Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:33

@adriana arm arm paard wat een buik zeg.ben benieuwd wat voor een bulk daar uit gaat komen.zal niet lang meer duren eer we dat weten.

ik moet zeggen ziet de buken van de andere merries hier nu ook echt groeien.
lijkt wel of ze een achterstand aan het inahlen zijn.ze worden steeds ronder en voller.
mooi om te zien.
ieder paard is op zijn manier drachtig de ene links de ander rechts de ene heeft een hangbuik grappig hoor

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:41

Oh jah onze oude frieze merrie is ook drachtig, zij is drachtig van Leffert voor de 3de keer en dit word haar 18de veulen. Het veulen heeft preferente ouders
Dit is een foto van Us, heb nog niet van de buik zal ik zo thuis ff maken.

Wij samen
Afbeelding

Hier een galopfoto de rest was niet zo mooi.
Afbeelding

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:53

Mooie merrie Marieke ! Hoelang is ze drachtig?

Leuke foto's van Emanuelle.. Ze is echt al dik zeg ! Maar ik denk ook niet dat het veulen er ieder moment uit kan komen, die buik moet nog wat veranderen, en de uiers moeten echt nog wat dikker worden.

@ Marije, Fijn dat Macy en Kyra zo goed gaan.. Macy die heeft echt geen zin om dat veulen zo lang binnen te houden! Die poept dat kind er gewoon wat eerder uit

Miss is gisteren geent.. had verder nergens last van.
Ze vind het ook helemaal niet erg als ik aan haar uiers zit. Maar ze vind het ook niet super fijn ofzo.. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik met mijn ijskoude handen tussen haar tieten zit

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:59

Mooie merrie Marijkeeee Nu de dikke buikenfoto's nog!

@Keresa: was ook maar een grapje. Ik geloof echt wel dat jij hardstikke lief bent voor al die merrie's van je.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:24

Marijkeeeeeeeee kan me niet voorstelllen dat het recente fotos zijn als ik naar jou tshirt kijkt

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:09

Jeeh. ik heb dikke buik fotos. Zet ze morgen ofzo wel online, moet nu omjkleden en eten. Dalijk ff met de as oma rijden.
Heb Utah vandaag gelongeerd. Ze is wel zo moe, maar na 3 weken was ze nog wel mega braaf, morgen kruip ik er weer ff op. Lekker stappen en draven aan een lang teugeltje een klein kwartiertje ofzo. Beetje zwangerschaps gymnastiek Ze heeft nog conditie genoeg, maar is gewoon zwaar. Ze krijgt het achter niet meer voor mekaar om dr achterhand eronder te zetten.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:37

Aaaah arme Utah... dat het haar al zo zwaar vergaat nu. En ze moet nog best een tijdje. Maar een beetje beweging is idd wel goed voor haar
Ben benieuwd naar de foto's!

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:38

Ik hoop dat het veulen wel komt voordat neonlight er vandoor gaat

Ik krijg iig de camera weer mee vrijdag
Idd ik vindt het ook leuk om zo al die verschillen te zien.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:14

Leuk Adriana! Dat wordt weer foto's maken. Miss. ligt er vrijdag als je komt wel een veulie in de stal Maar zou wel leuker zijn als je erbij bent natuurlijk!

Tjinta

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:40

Bij Honey mag ik ook overal aankomen. Hoe meer hoe liever...
Ze kruipt helemaal tegen me aan. Hoofd onder mijn armen bijvoorkeur.

Vanmiddag trok ze telkens haar achterbeen op naar haar buik. En dan stampend weer neerzetten om m direkt weer op te tillen
Heb er maar van gemaakt dat beeb zich bewoog....hoop ik tenminste...

Heb mijn camera in Duitsland laten liggen Kan ik dus pas komend weekend weer op halen...

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:46

Dit weekend heel romantisch samen met mijn vriend het veulen gevoeld We hadden allebei onze handen onder Guinness haar buik en ineens boink boink, jahoor daar was ie weer !!! Zo lief

Ik heb vandaag merriebrok van Havens gekocht. Guinness is nu 8 maanden drachtig en krijgt normaal gesproken Hartog Balance, eigelijk maar heel weinig, zo'n 1,5 kg per dag. Op de zak merriebrok staat dat ik 2-3kg per dag moet voeren, maar dat lijkt me dan wel ineens heel veel, of niet ? En moet ik de merriebrok en de Hartog geven of de Hartog nu helemaal weglaten ?

