Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
linda2008 schreef:Venthe, wees blij dat het niet nu al lijkt of ze een skippybal heeft ingeslikt
linda2008 schreef:Venthe, wees blij dat het niet nu al lijkt of ze een skippybal heeft ingeslikt
Het ene paardje krijgt nu eenmaal eerder buik van de ander.
AniekR schreef:Knolselder schreef:Zou het te maken kunnen hebben met wat voor bruin de ene ouder was? Bvb op een donker bruine dat je die donkere buckskins krijgt en op de roodbruine de gelere?
Dat is dus wat ik met bovenstaande reactie wou zeggen.
De tint valk heeft lijkt mij gewoon met de onderliggende kleur bruin te maken. Donkerbruin tot zelfs zwartbruin als basiskleur.
Fotsy schreef:AniekR schreef:Dat is dus wat ik met bovenstaande reactie wou zeggen.
De tint valk heeft lijkt mij gewoon met de onderliggende kleur bruin te maken. Donkerbruin tot zelfs zwartbruin als basiskleur.
denk het echt niet, mijne is AaEeCrN getest, is gewoon zoals noisy zei, sooty, de hoeveelheid sooty bepaald de tint, donker of lichter en vandaar dat ze ook vaak veranderen van kleur, sooty is ook afhankelijk van voeding, conditie van het paard enz.
Fotsy schreef:![]()
Aniekr, ik zeg het in genetische taal en jij in mensentaal misschien? kwestie van hoe je het ziet natuurlijk jij zegt dat de onderliggende kleur bepalend is, terwijl dit genetisch juist niet is
, het sootygen zorgt voor een soort deken dat zich over de onderliggende kleur legt, vandaar dat het niet uitmaakt of een paard bruin, zwart of valk is, als ze hetzelfde deken over zich heen krijgen bijvoorbeeld dit
[ [url=m/K7BJlg.jpg]Afbeelding[/url] ]
dan zien ze er allemaal als een zebra uit
en waarom zou een AaEe donkerbruin zijn? lijkt me dat een AaEE donkerder zou moeten zijn in theorie heeft die twee zwarte genen maar in praktijk(vachtkleur) lijkt dit niet zo te zijn, moeilijk te bepalen hoe dit komt