[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

linda_lekuri

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:36

Sjoert schreef:
Linda; ik heb vandaag je vriend nog gesproken in Vriezenveen. Die was weer bruut geld aan het verdienen. Haha!

Ja, klopt! Hij is heel gezellig nu we samen vakantie hebben (ivm verwachte veulen), aan het werk Cheese!
Afgelopen vrijdag, zaterdag, zondag stond hij op concours Eibergen, nu woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag in Vriezenveen! Rolleyes
Ik had hem jouw veulenfoto's ook laten zien, we zijn helemaal verliefd, we kunnen niet wachten op onze kleine Welsh....

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:39

haha, kom maar eens langs hier om alvast te proeven van een welsh veulen. Het is echt niet leuk Haha! Haha! *LOL*

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:41

Detour: Wasa is ontzettend schattig en wat leuk zo naast die vos moeder Lachen
Hiboune houdt een lijst bij met hoeveel dagen de merries drachtig zijn, daar hoeft Wasa niet op Knipoog Haha!

SunnyR: Wat een lief snoetje heeft hij toch echt zo knuffelbaar Lachen

Monique: Droogfoto’s van een nat veulen dus Haha! Wat een super ruime stal hebben ze.

Clau: gefeliciteerd! Wat een leuk veulen, dat snoetje en dan dat kleine witte vlekje op zijn halsje Lovers

Casanova: mini achterin de bestelbus Haha! Maar idd geen doen zo. Fijn dat het zo goed gaat in de kudde!

Enny: Waarom liever dit weekend niet bevallen?

Dana: Nee, ik zie hem niet, of wacht, is het dat veulentje dat zich verkleed heeft als merrietje? Knipoog Haha!

Silketje: Geen idee, mss kan de DA haar hengstig spuiten? Zou ze dan niet stoppen met melk geven etc?

Stoere: Vorig weekend was het ook mooi en warm weer en toch deed Palona het toen het weer kouder en natter was. Deed ‘r helemaal niks toen ik in het weekend tegen haar zei dat ze het voor het koudere weer moest doen Knipoog

Amandake: jouw uierfoto’s daar laat ik me wijselijk niet over uit Haha! Kleine uk is een snoepie Lovers

Hiboune: Bij mij staat Upna 322 Lachen Ik riep het straks in de wei maar ze luisterde niet Haha!

Sjintoo: Fijn dat het zo rustig verlopen is en dat ze zich goed op haar plek voelt OK dan!

Hier is de veulenwei dit jaar in tweeën gedeeld en paar weken geleden bemest. Het gedeelte waar ze lopen voor de geboorte heeft redelijk gras nu, het stuk waar palona met kind nu op lopen begint echt goed gras op te staan nu met wat warmer weer en wat regen. Tegen de tijd dat ze dat straks met 3 merries kaal hebben is deze kant weer aangegroeid, was wel een goeie deal denk ik Ja

Cindy: Leuk! Komt de cam ook op internet of niet?

Wisanda: Wat een prachtig koppie!

Kelly: Ik vind het nogal een uier, ook al witte puntjes eraan. Klopt je onderschrift? Dan moet ze toch nog even wachten!

Pauk: Jammer, op naar de volgende ronde!

Sjoert: Eindelijk komt er dan een buikje onder die merrie Lachen

Yahilha: Die eerste foto is zo schattig, wat super lief!

clau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:51

Iedereen van harte met de geboren veulens, en de wakers......ik heb ook lang gewaakt..maar het wachten is het waard geweest..

Nog 1 keer vervelen met weidefoto´s en dan zal ik in het vervolg een topic ITP plaatsen..

Groetjes Claudia

Afbeelding

Afbeelding

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:52

Mooie veulens zijn er geboren.. vooral Wait 'n See is een hartenbreker zeg!!

Nogmaals de vraag: Wanneer moet het navelstompje er uiterlijk af zijn?

Over het meelopen, veulie is heus heel braaf, hij doet het super qua meelopen maar het zijn echt bepaalde momenten, zoals ik eerder beschreef, dat hij ineens de handrem erop zet en er geen beweging in te krijgen is, hulp heb ik niet dus moet het in mijn eentje fixen.

Hand /touw achter de kont doe ik al en dan gaat het redelijk, maar hij blijft af en toe zo ezelig /koppig doen,en dan hangt hij ook tegen het touw of mijn hand en dan heeft dat vooral nog duwwerking ipv de aanwijzing voorwaarts te gaan.
Hij gaat dan iets hangen en omdat hij steeds sterker gaat worden moet het binnenkort wel overgaan, nu houd ik hem nog wel en kan dan door achter hem te komen met 1 arm de beweging er weer in krijgen.
Ik werk altijd met los/vast signalen zoals meerderen hier doen, spanning zodra er iets moet gebeuren en direct ontspanning wanneer het paard het doet.