Ik dacht zelf nu 1 kg Hartog en 1 kg merriebrok per dag en dan volgende maand de merriebrok te verhogen naar 2 kg per dag.

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:56

die gekke merrie van me....die vind het heerrrrrlijk als ik aan dr uier zit?

wat een prachtige buiken heb ik trouwens voorbij zien komen zeg Qua grootte komt Jive nog lang niet in de buurt van die van Adriana, maargoed ze heeft nog even

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:19

Hahaha ik weet ook niet of jullie merries wel zo graag de omvang van Emmanuella haar buik willen krijgen

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:25

Adriana, ik had de foto's al gezien, maar ik blijf me verbazen... WAT een BUIK
En ik hoop idd dat Gon het iets bescheidener houdt, met haar korte beentjes zou zo'n buik praktisch de grond raken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:26

Siggy, mijn advies: voeren doe je niet vanaf een zak, voeren doe je met je ogen. Meng het gewoon met de brok die je al gaf, en doe de verhouding gelijdelijk aan zo maken dat je helemaal op de merriebrok uit komt. En geef haar niet meer als dat ze nu krijgt. Je ziet vanzelf wel als ze meer moet hebben. 2-3 kg per dag slaat nergens op, commerciele onzin als je het mij vraagt. Paarden in het wild krijgen ook geen merriebrok, die moeten het ook alleen met ruwvoer doen. En bovendien is de behoefte van ieder paard anders.
Mijn merrie hebben we de hele dracht dezelfde hoeveelheid krachtvoer gegeven, en ook gewoon basisbrok, ging hardstikke goed. De andere merrie hebben we de laatste 2 maanden wat meer moeten geven, die ging van 3/4 schep naar een volle schep per keer, 2 maal daags. Gewoon goed kijken.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:42

Ik hoop zo dat het veulentje gezond ter wereld komt!

Maar de merrie ziet er wel gezond uit! Nu kan ik vrijdag weer foto's maken!

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:53

woewie!!! wat een buik heeft emanuelle!!! die hangt bijna tot op de grond maar ze is idd nog niet helemaal klaar voor de bevalling (nuja: op deze foto's dan he, kan snel veranderen )

@marije: fijn dat het met je merries zo goed gaat! en dat gras zullen ze wel lekker vinden

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 21:09

Aaargg! Had ik 8 pagina`s bijgelezen en geantwoord, wil ik mijn venster groot maken, druk ik op het kruisje..

Boehoe...

Maarja..

Naar alle nieuwe mensen!

Jeetje, alweer een tweeling verworpen! Krijg er wel een beetje kriebels van. Bah!

Marije, wat is Macy al dik zeg! Haar uier ziet er ook goed uit! Beetje beschimmeld, maar ach. Hopelijk gaat Macy dit jaar niet zo lang kegelen... Ik heb Fleur nog steeds geen boek zien lezen, dus hopelijk gaat dat ook niet gebeuren!

Frenia: Tinkerbell heeft ook een flinke buik zeg! Het gaat lekker hangen zo te zien! Mooi paardje hoor! Die uier is ook al flink zeg! Hallo he..

Cayusejuuhh: Gekke beesten he, die drachtige merrie's! Je zou denken dat het ze er zwaar mee hebben! Maar nee!

Adriana: Wauw! Wat een buik! Oef..die heeft het zeker weten zwaar! Ben benieuwd waneer het komt en wat voor veulentje eruit komt! Spannend!

Nimber, Fleur vind het ook heerlijk als ik aan haar uier zit, niet haar buik, maar als ik bij haar uier zit, gaat ze klappertanden en flemen! Zo schattig!

Als ik nog iemand vergeten ben, sorry! Dit had ik een beetje onthouden! Dit topic loopt vrij hard!

Afijn, Update Fleur! Vandaag JR weer zien bewegen, dus dat zit gelukkig nog goed! Heb af en toe wel medelijden met Fleur, die buik gaat soms als een stuiterbal van links naar rechts! Gelukkig heeft ze er niet echt last van!

Foto's!

