[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vesceron

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:12

Mijn merrie heb ik niet getemperatuurd omdat er niks aan de hand leek, dus dat weet ik eerlijk gezegd niet. Wel 1 uier die een ietsiepietsie dikker was, maar dat hoeft geen reden tot zorgen te zijn geloof ik.
Kling open kan wel op luchtzuigen duiden dacht ik? Fijn dat de veearts is ingelicht in ieder geval, zou hij niet preventief AB willen geven of zeg ik nu iets geks?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:12

bedankt :D die kat ja doet altijd dutje bij Flo

Sultan je kan denk ik weinig anders doen dan in het oog houden, inderdaad misschien is het zorgen maken voor niks.

Aja las ook iets over DA bellen bij de bevalling, de mijne wil er zelf ook graag bij zijn dus moet hem direct bellen van zodra ze begint, is maar 5min van hier dus en moet een vriend van ons ook bellen, normaal 20min rijden maar die gelooft dat hij het dan kan in 10min 8)7

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:20

de DA was nu niet thuis dus kon de foto's nog niet bekijken. Ze zou iets laten weten als ze de foto's had bekeken. Ze heeft het wel over ontstoken placenta gehad, maar dan zouden we naar een andere DA moeten om een scan van de placenta te laten maken. Zij heeft geen apparaat daarvoor. We houden het nu goed in de gaten en anders morgen een scan laten maken. Het hoeft inderdaad niets te zijn, kan net zo goed een kleine verandering zijn die ons nu gewoon opvalt.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:35

gblover schreef:
Urielle schreef:
België, er zit nooit iemand in mijn regio |( _O-

Ik woon ook in Belgie, maar weet natuurlijk niet in welke regio je woont :D .

Ik ben ook van uit België, limburg, Bocholt om specifiek te zijn haha! niet dat iemand daar ooit van gehoord heeft, is een klein boerendorpje dicht bij de legerbasis van grote-brogel (of kleine brogel)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:50

Ik ken de plaatsnaam wel, alleen geen idee wáár het ligt _O-

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:56

Over die uier Vesceron: Mijn merrie heeft nog heel lang daarna melk gegeven. Volgens mijn DA was dat niets om je zorgen over te maken. In ieder geval niet aanzitten

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:09

Oh dus het kan wel even duren, dank je wel Setteli.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:11

Luna, ik ken Bocholt wel. :j Dan zit jij het dichtste bij mij in dit topic denk ik. En zo klein is het niet, ik woon in een dorp wat 6 keer zo klein is (en als je nog strikter kijkt, is het een gehucht bij een dorp met maar net iets meer dan 400 inwoners. :+ Ik woon in Walik (hoort bij Riethoven, en dat is weer gemeente Bergeijk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 00:30

Jullie gaan weer hard, ik kan t maar moeilijk bijhouden om te reageren op iedereen maar wel erg leuk om te lezen.

setteli jou merrie draagt net zo bescheiden als de mijne die drachtig is van Don cremello. Ik tel trouwens in maanden en weken... Durf niet te zeggen op hoeveel dagen ze nu zit?? maar is 1 mei uitgerekend.

Afbeelding
Vorige week met rijden, btje een vreemd moment.
Afbeelding

Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 00:45

Vesceron schreef:
Polleman, ik heb de hengstenhouder nog niet gebeld, ga ik morgen even doen. Maar ik zat wat rond te surfen gisteren en zag bij de Bond van Hengstenhouders bij de voorwaarde dat ik geval van dood geboren veulentje de hengstenhouder verplicht is minimaal 30% korting te geven in het nieuwe seizoen. Het lijkt er op dat Van Uytert daarbij is aangesloten dus ik heb hoop :)
Ik ga weer voor dezelfde hengst dus dat zou toch best een hoop centjes schelen

Diane, die weggetjes herken ik! Diane en ik zitten belachelijk dicht bij elkaar :j
Gaat het goed met je dametjes? Zou het wel leuk vinden om een keer te komen kijken :)

Met m'n merrie is nog steeds alles goed dus die is er met de schrik (en wat nietjes in d'r doos dan) afgekomen. Ze vertoont alleen wel al weer hengstig gedrag, ze was voor de dracht zo'n beetje het hele jaar rond hengstig, dus ik denk dat dit weer terug komt.
Iemand trouwens enig idee hoelang het duurt voor haar uiers geslonken zouden moeten zijn? Ze zijn flink en ze kegelt als een malle.