Het is denk ik gewoon een hengstje, dus ik blijf geduldig oefenen en hoop dat er binnenkort vooruitgang is..

Maar verder is hij voorbeeldig.. mag hem overal aanraken terwijl ik helemaal niet elke minuut bovenop hem zit. hij leert snel, behalve het meelopen dan, en is lekker koel in het koppie!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:50

pffff,

ik moet nog 11 dagen wachtten tot de uitgerekende datum....icoliene natuurlijk ook...

ziet er alleen niet naar uit dat het op tijd komt.......icoliene heeft nog echt helemaal geen uier....nog maar kleine theezakjes...

icoliene heeft het er wel zwaar mee merk ik.....ze vind het serieus niet leuk meer..

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:04

ons 2e veulentje van de 4 is er !!!
heb net bericht gehad
ik ga er morgen heen
weet nog niets van geslacht , kleur enzo
echt spannend Tong uitsteken

is een sir donnerhall x florestan 1 x codex

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:12

ooo,ben benieuwd naar het veulen

we hebben een florestan op stage en een kleinzoon van donnerhall

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:13

@nicole.ja,mijn onderschrift klopt.ze moet nog ander half weekje wachten.
daarom schrok ik er ook zo van!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:36

Evening! Gefeliciteerd met de veulen allemaal. Haha! Haha!

@ Hiboune, inmiddels mag je in je lijstje ook Linda toevoegen, die zit op 325 dagen! Haha! Verder staat Caroline er nog in, maar het gaat er om spannen. Haha!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:45

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:48

silly_silas schreef:
ons 2e veulentje van de 4 is er !!!
heb net bericht gehad
ik ga er morgen heen
weet nog niets van geslacht , kleur enzo
echt spannend Tong uitsteken

is een sir donnerhall x florestan 1 x codex

ik weet al :
- merrie
- donkerbruin
- mooie bles
- 1 witte kous
- vrij groot voor een veulen

ozzyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:55

Hallo,

Kunnen jullie mij zeggen of dit hars is? Ze heeft het van vandaag, haar vulva veranderd opeens ook goed.
Ze kreunt flink als ze op de grond ligt..
Vindt haar uier nog niet vol, maar zou het toch kunnen? Ze is dinsdag a.s uitgerekend.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:29

Nee lijkt me meer wat talg, uiers zijn niet vol genoeg voor hars heb ik het idee.
Komt er al melk uit als je er wat aan trekt?

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:39

Sunnyrainbow bij Nabukenya is nu de navelstomp er pas af,dus het kan best lang duren
Ik heb de da er wel een paar keer naar laten kijken(voor de zekerheid)
Clau hij is echt gaaf en die blauwe ogen Kwijl
Peetorlan ik duim heel hard mee
Wat erg zeg,hoop echt dat de kleine het haald Ach gut
Ozzyke wat een gave pony zeg
Ik ben benieuwd Knipoog

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:39

Uier was weer netjes gegroeid vandaag. Drukke dag gehad, moest met dotje (dat kitten van het vorige nest) naar de DA... Dotje heeft een knobbeltje tussen huid en spieren zitten dat los zit, ooit ontstond in haar oksel en nu naar beneden gezakt is op haar borstbeen, sinds gister verdubbeld in grootte... Ofwel, een tumor dus... Dinsdag moet ze onder het mes. Het lijkt wel positief, de knobbel is vrijwel glad en rond, dus dat zou eerder goedaardig zijn, kwaadaardig is meestal wat grof qua structuur en niet echt rond. Toen het in haar oksel zat dachten we een vetbult, maar die zit vast in huid of op onderliggend weefsel, deze zit echt los dus kan het in feite geen vetbult zijn...
Het arme schatje is nog zo jong! Ze was trouwens erg braaf, de hele wachtkamer (+ gang en buiten) zat vol met honden in alle soorten en maten en zij bleef lief doorslapen in het reismandje.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:51

ozzyke hoe heet jou merrie?
ze lijkt verdomd veel op eentje die hier bij een boer heeft gestaan!

