Rumour has it (mooie verwijzing naar mams die zes haar niet meer op wedstrijd is geweest maar nog steeds berucht is bij de jury's) is samen met Rock This world de grootste kanshebber denk ik ..
Hier moet ik op zoek naar een hengsten naam met een B Ook geen eenvoudige letter. Bij merries heb ik wel min of meer besloten hoe het begint. Maar de eigenlijke naam is nog steeds niet vast.
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 13-02-14 17:58
Beware, Be amazed, Be proud, Baffling, Bring it on.. Believe (in me),
Gigant, Geniaal, Gotta dance/ B(e) Amazing, Got the looks, Gi'me a chance,
met de R kom ik slechts op één ding...en om een paard nou Retard te noemen is ook weer zoiets
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 13-02-14 18:17
Woogy schreef:
met de R kom ik slechts op één ding...en om een paard nou Retard te noemen is ook weer zoiets
Dergelijke namen genoeg Rotbok, Rotjonk, Rotmieter....
Mam vroeg al "hoe ga je die naam dan af korten" waarop ik; "Rumour, Rotbok, Miserie, Gebroed, snertbeest..... Afhankelijk van hoe veel ie naar z'n moeder aard...."
geef hem dan een naam die hem positief benaderd Romantic hero, Raging legend, Random friend, Zie dat mama pretty woman heet en vader Ismir? Dan kom ik ineens op Rashid haha...Ik ben blij dat het bij mij op komt als poepen en niet vast zit aan letters
Foss
Geplaatst: 13-02-14 18:59
Bij de fjorden is de letter K ook niet makkelijk vindt dat het wel een fjorden naam moet hebben en dat maakt het moeilijk en natuurlijk origineel!
De minies mag alles maar die kijk ik eerst aan en dan de naam!
bij mij moet een hengstveulen met de letter B beginnen, en een merrie met iy.... lux heet eigenlijk iylux bij merries is het bij ons niet verplicht om dezelfde beginletter te gebruiken, maar bij mijn merries is het al zolang het op papier staat met de letter i, dus ik vind het wel leuk om dat door te zetten
Lisette1987 met dat idee zal een merrie bij mij ook beginnen met Zjie's Omdat de moeder Zjie's the One heet.
_Karin
Geplaatst: 13-02-14 20:02
Weet iemand met welke letter de naam van de welshjes dit jaar moeten beginnen? Gisteren vroegen mijn nichtjes hierna want die helpen altijd met het verzinnen van de namen.
Tot hoe lang rijden jullie jullie merries door? Ik rijd niet heel intensief met haar maar heb het gevoel dat ik voor haar nog niet hoef te stoppen. Maar vind het een beetje lastig omdat ik er totaal nog geen ervaring mee heb.
Wij rijden tot 3 maanden voor bevalling nog wedstrijden mits het gaat met de buik. Daarna gaan de trainingen op een lager pitje. Dan is het voornamelijk los werken in 3 gangen. En vanaf een maand voor bevalling is het afhankelijk van wat de merrie aanbied. Die van mij vindt het heerlijk om te blijven lopen tot het eind
Nee ik wil ergens in de naam Amazing hebben Chinoeck is gefokt door Amazing Stables. Heb een erg goed contact met hen en leek me leuk om dat terug te laten komen maar andere ideeën zijn zeker welkom. Ben er echt nog totaal niet uit.
Met de basis ga ik gewoon door tot ik merk dat ze er moeite mee krijgt. Meestal kan ik nog wel door (galop in de bak laat ik achterwege als ze een dikke buik krijgt, die bochten kan ze dan niet meer goed maken ) tot een week of 2/3 van te voren. Veel rekken, strekken, buigen enz. Ook lekker in een rustig drafje. Als ze last krijgt van de singel voor die tijd, rijd ik zonder zadel, en dan meestal alleen stappen omdat ik draf niet uit kan zitten (fijn, zo'n hoog opgooiende Fries haha
2 weken na de bevalling pak ik haar weer op. Hoe soepeler ze blijven en hoe meer ze in conditie blijven, des te makkelijker zal de bevalling gaan.
Ben ik met je eens Just_Sannee Alleen rijden we de dag na de bevalling alweer. Wel niet fanatiek. Maar beetje stappen en als ze aanbied meer. Maar ik zet ze nooit stil
Inderdaad PP Beweging doet ze goed in mijn ogen. De mijne vind het ook fijn omdat bij beweging haar uier wat slinkt. Lekker spiertjes soepel houden, beetje bezig houden. Heerlijk om de laatste weken met je paard te klungelen Als ze de galop niet meer kan in de bak, en ze wil heel graag neem ik haar mee buiten de stal, daar is een lang stuk gras waar ze even heerlijk kan galopperen. Hoeft niet eens hard van haar, gewoon lekker in een rustig tempo, vind ze heerlijk!