Foto's van opzij!
Afbeelding

Afbeelding

Een uier! Nu al 2 dagen achter elkaar gevuld!
Afbeelding

Iets wat uitpuilt!
Afbeelding

En toen ging ik rijden! Ze liep echt onwijs lekker! In het begin een beetje stijf, maar na wat overgangen ging ze echt weer als een trein, en na de galop was ze niet meer te houden! Echt heel lekker gereden, zal eens kijken of ik nog iemand kan vinden die Zwangerschaps-gym foto`s kan maken! Zou wel leuk zijn!

Na het rijden was ze dus NAT! Je kan al zien wat voor lange vacht ze alweer heeft, het gaat dan helemaal krullen! Ben ook een beetje aan het afbouwen met de dekens. Ik wil haar als het beetje warmer wordt zonder dek zetten!
Afbeelding

En haar uier ná het rijden! Lege theezakken! Alles weg!
Afbeelding[/quote]

Zo, nu proberen bij de houden hierzo!

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 21:14

@ iwayalover weet ik ook wel maar het valt niet altijd mee om zoveel dames en 1 heer de aandacht te geven die ze nu nodig hebben
@ adriana gaat ze al op schieten

@ siggy mijn merrie's krijgen alleen kuil gras en wat brood

@ marije wat geef je macy (zelfrijzendbakmeel ofzo )

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 21:49

Tijdje hier niks gepost omdat het met Saskia (fjord) niet echt mega opschoot qua omvang etc etc...krijg je als latertje (half juni uitgerekend) maar momenteel begint het toch behoorlijk op te schieten. De drachtigheidsbuik kondigd zich al behoorlijk aan! Dus langzaamaan mag ik nu voorzichtig gaan staren, kijken, nog meer blikken werpen, enz enz *totdat Sas ineens denkt: He...joehoe...ga je vandaag nog wat anders doen offeeh?*

Even een "hoe het ook alweer was" : 71 dagen dracht - alias niks te zien!
Afbeelding

164 dagen drachtig, heel langzaam...al zouden we het ook geloven als we zeiden: Grasbuik!
Afbeelding

181 dagen dracht: Kijk hier zien we al ietsje meer (en nee niet dat nieuwe zadel )
Afbeelding

196 dagen dracht
Afbeelding

Zal van het weekend ofzo weer eens fotos schieten, want ze is echt alweer dikker dan de laatste foto hier! Heeft ook echt zo'n dracht-punt aan een zijde (linker)!

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:03

Saskia ziet er goed uit Bella!
Ik ga morgen ook maar weer eens foto's maken, Juliette komt rijden, dus misschien ook wel rijfoto's
Marga zit vandaag op 250 dagen nog 90 te gaan (ongeveer)

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:12

Hey powie, ook weer present!!

Trees vindt het ook heerlijk als ik aan dr buik zit, maar mag gewoon niet aan dr uier komen,(wel met een lauwe spons trouwens)
Heb ik daarnet maar es geprobeerd, wil die dingen toch wel proper hebben eigenlijk!
Ze is nu echt met zwangerschapsverlof, loopt elke dag lekker een paar uur in de bak, en dan probeer ik ze toch wel even wat te laten waggelen!
rijden nu niet meer, mn singel is nu echt te klein, en ik vertrek eind deze week ook een week op vakantie, dus ik hou het voor gezien!

Powie, hoe is het trouwens nu met Jive, moet ze nog altijd op rust?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:17

arme trees... ze is al een eind dus zwangerschapsverlof is vast niet overbodig..
@bella wat een buikie heeft dat fjordje zeg.... lekker vintervachtje trouwens

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:22

zo ik ben ook weer even in de zwangerschaps stal geweest

de dames hebben nog steeds niet door dat ze nu echt wel eens mogen gaan veranderen......navajo hoeft nog maar 17 dagen, cheyenne nog 44 ...... geen verandering te zien, buikje van Navajo ontploft bijna, Cheyenne gaat langzaamaan ook de breedte wat in.....
en dat mag ook wel een keer.......

Qua bewegen? echt ik zweer het, als veulens vliegen ze nog door de bak.......zouden ze wel weten dat er een veulen in die buik zit??
ze zijn wel beide blonT

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:34

Ben niet geweest, de bak was tot 9 uur bezet en ik wou Greys Anatomy ook niet zien, morgen ben ik vrij dan ga ik dan weer