Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:36

*LOL* Hahahahaha...

Tyrza Haha!.. you've got me there Knipoog!
Ik wilde zometeen nog gaan kijken of je al foto's had geplaatst.. hahaha.. Potverdikkie, gewoon een 1aprilgrap Tong uitsteken. Dat is vragen om moeilijkheden Haha! (lees: een merrie die overtijd gaat).

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 11:30

@ Tinne: Kijk idd gewoon wat ze aankan. Ik rij Lady ook nog zo'n 4 keer per week en tot nu toe gaat het goed. Gaat het een dagje niet, dan stop ik met rijden en ga ik wandelen die dag. Volgende keer beter.

@ Faniek
Citaat:
Zij het met wat moeite, ze is erg loom momenteel. Hoewel de terugweg geen enkele moeite kost...
Goh, waar ken ik dat van Knipoog Op de heenweg moet je ongeveer gaan duwen, maar op de terugweg...kan ze heel hard....lees HEEEEEL hard...merries Rolleyes

Ga zo met Lady naar de homeopaat voor d'r benen. Ben benieuwd.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 11:43

@ mac: fijn om te horen dat het goed gaat met lee. hopelijk krijgt ze niet veel last van haar uier!!

@ fnanne: wat een buik al! Die wordt echt mega!

@ odess: Hoelang gaat dat nog duren? Volgens mij gaat odessa je binnenkort verrassen Haha!

Met vreya alles nog steeds goed. Weten jullie wat het betekent als de buik minder strak is? Ik dacht zelf dat het dan verder naar achter is gaan liggen, maar dat weet ik ook niet.
Foto's van de 313 dagen drachtige merrie Haha!

Afbeelding

ja, het is echt wat Tong uitsteken
Afbeelding

de buik:
Afbeelding

ik heb ook nog een filmpje, die gaat m'n vriendin proberen te uploaden. Dus misschien vanmiddag een filmpje. Echt leuk, want hij schopt een beetje Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:19

Afbeelding
Volgens mij heb ik hier gewoon een vette RUIN in de wei Scheve mond
Het uier lijkt steeds groter te worden en de spenen zakken verder naar beneden.
Haar mooie ronde bilpartij is echt ingezakt en drilt alle kanten op.
Mooi op schema voor eind v/d maand? Nagelbijten / Gniffelen

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:38

ziet er dus naar uit dat copper het niet gaat volhouden tot de 25ste? Knipoog
Ze gaat het vast en zeker winnen van vreya *LOL* Hoelang droeg copper het andere jaren dan? is ze altijd zo vroeg?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:56

vrijalover schreef:
ziet er dus naar uit dat copper het niet gaat volhouden tot de 25ste? Knipoog
Ze gaat het vast en zeker winnen van vreya *LOL* Hoelang droeg copper het andere jaren dan? is ze altijd zo vroeg?

Copper gaat normaal juist altijd overtijd Haha!
Vorig jaar hield ze het 351 dagen vol Rolleyes
Haar kortste dracht tot nu toe is 336 dagen maar toen ging ze eigenlijk heel onverwachts. Niet kegelen, wel wat uier maar niet overdreven veel spanning erop.

Als ze zo door gaat, ga ik haar wel meer in de gaten houden.
Vorig jaar had ze een red bag delivery dus ik neem geen risico met haar.
Dan maar wat langer waken of de birth alarm om...

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 13:29

vrijalover schreef:
@ odess: Hoelang gaat dat nog duren? Volgens mij gaat odessa je binnenkort verrassen Haha!

Dat zou wel erg leuk zijn Lachen Vanochtend hing de kling weer wat open, is ontspannen en de harsdopjes worden steeds iets groter. Ze zitten er ook praktisch altijd. De spenen zijn bezig met vollopen. Uier kan nog meer op spanning komen! Ze trok net nog in gallop door de wei heen! Het is wel net alsof er een tank langskomt Clown Haha!

Sjen schreef:
@ Odess: Odessa loopt aardig gelijk met Siena he, odessa heeft al wel uier. Is ze eigenlijk maiden? Vertoont ze verder al tekenen?

