[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:27

Al_Zawraa wat ik al zei via pb, better safe than sorry. Dus idd gewoon starten met de medicatie

YvonneV gelukkig, weer een hele geruststelling

Knolselder dus toch een bacterie, laat d´r idd maar op de medicatie staan. Wel de goede ab of nu over op een andere?

nieky1993 spannend, maar idd niet handig van de eigenaren. Rust is idd beter

Marjoleine89 auw dat ziet er niet lekker uit. Uier is al goed vol

DDDara hier gelukkig (nog) geen wolven. Nu overdag buiten en met de nacht op stal. Als het weer straks beter os gaat alles weer 24/7 naar buiten.

Setteli haha zo herkenbaar, merries!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 15:13

nieky1993 schreef:
Denk dat ze voorweeën heeft. Ze ligt te kreunen en steunen

[ [url=m/BeSYzg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sorry ik ben normaal niet zo van de commentaren, ieder doet wat hij doet maar in hemelsnaam schep die vuile stal leeg. Je wil niet weten hoeveel bacteriën daar nu zitten en dat veulen komt er sowieso op te liggen en dat dringt allemaal door de huid naar binnen.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 15:20

Fotsy schreef:
nieky1993 schreef:
Denk dat ze voorweeën heeft. Ze ligt te kreunen en steunen

[ [url=m/BeSYzg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sorry ik ben normaal niet zo van de commentaren, ieder doet wat hij doet maar in hemelsnaam schep die vuile stal leeg. Je wil niet weten hoeveel bacteriën daar nu zitten en dat veulen komt er sowieso op te liggen en dat dringt allemaal door de huid naar binnen.

Knap dat jij vanop je scherm kunt zien dat de stal vuil is.
Dit is gehakseld koolzaadstro en de stal is hartstikke droog. Kan er zo gaan in zitten zonder zelf vies te worden. Verkleurd wilt niet meteen zeggen vies. Bovendien moet je een stevig bed maken zodat het veulen tenminste niet op de beton ligt. Als ik alles eruit schep krijg je geen vaste bodem erin. Vanavond gaat er een pak bij en als ze bevallen is het nat eruit en nog 1-2 pakken erbij.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 15:21

Sparky gefeliciteerd!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 15:25

Fotsy volgens mij is het zaagsel? Dan lijkt het vaak viezer dan het is. Maar ik zou er wel even wat stro of een schoon pak bij in gooien inderdaad
Edit. Tegelijk met typen haha. Gebeurd dus ook :)

Az ah nee wat balen... Hopelijk loopt het goed af!

Nieky spannend! Niet handig van de eigenaren inderdaad. Al snap ik ze wel haha. Het is spannend :):) Zilver had ook eens voorweeën en ging liggen. Doet ze nooit. Helemaal kreunen. Ik ging kijken en toen hield ze het op tot sochtends :+

Marjoleine ah wat een kluns, ziet er pijnlijk uit. Uier lijkt er al op!!

Dddara hier zijn de wolven nog wat op afstand (woon vlakbij Heerenveen). Ik heb ze snachts altijd binnen. Vant zomer gaat de jaarling wel in het land met een groep merries met veulens. Maar dit is vlakbij, kan altijd kijken. Mocht ie wel dichtbij komen haal ik haar wel naar huis. Binnen kan de wolf nooit komen. Is een ligboxstal die beide kanten de deur dicht heeft. Evt kunnen de luiken in de stal ook nog dicht

Setteli wat een schatje :=

Sparky waar blijft de spam??

Yvonne mooi afgeschermd zo. Ziet er veilig uit. Jammer dat het moet...

Welkom indi!

Knolselder wat een nare droom :(:)

Amhorses nigrante word breed!
Lijkt zilver wel :+
Afbeelding

Door de placentitus verhalen check ik nu ook elke dag uier en kling op afscheiding en dergelijk :j

Edit2
Veilig lijstje nog even

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote pony's & paarden 320 dagen
Knolselder - Poppy - 302
Knolselder - Quinn - 305
Pomski - Dolly - 312
Pomski - Jolyn - 316
xsurfdiary - Karina - 322
Nieky1993 - Amy - 323
Nieky1993 - Amber - 324
Pomski - Bess - 324
Desi_2409 - Kuforia - 324
Chantall - Aiyana - 326
Muronia - Veronia - 327
Mattyy - Fryscke - 327
Suffie - Nanuk - 333
Tinniie - Satinka - 334
Quir - ? - 339
Nieky1993 - Nova - 345
WatchNow - ? - 351
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 04-03-23 15:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 15:25

Sparky *\o/* Hoppaaaa next :j

Hier gaat het gestaag door ... Aiyana begint zich wat ongemakkelijk te voelen, maar goed dat is het dan ook. :')

Tinniie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 15:30

Ik vind zo’n gehakselde stal er ook altijd vies uitzien, maar ik ben dan ook niks anders dan stro gewend..