Ik hoop zo dat je idd flink korting krijgt en alsnog voor je droomveulen kunt gaan.

Je mag altijd langskomen hoor! 2x vallen en je bent er hihi

Het uier zou ik koud afspuiten en je merrie in beweging houden. Misschien even op alleen ruwvoer zetten.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 00:46

Mooi buikje Share!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 01:00

Dank je diane_basje :)

Ik was een btje bang dat het wel erg klein was voor hoever ze is.
ze heeft namelijk een heel zware tijd achter de rug en een heftige operatie moeten ondergaan toen ze nog niet zo lang drachtig was... Maar als ik hier een btje rondkijk, lijkt het mee te vallen. Ze heeft gewoon een bescheiden buikje haha.
:D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 01:04

ziet er goed uit Share! Leuk nog een paardenmerrie x Don Cremello! Mooie merrie ook, wordt vast een mooi palominoveulen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 01:19

Setteli schreef:
ziet er goed uit [naam]! Leuk nog een paardenmerrie x Don Cremello! Mooie merrie ook, wordt vast een mooi palominoveulen

Haha ja ik denk dat we een btje op hetzelfde type paard vallen. :D
ben wel benieuwd of de half broertjes/zusjes op elkaar gaan lijken. Had jij nu ook gependeld?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 01:24

nee , had de deken er al weer op na het foto's maken. En weinig tijd over. Van de week nog maar even proberen

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 10:27

Mag ik me hier ook melden?
2 drachtige bij rijdpony's staan :D

Lijkt me wel leuk om dingen te delen!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:14

Robynn de scherpste kantjes van beschermend gedrag gaan er na 2 weken wel weer af. We hebben wel 1 merrie gehad die me blééf wegjagen bij haar veulen,gelukkig voor mij was dat veulen dan wél heel makkelijk en luisterde dus niet naar mams.. :P

Wat een lekkere bolle buikjes Karin,zo te zien zijn ze ook goeie vriendjes?

Als ik twijfel of een bevalling wel vlot genoeg gaat bel ik de DA en meestal geeft ze me telefonisch al tips en komt ze dus af zodra ik denk dat het nodig is. Zo vorig jaar toch een veulentje kunnen redden waarvan een voorbeentje achtergeslagen lag.

Polleman brrr ik krijg koud in jouw merrie haar plaats zo zonder deken in de sneeuw :P

Cemlys leuke pony,ik val geloof ik toch op schimmel welshjes. <3

Qua veulenbezoek...ik woon geloof ik nogal uit de Regio.. :D Urielle ik kan je hand schudden,maar volgens mij zit je nog ver genoeg van mij af. De enige hier die dicht zit is Fotsy en zij is hier al op bezoek geweest :)

AZ oei jouw geduld zal inderdaad nog wat langer op de proef gesteld worden aan de uier te zien.. :')
Ach gelukkig is het er nu toch het weer nog niet voor! Mama wacht op de lente. (al zou dat nog wel heel lang zijn voor arme jou.. :D )

welkom Deliana

wat vreemd van die uier Sultan15. Hou het verder in de gaten en als hij nog toeneemt zou ik even de DA contacteren en kijken of er geen vermoedens zijn van placentitis. Better safe than sorry. :)

Dadabo ook welshjes zeker? <3

Nicole leuke fotos,en buik heeft ze zeker wel,en mag ook wel nu. :D

tries en Faf jij had in een vorig DBT toch ook dat leuke veulen? Heb je die nog?

