[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:55

Sue_ schreef:
jeetje begint het gedoe alweer met de merries. Nooit fijn als er een veulen in zit.

Mijn merrie was vandaag berefris. Liep te steigeren aan het touw toen ze naar binnen moest.

Welk gedoe....?Dat ze zo chagy worden bedoel je? Haha!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:59

quintusgl schreef:
Welk gedoe....?Dat ze zo chagy worden bedoel je? Haha!

Doelde meer op het verwerpen e.d. Knipoog

Maar een chagereinige merrie zit ook niemand op te wachten natuurlijk. Haha! Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:50

Saffier schreef:
Hey mensen,

Casa eet slecht...... Ze heeft vanmorgen maar de helft van dr biks gegeten (ze krijgt een 1,25 kilo per keer) en vanavond nog helemaal niets.

Verder is ze wel goed, geen tempratuur of zo.

Ze zal pyton gespoten krijgen vanwege het spoelen? Daar kunnen ze best last van hebben, mijn merrie was er koliekerig/zweterig van (dat was al na gewoon spoelen na het dekken, niet na een bevalling)

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:10

Daan_Ordeal schreef:
Oh mensen, mijn vader belde dat Ordeal zich niet lekker leek te voelen. Ze heeft vanmorgen nauwelijks gegeten en ze was even gaan liggen wat ze anders nooit doet. Ben er gelijk heen gereden (mijn werk is nog geen 10 min bij stal vandaan). Ze begon toen net een beetje van dr hooi te knabbelen. Heb even een stukje gelopen en ze leek zich niet echt ziek te voelen. DA voor de zekerheid gebeld, die komt eind vd middag... Ik hoop zo dat er niets mis is met de kleine!!! Duimen jullie voor me?

Ik hoop dat het niks ernstigs is! Ach gut

Is de veearts al geweest?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:33

@ Daan O; Hoe is het gegaan??

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:52

Nou gelukkig gaat het weer goed met Ordeal Lachen Toen ik uit mn werk bij haar aan kwam dacht mijn vader al dat ze weer de normaal was. Ze had gegeten en gedronken en was niet meer gaan liggen. Toevallig kon ik ook nog het veulen voelen Lachen Toen even gelongeerd waarbij ze zich ook normaal gedroeg, toen heb ik de DA maar afgebeld. Vrijdagmiddag komen ze nog wel even om tegen rhino te enten, dat moest toch al gebeuren. Dan vraag ik nog wel even of ze wat kunnen checken ofzo. Bedankt voor jullie medeleven Lachen

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:05

Gelukkig maar!! Dat is goed nieuws.

abbysumo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:29

quintusgl schreef:
Iemand een drachtige merrie kopen Knipoog Jemig, lijkt wel of ze met de dag chagerijniger wordt!! Wilde even onder de deken haar buik voelen, oren in de nek en de kont naar me toe!!! even aaien, oren in de nek en kont naar me toe......haha, raar beest.
DO ik duim met je mee. por at vd week ook niet echt goed en heeft last vh veulen, dus nog niet te druk maken hoor!!!
Nou meneer van EFO is geweest. Heb een verz voor de 10e maand tot 4 maanden na de geboorte. De vrucht-dekking moest ik haar laten opvoelen en dat brengt naar mijn idee risico's mee. dus vandaar mijn keuze. Ook even mee geweest naar mijn andere paarden voor een dood-ongevallen verz. Porva is 16 en die kon er niet meer in. Ga nog even denken wat ik doe wb de dood en ongevallen verz.
O ja, mijn paarden haren allemaal nog niet uit, vacht wordt alleen maar dikker. Ze staan 24/7 buiten dus maar goed ook.

Herkenbaar die van mij wordt ook zo chagie!!!Vreselijk,echt niks voor haar.
Denk maar zo ,komt goed(geloof ik!!!!!!!!!!!!)hihihi

abbysumo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:30

Daan_Ordeal schreef:
Nou gelukkig gaat het weer goed met Ordeal Lachen Toen ik uit mn werk bij haar aan kwam dacht mijn vader al dat ze weer de normaal was. Ze had gegeten en gedronken en was niet meer gaan liggen. Toevallig kon ik ook nog het veulen voelen Lachen Toen even gelongeerd waarbij ze zich ook normaal gedroeg, toen heb ik de DA maar afgebeld. Vrijdagmiddag komen ze nog wel even om tegen rhino te enten, dat moest toch al gebeuren. Dan vraag ik nog wel even of ze wat kunnen checken ofzo. Bedankt voor jullie medeleven Lachen

gelukkig maar wordt nu wel spannend hé allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:33

Gelukkig Daan_O!!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:34

Mooi zo Daan OK dan!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:44

mooi dat ze weer eet en drinkt daan!

zo, terug van de dierenarts. syl heeft zich prima gedragen, heel netjes haar hoofd stil gehouden en dat ondanks de rare piepjes en lampjes. papa heeft voor assistent gespeeld en ik had syl vast, met zn 3en in een lootschort (wel een stuk proffecioneler dan een jaar of 4 geleden bij een andere arts!)
op het aller laatste nog even gekeken of ze met een praam haar hoofd nog stiller wou houden, arm paardje: (dat vond papa ook en die wou er een foto van Tong uitsteken)
Afbeelding
Afbeelding
(heb nog nooit zo onscharmant op een foto gestaan maar het gaat om syl haar zielige snoetje)

en wat blijkt, ze heeft een spleetje tussen twee kiezen waar vuil tussen kan, dit is wat gaan ontsteken. ben blij met dit, had ook niet kunnen vinden of een ontstoken kies kunnen zijn Lachen ze krijgt nu 10 dagen 2x per dag antibiotica (hmmm nog meer tussendoortjes voor syl Tong uitsteken) en dan moet het over zijn. voor het veulen kan deze antibiotica geen kwaad (is breedspectrum, de precieze naam weet ik zo niet)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:47

ach gus arme Sylke, wat trekt ze een zielig hoofd Ach gut Maar het was voor het goede doel, gelukkig straks weer lekker je eten naar binnen schuiven meisje! Vingers aflikken

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:54

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:54

agh arme Sylke!

