[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: [HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:47

Clown
Hahaha zal ze leuk vinden Neon.......
Ik heb Cas ook niet ontwormd van te voren..... Wil nu wel op zoek naar een vitamine spuit..... Die kan ze wel gebruiken denk ik.......

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb die foto's vandaag gemaakt, eigenlijk heeft mn moeder ze gemaakt, ik zat te paard Pling was zo cool!!!
Meer foto's op HAW (Onderschrift, Casablanca @ Work)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:49

volgens mij zijn nu bijna alle merries bevallen ofniet??

ik moet op 2 handen tellen hoeveel veulens we volgend jaar hebben.even op een rijtje:
daisy X picasso
rachel X ruben
swyn X ruben
en twiggy,daisy,socks,silver brooch X fizz
dus als het goed is 7 veulens.......

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:09

Bijna alle merries, nog een paar te gaan! Onder andere Copper nog..... Tong uitsteken

Saffier, ik zeg het ook niet hardop bij haar, dadelijk pest ze me door het veulen langer in haar buik te houden. Clown Wat een gave foto's trouwens! Dit is nu halthouden en drinken? Haha! Ga snel je topic bekijken.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:23

Haha jah!! Ze was zo aan het rennen en bokken, dus ik ging ff een drinkpauze houden....... Dat arme ding!! Dat wordt nog wat over 3 jaar...... Mn verzekering maar vast op de hoogte stellen.....

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:51

Fleurtje moet ook nog bevallen Knipoog
mooie foto's saffier.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:11

IndianSummer: wat een vreselijke beslissing heb je moeten nemen Ach gut Ach gut . Ontzettend moedig van je dat je zo veel van je paard houdt dat je dat voor haar hebt kunnen doen. Fijn dat je Bonny hebt zodat er altijd nog een stukje van Indian Summer bij je is ...

En weer een hoop veulies erbij!
@lola: profi
@Nimber: profi
@Sammie: proficiat!
@pascha: proficiat!

@merel: super, dat Faye de kleine man heeft geaccepteerd! Hoe lang blijft ze daar?

@Amandake: wat een poepige egeltjes!

@Neonlight: Neon is al behoorlijk HUGE

@saffier: de kleine had lol voor twee, zo te zien!

Dus nu nog ... Copper en Fleurtje?? Ik heb ook nog een paar Tinkerdames voorbij zien komen die in augustus moeten volgens mij ...

Abby gaat overigens als een speer. Ze krijgt een enorme ASS. Het wordt een flinke tante!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:20

En Neon Light moet nog!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 06:30

Ja, Neon moet natuurlijk ook nog. Tong uitsteken

Even weer een lijstje, maar het zal wel niet compleet zijn mezelf kennende. Haha! Heb het even gekopieerd, maar die babyboom begin deze maand, ik weet niet meer precies welke merries nu wel en geen veulen hebben. Bloos

Amandake - Fleurtje - ergens dit jaar
Kannie- Zita- 7 juli
mayday- Medyssa-20 juli
Loolapelooza - Vanta - 22 juli
Neonlight - Neon Light - 28 Juli
Nicole288 - Epona - 2 augustus
Dienie - Sissie - 4 augustus
Dienie - Romy - 7 augustus
MarijeR - Copper - misschien dit jaar, misschien 2007

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:03

Nicole288 schreef:
Wanneer zijn jullie dichtgezette merries opengemaakt? Lees aub even..

MIjn da zei 10 dagen vante voren en dan kun je het beste uitgaan van de uitgerekende datum. De mijne is toen iets van 8 of 7 dagen voor de uitgerekende datum opengemaakt. Daarna droeg ze 11 dagen over. 2 dagen van te voren vind ik wel erg krap en een vrij groot risico.