Odessa heeft vorig jaar haar veulen verloren op bijna 10 maand. Qua dracht is ze dus geen maiden, maar qua de rest eigenlijk wel. Ik behandel haar als een maiden.

Tinne schreef:
Weet je, ik denk allemaal dat Odessa wel eens de volgende kan zijn! Voorgevoel .

Zou leuk zijn als je gelijk hebt, maar ik geloof er zelf nog niets zo in!

@Jessje, leuk paardje hoor! Wanneer moet ze?

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:28

Nog 1,5 week....als ze op tijd wil bevallen natuurlijk Haha!

Haar staart is al een stuk buigzamer en de uiers lopen steeds vol. Na beweging is het tot nu toe nog steeds wat minder.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 15:23

hoihoi! wat een mooie buiken en uiers weer zeg!
Lowara gaat ook de goede kant op, maar we hebben nog niet echt het idee dat het zeer binnenkort komt. Ze blijft gewoon happy, knuffelig en zichzelf tot nu toe. ( maar gelukkig is dat rare agressieve gedrag nu verdwenen)

links:

Afbeelding

Rechts:

Afbeelding

En jawel.. en primeur!! Lowara's steeds groter wordende uiers! Ze beginnen nu gewoon dus al helemaal uit elkaar te staan Haha!

Afbeelding

pluizebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:02

jeetje wat een k*tbericht zeg!!! meer woorden heb ik er niet voor, ik wens je heel veel sterkte Ach gut en hoop dat het met lee goed gaat en dat ze snel over deze hele gebeurtenis heen is.
groetjes irene

pluizebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:03

oeps dat was dus voor mac bedoeld...

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:04

Hier dus een foto update van onze dame die 18 dagen over tijd is:

Met haar dikke buik in de wei (kostte me een schok dankzij het schrikdraad):
Afbeelding

Hier kan je goed de schijf zien die naar haar lies loopt:
Afbeelding

Nog niet echt ingezakt, maar wel heel zacht als je het indrukt:
Afbeelding

Even een standfoto:
Afbeelding

En hier haar uier, je kunt die ader naar haar uier hier goed zien:
Afbeelding

Die klier daarvoor blijft groot:
Afbeelding

Afbeelding

En haar vulva:
Afbeelding

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:14

@ Odess: Sorry dat wist ik niet, vandaar zeker ook de regumate.
@ Lowara: mooie uier al zeg!
@ Tyrza: je merrie staat er nog steeds niet echt bij alsof het elk moment kan gebeuren he? De uier ziet er wel erg gespannen uit, maar de vulva lijkt nog niet zoveel mee te gebeuren, of heb ik het mis?

Updateje Siena: ze had vanmiddag onderaan de vulva weer wat vocht. Geen slijm, gewoon helder vocht. Ik had een bericht nagelezen op bokt waar iemand ook zei dat de merrie met slijm liep en dat de kraamkliniek had gezegd dat dat niet de slijmprop hoeft te zijn en dat ze gewoon nog wel wat rond kunnen lopen met slijm. Ik weet even niet meer wie het was, merrie heette Gomera geloof ik? Zou graag horen of je merrie nog met slijm loopt?

Vandaag heb ik voor het eerst in jaren de uier aangeraakt, jippie Haha! Voor haar dracht mocht ik er nl. al niet aan zitten, met schoonmaken riskeerde ik soms een trap Boos!
Nu vond ze het heel lekker als ik haar in die plooi kriebelde. Ik heb de bult voor haar uier aangeraakt, want het schijnt als je daar in drukt en er blijft een putje staan, dat het dan zucht is, maar als er geen putje blijft staan zou het wel echte uierontwikkleing zijn.
Gelukkig bleef er geen putje in staan en het was ook verre van zacht. Haar uier zelf was ook hard en erg gezwollen. Het was gevoelig toen ik er aankwam, dus kon niet uitgebreid inspectie doen.
Ze gaat straks weer naar stal na 12 uur op de wei gelopen te hebben, record weer.
Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:27

Dat valt mee Sjen, ik vind juist dat haar uier zo achterblijft.

