[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:46

310 dagen??? Oh lord dat gaat snel :):)

Super leuk al die buik foto’s! Ik heb me er ook een keer aan gewaagd en dacht toen ook heel even om mn telefoon op de grond te leggen, maar durfde het risico ook niet te nemen.

Het is inderdaad heerlijk om te zien als ze nog zo lekker vrolijk zijn en veel energie hebben. Dat is alleen bij Jonne tegenwoordig nog zeldzaam hoor, ze heeft het zwaaaaar... ook wordt ze vaak gek van het bewegelijke veulen, staat ze maar te trappen naar der buik.

Uier is hier trouwens ook al vol en hard. Zodra ik wat met haar gedaan hebt zakt die gelukkig af en wordt die weer zacht. Toch vocht?!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:51

Ja beetje raar, ik hou zelf nu 305 dagen aan, maar als ik de telling neem in het begin van dit topic is ze 310. Beetje vreemd.

Dat uitrekensommetje wat die link dan voor je doet.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:30

Nicole schreef:
Allemachtig wat een hooi inderdaad!! Maar je hebt natuurlijk ook veel staan toch?
40 dagen die ziet er nog strak uit zo!

Klopt.. Ik geloof dat we beginnen met 600 pakken voordroog.. achter deze pakken staan nog allemaal ronde balen :') Maar we voeren dan ook rijkelijk:
Afbeelding

In het echt is Wiroos moddervet. Ik snap nooit hoe het komt dat dat op de foto niet zo lijkt..
Afbeelding

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:58

Spannend hoor Chantalll! *\o/*

Leuk ook al die tietfoto's :')
Ook maar eens een poging wagen denk ik...
Moet ik er wel onder gaan liggen... Hoewel eind mei nog veeeeerrrr weg is :j

Afbeelding

Is het buik of fluffy wintervacht... :Y)

Knolselder

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:45

Tietfoto's bij die kleintjes is toch niet moeilijk :P telefoon in selfiestand, tussen de benen en klaar.

Zoooo Vulina, ik ben ook jaloers op je hooi :wow:

Scheve tieten, maakt niets uit! Ze zullen nog veel veranderen :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 06:09

Knolselder schreef:
Tietfoto's bij die kleintjes is toch niet moeilijk :P telefoon in selfiestand, tussen de benen en klaar.

Zoooo Vulina, ik ben ook jaloers op je hooi :wow:

Scheve tieten, maakt niets uit! Ze zullen nog veel veranderen :P

Ik gebruik geen selfiestand hoor, dan kan ik geen flits gebruiken :P
Ik doe net als jolanda, beetje op zijn kop hangen en een beetje “op goed geluk” _O-

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:36

Linda: hierbij de foto's van vanochtend.

Bovenste nu 311 dagen en de onderste (maiden) nu 295 dagen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:45

knappe merries <3 je maiden is helemaal een aparte zeg!! heel gaaf!
Nog geen uier... hmm ze mogen anders best wel in actie gaan komen :P haha

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:02

linda2008 schreef:
knappe merries <3 je maiden is helemaal een aparte zeg!! heel gaaf!
Nog geen uier... hmm ze mogen anders best wel in actie gaan komen :P haha

Ja de Maiden is zijn heel veel mensen zeer benieuwd naar hoe ze fokt.
Haar tietjes komen langzaam op gang

De oudere merrie wisselt nu heel erg met uier. Maar ze heeft het erg zwaar.
Banden worden slap. Vulva is nu net Utrechtse Heuvelrug zo ribbelig en los. Meestal op 1tje na nu heeft ze altijd tussen de 2 a 3 weken te vroeg gesmeten ... en dan ik bij deze pony's voldracht 335 dagen.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:20

Hele knappe merries inderdaad! :D de huid van je maiden is super bijzonder om te zien zo met die stipjes.

Waar kun je aan die oudere merrie aan zien dat ze op elk moment kan gaan bevallen?

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:23

Weet je ?? Dat kan ik totaal niet uitleggen. Ze wordt niet echt onrustig of zo ... het is meer net due ieniminie veranderingen. Maar weet het altijd wel. En kwa tijden is ze ook altijd super ... ochtend middag of avond ... heel netjes. Laatste veulen zaten we aan tafel warm te eten tussen de middag hahaha

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:29

Wat ik wel leerzaam vind..... Jouw merries hebben echt nog totaal geen uier, toch komen ze al dichtbij, of nuja, de eerste dus zéker.
Wat zijn jullie ervaringen met de start van uier? Jupi zit op dag 255 en die doet hetzelfde als die van Luna2006, die is gewoon al heeeeeeel voorzichtig begonnen. Maar mijn maiden merrie die verder zou moeten zijn, is nog helemaal niets aan te zien.....

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:36

Dat kan echt heel verschillend zijn per merrie en van keer tot keer... zeker bij een maiden vind ik het moeilijk.

Jade begint ook altijd al rond 240-250 met heel minieme veranderingen en dan rond 270-280 duidelijkere voortgang.