Nog bedankt voor alle complimentjes, ik heb afgelopen 2 dagen een berg met fotos gemaakt, welke ik nog even moet selecteren. Van maandag op dinsdag heb ik wel de hele nacht wakker gezeten bij Brego. Maandagmiddag begon hij steeds vaker te rollen, toen ze naar stal gingen deed hij het steeds vaker en lag ook elke keer vast. (hij ging bij de muur liggen en dan omrollen) Ik had 'm wel de darmpek uit zien drijven vrij vlot na z'n geboorte, maar daarna niet meer zien poepen. Laat op de avond lag hij steevast op z'n rug en kwam enkel overeind om nog te drinken, dus om half 1 de da toch maar gebeld, die om 1 uur kwam. Wat ik vermoedde was dus waar, er zaten toch nog een paar keutels van de darmpek vast die hij er niet uitkreeg. Hij kreeg toen gelijk al een klysma en pijnstiller en daarna moest ik om het uur controleren of de keutels verder in het kanaal waren gekomen en ook een klysma geven. Halfverwege de nacht voelde ik idd al dat de keutels wat verder waren gekomen en hij werd ook steeds levendiger en vrolijker naarmate de nacht vordere. Rond 10 uur dinsdag kwam de da nog en die zei dat alles er nu wel uit was. En toen ben ik van blijschap nog even een dutje gaan doen, want ik was echt bekaf Gaaaap

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:12

Jeetje Sammie!! Dus toch nog een hele nacht "waken" voor jou! Gelukkiig dat alles nu weer goed gaat met de kleine! Zal toch wel even schrikken zijn........

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:07

Oei Sammie, dat was een naar nachtje, het arme ding! Ben benieuwd naar de foto's Ja

Neon: kannie, mayday en Loola hebben hun babies inmiddels Lachen
Van deze merries dan Fleurtje, Neonlight, Epona, Sissie, Romy en wrs ook Copper nog Knipoog

Ik denk dat we idd een compromis gaan zoeken, die 2 dagen daar krijg ik gewoon echt de kriebels van, vind ik veel te moeilijk. Ze moet officieel nog 21 dagen, dus over een dag of 10 moet het best al kunnen. Stel dat het er al eerder op zou gaan lijken kan het altijd nog eerder, maar moedwillig tot het (bijna) laatste moment wachten vind ik ook niks.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:11

Oke, en nu je het zegt, ik wist het eigenlijk wel. Bloos

Amandake - Fleurtje - ergens dit jaar
Neonlight - Neon Light - 28 Juli
Nicole288 - Epona - 2 augustus
Dienie - Sissie - 4 augustus
Dienie - Romy - 7 augustus
MarijeR - Copper - misschien dit jaar, misschien 2007

Jeee, dan ben ik de volgende! Go jij! Go jij! Sorry Amandake en Marije, maar ik ga er vanuit dat jullie records gaan breken... Clown

Lijstje wordt wel erg klein nu!

Oei Sammie, wat vervelend! Gelukkig dat hij snel weer opknapte!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:22

Duurt nog best lang, voordat jullie wat krijgen..... Alhoewel Neon... Als je naar de dracht van mijn merrie kijkt, hoef je nog maar 6 dagen Clown

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:51

die van mij moet ook nog! pas april 2007 maar goed kan dus zo zijn dat ze eerder is dan copper!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:22

Nimber schreef:
die van mij moet ook nog! pas april 2007 maar goed kan dus zo zijn dat ze eerder is dan copper!

Huilen Huilen Huilen

Ik hoop maar dat Copper voor januari veulent, anders kan ik niet eens naar Amerika.
Of... moet ik vanuit Amerika de cam in de gaten houden en Dana ontvoeren en als oppas bij Copper zetten Tong uitsteken

Nah... het is nog geen kerst dus er is nog hoop voor Copper en mij Clown

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:26

Jeetje Sammie, maar goed dat je hem zo nauwlettend in de gaten hebt gehouden!

Arme Marije Ach gut Haha!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:31

Jah ik vind t echt sneu voor je hoor Marije!!! Ik ben benieuwd waneer ze besluit dat het tijd is voor het veulen......
Tot waneer heeft ze bij de hengst gelopen dan??

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:48

@Saffier: Heerlijk dat je weer op Casablanca hebt gereden. Foto's zijn echt prachtig met veulie erbij Lachen Ziet er goed uit na zo'n lange tijd!

@Sammie: Oei dat was wel ff een vervelend nachtje dan.. Goed dat je het zo goed in de gaten had gehouden! Arm veulen Ach gut Gelukkig is het wel helemaal goed gekomen dankzij jou oplettendheid OK dan!