Haar vulva is een beetje in 2-en gedeelt, dat had ze eerst niet. Ook het midden ervan komt wat naar voren.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 17:14

Hmm, mijn merrie moet nog een week en is verder! Maar goed, elk paard is anders!

Ik ging net bij Odess kijken en haar spenen zijn zo goed als vol gelopen! Ook opent de kling zich nu overdag in het midden en onderaan. Spannend! Nagelbijten / Gniffelen

@ Sjen, dat geeft niet hoor! Je kan niet alles weten. Ja daardoor durf ik nu niets te verwachten en is het zeker spannender!

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 17:50

ik had een berichtje geplaats afgelopen woensdga dat mijn merrie erg onrustig was maar geen slappe banden etc.
nou was ik maar gaan kijken want:

op 31 maart 2005
vanochtend om 9 uur kwam ik erachter dat mijn merrie, luna, een prachtig donkerbruin hengstveulen op de wereld heeft gezet .
hij heeft alleen maar een prachtig blesje en voor de rest geen aftekeningen.
zwarte manen en een staart en luna is een fantastische moeder.
vader is trouwens een fries.

zijn naam is geworden: Divino Sola. roepnaam Haha!iefje of Vino daar zijn we nog niet uit Haha!

gr gemma

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 17:52

Jeetje MarijeR wat doet copper het goed! Ziet er zo uit alsof ze niet wacht tot de 25 tigste. Nou ben benieuwd hoe lang ze het dit jaar volhoud.

Mijn merrie doet het goed momenteel. Ze ziet er "goed" uit. Heeft aan niets tekort. Loopt lekker in de wei te genieten van de zon.
Zij zit nu op 319 dagen dracht. Dus ik moet nog even geduld hebben ervan uitgaande dat ze netjes wacht tot zo rind 335 dagen zit.

Afbeelding

Dit is een foto van vanmiddag.

Afbeelding

Hopelijk doen de foto's het.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:15

De foto's doen het, ziet er goed uit! Je merrie ziet er idd tevreden uit Lachen.

Odess; spannend Hyper! !! Ik ben benieuwd hoe lang ze het nog vol gaat houden!!

Tyrza; dit is dus de merrie die jou zo lang in spanning houdt... Ze ziet er al wel érg vol uit hoor Clown .. En de uier begint er zo langzaam aan ook wel op te lijken vind ik!
Volgens mij gaat deze merrie jou verrassen deze week Tong uitsteken.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:22

Tinne schreef:
De foto's doen het, ziet er goed uit! Je merrie ziet er idd tevreden uit Lachen.

.

Ja ik mag ook niet klagen over haar. Ben wel blij dat ze zich zo lekker voelt.
En dan straks een mooi veulen ernaast. Kan niet wachten.

Tyrza@ Jeetje al 18 dagen erover heen! Nou ze ziet er niet echt naaruit om binnenkort al een veulen op de wereld te zetten. Ik hoop niet dat jou merrie Bubbels achterna gaat.

Iowara@ Ach wat een leuke buik! Ben benieuwd naar haar veulen.

Nou zal er vanacht nog wat geboren gaan worden! Ben elke ochtend zo nieuwsgierig en kijk altijd snel even op het werk. Nou ik hoor wel hoe jullie merrie's er vanavond uitzien en zoch gedragen.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:33

Zo ik ben ook weer bijgelezen.
Het gaat dus spannend worden voor met name Odess.
En verder ben ik heel wat mooie merries tegengekomen in de foto's. Zien er allemaal goed uit!

Kom net terug van Lio: GEEN VEULEN...
Ze heeft wittige kleverige kegeltjes. Het is voor het eerst dat ze kleven!
Sticky tits!
Banden niet echt slap, of naja ze zijn slapper geweest.
Vulva is lang en slap en staat nog wat open
Poetsen vind ze nu helemaal het einde! Flink rossen rondom haar staart geeft een krulneus en als ik haar hals ros, dan krult ze zich om me heen van genot en gaat haar neus op en neer. Zo schattig!

