[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

myhorse

Re: [HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 23:09

k vind het egt super super leuk Kwijl het is zoo'n mooi veulentje he Lovers en zo lief ook, daar heb ik wel een reis van anderhalf uur voor over! zo'n mooie vader ook! als faye daar zelf tog een baby van krijgt Bloos Kwijl

kijk dan wat een mooie veulentje Kwijl en hoe lief faye is.. mag je trots op zijn!

Afbeelding dat is zijn papa Kwijl ovidius,, super mooie hengst!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 06:49

Wat een mooi gezicht, Faye met haar pleegzoon! Ach gut
Hoe komt B..... eigenlijk moederloos?

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:52

Hier weer een klein updateje van de kleine Bonny.
Het gaat echt steeds beter met haar! Wandelen doet ze braaf achter je aan, poetsen vind ze geweldig! En op de wei staat ze ook rustig.
Eergister heb ik haar even aan de merrie laten ruiken waar ze als het goed is bij komt te staan. De merrie is echt hartstikke lief, ondanks dat ze nog nooit van haar lven een veulen aan had geraakt.. Alleen na een paar minuten dacht Bonny, he dan kan ik natuurlijk ook bij jou drinken! Helaas ging dat niet zo goed.. Ik denk dat we nog even een weekje moeten wachten, zodat ze helemaal van dat melk drinken af is.

Iedereen echt heel erg bedankt voor de lieve berichtjes..
Wat mis ik mijn lieve meisje.. Het is zo leeg zonder haar, maar gelukkig lijkt Bonny veel op haar.
Ik heb het er nog ontzettend moeilijk mee, maar het lijkt dat ik het nu een beetje kan accepteren. Als iemand over Indian begint begin ik nog te huilen, maar ik weet nu beter dat het zo goed voor haar is..
Gelukkig lucht het huilen altijd eventjes op..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:19

Gelukkig dat het zo goed gaat met bonny!!! Dat huilen kan ik me heel goed voorstellen.. Ik Heb er soms nog last van, en het is al ruim 4 jaar geleden...... Je zult dr nooit vergeten, en ze zal altijd jou paardje blijven wat er ook gebeurd.....
Ik vind het echt een hele moedige beslissing van je, om voor haar te kiezen en niet voor jezelf.... Dat is echt het moeilijkste maar ook de moedigste beslissing die je ooit in je lezen kan nemen!! Heel veel sterkte nog!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:43

Goed om te horen dat alles goed gaat met Bonny. En fijn als ze dadelijk met een maatje de wei op kan. Dat proberen te drinken, niet gek dat ze dat probeert.
En ik vind het heel knap wat je gedaan hebt, en ik ben ook heel blij voor je dat je Bonny nog hebt, mooie herinnering aan je merrie. En huilen, ik zou hetzelfde doen!

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:08

indianlover moedig hoor om voor indian te kiezen. sterkte gewenst Ach gut

neon neon ziet er ook al goed uit maar ja ik ben gewoon gek op stipjes en vlekjes Bloos

de moeder van B..... was zwaar hoefbevangen neon en ze had ook erg weinig melk.
vandaar dat faye nu zijn pleegmoeder is en zij nu ingeslapen is en geen pijn meer heeft

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:12

o je vergeet ik bijna te vertellen Bloos
Faye word dit keer gedekt door springtalent OVIDIUS
en wat het ook word het mag blijven Bloos
en myhorse mag als het zover is op wedstrijd met dit kind Haha!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:18

Wat leuk voor je merel!! Ben heel benieuwd wat daar uit komt!!

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:22

ja ik ook wel saffier maar helemaal deze combo word zeker wel een springertje Clown maar de cobo haf x kwpn zijn wel leuke paarden heb er hier op stal al eens 1 gezien zag er gewoon uit alleen wat meer sok Haha!
maar dat duurt nog bijna een jaar dus afwachten en hopen dat het dit keer wel goed gaat Haha!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:07

Sammie en pasha: gefeliciteerd met jullie hengstveulens!!

Verder ziet Neon er erg buikig uit voor haar doen inderdaad! Knipoog

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:10

Merel fijn dat het zo goed gaat nu, met beide.

Sammie Brego is stoer!

IS fijn dat het goed gaat met Bonny.

Nou met Beaudyssa en mams gaat het goed, het is een vrolijk veulen, we dekken de merrie niet terug ik wil nu eerst met haar gaan rijden, misschien volgend jaar weer.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:41

IS: Ben maar blij dat je kunt huilen, lucht alleen maar op. En kleine Bonny helpt je er doorheen!

merel: wat een leuk veulen en wat is faye er lief mee!
Kan dat wel qua maat, met Ovidius dekken?

Epona's uier gaat op en af, gisteren was het weer wat meer dan nu vanochtend. Als we de 320 dagen maar vast gehad hebben, moet zeggen dat ik daar nu toch wel naar af zit te tellen.. Al die verhalen van 'laat uitgerekend is vaak vroeger geboren worden' maken me eigenlijk niet rustiger Bloos

Wanneer zijn jullie dichtgezette merries opengemaakt? Lees aub even..

Buurman had de (nieuwe) DA gevraagd wanneer ze open gemaakt moet worden en die zei liefst 2 dagen vantevoren?? Hoe weet je in hemelsnaam wanneer dat is, als het dan te vroeg komt? Ik dacht altijd gehoord te hebben dat het 2 weken voor de uitgerekende datum gedaan wordt? Haar argument was: als je het meer dan een paar dagen vantevoren doet groeit het weer dicht. En als het gaat ontsteken heeft dat weer consequentie voor veulen/geboorte.
Maar ze heeft meestal s avonds melk - s nachts een veulen, open maken wanneer ze melk heeft gaat dus bij haar ook niet op, dat is maar een paar uurtjes. Wat zouden jullie doen?