@Neon: Dus jou neon mag nu eerst? Hoe staat t met die tieten dan? Tong uitsteken Zijn ze al voller? (verwacht ook wel dat ze eerder gaat dan Copper en Fleurtje hoor Clown)

@Marije: Sjonge die Copper gaat echt voor 't record Haha! Arme jij... En morgen ligt er spontaan een verassing langs Tong uitsteken Niks neon eerder dan Coppertje Clown

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:58

iwayalover schreef:
@Neon: Dus jou neon mag nu eerst? Hoe staat t met die tieten dan? Tong uitsteken Zijn ze al voller? (verwacht ook wel dat ze eerder gaat dan Copper en Fleurtje hoor Clown)

Om eerlijk te zeggen, ik zou het niet weten. Bloos Heb gisteren geen check gedaan, maar toen ik ze zag rollen zag ik niets bijzonders. Dacht er pas aan toen ik in de auto terug zat. Bloos Bloos Bloos En nu even 2 dagen geen paarden....... Heb het enorm druk met die beesten gehad, doordat de staleigenaar in het ziekenhuis lag, tot 2 keer toe, had ik ineens de zorg van 10 op me. Ook nog werkweken van minimaal 45 uur gedraaid. Deze 2 dagen worden ze verzorgd door de staleigenaar (voeren) en zijn zwager (beweging). Vrijdag ben ik weer aan de beurt, mag ik de stallen weer doen. Tong uitsteken Ik ga er vanuit dat er deze 2 dagen geen verandering komt. Haha!

En Neon mag nog even wachten, ik heb al die tijd al op volgende week (weekend) gegokt. Haha! Bovendien ben ik nog niet uit de namen. Tong uitsteken

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:13

Whaha ik zie t al gebeuren.. Neon loopt straks weer met een naamloos veulen rond Clown Volgende week weekend gok jij? Vind k wel een goeie eigenlijk, want dan begint mijn vakantie Ja
Succes met het verzorgen trouwens vrijdag! Je hebt t er maar druk mee... 10 paarden verzorgen en stallen doen naast 45 uur werk Bloos! Hoop dat de staleigenaar gauw weer beter is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:36

O ja, dat veulen heeft niet direct een naam, daar geloof ik niks van. Vorig jaar had ik ook een lijstje liggen, meeste vielen af op 2 na, en daar kon ik niet tussen kiezen. Uiteindelijk een stemming met de vrijwilligers van CH Eindhoven gehouden en een poll op het New Forest Forum, en toen was ik er uit. Haha! Maar ik heb vandaag gezocht, heb nu 5 namen, 2 voor een merrie, 3 voor een hengst, we zullen die eens een paar dagen aankijken of ik ze wel leuk blijf vinden. Tong uitsteken

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:16

Hier is ook nog niks. Sundancer is 15 juli uitgeekend, maar nog niets te zien. De eigenaar verwacht de andere veulens van de week. Die waren later dan haar.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:25

MarijeR schreef:
Nimber schreef:

Huilen Huilen Huilen

Ik hoop maar dat Copper voor januari veulent, anders kan ik niet eens naar Amerika.
Of... moet ik vanuit Amerika de cam in de gaten houden en Dana ontvoeren en als oppas bij Copper zetten Tong uitsteken
Nah... het is nog geen kerst dus er is nog hoop voor Copper en mij Clown

Deal !!!!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 06:22

2 dagen vroeger dan verwacht maar voor zover we kunnen gezond. Haha!

Roxette is vannacht bevallen van een merrieveulen. Haha! Een dametje met een eigen willetje waarschijnlijk want toen we haar wilden helpen met het zoeken van de speen was ze daar niet van gediend. Uiteindelijk maar naar bed terug gegaan en het haar zelf laten uitzoeken. nou vanmorgen had ze de melkbar gevonden. Het enige wat mij een beetje zorgen baart is dat ze niet stevig op haar achterbenen staat. Ze zakt wat door haar kootbeen heen. Verstandelijk weet ik wel dat dat weg gaat over een tijdje maar tot nu toe hebben mijn veulens dat nooit gehad.

zou dit toch liggen aan het feit dat ze dit keer minder extra vitaminen en mineralen heeft bijgekregen?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 06:22

Copper nog steeds niet bevallen? Wow!