[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 19:31

Wat een mooi kind Sparkyy <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 19:51

Heel knap kind sparky <3 vindt de T ook lastig

Watchnow. Dat zie je wel vaker aan het einde. Meestal gaat uier daarna echt vullen

Kiki. Heel herkenbaar :') soms kunnen ze even niks hebben van andere paarden

Nieky. Ik ben benieuwd of ze doorzet.

Tja een stal schoonhouden zeker als ze onrustig zijn is zo goed als onmogelijk. Ik vindt het belangrijk dat ze droog liggen. Ik heb vaak nog liever een goede laag (beetje opgepot) als zo schoon, als ze een keer draaien het beton zichbaar is.

Merries staan hier nu op stro, probeer ze 2x in de week te mesten, verder goed opstrooien. Hiervoor had ik strokorrels, dit werd ook bruin ook al was het droog.

Tinniie die gaat komen *\o/*

Wolven zou ik echt als de dood voor zijn, zeker met jong grut.
Mijn jaarling staat vlakbij de kalmthoutse heide. Maar volgens mij zijn daar nog niet echt grote roedels. Merries die veulens krijgen staan nu nog safe in Zeeland. Hopelijk blijft dit zo. Een roedel met 11 wolven kan makkelijk pony's of misschien ook wel paarden pakken

Dametjes vanochtend in de paddock. Nigrante wordt echt ineens huge. Vanmiddag was ze ook aan het kreunen en doen toen ze lag. Nog even geduld :(:)
290 dagen
Afbeelding
314 dagen
Afbeelding
312 dagen
Afbeelding
Afbeelding

En papa to be had het ook zwaar :z
Morgen maar eens kijken of hij het fantoom nog leuk vindt :+ dan gaat het seizoen voor hem ook weer beginnen

Afbeelding

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 20:12

Jeetje wat een gezelligheid hier.
Dat ben ik hier toch niet gewend.
Een foto geeft ook een vertekend beeld.
Daarnaast heb je met hoogdrachtige merrie’s soms ook te maken met ploegdiensten. Ik haal elke dag de stal bijna volledig leeg omdat ik het elke dag ranzig aantref, ondanks dat ik er 3 volle plakken per dag bij doe.

Kabayo; Silver is echt ineens ontploft he!
Vakantie doet dr goed!

AM, yeeeeeyy dekseizoen weer geopend!
Heb je veel aanvragen?

[EHK] Hengstenkeuze Desperado x Paddox
Voor wie mee wil denken!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 20:29

Ooh wat kletsen jullie hard.

Gefeliciteerd sparky mooi vosje en prachtige bles.

Dit weekend nog meer leuks geboren hoop ik...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 20:32

Pssst
Is ie hoor
[KS] [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Balko ja echt ineens heel breed geworden := Denk dat ze nog nooit zo breed is geweest
Ik ga even in je topic kijken zo

Watchnow het is frustrerend,maar niet abnormaal inderdaad. Nog even wachten...

Nieky heel benieuwd of je zo een veulen hebt!

Tinniie heeft zeker weten wel vannacht een veulen hoor. Anders ehm... eet ik mijn sloffen op :D

Qua wolven en grote paarden. Ik zag eens een wolf een hele grote eland pakken, alleen. Alleen is in Nederland het klein vee gewoon veel makkelijker om te grijpen dan een groter dier.

Amhorses wat zien ze er enorm tevreden uit. Blij met je nieuwe plekje? Leuk dat je weer kan gaan beginnen *\o/*

Sparky wat een geweldig leuk veulen. Wij hadden eens een Terra del Fuego. Vind ik erg mooi. Of gewoon Terra? Betekend aarde. Bedenk zo even iets hoor

Kiki die moodswings _O-
Ze ziet er goed uit!

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 21:26

Wat een plaatje Sparky! Gefeliciteerd!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 21:44

Chantall langzaam aan vooruit gang dus :j

Suffie hoe staat jou merrie ervoor eigenlijk?

Watchnow jeetje dat is erg vervelend idd dat ze jullie zo in spanning houd en de uier dan ineens een flink stuk leger is -O- hopelijk schiet het ineens terug vol.

Kiki1976 die moodswings ken ik hier idd van enkele merries. Vooral Blue, die kan zo humeurig zijn :') lief hoofdje van Bo <3

Sparkyy_8 Wat een dotje <3 hele leuke bles ook. In welke richting wil je denken voor de naam?

Am_horse Nigrante wordt idd breed ineens joh :wow: heb je al veel aanvragen voor dekkingen?

Skye staat rustig nu. Maar ze eet amper.... Links boven zie je het hooi nog zga onaangeroerd liggen.
Ik wou eerst nog even gaan controleren maar ga dat toch niet doen denk ik. Ze staat nu op het gemak en anders wordt ze opnieuw gestoord.
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 21:49

AM, zit er dan wel een wolf in de buurt van de Kalmthoutse Heide? Want dat heb ik nog niet gehoord en is hier ook vlakbij.

Ik denk dat ik alles verkoop van kleine paardjes als hier wolven gaan settelen.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:01

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 08-03-24 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:21

tinnie: succes met waken vannacht, hopelijk een veulen nu!

nobel: toch wel een aardig buikje

sparky: wat een schatje!

Hier strokorrels als bodembeddekker, ik ben er erg blij mee, neemt goed vocht op en makkelijk in onderhoud. Vorig jaar met veulenen ook, veulen gleed niet weg met opstaan en de natte plek was ook makkelijk te verwijderen.
De wolf vind ik wel eng hier op de veluwe, maar zolang de buurman de schapen achter 1 enkel schrikdraadje net boven de grond houdt, hoop ik dat de wolf daarvoor gaat i.p.v voor een pony achter een anderhalve meter hoge schriklint heining. Nu heb ik ze nog binnen 's nachts, in de zomer toch wel 24/7 buiten

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:28

Nog altijd vordering hier, ze kegelt inmiddels , maar staat nog rustig te eten.
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:36

Dat is ook niet gewoon kegelen, dat is melk *\%/* , dus, kom maar veulentje!

Nadia2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:37

Ik ben nog aardig niet op gebied van fokken en richt me ook alleen op de tinkers.

Maar Sparky wat is de reden dat het met de T moet beginnen. Weet wel hoe vele het met honden nesten doen. Maar op dit gebied ben ik groen.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:41

Whoeee erg tinnie! Kom maar door!

Ik vind het misschien nog wel het meest angst aanjagend dat mensen hun hond als wolvenvoer klaar zetten.
N roedel van 11 wolven en jouw hondje, drie keer raden wie er verscheurd word….

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:55

Hier ook nog alles rustig, ik vind alleen Jolyn haar buik zo enorm hard, veel harder dan Bess en Dolly.
Ze vindt het ook niet prettig als ik eraan zit en aan haar uier mag ik al helemaal niet komen.
Heb ook het idee dat bij alle 3 de banden al behoorlijk aan het verslappen zijn..

Hoop met name voor Jolyn dat het niet lang meer duurt..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 23:00

Tinniie schreef:
Nog altijd vordering hier, ze kegelt inmiddels , maar staat nog rustig te eten.
[ [url=m/C18nAs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spannend, succes en hopelijk verloopt alles voorspoedig

WatchNow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 23:06

Afbeelding
Hier ook terug vol vanavond en melkdruppeltjes :)

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 23:06

Spannend Tinniie dat kan toch bijna niet anders als vannacht een veulentje! Ben dan ook heel benieuwd naar de scan van Jade

Bij jou ook spannend watchnow! Ook hier zou je toch denken dat het vannacht moet komen!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 23:11

Nadia2008 schreef:
Ik ben nog aardig niet op gebied van fokken en richt me ook alleen op de tinkers.

Maar Sparky wat is de reden dat het met de T moet beginnen. Weet wel hoe vele het met honden nesten doen. Maar op dit gebied ben ik groen.

De jaarletter van het KWPN is een T

Bij het NRPS moet de naam van een hengst met dezelfde letter als de vader beginnen, Een merrie is vrij te kiezen

Andere stamboeken weet ik de regels niet van.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 23:23

Watchnow ik denk dat die van jou er ook vannacht voor gaat hoor! Succes alvast.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 23:44

Dat worden 2 veulentjes vannacht!

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 23:51

Oeeeeeh ik wacht in spanning af!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 23:55

Dat worden 2 veulens vannacht *\o/*
Hier alles rustig. Zal voorlopig nog niet doorzetten :')

Nobel01 Fijn dat je een paar leuke dagen gehad hebt in Drenthe. Hoe is het voor de rest met jou? Meen dat je best een zware periode had.

Balko 2 kennissen van mij hebben allebei zo een kudde bewakings hond aangeschaft (pup). Ik snap oprecht niet waarom je je hond zou willen laten verscheurende door een groep wolven. Vooral omdat het in beide gevallen maar 1 hond is... Doodeng.

Pomski sneu dat jolyn zo een harde buik heeft. Zal haar idd geen deugd doen. Yula hier heeft dat ook en lexie ook. Vind dat altijd zo pijnlijk aanvoelen maar dat is mss een vermenselijking.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 00:12

Laat de veulens maar komen *\o/*

Gefeliciteerd sparky echt een mooie dame, ben benieuwd naar de eerste buiten foto's.
Is ze een blijvertje?

De T is heel lastig mocht he wat hulp willen, heb heel wat bedacht al voordat we op tempi uitkwamen :Y)

Amhorses
Aahhh wat licht hij daar ja heerlijk <3

Nigrante is prachtig drachtig zeg, mooi rond. Ben heel benieuwd naar haar veulen :j
Je andere dames staan er ook lekker bij

Balko
Nou dat dus, ik bemoei me er maar niet mee ;)
Oe ga even kijken in je topic

Kabayo
Jeej aanmelden maar *\o/*

Nieky
Lekker laten inderdaad soms hebben ze even minder trek of gaan juist eten op de meest rare momenten :D

Nobel1
Ze staat er mooi bij, bleh de inentingen zijn altijd zo vervelend voor de dames hopelijk heeft ze er niet te veel weet van.

Tinniie
Spannend

Pomski
Och ja dat had Lyn ook die kreeg letterlijk een harde buik en mega slappe banden ze is toen ook vrij vlot bevallen, hopelijk is dat bij jullie ook het geval

Watchnow
Je mag je naam eer aan gaan doen, opzetten geblazen *\o/*

Hier niets nieuws, enkel wat aan het rond kijken naar een dametje om straks samen met tempi op te fokken dus helemaal leuk dat er nu steeds meer worden geboren <3

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 00:40

Gefeliciteerd Sparkyy *\o/*
En vast nog meer op komst vannacht zo te zien :D

Een hoop vosse veulens of ligt dat aan mij? :')

kiki1976 schreef:
cp112 Als hij hier blijft laat je hem dan castreren ivm bloedspreiding of omdat hij als ruin meer kans heeft op een goed plekje?

Beide. In geval van hengst laten wil ik hem niet “te dicht in de buurt” hebben omdat ik een zoon van hem heb en zelf veelal verkoop richting oa scandinavie etc. Ik wil zijn lijntje hier wat exclusiever houden vanuit de hengst zijn kant.

Daarnaast vind ik dat hengsten het lang niet altijd fijn voor elkaar hebben qua welzijn. Dus een fijne plek vinden als hengst is veel lastiger en eenmaal verkocht heb je er sowieso geen grip meer op. Als ruin kan hij in principe overal heen. Het is een heel fijn dier om mee te werken en hij is super braaf dus zou voor iemand een fantastisch rijpaard zijn.

Mijn voorkeur neigt naar ruinen momenteel om die reden. Maar de fokker heeft er ook nog een stukje zeggenschap in. Sterker nog, hij gaat terug wanneer zij dit willen, dat hebben we zo afgesproken. Dit omdat zijn vaderlijn heel erg goed is en zij deze zelf ook hebben verkocht (staat in de US) en niet heel veel nakomelingen van hem hebben zelf.

Dus wie weet. Zeker is in ieder geval dat dit jaar hier zijn laatste jaar is.

Zijn zoon nemen we volgende maand mee naar de jonge hengstenkeuring. Eens zien wat ze van hem vinden :j

Afbeelding