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:44

@Merel1618: Aaah geweldige foto's van Faye en haar pleegzoon zeg Lachen Echt super dat ze elkaar geaccepteerd hebben!
En mooie papa heeft ie ook Ja Leuk dat je Faye ook door hem laat dekken. Wordt vast een stoer veulen uit die combi!

@IS: Fijn dat het zo goed gaat met Bonny! Jullie hebben veel steun aan elkaar zo te zien en dat zal jullie er beide doorheen helpen. En laat die tranen maar stromen hoor! Juist als je kan huilen helpt je dat bij het verwerken Ja
Fijn dat het zo goed ging met het eerste contact met de merrie. Dat Bonny nog wil drinken is niet zo gek. Wijze beslissing om te wachten met erbij zetten tot ze van de melk af is Lachen

@Nicole288: Ik heb geen ervaring met dichtgezette merrie's dus kan je daarbij niet helpen helaas.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:36

ik hoor meestal ook ongeveer 2 week van te voren maar verder geen ervaring met dichtgezette merrie's.

waldfee is inmiddels weer een aantal keren gedekt. Spannend dus hopelijk is ze meteen drachtig

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:33

Nicole288 schreef:
Buurman had de (nieuwe) DA gevraagd wanneer ze open gemaakt moet worden en die zei liefst 2 dagen vantevoren?? Hoe weet je in hemelsnaam wanneer dat is, als het dan te vroeg komt? Ik dacht altijd gehoord te hebben dat het 2 weken voor de uitgerekende datum gedaan wordt? Haar argument was: als je het meer dan een paar dagen vantevoren doet groeit het weer dicht. En als het gaat ontsteken heeft dat weer consequentie voor veulen/geboorte.
Maar ze heeft meestal s avonds melk - s nachts een veulen, open maken wanneer ze melk heeft gaat dus bij haar ook niet op, dat is maar een paar uurtjes. Wat zouden jullie doen?

Pff blij dat dat bij mijn merrie niet aan de orde was, die heeft met 320 dagen dracht een veulen gekregen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:42

320 dagen? Dat is lekker op tijd! Hmm, dan mag Neon nu ook haar veulen wel uitpoepen. Haha! O nee, nog niet, heb nog geen naam......en geen zin om een naam te zoeken. Bloos Schandalig he? Zal wel weer zo zijn dat het veulen een aantal dagen naamloos rondloopt......was vorig jaar ook al. Tong uitsteken

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:50

Ik hoop dat Epona het ook nog wat langer binnenhoudt dan 320 dagen! Ik hoor ook van alle kanten dat 2 weken vantevoren normaal is en geen kwaad kan, behalve als ze dan ook nog weer 2 weken overlopen, maar dat zal niet gebeuren denk ik.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:53

Dat is wel lastig Nicole.......
Lady had een dracht van 330 dagen..... Dus dan zit je nog wel ongeveer met die 2 weken.....
Misschien eens meerdere DA bellen??

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:08

Moet wel zeggen ze was vroeg dan verwacht je een veulen wat niet zo groot is, nou is Beaudyssa toch echt wel een aardige tank.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:02

mayday: Hamer Dat helpt niet echt voor de zenuwen... Knipoog Haha!

saffier: heb nu al 1 andere DA gehoord die het ook zei, beter zo lang mogelijk wachten. Een andere zei 2 weken eerder kan geen kwaad, maar dan moeten ze niet ook nog eens overdragen.. De stoeterij hier was ook gewend aan 2 weken, maar had het ook weer over risico van ontsteking als het net gedaan is met dit warme weer. Ik denk dat mijn buurman (eigenaar) zal zeggen dat we dan maar wachten tot ze wax of melk heeft, maar voorlopig vind ik dat dan nog reuze spannend.. Meestal heeft ze al vrij snel daarna een veulen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:05

Maar vrij snel, daar gaat nog altijd een paar uur overheen. Als je afspreekt dat de DA meteen komt als je belt en eventueel de vervanger ook, hoeft het geen probleem te zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:57

Zo, net weer bij de dieplader geweest, heb ze even ontwormd en een vitaminespuit gegeven, omdat ze nu toch wel hard in conditie achteruit gaat. Als het veulen geboren is geef ik er nog eentje.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:53

Neonlight schreef:
Zo, net weer bij de dieplader geweest, heb ze even ontwormd en een vitaminespuit gegeven, omdat ze nu toch wel hard in conditie achteruit gaat. Als het veulen geboren is geef ik er nog eentje.

Dat is ook een manier om je paard te noemen Haha! , ik heb mijn merrie niet meer ontwormd op het eind van de dracht, een kennis van mij studeert diergeneeskunde en moeten mestonderzoek doen, heeft ze bij mijn paard ook gedaan, ze was wormvrij Haha! altijd handig om de weten, nu zeggen ze wel dat oudere merries er zo ie zo minder last van hebben.
Citaat:
mayday: Dat helpt niet echt voor de zenuwen...

Sorry Haha! maar de mijne was al dagen lek hoor Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:03

Yep, dieplader is haar nieuwe naam sinds vorige week. Haha!

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:47

ahhhh neon ze is helemaal niet zo erg, ze is gewoon mooi aan het dragen Haha!
nicole ovidius is 1.68 en faye 1.47 dus kan net nog, t is een kans die ik niet kan laten lopen. ik weet wat ie kost om te dekken dus dit is een eenmalige kans om deze hengst te mogen gebruiken.
als ik zelf nog een kwpner had dan had die de eer gehad, maar ja die is er nog niet. Bloos