[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:59

Begint ook al op te schieten dan voor jullie AZ!

Ik ga nu maar eens richting het hoofdkantoor van mijn werk. Heb een functionerings gesprek, dus ben benieuwd.. Diegene is namelijk niet echt makkelijk.. Vorige keer aan de telefoon: En bevalt het goed? Dus ik zeg: Ja het bevalt eigenlijk heel goed.. Krijg ik als antwoord: Ja eigenlijk is dus niet helemaal goed he..
Dus moet even goed op letten wat ik zeg haha :P

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:02

Huh. Hoe bedoelt ze dat nou dan? _O- Is ze niet tevreden of...?!
Maakt ze gewoon een woordgrap van bevalt het goed voor het DB topic?! :=

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:08

Sorry dat ik hier zomaar kom binnenvallen.. :o

Voor mijn opleiding paardenhouderij ben ik opzoek naar een drachtige merrie in de omgeving Almere. Het gaat om en opdacht rond de fokkerij, hierbij horen dus ook een aantal vragen over de hengstkeuze, reden van dekken etc.
Wat de grootste opdracht is; de merrie tweemaal per maand bekijken en daarmee een verslag van de verloop van de laatste maand(en) te maken.

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik even jullie topic kom 'verstoren' maar ik hoop zo dat bokt mij kan helpen met een drachtige merrie die ik mag komen volgen.

Groetjes,
Tessa

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:16

Gothic_TeZZy schreef:
Sorry dat ik hier zomaar kom binnenvallen.. :o

Voor mijn opleiding paardenhouderij ben ik opzoek naar een drachtige merrie in de omgeving Almere. Het gaat om en opdacht rond de fokkerij, hierbij horen dus ook een aantal vragen over de hengstkeuze, reden van dekken etc.
Wat de grootste opdracht is; de merrie tweemaal per maand bekijken en daarmee een verslag van de verloop van de laatste maand(en) te maken.

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik even jullie topic kom 'verstoren' maar ik hoop zo dat bokt mij kan helpen met een drachtige merrie die ik mag komen volgen.

Groetjes,
Tessa

Oh van mij mag je gerust! :D Maar Almere is wel een eindje hier van de achterhoek vandaan vrees ik. ;)

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:18

Helaas wel en met de huidige benzine kosten is dat voor mij als student ook niet helemaal te overzien.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:18

Gothic_TeZZy schreef:
Helaas wel en met de huidige benzine kosten is dat voor mij als student ook niet helemaal te overzien.

Veel succes. :) Leuk dat jullie dat doen.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:21

Bedankt. :) Vind het zelf ook een leuke opdracht alleen best lastig om een drachtige merrie te vinden die ook redelijk in de buurt staat. Met rond vragen bij kennisen helaas niks kunnen vinden, nu dus alle hoop op bokt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:22

Gothic_TeZZy schreef:
Bedankt. :) Vind het zelf ook een leuke opdracht alleen best lastig om een drachtige merrie te vinden die ook redelijk in de buurt staat. Met rond vragen bij kennisen helaas niks kunnen vinden, nu dus alle hoop op bokt.

Er zullen er vast genoeg zijn. ;)
Volgens mij genoeg dekkingen dit jaar! :j

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:23

Amandake Gefeliciteerd *\o/*

Charisma wat rot van Hera joh! Ik duim voor je dat het allemaal gewoon goed gaat!

Giolli ik heb ook wel namen maar die zet ik niet op internet totdat ze geboren zijn.

Orion zit vandaag op 285 dagen en ik keek voor de grap vanmorgen even bij dr uier en zag het al heel lichtjes aan de zijkanten wat vullen
Als ik kijk naar foto's van vorig jaar loopt ze net eventjes iets voor maar veel is het niet!
Verder niet zoveel bij dr te zien kwa buik.. Orion is goed in verstoppen!