Ben vandaag bij haar gaan zitten in de wei op een klimrek voor kippen en toen kwam ze bij me en probeerde ze zich achter de oren te krabben met haar linker achterbeen, maar ja die buik zat dus in de weg dus dat lukte niet. Bij de derde poging kwam ze dichter bij mij, zodat ik het van haar over kon nemen. Helemaal SUPER!!!

Ga eerst even eten, dan kom ik zo foto's plaatsen!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:46

M'n vader werd net gebeld door de mensen die achter onze wei wonen. Ze zeiden dat het paard zo aan het rennen en aan het stijgeren was (ik denk dat ze bokken bedoelden, met die dikke buik klapt ze toch zo om?)
We gingen er meteen naartoe en inderdaad was ze redelijk wild, vooral bokkerig. Toen we er waren werd ze meteen rustig en vooral hongerig. Ik denk dan ook dat ze erge honger had, want ze had vanochtend om 8 uur al biks gehad. Er lag wel hooi in de stal maar dat had die muts niet door kennelijk. Tijdens het eten trapte ze nog wat naar haar buik, maar dat was snel over.
De spenen waren wel meer volgelopen en zag er ook uit alsof er spanning op stond. De vulva was niet zoveel verschil, al leek het alsof die onderaan boller werd. Geen slijm verder. De banden waren weer mega slap. Er was ook wel veel activiteit in de buik. M'n vriend dacht dat het veulen misschien draaide en dat ze daar last van had. Volgens iemand anders die er achter woonde en zelf ook paarden heeft, kon dit nog wel uren duren. Dus gaan we eerst eten. Ik hoop maar dat ze er straks weer rustig bij staat, ik zal dan toch weer moeten beslissen of ik blijf waken.
Odess, bij jou is het ook spannend! Ga jij waken vannacht?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:00

Sjen, dat is raar dat ze zo wild was! Nou ja, wie weet was het een waarschuwing en poept ze dat veulen in no time uit Knipoog. Who knows, merries blijven je verrassen Haha!.

IngLio; nog steeds geen veulie dus.. Clown *zucht* Ik hoop toch ook dat het voor jullie niet lang meer gaat duren hoor!

Ik moest wel lachen om de foto van Copper trouwens Haha!, lijkt echt net een ruin zo idd! *LOL*

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:01

Tjee Inglio, ik leef met je mee hoor!

Wachten kan soms lang duren he Haha!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:05

@Tyrza... ja wachten duurt echt lang, bij jou helemaal. Is ze 18 dagen over de 11 maanden of over de 340 dagen? Lio is dit weekend 2 weken over de 11 maanden.

@Tinne: ja dat hoop ik ook; vannacht mag van mij wel! Heb ik dagje vrij morgen! Haha!

Hier de foto's van vanmiddag:

Wat sta ik raar he!
Afbeelding

Ik zwiep veel met mijn staart, vliegen misschien?
Afbeelding

Wat moet dat? Kan ik dat eten?
Afbeelding

Vulva: lang, slap, iets open
Afbeelding

Last but not least: sticky tits!
Afbeelding

Op stal staat ze lekker te eten. Muesli gaat ook weer wat beter naar binnen.
Wat me wel opviel in de wei, was dat toen ze ging plassen, de plas niet doorzichtig geel was, maar meer creme kleur lichtgeel... en een enorme hoeveelheid. Wat moet ik hiervan denken? Kan het komen door het gras waar ze pas 2 hele middagen opstaat? Ik vond ook 1 koeienvlaai in haar stal tijdens het mesten.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:08

''zucht''
nicoline heefd vandaag 3 x vals alarm gegeven.
ik word gek van haar.
daisy houd zich kalm maar nicoline Boos!
ik ben er vandaag zo,n 5 x naartoe gefietst(stal is 7 minuten bij mij thuis vandaan op de fiets)
alleen maar omdat ik het gevoel had dat het ging gebeuren.
ze moeten beiden nog maar 3,5 dag.
hoop alleen maar dat ze niet overdragen(dan heb ik het over 2 weken)