het wle allemaal voor je maar je merkt dat het haasr moeite kost. Wil vandaag even een stapritje maken in de sneeuw met me dikkerd.
Hier vandaag trouwens 7 maanden drachtig de dikke haflinger
Iorrr
Geplaatst: 30-11-10 09:15
Hier ook spekglad uiteraard. Bij ons staan de drachtige merries niet meer op ijzers. Hebben ze nu nergens voor nodig en in de sneeuw hebben ze er alleen maar gemak van als ze op blote voeten staan...
Een hele kruiwagen gaat er heir ook alleen uit als we natte plekken mesten. Wij hebben ze op vlas staan en dat bevalt uitermate goed. Hier gelukkig geen gesleep met water. Op stal is het nog zo'n 5 graden.