Gefeliciteerd nieky klinkt als de jackpot veel mwrrietkes hier direct jaar
Geen hooi net op stal hier, met veulen zou ik dat ook niet durven. Ze gaan zo snel klauwen in hooi met de voorbenen of het nu in een net zit of niet. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ze daar in zouden blijven hangen. Hoog hangen is ook geen fijne optie voor ons daarvoor is de eet houding niet optimaal. Ik voer normaal alles op de grond en buiten in grote bakken zonder netten.
Nieky gefeliciteerd! Weer een knapperd erbij. Volgens mij gaan ze bij jou allemaal volgens het boekje die bevallingen.
Ik zie allemaal mooie foto’s voorbij komen van de veulens. Geweldig hoe iedereen geniet.. doe ik zelf ook! Merk dat de vermoeidheid en stress van de laatste tijd eruit komt waardoor mijn hele lichaam zeer doet dus dat is effe minder. Ik hoop vandaag ze even een uurtje naar buiten te kunnen doen als mijn visite er is. Dan heb ik hulp. De eerste keren lijkt mij niet handig om alleen te doen.
Ik heb het hooinet van de week eruit gehaald omdat moeders ineens met de voorbenen begon te maaien en dus erin kwam. Dus gelijk eruit gehaald. En anders had ik het wel met het veulen gedaan. Nadeel van op de grond dat door de stal gaat en die kleine smurf gaat er elke keer in plassen. Dus moet even kijken hoe ik dat moet gaan oplossen. Hij probeert al mee te eten van het hooi. Ziet er echt komisch uit.
Wij hebben ooit een jaarling gehad die met een voorbeen vast kwam te zitten in een hooinet. Gelukkig bleef ze rustig en hebben we haar los kunnen knippen. Sindsdien gebruiken we het niet meer. We hebben nu van die hooihoekjes gemaakt. Ook niet altijd foolproof, zoals jullie konden zien ( ) maar over het algemeen werkt het wel goed. En dat ene domme veulen heb je er ook makkelijk uit. Nadeel is wel dat sommige paarden het hooi eruit trekken en alsnog gaan smeren, maar het scheelt wel een hoop verlies.
Even hulp met buiten doen is de eerste keer wel prettig ja kiko.
Ik kan ze hier al alleen doen de kleine loopt goed mee en wil ook ontzettend graag naar buiten dus gaat in volle galop voorop
claucarlien
Geplaatst: 25-03-24 09:43
Gefeliciteerd Nieky
Hier had de kleine zaterdag toch een wat dikke gewrichten. Waarschijnlijk omdat hij te veel gelijk heeft gestaan. Hij snapte niet zo goed hoe die zijn benen weer onder zijn lichaam weg kreeg.
DA heeft ons voor de zekerheid antibiotica pasta gegeven omdat we geen gekkigheid met de gewrichten willen. Hij stond gisteren gelukkig al een stuk beter op zijn beentjes en blijft nu ook al beter slapen.
Hooi door de stal heen lopen? Voer je gewoon dan niet teveel? Hier 4 voerbeurten maar alles wordt tot de laatste spriet opgegeten, door alle paarden. Hooinet zou ik nooit doen en met veulens nooit aandurven.
Annash wat ziet je trainingspaard er super uit zeg!
Ben benieuwd wat Zilver haar plan is. Dag 287 vandaag
Belle vandaag 322 dagen, zolang heeft ze nog niet gedragen, ben benieuwd wanneer ze nu eens echt vaart maakt...
Linn is vandaag 308 en aan haar uier begonnen.
En Toppie nog een keertje Een mooie foto komt er niet van. Hij doet niet liever als op je schoot kruipen of bijten
cp112
Geplaatst: 25-03-24 10:32
Gefeliciteerd Nieky! Lopende band werk daar zo
Hooinetten ben ik sowieso geen fan van maar met een veulen zou ik dat absoluut nooit doen Ik ben heel blij met onze zelfgetimmerde hooibakken. Geen gesmeer en wel gewoon vrij hooi kunnen eten
Dat net hier hangt normaliter aan de buitenkant voor het poetsen maar had meneer naar binnen getrokken
Ondertussen zit Flash op dag 333
En ons Welshje Elsa (Langevennen Rosies-First) op dag 320
mirjamalvaro
Geplaatst: 25-03-24 10:33
Onze hooibakken
stal_HD
Geplaatst: 25-03-24 10:34
Nieky gefeliciteerd. Prachtig weer.
Ik heb wel hooinetten. Zolang ze nog in een groep leven versmelten ze los heel veel. Dus op stal netten en in het land los. Ik heb trouwens fijnmazige netten. Al zullen de miniveulen hoedjes er wel door kunnen. Meestal hang ik de netten dan hoog op zodat de beentjes er niet bij kunnen. Of eerste periode lis in hun stal. Zomers krijgen ze alleen gras en dus geen hooi meer
Phileine83
Geplaatst: 25-03-24 10:36
O wauw dat is mooi gemaakt Mirjam en cp112
Laatst bijgewerkt door Phileine83 op 25-03-24 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Naar aanleiding van alle gedeelde ervaringen en m’n eigen vrees ga ik een groot net boven de voerbak hangen rondom de geboorte en de rest op de grond voeren. Super fijn, dank jullie wel!
EllyC
Geplaatst: 25-03-24 10:41
Hooinetten vind ik ook niets. Of je moet ze te hoog hangen (verkeerde houding, stof in ogen etc) of je hebt gevaar dat er in vast raken. Het kost wat maar ik ben erg blij met deze (zie rechts op de foto). Makkelijk te vullen