hopelijk klopt ie nog

02-05

Mausje: Lavendel 353
Amandake: Jilleke 348
Annastasia: Anna 346
Starlet: Wicked Pick Me Up 344
Basita: Zakira 342
Amandake: Iris 341
Odique: Odique 338
Amandake: Fleurtje&Treeske 338
Jurriaan: Kyran 338
Taber: Speedy cat 337
Maroush: Maroushah 337
Hiboune/olke: Micky 337
Raya: Lygna 335
Mauvestraat: Kalisch 334
Petraaken: Roxette 334
Tizzy: Gucci 333
Nicole: Zimieka 333
Muzefee: Caroline 332
Stoere: Linda 328
Linda_lekuri: Nina 328
Whitney: Whitney 328
Muzefee: linda 325
Enny: Kuri 324
Myrdal: Tesmeralda 323
Nicole: Upna 323
Noesie: Donna 322
Marlijn: Blossom 322

nicole wildde ze niet eens luisteren! naja zeg Tong uitsteken

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:25

Hier nieuws... Tes heeft een harsdruppel, dus mijn wekker staat en de cam staat aan!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:26

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:26

Iedereen met nieuwe veulens gefeliciteerd! Faith was niet drachtig. Ze gaat over een week of drie weer na de hengst dan proberen we het dan nog eens Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:28

Spannend Myrdal!!

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:32

iedereen met een veulen gefeliciteerd

Hier een wat mindere dag gehad. Vorig jaar is mijn merrie licht hoefbevangen geweest, alleen met rijden had ze er last van, dus naar de da geweest (eind november) en ik dacht eerst dat het door het zadel kwam. Dus op de foto enzo geweest en van binnenin is het gewoon een grote rotzooi, beide hoefbenen zijn gekanteld,gezakt en naar achteren gegaan (ten opzichte van hoe ze zouden moeten staan). Dus da was er niet zo positief over, het hoefbeen was aan het zakken en zou na een paar maand waarschijnlijk door de zool komen (voorbenen). Omdat ze drachtig is was het niet zeker dat ze haar veulen nog kan brengen (juli). Nu zijn we dus een paar maand verder, ze staat al sinds de diagnose op speciaal beslag en loopt daar super op, hoefsmid zegt trouwens dat ze gewoon bevangen is geweest, niks geen hoefbeen dat aan het zakken is. Ze liep een paar week geleden niet zo lekker, opnieuw op de ijzers gekomen en ze liep beter dan ze het afgelopen half jaar heeft gedaan dus ik zag het wel weer zitten. Als de da gelijk zou hebben zou ze nu toch slechter moeten gaan lopen. Tot woensdag was ook alles goed, kom ik er donderdag staat ze met een achterbeen omhoog. Ik dacht aan een hoefzweer, dus vanmorgen vroeg er weer heen om te kijken hoe het nu was. Stokkreupel, dus hoefsmid gebeld, geen gehoor dus de da maar gebeld. Die is vanmiddag geweest en zegt nu dat de hoefbevangenheid zich aan het uitbreiden is naar de achterbenen (ze kon geen zweer vinden). Ze krijgt nu weer medicijnen en over een week moeten we weer kijken of ze dan bevangen is of dat er inderdaad een hoefzweer in zit. Als ze dus nu bevangen is aan de achterbenen, en het gaat zo verder als de da zegt, dan is het nog een paar week en dan is het afgelopen. Ben dan mijn merrie, mijn allerbeste maatje, en mijn veulen kwijt. Ik baal hier zo van, eindelijk is ze drachtig, viel ook niet mee om haar drachtig te krijgen, en dan dit.
Ik heb vanavond nog contact gehad met de hoefsmid, die zegt dat het bijna niet mogelijk is dat ze bevangen is aan een van de achterbenen en hij denkt dus aan een hoefzweer. Ik hoop zo dat hij gelijk heeft, maar heb dus weer een beetje hoop gekregen dat ze het red en miscchien nog een veulen kan krijgen ook.

Ik moest het even van me af schrijven, is een beetje een lang verhaal geworden, sorry daarvoor.
Maar omdat jullie ook zo uitkijken naar een veulen, heb ik het hier maar even geplaatst.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:37

@Truselientje: Ach gut Kan me voorstellen dat je dat even van je af moet schrijven... Ik duim voor je dat de hoefsmid gelijk heeft... Heel veel sterkte de komende tijd...

@Westernfreak: Gefeliciteerd! Wat een schatje, en wat een ondernemend veulentje al!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:45

Myrdal schreef:
@Westernfreak: Gefeliciteerd! Wat een schatje, en wat een ondernemend veulentje al!

Van mij mocht hij ook wel een tikkeltje minder ondernemend zijn Haha!

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:58

joepie..... Puck (Wicked Pick Me Up) is vanavond om kwart over 7 bevallen van een bruin merrieveulen. De bevalling ging heel voorspoedig, ik was gelukkig net op tijd om alles mee te maken. Ze heeft alleen nog geen naam Bloos

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding