Sue_ schreef:jeetje begint het gedoe alweer met de merries. Nooit fijn als er een veulen in zit.
Mijn merrie was vandaag berefris. Liep te steigeren aan het touw toen ze naar binnen moest.
Welk gedoe....?Dat ze zo chagy worden bedoel je?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sue_ schreef:jeetje begint het gedoe alweer met de merries. Nooit fijn als er een veulen in zit.
Mijn merrie was vandaag berefris. Liep te steigeren aan het touw toen ze naar binnen moest.
quintusgl schreef:Welk gedoe....?Dat ze zo chagy worden bedoel je?
Saffier schreef:Hey mensen,
Casa eet slecht...... Ze heeft vanmorgen maar de helft van dr biks gegeten (ze krijgt een 1,25 kilo per keer) en vanavond nog helemaal niets.
Verder is ze wel goed, geen tempratuur of zo.
Daan_Ordeal schreef:Oh mensen, mijn vader belde dat Ordeal zich niet lekker leek te voelen. Ze heeft vanmorgen nauwelijks gegeten en ze was even gaan liggen wat ze anders nooit doet. Ben er gelijk heen gereden (mijn werk is nog geen 10 min bij stal vandaan). Ze begon toen net een beetje van dr hooi te knabbelen. Heb even een stukje gelopen en ze leek zich niet echt ziek te voelen. DA voor de zekerheid gebeld, die komt eind vd middag... Ik hoop zo dat er niets mis is met de kleine!!! Duimen jullie voor me?
quintusgl schreef:Iemand een drachtige merrie kopenJemig, lijkt wel of ze met de dag chagerijniger wordt!! Wilde even onder de deken haar buik voelen, oren in de nek en de kont naar me toe!!! even aaien, oren in de nek en kont naar me toe......haha, raar beest.
DO ik duim met je mee. por at vd week ook niet echt goed en heeft last vh veulen, dus nog niet te druk maken hoor!!!
Nou meneer van EFO is geweest. Heb een verz voor de 10e maand tot 4 maanden na de geboorte. De vrucht-dekking moest ik haar laten opvoelen en dat brengt naar mijn idee risico's mee. dus vandaar mijn keuze. Ook even mee geweest naar mijn andere paarden voor een dood-ongevallen verz. Porva is 16 en die kon er niet meer in. Ga nog even denken wat ik doe wb de dood en ongevallen verz.
O ja, mijn paarden haren allemaal nog niet uit, vacht wordt alleen maar dikker. Ze staan 24/7 buiten dus maar goed ook.
Daan_Ordeal schreef:Nou gelukkig gaat het weer goed met OrdealToen ik uit mn werk bij haar aan kwam dacht mijn vader al dat ze weer de normaal was. Ze had gegeten en gedronken en was niet meer gaan liggen. Toevallig kon ik ook nog het veulen voelen
Toen even gelongeerd waarbij ze zich ook normaal gedroeg, toen heb ik de DA maar afgebeld. Vrijdagmiddag komen ze nog wel even om tegen rhino te enten, dat moest toch al gebeuren. Dan vraag ik nog wel even of ze wat kunnen checken ofzo. Bedankt voor jullie medeleven
Daan_Ordeal schreef:agh arme Sylke!
Ik heb misschien te vroeg gejuicht, mijn vader belde dat Ordeal toch nog niet al het hooi op had wat ik heb gegeven (1,5 uur later) en ze lag weer... Ze stond wel op toen hij kwam en ging eten... Wat lastig zeg om een drachtige merrie te hebben! MIsschien dat ze nu gewoon wat vaker ligt? En misschien dat ze haar hooi nog niet op had omdat ze vandaag pas later de rest van haar eten op had? Ik weet niet meer wat normaal gedrag is voor haar! Ik ben een overbezorgde moeder... Ga er zo maar weer heen...
Daan_Ordeal schreef:Ik heb misschien te vroeg gejuicht, mijn vader belde dat Ordeal toch nog niet al het hooi op had wat ik heb gegeven (1,5 uur later) en ze lag weer... Ze stond wel op toen hij kwam en ging eten... Wat lastig zeg om een drachtige merrie te hebben! MIsschien dat ze nu gewoon wat vaker ligt? En misschien dat ze haar hooi nog niet op had omdat ze vandaag pas later de rest van haar eten op had? Ik weet niet meer wat normaal gedrag is voor haar! Ik ben een overbezorgde moeder... Ga er zo maar weer heen...
KootMiraDrum schreef:Mira en de Fjord laten alweer wat los hoor! Over een paar dagen de kortste dag, dan gaat het hard!