Ze maakt ook spannend hè!

Sparky waar blijven de droogfotos? :)

Satinka net:
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 15:31

[/quote] Knap dat jij vanop je scherm kunt zien dat de stal vuil is.
Dit is gehakseld koolzaadstro en de stal is hartstikke droog. Kan er zo gaan in zitten zonder zelf vies te worden. Verkleurd wilt niet meteen zeggen vies. Bovendien moet je een stevig bed maken zodat het veulen tenminste niet op de beton ligt. Als ik alles eruit schep krijg je geen vaste bodem erin. Vanavond gaat er een pak bij en als ze bevallen is het nat eruit en nog 1-2 pakken erbij.[/quote]

Zeer knap hè ik heb namelijk zelf gehakseld koolzaadstro liggen en ik weet exact hoe dat eruit ziet, je ziet het trouwens ook nog klein beetje op je foto aan de linkerkant zo ziet koolzaadstro eruit. En wat heeft droog daar mee te maken? Het is opgedroogde mest.
En die vast bodem hoor ik hier ook vaak wat belachelijk is. Dus moet je nu toegeven dat dit er al weken in ligt. Als je er voldoende ingooit dan heb je nooit problemen met uitglijden en heb ook al vaak veulens gehad.
Nou je doet maar ik begrijp dit echt niet waarom mensen hier zuinig kunnen op zijn.

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 15:40

Ik geloof niet dat ze het heel pijnlijk vond, ze at gewoon goed. Ze stond ineens op de handvaten van de kruiwagen te kauwen vandaar dat ik in haar mond keek want het is geen paard wat aan dingen zit. De pulpa van de snijtand was niet aangetast dus alleen het gescheurde stuk is verwijderd. Ik had dezelfde week zo’n touw met van die luzerne blokken in stal opgehangen, ik vermoed dat dat de oorzaak is geweest…. Die krijgt ze dus niet meer

Hier geen wolven gelukkig

Spannend tinnie!

Zilver groeit ook lekker door

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 16:28

Hier ook een pot stal dus hele vieze onderlaag. Alleen zie je die in principe dus niet omdat er een laag schoon stro op ligt

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 16:54

Afbeelding
Afbeelding

Satinka blijft haar best doen

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 17:02

dat wordt vanavond een baby Tinniie *\o/*

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 17:03

Dat moet hem toch wel worden nu Tinniie, spannend!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 17:19

Kiki, de bacterie in de swab was te zwak om op kweek te kunnen zetten. Dus ze kunnen niet achterhalen welke zo begreep ik. Gezien ze nu breedspectrum antibiotica krijgt, moet ik daarmee voort doen.

Spannend Tinnie! Benieuwd wat dat gaat geven!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 18:03

Hier in het bos heeft een wolf pas 20 schapen gedood. Ik woon in dat bos maar 1 dorpje verder op de afstand is zo wandelent afgelegd. Dus ik vind het ook wel erg spannend worden. Ik denk dat mijn hek redelijk wolf werend is. 2 meter hoog (gaas met daarboven 3 lagen prikkeldraad) en 50cm ondergronds hek. Dus ik zal niet de eerste keus zijn (hoop ik). Mijn paarden lopen nog 24/7 buiten en eigenlijk wil ik dat zo houden. En ik heb een waakhond 24/7 buiten.
Maar vroeg me wel af hoe jullie dat doen. Lijkt me toch een hoop van de vreugde weg nemen......

En over de vieze stallen, ik denk dat wij graag alles overdreven schoon hebben. Maar het is een bevalling en geen sterille operatie.
Dat veulen komt ook niet echt uit het meest sterrile lichaamsdeel. En zodra wij de stal uitlopen gaat het misschien midden in de mest liggen. En na een paar dagen eet hij de mest zelfs op.
Dus die schone stal is ook maar schijnveiligheid.
Mijn paarden bevallen zelfs in de paddock ik gok daar op nog meer bacteriën.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 18:05

Gefeliciteerd Sparky!