Ik heb misschien te vroeg gejuicht, mijn vader belde dat Ordeal toch nog niet al het hooi op had wat ik heb gegeven (1,5 uur later) en ze lag weer... Ze stond wel op toen hij kwam en ging eten... Wat lastig zeg om een drachtige merrie te hebben! MIsschien dat ze nu gewoon wat vaker ligt? En misschien dat ze haar hooi nog niet op had omdat ze vandaag pas later de rest van haar eten op had? Ik weet niet meer wat normaal gedrag is voor haar! Ik ben een overbezorgde moeder... Ga er zo maar weer heen...

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:57

Heb even een aantal uurtje toneel gespeelt en het eerste wat ik doe is kijken hoe het met Daan en Ordeal is. Gelukkig meis dat ze weer eet en drnkt!Misschien even last vh veulen gehad?

Draakje; fijn dat je nu weet wat het is!! Wordt tanden poetsen voortaan Clown We hebben hier ook een paardje van 34 staan (heb ik op leren rijden toen ik 8 was) en daar moetn we ook elke dag/om de dag het grastussen de kiezen en wangen uithalen.
Is idd altijd een sneu gezicht, maar wat Nicole ook al zei; het is voor het goede doel!

abbysumo; ik ga er wel vanuit dat het over gaat Haha!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:01

Daan_Ordeal schreef:
agh arme Sylke!

Ik heb misschien te vroeg gejuicht, mijn vader belde dat Ordeal toch nog niet al het hooi op had wat ik heb gegeven (1,5 uur later) en ze lag weer... Ze stond wel op toen hij kwam en ging eten... Wat lastig zeg om een drachtige merrie te hebben! MIsschien dat ze nu gewoon wat vaker ligt? En misschien dat ze haar hooi nog niet op had omdat ze vandaag pas later de rest van haar eten op had? Ik weet niet meer wat normaal gedrag is voor haar! Ik ben een overbezorgde moeder... Ga er zo maar weer heen...

net tijdens mijn schrijven heb je deze gepost...... Ik herken je gevoel zo!!!!! We weten niet wat normaal is wb merrie en evt last van het veulen als het je eerste veulen is. ,Ik duim voor je, komt vast goed!!!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:13

Daan_Ordeal schreef:

Mijn merries die drachtig zijn liggen nu 's avonds ontzettend veel. De paardenstal is dan veranderd in een varkensstal, want wat kunnen die dikke dames snurken Slapen Slapen Ook bij mij is het hooi vaak 's morgens niet op, maar verder tonen ze vlot en gezond en scheuren 's morgens de weide in. Bij mij moeten ze het nog steeds doen op alleen ruwvoer, ik ga pas vanaf januari bijvoeren.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:19

Net naar stal geweest. En alles goed met me zwangere stalmus, of zal ik eerder spekkie zeggen, ze is mega dik, hahahaha
Tijdens het poetsen stond ze heerlijk op rust, dus aan een kant een mega mega dikke buik. toen ik dr hoofdje aan het poesten was,zag naast haar ademhaling de kleine zachtjes bewegen, dus ik ben weer gerust gesteld ... Alleen was mams het er niet mee eens en die wou weer "ouderwets" bijten naar haar buik, alleen kon dat niet omdat ze aan twee touwen vast stond ( dat is verplicht bij ons op stal )

Bijvoeren ga ik voorloppig niet doen, ze is dik zat zo. Misschien echt aan het einde van de dracht, als ik merk dat ze het echt nodig heeft.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:28

Hier weer 2 foto's van Aziza, ze zit nu op 266 dagen. Het gaat echt snel nu!

Afbeelding

Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:29

Jeetje, die heeft een buik! Enne, leuk kleurtje Clown .

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:38

Ja, ze is altijd vreselijk vies, nu is ze nog redelijk egaal vies Haha! , maar normaal zit ze ook nog onder de poepvlekken Clown

Ach, als het van het voorjaar weer warm weer wordt, gaan we haar wel weer eens wassen Haha!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:51

Zo dan die heeft een lekker dikke buik.

Bedenk me nu, hoe moet dat straks worden met die van mij, die past dan aan het einde van haar dracht niet meer door de deur, hahaha

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:11

Isis heeft ook regelmatig last van het veulen. Dan eet ze ook even niet, gaat ze rekken en strekken en liggen of rollen. Kwartiertje later is er niets meer aan de hand.
Op de camera kan ik soms zelfs het veulen zien bewegen Bloos!
Enige waar ik niet zo blij mee ben, is dat ze steeds minder hooi wil eten. Het past er gewoon niet meer in, ze eet nog geen klein plakje hooi tussen 16.00 en 8.30. Lekkere hapjes zijn geen enkel probleem Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:12

KootMiraDrum schreef:
Mira en de Fjord laten alweer wat los hoor! Over een paar dagen de kortste dag, dan gaat het hard!

In ieder geval wordt het sinds afgelopen zaterdag al weer later donker. Haha!