Wat hebben ze een ruimte Jolandje. De uiers doen nog niks en zo hoort het. :D

Inowa mooie Pepper. Ik vraag me wel af of je niet bij elk paard buik kan zien te zien uit welke hoek je fotografeert. Naja bij mijn shetlanders zeker wel maar die zijn te dik :P

Jazzy ziet er goed uit en ze heeft een bescheiden buikje hoor Setteli,zul je wel blij mee zijn!

DB nog lekker aan het werk met de pony's,super!

BalouK voor jou schiet het aardig op,ze ziet er super uit!

Vesceron die uier zal binnen hier en een paar dagen toch aardig moeten afslanken! Zou top zijn als je fikse korting in het dekgeld krijgt,levend veulen garantie zou nog leuker zijn :o

welkom terug Fotsy'tje :D Ik was diegene die jarig was..En ik kom zeker op bezoek deze zomer,je raakt niet zomaar van me af.. :D

Mooie merrie heb je Share

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:16

Sultan ik heb een merrie gehad met ontstoken placenta (placentitis). Zij kreeg duidelijk uier,de eerste maal twijfelden we over de dekdatum en zodoende dacht ik dat het gewoon eerder gepakt had,helaas,het veulen is toen te vroeg doodgeboren.
Het jaar erop had ikzelf gedekt en de dekdata opgeschreven en kreeg ze ook rond 6 maanden ineens wat uier. Toen hebben we haar laten scannen van buitenaf en is beslist preventief AB en Regumate te geven voor de rest van haar dracht. De uier trok weer weg en alles is gewoon goed gegaan. :)
Koorts deed ze trouwens niet.
Hou het gewoon in de gaten en als je die uier erg ziet schommelen kun je altijd de DA erbij halen,er is zeker iets aan te doen!
Maar ook: het hoeft ook niet iets te zijn,dus ik wil je niet bezorgd maken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:17

:o Dank je Pretty *bloos*

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:35

Heb ook weer bijgelezen zeg pff..

Ik woon in Vught en paardjes staan een dorpje verder op. Joyce en Nicole staan inderdaad het dichtste bij mij(vorig jaar nog buren :P )

Vesceron, fijn dat het al wat beter gaat met je merrie :) Ben benieuwd wat de HH gaat zeggen!

Kimley welkom, stel jou en je (verzorg) paardjes voor zou ik zeggen :)

Verder veel mooie buikjes zie ik voorbij komen!

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:29

het weekend weg geweest dus niet op bokt gezeten, veel berichten om terug te lezen!
Ik woon ook in boven in noord holland, vlak bij Sandra8!

Spannend voor de gene die al bijna kunnen komen.
ik voer nu ook pavo merriebrok. tot nu toe nog geen klachten.

Hier ook nog geen ervaring met paarden bevallingen. wel veel schapen bevallingen gedaan, met ook veel moeilijke bevallingen. Maar bij mijn eigen paard lijkt het me een stuk enger. Dus ik denk dat ik ook bij de minste twijfel de dierenarts laat komen.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:38

Sultan, hoe is het met je merrie?

Ik heb de hengstenhouder net gebeld, ik krijg 50% korting dus dat is heel fijn!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:40

Vesceron schreef:
Sultan, hoe is het met je merrie?

Ik heb de hengstenhouder net gebeld, ik krijg 50% korting dus dat is heel fijn!

Oh dat is echt wel fijn idd! Nou hopelijk heb je volgend jaar je prachtige mooie veulentje!
Het was je zo gegund :(

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:42

Super vesceron, we duimen mee.
Tot wanneer moet je wachten van
DA om terug te proberen?

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:44

gblover schreef:
Urielle schreef:
België, er zit nooit iemand in mijn regio |( _O-

Ik woon ook in Belgie, maar weet natuurlijk niet in welke regio je woont :D .

Hier nog een belg, uit de Kempen *\o/*