Hier zitten we 2 x op 302 dagen en 1 x op 301 dagen en nog een op 267 dagen.
Volgende week komen de camera’s.
Vandaag aan het stoeien geweest met de kabel van stal naar huis. Maar die ligt nu klaar voor aansluiten

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 18:19

Twijfel of ik er nog wel op wil ingaan :+ . Maargoed hier worden de stallen elke dag uitgemest en 1x per week natte plekken uit de beval stallen. De gewone stallen gaat elke dag zga alles eruit en nieuw stro erin. Elke week gaan er ook 1-2 nieuwe pakken koolzaadstro bij. Mijn ervaring is dat een vaste bodem veel uitmaakt en echt nodig is. Maar ieder zijn eigen ding en ik respecteer gerust andere hun mening. Ieder heeft het beste voor met zijn of haar paarden en iets anders zal ik ook nooit beweren overigens. Wij doen dit ook met hart en ziel en iedereen die bij ons komt en ons kent kan ook beamen dat ze zeker goed verzorgd worden.

Dat gezegd zijnde even nog bij lezen.

Chantall is de uier nog vooruit gegaan?

Sparkyy_8 hoe gaat het met de kleine en de kers verse mama? Mss heb ik er overheen gelezen maar heb je al een naam?

Tinniie spannend *\o/* dat wordt ook waken vanavond. Ze ging meestal tss 21u en 2u toch?

DDDara nou dat klinkt als een hele goed afrastering zo. Kunt eventueel ng een stroomdraadje tegen de buitenkant hangen om te voorkomen dat de wolf wilt "klimmen" maar klinkt als een goeie omheining.

Baudyh bijna aftellen dus met de eerste merrie. Maken ze al vorderingen?

Hier is Skye na het voeren nu zelfs gestopt met hooi eten en gaat regelmatig plat liggen. Vooral het niet eten is niks voor haar :+ Ze is dol op eten :') dr ph was nog steeds 7.0. Maar ik ga er niet vanuit dat die ver van te voren daalt of zelfs uberhaupt nog daalt. Ze doet het sowieso heel apart allemaal dus het verbaasd mij niks dat ook dit anders gaat als normaal
Het is ook maar een graadmeter en geen 100% waterdicht systeem. Dus we waken gewoon vannacht met de camera op. Wellicht dat ik straks rond 21u nog even naar stal rijd voor een extra controle.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 18:27

Nieky1993 : Ja wel vooruit gegaan maar langzaam. maar de ongemakkelijkheid begint wat te komen. Het schuren en zwiepen met de staart, flemen en gapen, ze is volledig slap nu achter, heeft een lange poes, uier voller maar goed we zien het wel :j

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 18:52

Tinniie schreef:
[ [url=m/emJFbO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OSyJFR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Satinka blijft haar best doen

Jij vanavond jouw veulen, dan hoop ik morgen, want wij komen een dag achter jou aan _/-\o_

Setteli, Happy is het Paasweekend uitgerekend.

WatchNow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 18:56

Nieky, ik ben ook voor vaste bodem ;)

Spannend Tinniie!

Ik ben ook wel benieuwd naar foto's van de kleine, Sparky.

Iemand die het volgende kan verklaren?
Dunja al 5 dagen een bomvolle uier met harsjes gehad, ph steeds rond 6. Ook regelmatig ongemakkelijk gedrag. Vandaag uier plots weer weg :(

Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 18:58

Watchnow dit gebeurt vaker hoor, maar als hij nou weer vult dan is het denk ik voor het echt en dat kan snel gaan. Wel frustrerend voor je zo.

WatchNow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 19:01

Muronia, ja enkele weken geleden was de uier altijd inderdaad weer dunner 's avonds tegenover 's ochtends. Maar laatste week bleef die altijd even vol, dus had nu geen terugval meer verwacht :)
Achja, hopen dat die heel snel weer vult nu.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 19:14

Zijn er weer een paar die het spannend gaan maken.
Alle wakers veel succes

Bo heeft moodswings naar andere paarden.
Niet ieder paard mag bij mij komen ( deze vind ze sws niet leuk en staat in een andere paddock)

Ik ging haar halen, ideaal je roept
Afbeelding
Ze komt

Afbeelding
Kijk die oren al (die andere stond enkel op)
Afbeelding
Tja hij liep mijn kant op. Heks haha

Afbeelding
Buikje

Afbeelding
D'r lieve hoofdje

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 19:26

Er kwam even een babyshower voor mezelf tussendoor :')

Hier wat droogfotos, we hebben nog geen naam, op de een of andere manier krijg ik niks bedacht met een T :+ Vannacht nog even een nachtje over slapen en morgen hakken we de knoop door. Moeder en kind doen het super, heel blij mee dat alles zo vlot en vanzelf gaat! Mevrouw T is ook lekker nieuwsgierig naar ons toe, heerlijk kroelen!

Afbeelding
Afbeelding

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 19:28

Wat een mooi blesje ook <3