Alonna daar in tegen heeft een beste buik alweer maar is gelukkig niet zo zwaar als vorig jaar (voor de mensen die het zich kunnen herinneren, zo zwaar stokkreupel en dergelijk, was te zielig!)
Alonna zit vandaag op 276 dagen

Lijstje van 27 februari
Princeps - Hera 333 dagen
Clara – Piaggio 328 dagen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:33

Nog even een paar foto's van mijn mooie meid gisterochtend. (214 dagen)
Afbeelding
Mooie koppie.

Afbeelding
Niet zo veel bijzonders te zien... ;)

Zomaar wat random foto's!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:43

Ze ziet er nog netjes uit hoor giolli!

Zoals dwyne al zegt, is de neurologische variant van rhino wel zeldzaam en ja rhino heerst wel meer maar idd in de verkoudheids vorm.
Ik maak me wel zorgen, dat mag iedereen weten. Ik woon zo'n half uur van de ellende en werk er een kwartiertje vandaan. Dan kan iedereen wel zeggen, het valt allemaal wel mee, bla bla bla.
Maar goed, ik neem geen risico's, wil geen rhino hier, zowel de abortus variant als de neurologische variant.
Dus ik heb besloten om voorlopig geen drukte op te zoeken waar veel paarden of paardeneigenaren/fokkers zijn.
Niet alleen ter bescherming van mijn paarden, maar ook ter bescherming van hun paarden.
Ik werk er toch dichtbij en je weet het maar nooit.
De kans is erg klein, maar het zou je maar gebeuren. Dus ik neem het zekere voor het onzekere.
Ook al vinden sommige het een tikje overdreven. ;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:46

Groot gelijk hoor bimmetje want stel dat het jou zou treffen zitten wij maar een half uur van jou vandaan.

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:47

@ Bimmetje,
Ik vind het niet overdreven hoor, ik zou precies t zelfde gedaan hebben als jij ;)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:01

Helemaal niet onbegrijpelijk Bimmetje, zou het ook zo doen!
Manueeltje: hihihi wat een gekke merrie heb je toch! Die zal zich geamuseerd hebben vannacht!

DA is Hera komen inspuiten, vanavond opnieuw koorts meten, meer kunnen we niet doen...hopelijk is de koorts vanavond en morgenvroeg onder controle, mocht niet te lang duren zei hij....

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:04

Wat balen dat de koorts nog steeds niet gezakt is.
Hopenlijk slaat de spuit snel aan, en is ze gauw weer de oude!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:06

ik meld me ook maar even aan,met velen ben ik wel bekend van vorige DBT-topics.
Ik heb 2 merries uitgerekend op 14 en 16 april,lekkere dikke buikjes maar nog niks spannends,uiertjes komen nog maar net op.
Daarna nog een merrie van mn schoonvader die bevalt begin mei,en nog een gastmerrietje die bevalt eind mei/begin juni. Wordt druk genoeg dus. Het gaat om mini-shetlanders overigens.
We hebben een halsteralarm en ik logeer rond de stal tegen die tijd. Gaan dit jaar ook nog een babyfoon bijzetten,want ook merries maken vaak geluidjes als ze weeën hebben! Deden het zo bij de schapen dit jaar,en dat werkte bij hun prima!

Ik zie hier uierfotos van Gentle-Vival,maar ik vind het al een beste uier hoor. Niet zo groot,maar als je goed kijkt wel volle spenen! Als de uier gaat glimmen is het omdat ie goed vol is,spannend hoor! :j

Amandake gefeliciteerd en ik ben benieuwd naar fotos! Ik ben bij je langsgeweest dit najaar,maar toen was je niet thuis,mooie wei stonden je paardjes toen in :j

Niks meer gehoord van de merrie van Clara? Die zat toch ook heel dichtbij?

Oh ja wou nog even reageren op Charisma. Heel rottig dat ze nu toch ziek is. Maar misschien kan ik je hoop geven. Zoals velen nog wel weten,hadden wij hier verleden jaar in maart een droes-uitbraak op stal. Alle paardjes zijn uiteindelijk ziek geworden,waaronder toen 3 drachtige merries die ook meer dan 40 graden koorts kregen. Eentje kon elke dag bevallen,de rest zat nog niet echt in de veilige zone. Wij hebben koortswerend middel en penicilline toegediend toen,en uiteindelijk heeft er geeneen merrie verworpen. één veulentje werd doodgeboren,maar dit had niks te maken met de ziekte van toen.
Komt vast wel goed met Hera en haar veulen. :(:) wel op tijd die koortswerende pasta toedienen!

Ik ga proberen een beetje te volgen,maar ik lees al een tijd mee en ik zie dat het nagenoeg onmogelijk bij te houden is zoals elk jaar rond deze tijd :')

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:34

Hoi Pretty! Thx voor je steun, Hera is nog niet boven de 39 graden geweest, en de DA spuit koortswerend middel in het bloed, werkt ook vrij lang door. Ook krijgt ze Endotrim antibiotica.
Hopelijk komt het goed, maar vindt het lief dat jullie zo meeleven!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:39

Komt vast wel goed hoor met de merrie en veulen! De hoogdrachtige merrie hebben wij toen ook een infuus toegediend,Draxxin was het dacht ik,dat werkte 10 dagen door en verving het dagelijkse spuitje penicilline,en daarvan knapte ze echt heel snel op!
Veel succes!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:51

Ik heb een vraag...

Hoe rekend jullie de datum nou uit kitzbi is gedekt 18 april voor het laatst. Op hoevel dagen zit ze nu dan...
Ik ben helemaal de kluts kwijt.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:55

gefeliciteerd met de nieuwe veulentjes!!

hier gaan we voorlopig niet meer naar de clubles.

straks even bij winoa gaan kijken voor haar buikje en haar uier eens checken,normaal heeft ze wel al iets uierontwikkeling maar nu veranderd ze helemaal niks.
heb wel sinds woensdag niet meer gekeken

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:58

Als je voor 340 dagen dracht telt is het normaal gesproken 11 maanden en 5 dagen. Maar omdat het een schrikkel jaar is tel je nu 11 maanden en 4 dagen (5e dag is dus 29 feb). Dan kom je uit op 22 maart.
Dus moet ze nu nog 24 dagen. Op vrijdag zitten we allebei op de 320 dagen... spannend

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:01

Talishe schreef:
Als je voor 340 dagen dracht telt is het normaal gesproken 11 maanden en 5 dagen. Maar omdat het een schrikkel jaar is tel je nu 11 maanden en 4 dagen (5e dag is dus 29 feb). Dan kom je uit op 22 maart.
Dus moet ze nu nog 24 dagen. Op vrijdag zitten we allebei op de 320 dagen... spannend

Super dank je wel *\o/*
Hoe gaat het bij die van jouw...

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:03

Goed, ze is al helemaal verhaart, echt al een zomervachtje en haar uier blijft een beetje hetzelfde. Ze is wel lekker dik, maar nog aardig fit. Ze gaat deze week naar de merriestal denk ik, tegenover het slaapkamer- en keukenraam van de boer waar ze staat (en eigenlijk van is). Dus ze wordt dan goed in de gate gehouden.

en hoe gaat het met Kitzbi? Is ze er al klaar voor?

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:07

Ik ga zo bij kitzbi kijken maar ze verhaard ook als een gek..
Verder gaat het super ze wordt wat moeier en ze poept veel kleine beetjes..
Foto,s volgen zo als ik ben geweest..

Ze heeft ook een mega stal op stal...ik mag niet klagen :)

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:10

Polinka is eindelijk klaar met het verharen. Heb er 2 weken lang 2 keer per dag ruim een halve emmer met haar vanaf geborsteld. Ook plassen en poepen gaat hier in kleinere hoopjes en plasjes. Poep word ook wat smeuiger idd :)