Ik heb er ook al gehad die een uur voor bevalling nog weinig tot niets uier hadden maar toch ineens er aan begonnen. Ik heb er ergens nog een foto van, was een van mijn shetland merrietjes.

Goed in het oog houden en de vooruitgang vastleggen op foto, zo krijg je er jaar na jaar toch een goed zicht op vind ik..

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:40

Tinniie, mooie foto ;)
Jupi doet hetzelfde als Jade.
En eigenlijk de bevallingen die ik tot nu toe heb meegemaakt, zijn ze altijd wel rond 270-280 begonnen, geleidelijk vol laten lopen tot 320-340, steeds een beetje voller tot de bevalling zeg maar.
Toch hoor je vaak wel dat het mogelijk is dat ze pas later vullen, of zelfs pas vlak voor de bevalling. Maar hoe vaak gebeurd dat nu eigenlijk? Komt dat echt regelmatig voor?

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:40

linda2008 schreef:
Wat ik wel leerzaam vind..... Jouw merries hebben echt nog totaal geen uier, toch komen ze al dichtbij, of nuja, de eerste dus zéker.
Wat zijn jullie ervaringen met de start van uier? Jupi zit op dag 255 en die doet hetzelfde als die van Luna2006, die is gewoon al heeeeeeel voorzichtig begonnen. Maar mijn maiden merrie die verder zou moeten zijn, is nog helemaal niets aan te zien.....

Ja precies die opmerking, ben ik dus ook heel benieuwd naar haha :)

Hier al echt veel uier in combinatie met vocht. Ik hoop maar dat ze me duidelijke tekenen gaat geven als het echt zo ver is haha!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:45

Dit was Bolleke enkele jaren geleden, een uurtje ofzo voor de bevalling. Ik verwachtte het dus nog niet echt :+

Afbeelding

Zou dus veel voller gekund hebben, dit waren echt nog ‘zakjes’ :P

Duidelijkere tekenen zijn idd wel handig, gelukkig doen de anderen dat meestal wel flink :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:49

Een vriendin van mij heeft 2 merries die tot ruim over de 320 zo goed als niets hebben en ineenkeer vol gooien op nog geen week tijd. En dat zijn minis.

Vind marley een makkelijke merrie. Die vult langzaamaan en heb je echt het "genot" van voorbereidend werk.

Ik heb meestal een klein voorgevoel wanneer ze gaan bevallen. Niet speciaal de ph waarde of de uier ofzo. Wordt ook vaak pas bevestigd als ik hun volledig check. Muis had ik 2 jaar geleden heel erg dat gevoel en daar kon ik niets nakijken. Ja slappe banden maar dat had ze al. En om half 7 smorgens was appie der.
Marley zei ik 2 dagen op voorhand al dat ze op die dag zou gaan en deed ze ook. Heel vreemd.

Luna had ik het compleet mis. Maar die bevalling is ook grandioo mis gegaan. Misschien daarmee

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:28

Knolselder schreef:

Poging gedaan... Selfiestand is te donker. De foto's mét flits kwamen in de buurt... Maar veel teveel vacht dus je ziet alleen maar lange haren :')

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:34

Wat een wind hier vanmorgen .... hij lijkt nu gelukkig iets in kracht af te nemen.
Ik hoop maar dat er geen dakplaten van stal zijn gewaaid :o

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:39

Bij een aantal is al wat vordering te zien! Bij Fleur is nog niks te zien.

Ja echt geen best weer. Fleur en mijn ouwe staan buiten en het interesseert ze geen fluit. Net geweest, maar ze denken er echt niet aan om binnen te komen. Dan niet :+

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:47

Wel leerzaam topic dit trouwens.

Ik heb mijn merrietje drachtig gekocht in september, zonder duidelijke vader ('die of die.. Oh ze heeft ook nog paar weken bij die hengst gestaan...')
en zonder duidelijke uitrekendatum ('april of mei ergens').

Ik heb haar vorige maand laten scannen omdat ze totaal niet groeide (voor mijn idee) dus twijfelde of ze wel echt drachtig was.
Nu sinds een paar weken groeit ze echt goed en realiseer ik me pas dat er écht een veulen komt!

Klinkt misschien stom, maar het hele 'hengst uitzoeken' heb ik dus jammer genoeg helemaal gemist... -O-

Ik heb geen verstand van bevallingen, tietjes en pasgeboren veulens (kom ik nu achter...) en dat er best wel wat bij komt kijken eigenlijk..

Dus ik ben me alvast goed aan het inlezen en leer veel van jullie verhalen. Fijn! :)

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:41

Sunshinedaan, kan ik me heel goed voorstellen!Voor ons ook het 1e veulen en voor mijn merrie ook...wij leren ook een boel hier!!!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:43

Ik heb nu 4 veulens gehad, maar ik leer hier ook echt nog onwijs veel! :j gelukkig!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:54

Hoe is het bij jullie met de storm(schade)? Ik zie best heftige dingen.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:55

Brandweer is hier ( apeldoorn) erg druk met bomen ruimen van wegen en huizen... behoorlijk heftig iig